Motor s 99 kW
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Motor s 99 kW
Protože na zahraničních inzertních serverech velice často potkávám devítky s turbem a udávaným výkonem 99kW, moc rád bych se zeptal, co je to za motor a zda-li někdo nemáte zkušenosti s tím, jak se s ním jezdí. Je jím bohužel vybavena spousta pěkných aut v Německu :?
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
jjj nizkotlakove turbo - montovalo se jen a vylucne do 940.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat?HonzaA píše:Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
-
Offline
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
martinopel píše:Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat?HonzaA píše:Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
Co ti na tom není jasný... je to samozřejmě tlak v sání, ale tlak dodaný turbem... takže se dá říct i tlak turba... Nebo jsem něco nepochopil?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
mam k tomu jedine slovo a to jsou EMISEHonzaA píše:Martine, máš sice pravdu, ale radši bych slyšel něco o tom motoru. Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod? Dá se to dodatečně napravit?
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???bidak píše:aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forummartinopel píše:No mám pocit že nepochopil,řeč je o kontrolce turba nikoliv o tlakoměru.
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
ja ji mam v aute taky a funguje pri prehrati motoru (jeste tedy predtim nez zacnes varit.... mam tamna to nejake cidlo a uz jsem ji videl jednou svitit i za jizdy s platakem - dost jsem to hnal a zacal se mi uhrivat motor), nevim co to cidlo hlida, ale rozhodne neni na sacim potrubi takze ho nezajima plnici tlak - bud spina v zavislosti na teplote oleje nebo jeho tlaku, ale do oleje je namoceny zcela jiste......martinopel píše:Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???bidak píše:
aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forum
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Díky za vysvětlení,ještě je to na dieselu nebo na benzínu?travex píše:ja ji mam v aute taky a funguje pri prehrati motoru (jeste tedy predtim nez zacnes varit.... mam tamna to nejake cidlo a uz jsem ji videl jednou svitit i za jizdy s platakem - dost jsem to hnal a zacal se mi uhrivat motor), nevim co to cidlo hlida, ale rozhodne neni na sacim potrubi takze ho nezajima plnici tlak - bud spina v zavislosti na teplote oleje nebo jeho tlaku, ale do oleje je namoceny zcela jiste......martinopel píše:Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
takze pro upresneni - kontrolka (turbo):martinopel píše:Díky za vysvětlení,ještě je to na dieselu nebo na benzínu?
- pouze pro motor D24TIC: teplota chladici kapaliny a plnici tlak
- pouze pro motor D24T: teplota chladici kapaliny
zdroj: Uzívatelsky manual, nemecke vydani pro rocnik 1990, anglicke vydani pro rocnik 92, anglicke vydani rocnik 88 - vsechny obsahuji stejny popis.
moje poznamky:
- teplota je brana termostatickym bimetalovym spinacem nastavenym na 95C
- tlak je kontrolovan na ochrannem ventilu v predni stene saciho potrubi, nastaveni na 0,8 +-0,05 bar
- nektere verze D24TIC bez EGR nemaji ochranny ventil
- D24TIC bez EGR se vstrikovacim cerpadlem s kompenzaci nadmorske vysky ma ochranny ventil vzdy
- D24TIC s EGR ma ochranny ventil vzdy
- D24T provedeni pro kanadsky trh (motor osazeny tryskami 0SD1930 a vstrikovacim cerpadlem s kompenzaci nadmorske vysky) ma ochranny ventil vzdy
- nektere ostatni verze D24T ochranny ventil maji, ale neni elektricky zapojen
pro benzinove verze neni kontrolka popsana a proto predpokladam, ze nema zadnou funkci.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé