TF80-SC houpající otáčky

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 677
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

TF80-SC houpající otáčky

Příspěvek od Majkl1 »

Ahoj,
na 4q při cca 50-55km/h a jízdě do malého kopce mi na udržovačku (nezrychluji) občas houpou otáčky mezi 1600-1800 ot/min (v jiných otáčkách se to neděje) v pravidelných intervalech cca 2 vteřiny (pocit jak při tažení auta na laně). Stačí o mm ubrat nebo přidat plyn (případně hodit řadičku do manuálního režimu) a hydroměnič ihned "zamkne". Přijde mi, jak když by řídící jednotka nevěděla, co má dělat - zda měnič uzavřít nebo nechat prokluzovat. AT nekope, řadí snad normálně (moje první AT). Jen mi přijde, že je každé přeřazení trošku jiné. I v relativně stejných podmínkách jednou zamkne měnič skoro hned, jindy to nechá dvě tři vteřiny zlehka prokluzovat. Když řadím v manuálním režimu, všechny přeřazení nahoru i dolů jsou jak podle kopíráku. Může pomoci adaptace nebo je to OK a do ničeho raději nehrabat? :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

TF80-SC houpající otáčky

Příspěvek od David Patočka »

Ano, tento jev někdy zákazníci pozorují při zapnutém tempomatu.
Např.při rychlosti 70 km/hod. se auto dostane do rozsahu otáček a zátěže, kdy se hydroměnič snaží zamykat, ale následně se zase odemkne.
Je to bohužel vlastnost převodovky, která nemusí znamenat závadu.
Někdy se v závislosti na opotřebení lamely hydroměniče projevuje častěji, ale je dobré jet prostě o 5km v hodině více, a nedělá to.
Pokud by se závada vyskytla, tak bude uložena v paměti diagnostiky a následně vyskočí i hláška na budíkách.

Takže pokud to nemá najeto 300 tis.a víc, olej v převodovce je měněný a nepadá to do nouzového režimu, tak zbývá jen
případná možnost aktualizace SW TCM a jezdit dál.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 677
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

TF80-SC houpající otáčky

Příspěvek od Majkl1 »

Ano, v režimu tempomatu (především v 50km/h po městě) se to projevuje častěji. Vida neukazuje žádnou chybu, Olej měním každých 10 tisíc km s olejem v motoru a nájezd je 222 tisíc. Dělá to od koupi (195 tis.) a nemění se to (nezhoršuje).
Děkuji za uklidnění :good:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé