servis motoru vs. kilometry
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
servis motoru vs. kilometry
Ahoj,
před chvíli jsem se tady radil na sobíka XC70III z Itálie. Jelikož jak se ukazuje, jsem mistr špatných nákupů (jak se to vezme), potřeboval bych se zeptat na pár věcí. Když jsem nechal dělat tlumiče (+olej v motoru a převodovce) v T6R řekli mi jen tak mimochodem, že to mám stočené o 50k a přečipované na stage 2 (ptal jsem se totiž taky při příjezdu, jestli by nemohli zkontrolovat motor a dát chip od D5T5).
Při své smůle i štěstí zároveň, mám tedy auto místo s 220k s 270k, ale podle všeho v dobrém stavu (aneb jak je to s těmi kilometry, co nehrají roli) a s chipem, který jsem chtěl. Nechali mě odjet s naceněným GO (jestli to chápu správně) motoru cca za 55k, což mi na jednu stranu přijde v kontextu cena (dal jsem za něj 230k) ok, protože přece investujem, aby se jezdilo. Jen si nejsem jist, jestli mi to řekli na základě těch teď už reálných km (podle všeho ano).
Nevíte kam jinam, nebo ke komu bych jen tak zkusmo mohl zajet, jestli by mi mohl říct, jak moc/jestli to hoří. A nebo o tom prostě nemám přemýšlet a nechat to udělat. Chápu, že je to klasická údržba a rozhodně to není zbytečná investice, ale potřebuju v tom mít jasno, abych mohl trochu rozplánovat finance.
A taky bych od nějaké duše rád zjistil, jestli ten tachometr nejde vrátit tam, kde má být. Pro klid duše.
mějte se moc hezky a díky za odpovědi
Vojta
před chvíli jsem se tady radil na sobíka XC70III z Itálie. Jelikož jak se ukazuje, jsem mistr špatných nákupů (jak se to vezme), potřeboval bych se zeptat na pár věcí. Když jsem nechal dělat tlumiče (+olej v motoru a převodovce) v T6R řekli mi jen tak mimochodem, že to mám stočené o 50k a přečipované na stage 2 (ptal jsem se totiž taky při příjezdu, jestli by nemohli zkontrolovat motor a dát chip od D5T5).
Při své smůle i štěstí zároveň, mám tedy auto místo s 220k s 270k, ale podle všeho v dobrém stavu (aneb jak je to s těmi kilometry, co nehrají roli) a s chipem, který jsem chtěl. Nechali mě odjet s naceněným GO (jestli to chápu správně) motoru cca za 55k, což mi na jednu stranu přijde v kontextu cena (dal jsem za něj 230k) ok, protože přece investujem, aby se jezdilo. Jen si nejsem jist, jestli mi to řekli na základě těch teď už reálných km (podle všeho ano).
Nevíte kam jinam, nebo ke komu bych jen tak zkusmo mohl zajet, jestli by mi mohl říct, jak moc/jestli to hoří. A nebo o tom prostě nemám přemýšlet a nechat to udělat. Chápu, že je to klasická údržba a rozhodně to není zbytečná investice, ale potřebuju v tom mít jasno, abych mohl trochu rozplánovat finance.
A taky bych od nějaké duše rád zjistil, jestli ten tachometr nejde vrátit tam, kde má být. Pro klid duše.
mějte se moc hezky a díky za odpovědi
Vojta
Naposledy upravil(a) Vojtech Veskrna dne 21 lis 2021 17:31, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
GO motoru vs. kilometry
A na základě čeho chceš dělat GO motoru? Jesi je to jen kvůli nájezdu, tak to je blbost. Žere to olej, nemá komprese, nebo co je důvodem přemýšlení o GO?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
GO motoru vs. kilometry
Nacenění vypadá takto, já z toho GO jen dedukuji, ale no idea.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2194
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
GO motoru vs. kilometry
Tohle samozřejmě není go motoru, jen taková údržba.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
GO motoru vs. kilometry
Podle všeho nic z toho, chápu to jen jako, že by to v těchto kilometrech udělali. Podle všeho jen trochu kape chladič. Plus "takový ten zvuk z motoru jako šití" mi řekli, že to něco indikuje, ale za mě z toho, co jsem měl možnost si projet, tohle žádný speciální, nebo nenormální zvuk nedělá (naopak).Urvanej píše: 19 lis 2021 11:42 A na základě čeho chceš dělat GO motoru? Jesi je to jen kvůli nájezdu, tak to je blbost. Žere to olej, nemá komprese, nebo co je důvodem přemýšlení o GO?
Auto jede za mě jak v bavlnce.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
GO motoru vs. kilometry
ok, takže běžné věci, neznamená, že mi tam někde upadne kloub a rozlomí se to vejpůl, když to neudělám za týden.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Bílý
GO motoru vs. kilometry
To je jen dílčí oprava hlavy a nějaké práce okolo. Jak moc vážný je stav a proč přesně je třeba to orpavit ti měli vysvětlit na místě - to každopádně (pokud jsi tam nejel s konkrétním pozorováním ty sám)
Ale například ta cena motorového oleje je...opravdu velká.
Ale například ta cena motorového oleje je...opravdu velká.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
GO motoru vs. kilometry
No moc info jsem právě nedostal, jen že je to stočené a že by to udělali. Customer care je na přijetí ok, ale při přebírání jsem se cítil tak nějak "tady máte nacenění a nazdar". Jako pán se mi nějak přes den snažil v telefonu vysvětlit nějak podrobněji, ale navzdory tomu, že jsem docela technický typ, mi přišlo, že čaruje (což je moje chyba, vím, že tomu nerozumím
).

