Volvo FL Electric

  • Autor
  • Zpráva
Airbus380
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 658
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

#1 Volvo FL Electric

Příspěvek od Airbus380 »

_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Kralupy
Vůz: XC90 D5 AWD 2010

#2 Volvo FL Electric

Příspěvek od Max007 »

male nakladaky vydrzi - a prinejmensi pro ty, co jezdi po meste a neustale zastavuji a rozjizdeji se, to ma i docela smysl.
scania a daf jedou to same.

cast vyrobcu trucku/motoru prodava technologie pro mensi motory (pod 10 litru) jinym firmam. to by nedelali, kdyby slo jen o nejake vynucene kroky. tj realne pocitaji s velkymi nakladaky na naftu a malymi na baterky (at uz vodik nebo aku).
_________________
XC90 D5 AWD Executive '10, D5244T4, 136kW 400Nm, TF-80SC, Oyster Grey Metallic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 22
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V60 1.generace D3 120 kW
Kontaktovat uživatele:

#3 Volvo FL Electric

Příspěvek od Matěj »

Tohle náhodou poměrně velký smysl dává, hlavně ve větších městech, třeba my máme v Brně kousek od bytu Lidl, kam jezdí zatím podobně velkej naftovej náklaďák. Ten Lidl se závaží z nějakého logistického centra na okraji Brna = nedělá to asi úplně dobře tomu nafťáku, krátký trasy, pořád startování, vypínání, apod. Nehledě na to, že je vždycky pod tím autem obří flek od oleje, kterej tam už pravděpodobně navždy zůstane. Tohle je ohromná výhoda elektro pohonu pro tzv. last-mile delivery = tyhle náklaďáky se mohou přes noc v depech dobíjet pomalým nabíjením, každé ráno mít "plnou nádrž" a pojezdit si místní trasy a závozy a to všechno bez toho, aby v centrech měst vypouštěly emise a zároveň při dramatickém snížení provozních nákladů (nezaměňovat s pořizovacími, tam sám nevím jak to cenově vychází stejně nové naftové Volvo náklaďák vs nové Volvo elektro náklaďák).

Když to řeknu úplně upřímně, mám teď Volvo, naftový pětiválec, ale ve městě chodím pěšky nebo MHDčkem a používám auto jen na dlouhý trasy, výlety, cesty všude kam potřebuju. Když vidím ten provoz ve městě a hlavně zácpy a kolik času strávíš v autě jen, abych se po Brně někde dostal, je to šílený. Neříkám, že všespásné řešení je elektromobilita, ale nulové lokální emise dokážou asi hodně vylepšit ovzduší v centrech měst. Pak je tu ale samozřejmě fakt, že se ty emise zatím jen přesouvají jinam (záleží na energetickém mixu země, původy elektřiny a samozřejmě náročnosti výroby samotného auta). Mě osobně všechny tyhle pilotní projekty baví, protože jsem už pár elektroaut vyzkoušel a musím říct, že jízda s nimi je dosti návyková (ticho, instantní reakce akcelerátoru, žádné vibrace, žádný smrad z výfuku, hrozně málo věcí, co se může pokazit). Elektromobilita se ale vylepšuje každým dnem a je to něco, co tady s náma zůstane :)
_________________
Volvo V60 2011 D3 120 kW

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 688
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#4 Volvo FL Electric

Příspěvek od powl »

mna to dava vetsi smysl nez v osobaku

pomer hmotnost baterie/celkova hmotnost vozu je mnhoem priznivejsi
a taky poradna rekuperace....kdyz brzdi normalni kamion zahazuje obrovsky mnozsti energie

elektromobil bych bral na jezdeni na nakup...abych setril auta se spalovakem a vydrzely mne o to dyl :)
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#5 Volvo FL Electric

Příspěvek od Juric »

Nějaký pátek zpět měla Scania předváděčku v Jičíně. Kluci říkali, že nabíječku mohli nechat doma…testování po celý den po městě a večer baterie do plna…tahle technologie je super do města. Taky je to odpověď na zavádění bezemisních center měst, kdy jaksi obchody, pošty atd. musí být zavážené a popelnice se samy taky nevyvezou.

Nicméně, buďte v klidu. Na IAA loni v Hannoveru bylo téma vodík. Nyní u truck automobilek se hovoří o pohonu na čpavek.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Airbus380
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 658
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

#6 Volvo FL Electric

Příspěvek od Airbus380 »

_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „TRUCKS“