Volvo FL Electric
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
Volvo FL Electric
Jsem zvědav jak jim to dlouho vydrží... https://zdopravy.cz/c-s-cargo-testuje-prvni-elektricky-nakladak-rozvazi-zbozi-pro-tesco-96956/
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 3 roky 5 měsíců
- Bydliště: Kralupy
- Vůz: XC90 D5 AWD 2010
Volvo FL Electric
male nakladaky vydrzi - a prinejmensi pro ty, co jezdi po meste a neustale zastavuji a rozjizdeji se, to ma i docela smysl.
scania a daf jedou to same.
cast vyrobcu trucku/motoru prodava technologie pro mensi motory (pod 10 litru) jinym firmam. to by nedelali, kdyby slo jen o nejake vynucene kroky. tj realne pocitaji s velkymi nakladaky na naftu a malymi na baterky (at uz vodik nebo aku).
scania a daf jedou to same.
cast vyrobcu trucku/motoru prodava technologie pro mensi motory (pod 10 litru) jinym firmam. to by nedelali, kdyby slo jen o nejake vynucene kroky. tj realne pocitaji s velkymi nakladaky na naftu a malymi na baterky (at uz vodik nebo aku).
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic
-
Offline
- Příspěvky: 22
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo V60 1.generace D3 120 kW
Volvo FL Electric
Tohle náhodou poměrně velký smysl dává, hlavně ve větších městech, třeba my máme v Brně kousek od bytu Lidl, kam jezdí zatím podobně velkej naftovej náklaďák. Ten Lidl se závaží z nějakého logistického centra na okraji Brna = nedělá to asi úplně dobře tomu nafťáku, krátký trasy, pořád startování, vypínání, apod. Nehledě na to, že je vždycky pod tím autem obří flek od oleje, kterej tam už pravděpodobně navždy zůstane. Tohle je ohromná výhoda elektro pohonu pro tzv. last-mile delivery = tyhle náklaďáky se mohou přes noc v depech dobíjet pomalým nabíjením, každé ráno mít "plnou nádrž" a pojezdit si místní trasy a závozy a to všechno bez toho, aby v centrech měst vypouštěly emise a zároveň při dramatickém snížení provozních nákladů (nezaměňovat s pořizovacími, tam sám nevím jak to cenově vychází stejně nové naftové Volvo náklaďák vs nové Volvo elektro náklaďák).
Když to řeknu úplně upřímně, mám teď Volvo, naftový pětiválec, ale ve městě chodím pěšky nebo MHDčkem a používám auto jen na dlouhý trasy, výlety, cesty všude kam potřebuju. Když vidím ten provoz ve městě a hlavně zácpy a kolik času strávíš v autě jen, abych se po Brně někde dostal, je to šílený. Neříkám, že všespásné řešení je elektromobilita, ale nulové lokální emise dokážou asi hodně vylepšit ovzduší v centrech měst. Pak je tu ale samozřejmě fakt, že se ty emise zatím jen přesouvají jinam (záleží na energetickém mixu země, původy elektřiny a samozřejmě náročnosti výroby samotného auta). Mě osobně všechny tyhle pilotní projekty baví, protože jsem už pár elektroaut vyzkoušel a musím říct, že jízda s nimi je dosti návyková (ticho, instantní reakce akcelerátoru, žádné vibrace, žádný smrad z výfuku, hrozně málo věcí, co se může pokazit). Elektromobilita se ale vylepšuje každým dnem a je to něco, co tady s náma zůstane
Když to řeknu úplně upřímně, mám teď Volvo, naftový pětiválec, ale ve městě chodím pěšky nebo MHDčkem a používám auto jen na dlouhý trasy, výlety, cesty všude kam potřebuju. Když vidím ten provoz ve městě a hlavně zácpy a kolik času strávíš v autě jen, abych se po Brně někde dostal, je to šílený. Neříkám, že všespásné řešení je elektromobilita, ale nulové lokální emise dokážou asi hodně vylepšit ovzduší v centrech měst. Pak je tu ale samozřejmě fakt, že se ty emise zatím jen přesouvají jinam (záleží na energetickém mixu země, původy elektřiny a samozřejmě náročnosti výroby samotného auta). Mě osobně všechny tyhle pilotní projekty baví, protože jsem už pár elektroaut vyzkoušel a musím říct, že jízda s nimi je dosti návyková (ticho, instantní reakce akcelerátoru, žádné vibrace, žádný smrad z výfuku, hrozně málo věcí, co se může pokazit). Elektromobilita se ale vylepšuje každým dnem a je to něco, co tady s náma zůstane
_________________
Volvo V60 2011 D3 120 kW
Volvo V60 2011 D3 120 kW
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Volvo FL Electric
mna to dava vetsi smysl nez v osobaku
pomer hmotnost baterie/celkova hmotnost vozu je mnhoem priznivejsi
a taky poradna rekuperace....kdyz brzdi normalni kamion zahazuje obrovsky mnozsti energie
elektromobil bych bral na jezdeni na nakup...abych setril auta se spalovakem a vydrzely mne o to dyl
pomer hmotnost baterie/celkova hmotnost vozu je mnhoem priznivejsi
a taky poradna rekuperace....kdyz brzdi normalni kamion zahazuje obrovsky mnozsti energie
elektromobil bych bral na jezdeni na nakup...abych setril auta se spalovakem a vydrzely mne o to dyl
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
Volvo FL Electric
Nějaký pátek zpět měla Scania předváděčku v Jičíně. Kluci říkali, že nabíječku mohli nechat doma…testování po celý den po městě a večer baterie do plna…tahle technologie je super do města. Taky je to odpověď na zavádění bezemisních center měst, kdy jaksi obchody, pošty atd. musí být zavážené a popelnice se samy taky nevyvezou.
Nicméně, buďte v klidu. Na IAA loni v Hannoveru bylo téma vodík. Nyní u truck automobilek se hovoří o pohonu na čpavek.
Nicméně, buďte v klidu. Na IAA loni v Hannoveru bylo téma vodík. Nyní u truck automobilek se hovoří o pohonu na čpavek.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
Volvo FL Electric
Elektro kamiony se na našich silnicích pomalu rozšiřují....https://zdopravy.cz/dalsi-elektrotahac-v-cesku-volvo-fh-bude-pendlovat-mezi-hradcem-a-kladnem-169363/
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé