Kishmick - 940 Turbo-sedan
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#151 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdarec, jestli se ti to pomůže, budu jedině rád . Ještě jsem trochu poladil přívod oleje. A nakonec jsem udělal banjo hybrida: hliníkovou samici a ocel. samce(origo šroub). Neboť hliníkový šroub(z dostupné M14x 1.5-banjo sady) se zdál býti dosti kratší. Tímto mám všechny hadice k turbu hotovy(viz foto -svazek). Vypadá to dost dlouhý, ale o tolik delší to nebude(odvod oleje se ještě zařízne podle turba).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#152 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Protože nechci zatěžovat svody ani kilem navíc, vytvořil jsem menší závěs i na začátku výfuku-na downpipe(z nerez trubky). Redblocky mají závěsy až od půlky auta a když by se měla váha všeho, co působí ve předu na svody a hlavu sečíst, možná by bylo i 25 kilo málo. To pro hliníkovou hlavu asi nebude dobré. Podpěru samotných svodů se snažím vytvářet současně také.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 12086
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#153 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Origo je úchyt ještě mezi motorem a převodovkou, těsně před ohybem výfuku do vodorovný polohy.
Si to pamatuju, protože jsem ho dodělával, asi na 10x, než byl přesně
Většinou uplně uhnije...
Si to pamatuju, protože jsem ho dodělával, asi na 10x, než byl přesně
Většinou uplně uhnije...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#154 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdarec, to ani nevim. Já ho tam neměl dokonce vůbec. Dneska-aby nebyla nuda, jsem přehodil nádobku na servo. Nechal jsem se inspirovat bývalým majitelem 940ky z Coburgu, který má nyní Lexuse s 2JZ-GTE, cca 550HP! Koupil jsem nádobku podobnou a sedla tam jentaktak . Konečně zmizí ty mastný fleky za baterkou atd. Je to heavy duty- celohliník .
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2924
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#155 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Já mám zatím jen shnilý lexus z 2jz ge . V čem to má is nebo gs? No a nadobka perfekt kde jsi kupoval?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#156 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar. Psal, že je to jzx90 Mark 2, automat. Předělané na 2JZ-GTE, manuál R154. To je vše. Pro mě je to španělská vesnice(a začne mě to zajímat, až si to od něj za pakatel koupím ). Nádobka je Aliexpr., ale fakt super kvalita. A jako jedna z mála byla podobná rozměrově origo(i vstupy na hadice). Na netu jsou jinak hliník.nádobky většinou na vylepšení stylovek jako je Mini Cooper, ameriky atd....a je to dost drahý, běžně kolem 2.5 až 3.5 tisíce.
Včera navečer jsme zavařili podpěru svodů. Hodně vzácná věc, na kterou se většinou, i u hodně velkých svodů, většina lidí vyprdne(u origo podpěra je, ale u velkých, širokých svodů nikoli, proč???!!!). Já chci mít jistotu, že mi ta páka, která tam je, nezničí hlavu. Místo, kam podpěru chytnu k bloku, jsem našel na držáku motoru. Bude to držet šroub+Lko na konci podpěry, které se současně opře o roh držáku motoru.
Včera navečer jsme zavařili podpěru svodů. Hodně vzácná věc, na kterou se většinou, i u hodně velkých svodů, většina lidí vyprdne(u origo podpěra je, ale u velkých, širokých svodů nikoli, proč???!!!). Já chci mít jistotu, že mi ta páka, která tam je, nezničí hlavu. Místo, kam podpěru chytnu k bloku, jsem našel na držáku motoru. Bude to držet šroub+Lko na konci podpěry, které se současně opře o roh držáku motoru.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#157 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Taky jsem musel udělat nový 3" downpipe. O kolik jsem ho prodloužil, oproti původnímu, jsem řádně zakreslil . A abych mohl hladce vyndavat svíčky-jako dříve, použil jsem na propojení s turbem můj ultramoderní vlnovec, který bude zároveň eliminovat vibrace. A bude se hodně rychle vyndavat po obou stranách za pomocí V-bandu spony(2. část ještě dovaříme).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#158 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Rychlá výměna snímače teploty chladiva. Co jsem koukal, tak tento lepší snímač Hella už hoooodně podražil a zmizel ze spousty e-shopů (kupoval jsem ho asi před půl rokem) . Je to škoda, protože je asi fakt jeden z nejlepších(ne-li nejlepší vůbec). Já ho tam radši dávám preventivně do budoucna, protože bez tohoto snímače asi Redblock opravdu nenastartujete. Zítra tam přidám delší štefty a tu textit-teplotní podložku.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#159 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Teplotní podložku jsem radši udělal už dopoledne. Nové-delší štefty M8 jsem uřízl 60mm dlouhé(pevnost 12.9). Zalepil do hlavy pomocí Loctitu 243. Vzal jsem navíc ještě jedno těsnění sání a udělal super sandwich !!! Mezi hlavu a sání přišlo: těsnění - teplotní podložka YT-Motorsport -a zase těsnění. Jediný, co jsem zkusil poprvé, jsou i ty kolečka- podložky pod matice. Ze stejného materiálu, jako je podložka(bylo v balení společně). Je to kvůli tomu, aby i ty štefty nepřenášely teplotu z hlavy na sání. No uvidíme.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13114
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#160 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Nevím jestli jsi udělal dobře, že jsi štefty zalepil. Když ti nějaký upadne, tak budeš mít problém ho dostat ven.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#161 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar, to je otázka . Po mých zkušenostech, kdy se mi věčně povolovaly štefty na svodech i na sání, teď lepím všechno. A Loctite 243 není tak silnej. Když se víc zabere-povolíš to. Spíš jsem si hrál s podpěrou toho sání-která se musela upravit.
Dneska jsem si opravil přídavný budík+čidlo na teplotu oleje. Nové čidlo a nové dráty(byly přepálené a zkratovaly). Pomom proběhla zkouška zapalovačem, jestli to měří-s pozitivním výsledkem!!!(viz foto). S novou podpěrou výfuk.svodů bych se do těch míst už zpětně asi těžko dostával. No a dodělal jsem si obalování svodů a downpipu teplot.páskou(padlo 25m pásky).
Dneska jsem si opravil přídavný budík+čidlo na teplotu oleje. Nové čidlo a nové dráty(byly přepálené a zkratovaly). Pomom proběhla zkouška zapalovačem, jestli to měří-s pozitivním výsledkem!!!(viz foto). S novou podpěrou výfuk.svodů bych se do těch míst už zpětně asi těžko dostával. No a dodělal jsem si obalování svodů a downpipu teplot.páskou(padlo 25m pásky).
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#162 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Tak bohužel jsem tento víkend auto ještě nenastartoval-jak bylo v plánu. Když jsem přidal nové svody a nový downpipe, nebylo to ono. Downpipe se zhoupnul doleva a určitě by se dotýkal výztuhy a mlátilo by to do kastle.. Bylo nutno ještě dodělat na nový nerez-držák další 2 polohy, kam se to dá zavěsit. Nakonec jsem ten žlutý pur-závěs posunul úplně doprava a bylo to ono. Přidat turbo už nebude problém, ale je tam ještě exter.wastegate - a tam se asi bude lámat chleba !!!
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 12086
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#163 Kishmick - 940 Turbo-sedan
TVl ty jedeš
Já bych měl obavu, že ten držák bude horký a protaví se PURem. Podle mě musí být drát z downpipe minimálně 20 cm dlouhý, aby se ochladil. Asi by to šlo napočítat i celkem přesně, protože DP bude mít tak 500°C, ale tohle počítání už je 20 let za mnou a nic si nepamatuju
Origo držák je chycenej někde mezi motorem a převodovkou a natvrdo na DP, protože to vibruje spolu. Ale to už jsme myslim řešili...
Já bych měl obavu, že ten držák bude horký a protaví se PURem. Podle mě musí být drát z downpipe minimálně 20 cm dlouhý, aby se ochladil. Asi by to šlo napočítat i celkem přesně, protože DP bude mít tak 500°C, ale tohle počítání už je 20 let za mnou a nic si nepamatuju
Origo držák je chycenej někde mezi motorem a převodovkou a natvrdo na DP, protože to vibruje spolu. Ale to už jsme myslim řešili...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#164 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar, máš pravdu. Dám k tomu držáku asi ještě jedno nerez-oko navíc na poloviční PUR-závěs a teplota půjde dolu.
