Únik oleje z motoru D4204T5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Dzordy
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: V60 D4 133 kW D4204T5

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od Dzordy »

Dobrý den všem. Omlouvám se, jestli tento dotaz již zazněl, ale nenašel jsem... Mám dotaz k mé V60 D4, r.v. 2014, motor 1.969 ccm, 133 kW (D4204T5). Pořád mi někde teče olej z motoru. Rozvody jsou nové, gufera u klikové a vačkové hřídele drží, ventilvíko přetěsněné a pořád to odněkud kape. V servisu mi řekli, že by bylo nejlépe vytáhnout celý motor a přetěsnit. Rád bych s tomu vyhnul, tak jestli náhodou někdo nemá podobnou zkušenost a poradí, co by to mohlo být. Díky

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od Zajsoft »

OMFG to je dotaz jak noha... Odpoved: Kdyz to nekde kape, tak to nekde utestni...

Aneb co bejt krapet specifickej? Pokud je motor celej zasranej jak olejnicka, tak umejt a podivat se kde to kape.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Dzordy
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: V60 D4 133 kW D4204T5

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od Dzordy »

Zajsoft píše: 05 zář 2022 13:27 OMFG to je dotaz jak noha... Odpoved: Kdyz to nekde kape, tak to nekde utestni...

Aneb co bejt krapet specifickej? Pokud je motor celej zasranej jak olejnicka, tak umejt a podivat se kde to kape.
Samozřejmě bych rád byl více specifický. Motor byl umytý, únik je patrný někde za rozvodama, ale není pořádně vidět odkud to kape. Není tam místo, jak tam kouknout. Proto mi řekli v servisu, že chtějí motor vytáhnout a celý přetěsnit. Tomuto jsem se chtěl vyhnout a proto se tady ptám, jestli někdo nemá zkušenost u tohoto motoru s podobným únikem a věděl tak, na co se zaměřit...

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5933
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Uz jsem tu jednou komentoval, ze praskaji vika ventilů.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od Zajsoft »

Dzordy píše: 05 zář 2022 14:05 Motor byl umytý, únik je patrný někde za rozvodama, ale není pořádně vidět odkud to kape.
Mno hura, to nejak v tom 1. prispevku chybelo.
Dzordy píše: 05 zář 2022 14:05 Není tam místo, jak tam kouknout.
Hmmm, endoskop? Vec za par stovek...


Kazdopadne v tom pripade jeste natlakovat sani(bacha, kolem 0,75bar uletne olejova merka - privazat - netusim zda tenhle motor jeste ma, spis asi ne...
A uvidi se, zda nekde nebudou treba olejove bubliny, ja takhle nasel par strzenych zavitu na hlave.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Dzordy
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: V60 D4 133 kW D4204T5

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od Dzordy »

Jakub Svoboda píše: 05 zář 2022 14:11 Uz jsem tu jednou komentoval, ze praskaji vika ventilů.
Zajsoft píše: 05 zář 2022 17:05 Hmmm, endoskop? Vec za par stovek...
Kazdopadne v tom pripade jeste natlakovat sani(bacha, kolem 0,75bar uletne olejova merka - privazat - netusim zda tenhle motor jeste ma, spis asi ne...
A uvidi se, zda nekde nebudou treba olejove bubliny, ja takhle nasel par strzenych zavitu na hlave.

Motor už má měrku elektronickou... Díky vám oběma, zkusím to nechat takto prozkoumat a snad se zjistí, kde to teče.

jirka789
Online
Příspěvky: 135
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od jirka789 »

Ahoj,

Měl jsem podobný problém akorát s D3, ale jsou to předpokládám v tomto ohledu skoro stejné motory. Nakonec se měnilo ventilové víko, u kterého sice nenašli žádnou prasklinu, ale prosakoval olej přes odvětrávání klikovky, které je u tohoto motoru součástí víka. Zároveň se měnilo gufero vačky a přetěsňovala se ještě nějaká část vedle víka ventilů na straně převodovky... Říkali, že na těhle motorech se to dělá poměrně běžně.
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Dzordy
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: V60 D4 133 kW D4204T5

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od Dzordy »

jirka789 píše: 06 zář 2022 10:14 Ahoj,

Měl jsem podobný problém akorát s D3, ale jsou to předpokládám v tomto ohledu skoro stejné motory. Nakonec se měnilo ventilové víko, u kterého sice nenašli žádnou prasklinu, ale prosakoval olej přes odvětrávání klikovky, které je u tohoto motoru součástí víka. Zároveň se měnilo gufero vačky a přetěsňovala se ještě nějaká část vedle víka ventilů na straně převodovky... Říkali, že na těhle motorech se to dělá poměrně běžně.
Díky :good:

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Únik oleje z motoru D4204T5

Příspěvek od David Patočka »

Prasklé víko
Nedotažená zátka vzadu na bloku pod vodní pumpou
Teče oblouk vačkové hřídele u gufera
Přepady turbodmychadla
Prasklý blok motoru
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]