Motor s 99 kW

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 851
Registrován: 19 čer 2006 19:05
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Motor s 99 kW

Příspěvek od HonzaA »

Protože na zahraničních inzertních serverech velice často potkávám devítky s turbem a udávaným výkonem 99kW, moc rád bych se zeptal, co je to za motor a zda-li někdo nemáte zkušenosti s tím, jak se s ním jezdí. Je jím bohužel vybavena spousta pěkných aut v Německu :?
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 851
Registrován: 19 čer 2006 19:05
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Příspěvek od HonzaA »

Nebo bohudík? :roll:
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

vypada to na motor B230FK - co znamena K netusim
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 851
Registrován: 19 čer 2006 19:05
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Příspěvek od HonzaA »

Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5604
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jjj nizkotlakove turbo - montovalo se jen a vylucne do 940.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

HonzaA píše:Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat? :lol: :lol: :lol:

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:
HonzaA píše:Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat? :lol: :lol: :lol:

Co ti na tom není jasný... je to samozřejmě tlak v sání, ale tlak dodaný turbem... takže se dá říct i tlak turba... Nebo jsem něco nepochopil?
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

tnemec píše:
martinopel píše:Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat? :lol: :lol: :lol:

Co ti na tom není jasný... je to samozřejmě tlak v sání, ale tlak dodaný turbem... takže se dá říct i tlak turba... Nebo jsem něco nepochopil?
No mám pocit že nepochopil,řeč je o kontrolce turba nikoliv o tlakoměru. :wink:

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

martinopel píše:No mám pocit že nepochopil,řeč je o kontrolce turba nikoliv o tlakoměru. :wink:
aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forum :twisted:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 851
Registrován: 19 čer 2006 19:05
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Příspěvek od HonzaA »

Martine, máš sice pravdu, ale radši bych slyšel něco o tom motoru. Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod? Dá se to dodatečně napravit?
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

HonzaA píše:Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod?
treba prodlouzeni zivotnosti motoru a turba? snizeni vykonu kvuli povinnymu ruceni v D?
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

HonzaA píše:Martine, máš sice pravdu, ale radši bych slyšel něco o tom motoru. Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod? Dá se to dodatečně napravit?
mam k tomu jedine slovo a to jsou EMISE
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

HonzaA píše:Martine, máš sice pravdu, ale radši bych slyšel něco o tom motoru. Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod? Dá se to dodatečně napravit?
Určitě to napravit jde.Předpokládám že bude snížený tlak turbodmychadla. :wink:

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

bidak píše:
martinopel píše:No mám pocit že nepochopil,řeč je o kontrolce turba nikoliv o tlakoměru. :wink:
aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forum :twisted:
Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

martinopel píše:
bidak píše:
aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forum :twisted:
Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???
ja ji mam v aute taky a funguje pri prehrati motoru (jeste tedy predtim nez zacnes varit.... mam tamna to nejake cidlo a uz jsem ji videl jednou svitit i za jizdy s platakem - dost jsem to hnal a zacal se mi uhrivat motor), nevim co to cidlo hlida, ale rozhodne neni na sacim potrubi takze ho nezajima plnici tlak - bud spina v zavislosti na teplote oleje nebo jeho tlaku, ale do oleje je namoceny zcela jiste......
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
martinopel píše:Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???
ja ji mam v aute taky a funguje pri prehrati motoru (jeste tedy predtim nez zacnes varit.... mam tamna to nejake cidlo a uz jsem ji videl jednou svitit i za jizdy s platakem - dost jsem to hnal a zacal se mi uhrivat motor), nevim co to cidlo hlida, ale rozhodne neni na sacim potrubi takze ho nezajima plnici tlak - bud spina v zavislosti na teplote oleje nebo jeho tlaku, ale do oleje je namoceny zcela jiste......
Díky za vysvětlení,ještě je to na dieselu nebo na benzínu?

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

martinopel píše:Díky za vysvětlení,ještě je to na dieselu nebo na benzínu?
takze pro upresneni - kontrolka (turbo):

- pouze pro motor D24TIC: teplota chladici kapaliny a plnici tlak
- pouze pro motor D24T: teplota chladici kapaliny

zdroj: Uzívatelsky manual, nemecke vydani pro rocnik 1990, anglicke vydani pro rocnik 92, anglicke vydani rocnik 88 - vsechny obsahuji stejny popis.

moje poznamky:

- teplota je brana termostatickym bimetalovym spinacem nastavenym na 95C
- tlak je kontrolovan na ochrannem ventilu v predni stene saciho potrubi, nastaveni na 0,8 +-0,05 bar
- nektere verze D24TIC bez EGR nemaji ochranny ventil
- D24TIC bez EGR se vstrikovacim cerpadlem s kompenzaci nadmorske vysky ma ochranny ventil vzdy
- D24TIC s EGR ma ochranny ventil vzdy
- D24T provedeni pro kanadsky trh (motor osazeny tryskami 0SD1930 a vstrikovacim cerpadlem s kompenzaci nadmorske vysky) ma ochranny ventil vzdy
- nektere ostatni verze D24T ochranny ventil maji, ale neni elektricky zapojen

pro benzinove verze neni kontrolka popsana a proto predpokladam, ze nema zadnou funkci.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
This topic is 13 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“