Dneska asi budu opravdu slavit. Po čtyřech měsících přišla ta slavná performance-vačka z iPd !!! ( https://www.ipdusa.com/products/6214/HD-Turbo-Performance-Camshaft-for-Volvo-IPD). Je pravda, že to vzala oklikou přes Skandix.de(v tu dobu to bylo u Skandixu za lepší cenu), ale i tak to bylo peklo, čekat, kdy to přijde. Vypadá bezchybně, stejně, jako na fotkách na netu. Zdvih 12mm jsem taky cca šuplérou změřil-to sedí. Jenom by mě zajímalo, proč byly tyhle vačky dřív černý a teď jsou světlý, jako jsou origo. O nových verzích a nových výr.postupech se zmiňuje iPd neustále, ale kdo se v tom má vyznat.
Dneska asi budu opravdu slavit. Po čtyřech měsících přišla ta slavná performance-vačka z iPd !!! ( https://www.ipdusa.com/products/6214/HD-Turbo-Performance-Camshaft-for-Volvo-IPD). Je pravda, že to vzala oklikou přes Skandix.de(v tu dobu to bylo u Skandixu za lepší cenu), ale i tak to bylo peklo, čekat, kdy to přijde. Vypadá bezchybně, stejně, jako na fotkách na netu. Zdvih 12mm jsem taky cca šuplérou změřil-to sedí. Jenom by mě zajímalo, proč byly tyhle vačky dřív černý a teď jsou světlý, jako jsou origo. O nových verzích a nových výr.postupech se zmiňuje iPd neustále, ale kdo se v tom má vyznat.
Naposledy upravil(a) kishmick dne 22 srp 2023 17:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 24
- Příspěvky: 12086
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#165 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Z barvy bych asi vědu nedělal, to bude na základě činidla, který používají proti dekarbonizaci oceli.
No každopádně bych se koukl, jak se mají zajížět, protože oproti origo vačkám jsou na to výrazně citlivější, respektive byly, když jsem si jí kupoval já. (mam jí furt ve skříni )
No každopádně bych se koukl, jak se mají zajížět, protože oproti origo vačkám jsou na to výrazně citlivější, respektive byly, když jsem si jí kupoval já. (mam jí furt ve skříni )
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#166 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zdar. Díky. Na novou vačku doporučují Švédi většinou olej s obsahem zinku. Kendall 20W50, Motul 10W40 300V atd...Ale na to se dostanu až min. za týden.
Jinak toho novýho Garretta jsem dneska už konečně doposkládal. Poslední věc byla tlaková trubička k wastegatu (viz foto). Do wastegatu jsem dal nejslabší pružinu na 0,5 Baru. Uvidíme. Možná tam vložím mezi ještě manuální regulátor tlaku. Zatím jen sleduju, aby to nikde neteklo.
Jinak toho novýho Garretta jsem dneska už konečně doposkládal. Poslední věc byla tlaková trubička k wastegatu (viz foto). Do wastegatu jsem dal nejslabší pružinu na 0,5 Baru. Uvidíme. Možná tam vložím mezi ještě manuální regulátor tlaku. Zatím jen sleduju, aby to nikde neteklo.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#167 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Tak konečně nějaký výsledek, který stojí za to, abych se o něj podělil a zplodil nějaké ty pocity z většího turba. Docela se povedlo vybrat pružinu do exter.wastegatu(0.5bar), která dělá na turbu GT3076R podobný max.výkon(pro převodovku), jako moje předchozí menší origo turbo T25 při 1.2baru. Ten výkon by mohl být cca 230koní? Přidal jsem ještě manuální boost controller Turbosmart(zdvojená pružinka 11Psi). Ale ten jsem mohl dát klidně naplno. Jinak GT30: menší prodleva oproti staršímu turbu od nízkých otáček, která přechází velice rychle v mohutný zátah podobný dieselu, který se ve 3.5tis. otáčkách už může rovnat v rychlosti zátahu i menšímu turbu. Včera byla jedinečná příležitost to porovnat, protože dorazil na pokec 940b230f(Roman), který má teď moje staré turbo T25 v autě. Zkusili jsme jedno auto v plným zátahu a hned potom druhý a výsledek byl, že se ty výkony a celkové chování motorů hodně podobají. Trochu mi to možná připomíná mojí S60T5, když měla ještě origo 260HP. Další stupeň bude pružina do wastegatu na 1bar, stáhnutá controllerem na 0.6baru. A samozř. shánění lepší převodovky, aby u toho 0.6 baru nezůstalo.