-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
GO motoru vs. kilometry
Tohle neni GO. Zajed do AV dily at na to kouknou.
Nicmene takova oprava v takovem najezdu asi mimo uplne neni.
Nicmene takova oprava v takovem najezdu asi mimo uplne neni.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
GO motoru vs. kilometry
Díky moc, domluvím se a zajedu!
Jinak ta druhá část mého dotazu, dotočení na reálné km, jde to nějak, nebo to je peklo?
Jinak ta druhá část mého dotazu, dotočení na reálné km, jde to nějak, nebo to je peklo?
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
GO motoru vs. kilometry
Podle toho, co je na tom rozpisu, tak máš v háji hydroštely. Při té příležitosti by ti dali nové vířivé klapky, což je rozumný. Dál silentbloky motoru jsou k.o., stejně jako silentbloky zadní nápravy. Takže auto asi tak trochu vibruje a tak trochu plave, a z motorového prostoru je slyšet šicí stroj, že jo?
Nic z toho není generální oprava, ani motoru, ani jeho hlavy. To pak vypadá poněkud jinak. Toto jsou běžné opravy, které postihnou dříve nebo později každého majitele D5.
Nic z toho není generální oprava, ani motoru, ani jeho hlavy. To pak vypadá poněkud jinak. Toto jsou běžné opravy, které postihnou dříve nebo později každého majitele D5.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 5703
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
GO motoru vs. kilometry
Záleží jen na tom, jak je který soudruh háklivý na různé projevy stroje 

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13132
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
GO motoru vs. kilometry
Jojo, jsou soudruzi, kteří si i nadále budou jezdit svým parníkem a kormidlovat ho ve snaze udržet na silnici co nejdéle s radiem na plný kule, aby neslyšeli to mlácení od náprav. 
Vše již bylo popsáno výše... tohle je bohužel běžná údržba, která zbyla na tebe, když to předtim nikdo moc neřešil.
50tkm je fakt nic, to bych asi neřešil, maximálně kvůli rozvodům. Nicméně to muselo být znát už při koupi a mělo to být zohledněno v nákupní ceně... tohle jsou důvody, proč tu každýmu říkáme, ať si k nákupu vezme někoho znalého, protože ten by to slyšel a slevu by buď ukecal, nebo bys to nekoupil. Nicméně to je ale každýho věc a držim palce, ať ti to dobře dopadne.

Vše již bylo popsáno výše... tohle je bohužel běžná údržba, která zbyla na tebe, když to předtim nikdo moc neřešil.
50tkm je fakt nic, to bych asi neřešil, maximálně kvůli rozvodům. Nicméně to muselo být znát už při koupi a mělo to být zohledněno v nákupní ceně... tohle jsou důvody, proč tu každýmu říkáme, ať si k nákupu vezme někoho znalého, protože ten by to slyšel a slevu by buď ukecal, nebo bys to nekoupil. Nicméně to je ale každýho věc a držim palce, ať ti to dobře dopadne.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
GO motoru vs. kilometry
Super, díky za rozepsání. Jj silentbloky nápravy a jejich smutek dokážu docela identifikovat už ze zkušeností s předchozím autem, ale u motoru jsem prostě K.O. co se týče železaFíla píše: 19 lis 2021 12:41 Podle toho, co je na tom rozpisu, tak máš v háji hydroštely. Při té příležitosti by ti dali nové vířivé klapky, což je rozumný. Dál silentbloky motoru jsou k.o., stejně jako silentbloky zadní nápravy. Takže auto asi tak trochu vibruje a tak trochu plave, a z motorového prostoru je slyšet šicí stroj, že jo?
Nic z toho není generální oprava, ani motoru, ani jeho hlavy. To pak vypadá poněkud jinak. Toto jsou běžné opravy, které postihnou dříve nebo později každého majitele D5.

A omlouvám (zúčastněným) se za špatně nadepsaný topic, viditelně mě zmátlo.
ps: radši kormidluji tichou loď, nejlépe bez zvuku sterea, takže nechám napravit

-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
GO motoru vs. kilometry
Ja si o T6R myslim sve a nic dobreho to neni. Naopak v AV mi kluci prijdou ferovi.
Uvidis co ti reknou oni.
50tkm bych taky neresil, to nema cenu.
Uvidis co ti reknou oni.
50tkm bych taky neresil, to nema cenu.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 1943
- Registrován: 4 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
GO motoru vs. kilometry
@Vojtech Veskrna:
Abych Tě uklidnil, jsem na tom podobně jako Ty. Auto jsem kupoval s poctivými 263 000 km. Auto bylo celou dobu servisováno v AS.
Pak jsem to nechal mechanikovi a pro porovnání dělal toto:
- Přetěsnění víka hlavy (utíkal olej)
- Vyčistil vstřiky, jeden podfukoval
- Nefungovalo odsávání skříně
- Rozchodil všechny možný „akční členy“
- Repas alternátoru + volnoběžka
- X dalších kravin, už si to nepamatuji
Prostě nikdo neměl moc čas si s tím pohrát. Taky se s tím mechanik tím drbal dlouho, pár týdnů to tam bylo (i když při tom dělal i jiné kšefty). Ten zvuk „šicího stroje“ je lehce i u mě, když to lechtáš. Když to sešlápneš, má to krásný jadrný zvuk a pěkně zatlačí do sedačky. Najel jsem s tím zatím 20 000 km a je to pořád stejný.
Jak píše Romulusw výše ...
Holt nějaké km už to má a nějaké vůle tam jsou … je otázka, že člověk si u těchto ojetin musí nastavit rozumnou úroveň požadavků a co všechno u toho měnit, protože když to budeš chtít mít v "super stavu", tak těch 50 táců je pouze „vstupní investice“
Kdybys potřeboval porovnání, koukal jsem, že jsi z Prahy, můžeme se domluvit.
Abych Tě uklidnil, jsem na tom podobně jako Ty. Auto jsem kupoval s poctivými 263 000 km. Auto bylo celou dobu servisováno v AS.
Pak jsem to nechal mechanikovi a pro porovnání dělal toto:
- Přetěsnění víka hlavy (utíkal olej)
- Vyčistil vstřiky, jeden podfukoval
- Nefungovalo odsávání skříně
- Rozchodil všechny možný „akční členy“
- Repas alternátoru + volnoběžka
- X dalších kravin, už si to nepamatuji
Prostě nikdo neměl moc čas si s tím pohrát. Taky se s tím mechanik tím drbal dlouho, pár týdnů to tam bylo (i když při tom dělal i jiné kšefty). Ten zvuk „šicího stroje“ je lehce i u mě, když to lechtáš. Když to sešlápneš, má to krásný jadrný zvuk a pěkně zatlačí do sedačky. Najel jsem s tím zatím 20 000 km a je to pořád stejný.
Jak píše Romulusw výše ...

Kdybys potřeboval porovnání, koukal jsem, že jsi z Prahy, můžeme se domluvit.
-
Offline
- Příspěvky: 332
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Vůz: S 80 2,4b 125kw
GO motoru vs. kilometry
Hmm za 3 hodiny spraviť hydroštely to asi pôjdem ku nim na staž
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2246
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
GO motoru vs. kilometry
15,5h, prace je tam 3x...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 332
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Vůz: S 80 2,4b 125kw
GO motoru vs. kilometry
Hej už vidímZajsoft píše:15,5h, prace je tam 3x...
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
servis motoru vs. kilometry
Dnešní rychlý aspoň zvukový check našich šicích strojů. Přecejen naživo všechno lepší než v textu. Velké díky Tomas78 za čas a taky diagnostiku (jakože VIDA, ne že jsme na to jen koukali
)!

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
servis motoru vs. kilometry
A na co jste prisli??
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
servis motoru vs. kilometry
Doopravdy vevnitř klepe o něco víc, než by asi měl. Potřeboval jsem si prostě poslechnout zevnitř i z venku (Sounds weird, ale chápete mě žejo). Do AV Dílů si to ale každopádně namířím tak čí tak. Trochu lásky zjevně bude potřebovat.
Jinak diagnostika tohle:
Jedno z toho je něco s mrtvou navigací (to vím, obrazovečka nic neukazuje, ale taky to po ní nepotřebuju), zbytek googlím
Jinak diagnostika tohle:
Jedno z toho je něco s mrtvou navigací (to vím, obrazovečka nic neukazuje, ale taky to po ní nepotřebuju), zbytek googlím
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’
servis motoru vs. kilometry
Jo už to vidím, to jsou normální chyby týkající se chipu od D5T5 a toho, že to není "default".
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé