Ahojte, nájdu sa tu nejaký skúsený motorári?
motor b5244s 125 kw
Môžu takto opotrebené palce spôsobovať klepkanie? Len pri studenom štarte, po dobu kým neklesnú otáčky na voľnobeh. A len, nad 5. valcom. Keď pred štartom odpojím vstrekovač tak naštartuje síce na 4, ale úplne potichu.
Vôle sú vymedzené, na iných valcoch boli vôle aj vačšie a neklepoce.
Mám zháňať vačky v lepšom stave?
opotrebenie vačkovej hriadele
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 16
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Orlová
- Vůz: XC60 D3 2011
#2 opotrebenie vačkovej hriadele
Já na té vačce nic špatného nevidím.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#3 opotrebenie vačkovej hriadele
moc mi to nedává smysl. Když odpojíš vstřikovač, tak vačka i ventily fungujou pořád stejně. Takže když klepání utichne, tak je problém spíš v tom vstřikovači, ne?
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 opotrebenie vačkovej hriadele
Tyhle vačky klepat nebudou. Fotil si vůbec náběžnou, nebo úběžnou stranu vaček? Nemáš třeba špatný vůle na ventilech, poškozený ventil apod? Benzínový vstřiky klepat neumí. To spíš následný spalování něco zaklepává.
Komprese si měřil?
Jsem původně neodpovídal, protože nejsem zkušenej motorář.
Komprese si měřil?
Jsem původně neodpovídal, protože nejsem zkušenej motorář.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4938
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#5 opotrebenie vačkovej hriadele
Nebo v ojničním lágru.kolemjdouci píše: ↑11 bře 2022 13:20 moc mi to nedává smysl. Když odpojíš vstřikovač, tak vačka i ventily fungujou pořád stejně. Takže když klepání utichne, tak je problém spíš v tom vstřikovači, ne?
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#6 opotrebenie vačkovej hriadele
U konkrétních motorů to bývá ještě také volný pístní čep v pístu, mimo již výše vyjmenované možnosti.
Jakmile se motor trochu zahřeje, tak to ztichne, a některé motory s tímto konkrétním zaklepáním za studena, jezdí ještě mnoho let.
Pokud k měření ventilových vůlí není orig. přípravek, který vačky stáhne přesně na místo, tak měření je o 0,1mm zkresleno.
To znamená, že pokud naměřím vůli 0,3mm mezi očištěnou vačkou a zdvihátkem, tak je ve skutečnosti jen 0,2mm, což je málo.
Pozor při opětovné montáži ventilového víka na závity, proto se to celé předtím stahuje také dvěma přípravky.
PS: vačkám nic není
Na ojniční lágry je také dobré se podívat, někdy stačí přeleštit klikovku a dát nové. Vyčistit a odkarbonovat vanu, sací koš, a motor se tím zachrání.
Jakmile se motor trochu zahřeje, tak to ztichne, a některé motory s tímto konkrétním zaklepáním za studena, jezdí ještě mnoho let.
Pokud k měření ventilových vůlí není orig. přípravek, který vačky stáhne přesně na místo, tak měření je o 0,1mm zkresleno.
To znamená, že pokud naměřím vůli 0,3mm mezi očištěnou vačkou a zdvihátkem, tak je ve skutečnosti jen 0,2mm, což je málo.
Pozor při opětovné montáži ventilového víka na závity, proto se to celé předtím stahuje také dvěma přípravky.
PS: vačkám nic není
Na ojniční lágry je také dobré se podívat, někdy stačí přeleštit klikovku a dát nové. Vyčistit a odkarbonovat vanu, sací koš, a motor se tím zachrání.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.