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#168 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Tak 3" váhu vzduchu BOSCH, kterou jsem tady poptával, už naštěstí mám. Velké díky Nimrodovi(Honza) , který mi ji ze své 960ky nechal za dobrou cenu a v super zánovním stavu! Vyřešila především kolísání volnoběhu za tepla. A potvrzuje to letitou zkušenost, že bez origo váhy BOSCH se auto s jednotkou LH-2.4 asi ladit dále moc nedá. Měl jsem tam tu čínu "Trofom" a fungovala docela statečně. Ale tím, jak se teď váha přemístila blíže k turbu, to už bylo nad její síly. To BOSCHka snáší i jiné excesy s velkým přehledem.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#169 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Jakkoli se mi zdálo auto s novou váhou BOSCH lepší, s váhou posunutou před klapku je to absolutní stabilita všeho. Start, volnoběh, zrychlování, padání(nepadání)otáček, bohatost směsi atd... Hodně jsem koukal na budíky a je to nevídaná věc, nechtěl jsem tomu věřit. I ten stlačenej vzduch to měří o dost líp. Jako velkej bonus je můj Blow Off - EPMAN, kterej by bylo nemyslitelný tam vůbec dávat, bez toho, aby se váha vzduchu posunula před něj-blíž ke klapce. Blow Off teď funguje naprosto perfektně (bude i šetřit turbo). Práce cca 3hodiny, cena dvou metrů 6ti žilého kabelu na prodloužení 170,-. Uvidíme časem, jak to bude fungovat. Zatím naprostá spokojenost.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 5048
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#170 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Ty kráso, to je strojovna!!! PKP !
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#171 Kishmick - 940 Turbo-sedan
vypadá to suprově a snad ta spolehlivost už teď bude 100%
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#172 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Díky chlapi. Konečně po roce se to zdá býti s celkovým chodem motoru opravdu stabilní. Čeká mě taky ta vačka od iPd, ale nestíhám nic. Jezdím každý den. Zatim vše dobré.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#173 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Zkusil jsem nový manuální boost controller od EPMANa. Na to, že je o dost lacinější, než ten předchozí Turbosmart, funguje dost dobře. Zatím jsem ho zkusil na stejné pružině 0,5baru ve wastegatu. Chová se to podobně. Hlavně jsem ho zapojil napřímo. To předchozí zapojení nešlo moc zeslabovat. Teď to jde zeslabit opravdu až na minimum.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 119
- Příspěvky: 723
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#174 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Včera večer jsem začal s prohozením té Performance vačky z iPd(origo tam byla před tím opravdu T-vačka). Nejprve rozebrat, očistit acetonem, nové gufero dopředu, zalepit na obou stranách(kde skoro vždy teče olej) a současně dát novou vačku(+namazat jí). Dnes jsem dal navíc jen to nové vačkové kolo(šroub zalepen Loctitem), nasadil rozvody, změřil vůle ventilů (super!) a už se startovalo! Zvuk se opět posunul blíže k traktoru, což beru jako velký plus. Jízda od nízkých otáček perfektní posun! Zítra další zinkový olej- a celková výměna oleje. Nechci to zatím moc trápit.
Naposledy upravil(a) kishmick dne 20 led 2024 08:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#175 Kishmick - 940 Turbo-sedan
Kolo na vačce si zatím nechal na nule nebo už máš trochu polazeno?
Tady podle měření na brzdě by pod 4,5t při nastavení na 0 měla být origo T vačka lepší
https://youtu.be/rHwKJPk7Y1I?si=DW3Q5jR9kbcyQ01T
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 76 Odpovědi
- 11417 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od python.p
-
- 6 Odpovědi
- 838 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ondra.
-
- 11 Odpovědi
- 1815 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ondra.
-
- 22 Odpovědi
- 3136 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pospak
-
- 27 Odpovědi
- 577 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1