opotrebenie vačkovej hriadele

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 105
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

#1 opotrebenie vačkovej hriadele

Příspěvek od 0ndro »

Ahojte, nájdu sa tu nejaký skúsený motorári?
motor b5244s 125 kw
Môžu takto opotrebené palce spôsobovať klepkanie? Len pri studenom štarte, po dobu kým neklesnú otáčky na voľnobeh. A len, nad 5. valcom. Keď pred štartom odpojím vstrekovač tak naštartuje síce na 4, ale úplne potichu.
Vôle sú vymedzené, na iných valcoch boli vôle aj vačšie a neklepoce.
Mám zháňať vačky v lepšom stave?
Přílohy
DSCN3741.JPG
DSCN3739.JPG
DSCN3734.JPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 16
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Orlová
Vůz: XC60 D3 2011

#2 opotrebenie vačkovej hriadele

Příspěvek od Roman Milo »

Já na té vačce nic špatného nevidím.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#3 opotrebenie vačkovej hriadele

Příspěvek od kolemjdouci »

moc mi to nedává smysl. Když odpojíš vstřikovač, tak vačka i ventily fungujou pořád stejně. Takže když klepání utichne, tak je problém spíš v tom vstřikovači, ne?
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 opotrebenie vačkovej hriadele

Příspěvek od Urvanej »

Tyhle vačky klepat nebudou. Fotil si vůbec náběžnou, nebo úběžnou stranu vaček? Nemáš třeba špatný vůle na ventilech, poškozený ventil apod? Benzínový vstřiky klepat neumí. To spíš následný spalování něco zaklepává.
Komprese si měřil?
Jsem původně neodpovídal, protože nejsem zkušenej motorář. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 opotrebenie vačkovej hriadele

Příspěvek od Romulusw »

kolemjdouci píše: 11 bře 2022 13:20 moc mi to nedává smysl. Když odpojíš vstřikovač, tak vačka i ventily fungujou pořád stejně. Takže když klepání utichne, tak je problém spíš v tom vstřikovači, ne?
Nebo v ojničním lágru.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#6 opotrebenie vačkovej hriadele

Příspěvek od David Patočka »

U konkrétních motorů to bývá ještě také volný pístní čep v pístu, mimo již výše vyjmenované možnosti.

Jakmile se motor trochu zahřeje, tak to ztichne, a některé motory s tímto konkrétním zaklepáním za studena, jezdí ještě mnoho let.

Pokud k měření ventilových vůlí není orig. přípravek, který vačky stáhne přesně na místo, tak měření je o 0,1mm zkresleno.
To znamená, že pokud naměřím vůli 0,3mm mezi očištěnou vačkou a zdvihátkem, tak je ve skutečnosti jen 0,2mm, což je málo.
Pozor při opětovné montáži ventilového víka na závity, proto se to celé předtím stahuje také dvěma přípravky.

PS: vačkám nic není
Na ojniční lágry je také dobré se podívat, někdy stačí přeleštit klikovku a dát nové. Vyčistit a odkarbonovat vanu, sací koš, a motor se tím zachrání.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“