Motor s 99 kW

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#1 Motor s 99 kW

Příspěvek od HonzaA »

Protože na zahraničních inzertních serverech velice často potkávám devítky s turbem a udávaným výkonem 99kW, moc rád bych se zeptal, co je to za motor a zda-li někdo nemáte zkušenosti s tím, jak se s ním jezdí. Je jím bohužel vybavena spousta pěkných aut v Německu :?
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#2

Příspěvek od HonzaA »

Nebo bohudík? :roll:
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#3

Příspěvek od bidak »

vypada to na motor B230FK - co znamena K netusim
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#4

Příspěvek od HonzaA »

Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#5

Příspěvek od wickey »

jjj nizkotlakove turbo - montovalo se jen a vylucne do 940.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

GDPR_user

#6

Příspěvek od GDPR_user »

HonzaA píše:Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat? :lol: :lol: :lol:

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#7

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:
HonzaA píše:Ano, je to B230FK, díky. Údajně to znamená komfort, dle názorů odjinud je to v podstatě B230FT buď s jiným turbem, nebo sníženým plnícím tlakem a zřejmě jinak nastavenou řídící jednotkou. Čert ví, jak je to doopravdy. U aut vybavených tímto motorem chybí kontrolka tlaku turba.
Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat? :lol: :lol: :lol:

Co ti na tom není jasný... je to samozřejmě tlak v sání, ale tlak dodaný turbem... takže se dá říct i tlak turba... Nebo jsem něco nepochopil?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

GDPR_user

#8

Příspěvek od GDPR_user »

tnemec píše:
martinopel píše:Co se týká kontrolky tlaku turba tak to má fungovat? :lol: :lol: :lol:

Co ti na tom není jasný... je to samozřejmě tlak v sání, ale tlak dodaný turbem... takže se dá říct i tlak turba... Nebo jsem něco nepochopil?
No mám pocit že nepochopil,řeč je o kontrolce turba nikoliv o tlakoměru. :wink:

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#9

Příspěvek od bidak »

martinopel píše:No mám pocit že nepochopil,řeč je o kontrolce turba nikoliv o tlakoměru. :wink:
aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forum :twisted:
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#10

Příspěvek od HonzaA »

Martine, máš sice pravdu, ale radši bych slyšel něco o tom motoru. Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod? Dá se to dodatečně napravit?
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#11

Příspěvek od bidak »

HonzaA píše:Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod?
treba prodlouzeni zivotnosti motoru a turba? snizeni vykonu kvuli povinnymu ruceni v D?
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#12

Příspěvek od travex »

HonzaA píše:Martine, máš sice pravdu, ale radši bych slyšel něco o tom motoru. Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod? Dá se to dodatečně napravit?
mam k tomu jedine slovo a to jsou EMISE
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#13

Příspěvek od GDPR_user »

HonzaA píše:Martine, máš sice pravdu, ale radši bych slyšel něco o tom motoru. Třeba co je to za hloupej nápad B230FT sprasit na 99kW? Má to nějakej rozumnej důvod? Dá se to dodatečně napravit?
Určitě to napravit jde.Předpokládám že bude snížený tlak turbodmychadla. :wink:

GDPR_user

#14

Příspěvek od GDPR_user »

bidak píše:
martinopel píše:No mám pocit že nepochopil,řeč je o kontrolce turba nikoliv o tlakoměru. :wink:
aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forum :twisted:
Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#15

Příspěvek od travex »

martinopel píše:
bidak píše:
aaaaaaa, nase rypna se prihlasila na forum :twisted:
Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???
ja ji mam v aute taky a funguje pri prehrati motoru (jeste tedy predtim nez zacnes varit.... mam tamna to nejake cidlo a uz jsem ji videl jednou svitit i za jizdy s platakem - dost jsem to hnal a zacal se mi uhrivat motor), nevim co to cidlo hlida, ale rozhodne neni na sacim potrubi takze ho nezajima plnici tlak - bud spina v zavislosti na teplote oleje nebo jeho tlaku, ale do oleje je namoceny zcela jiste......
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#16

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
martinopel píše:Hele ty rypno raději mi vysvětli jak ta kontrolka funguje.Možná se ti to zdá rýpání,ale ta kontrolka tam opravdu je,ale na většině aut v ní nebyla žárovka.Po zapnutí klíčku se rožne po nastartování zhasne,ale proč tam je???
ja ji mam v aute taky a funguje pri prehrati motoru (jeste tedy predtim nez zacnes varit.... mam tamna to nejake cidlo a uz jsem ji videl jednou svitit i za jizdy s platakem - dost jsem to hnal a zacal se mi uhrivat motor), nevim co to cidlo hlida, ale rozhodne neni na sacim potrubi takze ho nezajima plnici tlak - bud spina v zavislosti na teplote oleje nebo jeho tlaku, ale do oleje je namoceny zcela jiste......
Díky za vysvětlení,ještě je to na dieselu nebo na benzínu?

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#17

Příspěvek od travex »

martinopel píše:Díky za vysvětlení,ještě je to na dieselu nebo na benzínu?
takze pro upresneni - kontrolka (turbo):

- pouze pro motor D24TIC: teplota chladici kapaliny a plnici tlak
- pouze pro motor D24T: teplota chladici kapaliny

zdroj: Uzívatelsky manual, nemecke vydani pro rocnik 1990, anglicke vydani pro rocnik 92, anglicke vydani rocnik 88 - vsechny obsahuji stejny popis.

moje poznamky:

- teplota je brana termostatickym bimetalovym spinacem nastavenym na 95C
- tlak je kontrolovan na ochrannem ventilu v predni stene saciho potrubi, nastaveni na 0,8 +-0,05 bar
- nektere verze D24TIC bez EGR nemaji ochranny ventil
- D24TIC bez EGR se vstrikovacim cerpadlem s kompenzaci nadmorske vysky ma ochranny ventil vzdy
- D24TIC s EGR ma ochranny ventil vzdy
- D24T provedeni pro kanadsky trh (motor osazeny tryskami 0SD1930 a vstrikovacim cerpadlem s kompenzaci nadmorske vysky) ma ochranny ventil vzdy
- nektere ostatni verze D24T ochranny ventil maji, ale neni elektricky zapojen

pro benzinove verze neni kontrolka popsana a proto predpokladam, ze nema zadnou funkci.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“