Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#1 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

Vzhledem k tomu, že jsem si pár měsíců nazpět do své S80 II 2008 dodělával el. sklápěný zrcátka s pamětí (auto bylo z továrny Kinetic), musel jsem si sehnat i správné jednotky do předních dveří. Zde bych chtěl sepsat zkušenosti a poznatky o dveřních jednotkách, které jsem získal - především proto, že zde na fóru o jednotkách nic není a nejvíce mi nakonec pomohlo ford-focus fórum.

Úvodem - budu mluvit o dveřních jednotkách, které byly používány v P3 v letech 2006 - 2010, možná i později (to bych musel ověřit - nebo to sem napište).
Hlavním zdrojem informací mi byl tenhle článek, který zkusím přinést do kontextu pro Volvo, základní věci jsou jinak stejné.

Takže: Dveřní jednotky jsou 3 druhy: DDM (Driver Door Module), PDM (Passenger Door Module), RDM (Rear Door Module) = řidičova, spolujezdcova a zadní. Zadní jednotky jsou v obou dveřích stejné. DDM je vždy černý, PDM šedivý a do zadního vede jen jeden svazek.
komplet.jpg

Pokud chcete dodělat zrcátka/BLIS, potřebujete mít správné "kód" jednotky, který je nahoře, např. 7G9T 14B533 EC. Kódy mají následující tvar:
  • <x>G9T-14B533-<y><z> (DDM, PDM)
  • <x>G9T-14B534-<y><z> (RDM).
X označuje rok, ve kterém se daný typ jednotky poprvé vyrobil. Ve Volvech jsem narazil na 6, 7. Není tedy problém mít jednotku 6G9T vyrobenou 2007.

Y označuje hardware jednotky. U DDM jsou to písmena A - E, u PDM písmena F - K. Mimo řadu stojí u řidiče L a spolujezdce M. Obecně, čím vyšší písmeno, tím lepší hardware. Kontrolou může být i to, kolik má jednotka pinů.

Z označuje "software" jednotky. Čím vyšší písmeno, tím pozdější software (ale číslování běží myslím pro každé X zvlášť).

Pro naše účely jsou HW možnosti u jednotek 6G9T nebo 7G9T:
  • el. sklápěcí zrcátka s pamětí, musíte mít na pozici Y písmeno E (řidič) a K (spolujezdec). Mají "všechny" piny kromě pozice 4. (a pozic 1,2,13,14,16 bez děr)
  • BLIS (+el. zrcátka s pamětí), musíte mít na pozici Y písmeno L (řidič), resp. M (spolujezdec). Vždy si ale ověřte, že tam máte pin na pozici 4. (Setkal jsem se s jednotkou spolujezdce s HW M, která ten pin neměla) Je to tenhle:
BLIS DDM sipka.jpg
Pro kompatibilitu jednotek s autem je potřeba:
  • mít stejný rok = číslo vepředu (X),
  • mít stejný software = poslední písmeno (Z)
jako původní jednotky v autě. Tedy nestačí sáhnout po jednotce ze stejného modelového roku nebo prostě časově blízko výroby jednotky, kterou máte. Ono to může fungovat, ale nemusí. Např. u 7G9T se software C dělal do září 2007, od října 2007 do května 2008 pak sw D. A od konce května 2008 máme sw E. Takže např. auto s MY 2008 může mít sw v jednotkách C (výroba třeba srpen 2007), nebo D (nejpravděpodobněji), ale možná i E (červen 2008).

Co se týče zadních jednotek, ty se s novými zrcátky měnit nemusí, klidně je možný mít v autě jednotky např. ...533ED a ...533KD a vzadu mít ...534BD.

(Nejen) moje zkušenosti, co může nastat, pokud dáte do auta jednotku, která není kompatibilní:
  • Jiný rok X: jednotka "bliká" - jednou za pár vteřin na chvilku zhasne ovládání oken a zámků. Vypadá to jako mrkání. Zřejmě to bude nějaký restart jednotky. Auto lze zamknout, okno lze po částech posouvat. Diag hází chybu, okno nejde zinicializovat, při držení tlačítka na posuv okna okno jede jen do té doby, než jednotka "mrkne". Především - jednotka odebírá nezanedbatelné množství proudu i po zamčení auta - brzy se vybije baterie.
  • Stejný rok, jiný sw: U mě konkrétně záměna C za D, přední dveře i okna v pohodě, zadní okno nelze zinicializovat. Diag hlásí chybu zadního okna. Baterka se nevybíjí, zámky fungují.
  • Nedostatečný hw - prostě nejedou ty funkce, co mají (zrcátka, blis...), logicky chyba na diag.
Podle té wiki stránky nahoře by nemělo vadit, pokud v autě budou všechny 4 navzájem kompatibilní jednotky i třeba v případě, že v autě byly původně "jiné" jednotky. Minimálně u roku (6 vs 7) tomu nevěřím. Pokud někdo chce vyzkoušet, napište zkušenost.

Budu rád, pokud sem napíšete nějaké zkušenosti, jak se třeba projevovaly špatné jednotky nebo pozitivní zkušenosti s kompatibilitou.
Naposledy upravil(a) Giew dne 26 úno 2024 11:18, celkem upraveno 3 x.

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#2 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

Pro novější P3 Volva (S60 II, V60...) už existují trochu jiné jednotky, které většinou na sobě mají přímo Volvo číslo (např. 31343148) a které jsou pokud vím rozděleny jen na dvě funkce: ty málo funkční a ty vysoce funkční. Ty DDM/PDM HIGH mají všech 24 pinů a měly by dávat všechny funkce - opravte mě, pokud to tak není.

Tyhle jednotky ale rozhodně nejsou kompatibilní s těmi starými. Mně se nepovedlo ani stáhnout okno, zamknout auto apod.
ddm high.jpg
ddm high.jpg (87.55 KiB) Zobrazeno 1373 x
novy.jpg
novy.jpg (43.02 KiB) Zobrazeno 1373 x
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#3 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Michl »

Když jsem dodělával do minulého auta Blis, tak jsem musel kromě zrcátek s kamerama sehnat a vyměnit i přední dveřní jednotky. Je jich více druhů (viz. příspěvek výše), a kromě řídiče a spolujezdce je nutné ohlídat i použití v evropském nebo anglickém autě a pak i s určením pro Blis (toto je na jednotce i vyznačeno).
P.S. Zajímavostí je že jednotky jsou Made in Czech R.
Blis DDM.jpg
Blis DDM.jpg (48.05 KiB) Zobrazeno 1368 x
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#4 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

Akorát to je P1, kde mají jednotky jak vidno svoje Volvo číslo, takže není těžké sehnat tu správnou. Tohle jsem psal především kvůli early P3 (-2010).
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od ok2ucx »

P3 jednotky pěkně shrnuty:

- jen tedy dodám dělení podle software, podle čehož lze rovněž usoudit na další případné (ne)kompatibility - v případě shodného hardware, lze ale jednotky použít i mezi těmito skupinami:

I. V/XC70, S80, XC60: -MY11
II. V/XC70, S80: MY12-, XC60: pouze MY12
III. S/V60: MY11-, XC60: MY13-
IV. V40/V40CC všechny MY

Softwarově jsou obecně moduly mezi těmito skupinami nekompatibilní, platforma P3 však sdílela železo, je tedy např. možné použít jednotku z S60 MY15 a (po přehrátí SW) ji použit v XC70 MY14 - za předpokladu, že se u obou používala stejná verze HW a problém je pouze v SW.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#6 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od M4jky »

Krásne spísaný článok. Nebyť Giewa tak ešte asi pekných pár týždňov, možno mesiacov, riešim dorábku blisu a sklápacích zrkadiel, díki ti chlape. Aj bych niečo dodal, ale na to to máš moc dobre napísané.
Napadá ma len ešte jedna ďalšia možnosť ako overiť kompatibilitu jednotky. Dole na štítku je ešte číslo HW a SW. Kompatibilná jednotka má mať presne rovnaké číslo SW. Ako to je s hardvérom neviem, ale tam zmena tuším odpovedá číslu dielu a prejaví sa v predposlednom písmene, ktoré kopíruje parameter Y z Giewovho príspevku.
IMG_20210929_123822_edit_709990143625516.jpg
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#7 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

ok2ucx píše: 12 lis 2021 16:55 P3 jednotky pěkně shrnuty:

- jen tedy dodám dělení podle software, podle čehož lze rovněž usoudit na další případné (ne)kompatibility - v případě shodného hardware, lze ale jednotky použít i mezi těmito skupinami:

I. V/XC70, S80, XC60: -MY11
II. V/XC70, S80: MY12-, XC60: pouze MY12
III. S/V60: MY11-, XC60: MY13-
IV. V40/V40CC všechny MY

Softwarově jsou obecně moduly mezi těmito skupinami nekompatibilní, platforma P3 však sdílela železo, je tedy např. možné použít jednotku z S60 MY15 a (po přehrátí SW) ji použit v XC70 MY14 - za předpokladu, že se u obou používala stejná verze HW a problém je pouze v SW.

/PL
Díky za doplnění infa o typech jednotek u novějších P3 :good:
A ten sw v pohodě dohrajete? Já měl za to, že z jednotek stále neumíte číst, takže může být problém kde vzít, co tam nahrát. Alespoň takhle jsem to od Tebe pochopil na srazu. Ale oprav mě, jestli to je jinak.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#8 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

Giew píše: 11 lis 2021 14:29 Co se týče zadních jednotek, ty se s novými zrcátky měnit nemusí, klidně je možný mít v autě jednotky např. ...533ED a ...533KD a vzadu mít ...534BD.
Doplněno info k zadním jednotkám pro newbie P3 Volvaře :)
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#9 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od ok2ucx »

Giew píše: 13 lis 2021 14:22 Díky za doplnění infa o typech jednotek u novějších P3 :good:
A ten sw v pohodě dohrajete? Já měl za to, že z jednotek stále neumíte číst, takže může být problém kde vzít, co tam nahrát. Alespoň takhle jsem to od Tebe pochopil na srazu. Ale oprav mě, jestli to je jinak.
Nene, jen jsem tím chtěl říct, že to jde. Normálně v ofiko servisu ofiko vidou - vyměníš za (kompatibilní) jednotku a VIDA ti tam nabídne (nebo se vybere) DDM/PDM reload - a tím se SW "srovná". To je ta jediná a správná cesta.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#10 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

Rozumím... takže se musí přes ofiko instance :) ale dobrý vědět, že to jde. Díky!
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#11 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od M4jky »

Skúsim jednu otázku, ktorá s touto témou súvisí. Teraz mám na aute zrkadlá aj so spodným svetielkom. To ale pri aktivovaní approach alebo home light nefunguje. Jednotka je správna, dokonca s predchádzajúcimi jednotkami kvôli nespárovanému softvéru jednotiek svetlo aspoň na moment bliklo. Kabeláž je teda ok, ale auto asi nevie, že tam tie svetielka sú. Nejaké rady?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#12 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od ok2ucx »

... jen tipuji: kdysi jsem (v MY07) tam zkoušel dát LEDkovéá světýlka. Chovalo se to podobně. Některé věci jsou ve Volvu trochu overengineered - tady patrně měli nějakou kontrolu odběru a když nebyl OK, tak to zrcátko preventivně vypnulo. Ale říkám, je to jen tip.

(předpokládám, že v konfiguraci auta je to zapnuto?)

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#13 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

V konfiguraci to M4jky zapnuto nemá, protože dával nová zrcátka s blisem a předtím měl manuální bez paměti a tedy bez puddle lights. Já mám stejný "problém". Novýma zrcátkama mi přibyli na autě puddle lights, ale protože v VDASHi nejsou ani samostatnou konfigurací, ani nejsou přidružené k self-retractable mirrors, ta konfigurace tam prostě není a nemám jak ji do auta dostat. Kdybys s tím mohl něco udělat, ok2ucx, bylo by to super.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#14 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od M4jky »

LEDky som tam zatiaľ nedával, aby som si nevyrobil ďalší možný problém presne ako píšeš. Dal som tam len soft na sklápanie a BLIS a Chase mi ešte v konfigurácií auta vypol sedačky s pamäťou, to neviem či vôbec treba, mal som tam ešte blbé jednotky. Tie svetlá sme tam na zraze v konfigurácií neobjavili.
Inak Puddle light je niečo iné Giew. Tie sa montovali do tapecu dverí na spodok a svietili na zem pri vystupovaní. Na začiatku som si tiež myslel, že puddle light sú tie v zrkadlách, ale nie je to tak.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#15 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

aha... tak to se omlouvám, to jsem nevěděl. Mně ty světýlka ve vnějších zpětných zrcátkách nerozsvěcí, ani na popud knoflíku svícení na DO, ale dost by se mi to líbilo. Podsvícení dveří bych taky bral, ale na to tam asi nemám žárovku.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Děčín
Vůz: XC70 P3 D5244T4 136kw 2007

#16 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od BRESSER »

Zdravím,
jak koukám, rozumíte tomu podstatně víc, než já :/ mám taky takový problém a zároveň otázku.

Z výroby jsem měl na xc70 2008 sklápěcí zrcátka se světýlkem naspod a mechanický sedačky. Všechno fungovalo jak má. Na začátku roku 2022 jsem dodělal sedačky vyhřívané, větrané a s elektrickým posuvem a pamětí. Dokonce se mi v menu rádia ukázala možnost “paměť vazby vozidla a klíče” a bylo mi řečeno, že sedačky se nastaví podle klíče, kterým odemknu. Zároveň s tím by se prý měly nastavit zrcátka (samozřejmě i podle paměti sedačky 1,2,3), ovšem nic takového se neděje.

Má otázka tedy zní: je problém v jednotkách DDM/PDM, v zrcátkách nebo v softwaru a nebo pro jistotu úplně ve všem?

Zároveň mi vida občas hlásí chybu ztráty komunikace právě s DDM. Je to ona sw nekompatibilita? Všechno původní totiž funguje jak má - okna i na automat, zamykání, odemykání, podsvícení, zrcátka (sklápění i nastavení).
F0AF4B7B-840F-4ACC-B302-D4D8733AD102.jpeg
Za každou radu předem moc děkuju!
_________________
Volvo XC70 P3 2007; 2,4D5 AWD 136kw
Ford Transit mk6 2011; 2,2TDCi FWD 85kw
ex: Ford Mondeo mk3 2001; 2,0TDDi FWD 85kw

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#17 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

Je tam několik věcí, který musíš zkontrolovat. Co se týče dveřních jednotek, je pravděpodobný, že tam budeš mít Éčka, tj. dostačující hw, ale určitě to můžeš zkontrolovat, kdyby náhodou.

Další věc - musíš mít paměťová zrcátka. To zjistíš nejlíp tak, že odloupneš zrcátko (sklo) a koukneš na tu věc, na který je to zrcátko uchycený. Pokud tam je paměť, měly by z toho vést tuším 4 kabely, jinak jenom tři (ale nepamatuju se přesně - na ten bez paměti se doma podívám). Každopádně ten s pamětí má drátů/pinů víc. Klidně to sem nafoť.

Konfiguraci v CEM máš předpokládám nastavenou správně (sedačky s pamětí, zrcátka el. sklopná s pamětí). Zkontroluj. Pokud ano a chybí Ti správný hw, bude Ti to házet chyby, nejpravděpodobněji právě v PDM a DDM.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#18 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

A páč je toto téma hlavně o špíglech, trochu doplním téma, bo právě upgrade ze "sociálních" (čti - bez přísvitu, pamětí a neelektricky sklopných) zrcátek podstupuju.

Zde je rozdíl v paměťových nastavovačích (či jak to nazvat) - 8 pin vs. obyčejných - 3 pin. Co jsem vypátral, tak tyhle nastavovače by měly být záměnné mezi levou a pravou stranou (nemám ověřeno).
IMG_1213.jpeg
A takto vypadá motorek sklápění v kostře (která se mi pak rozpadla v ruce)
IMG_1206.jpeg
A motorek po rozebrání, kdyby se do toho někdo pouštěl:
IMG_1214.jpeg
IMG_1212.jpeg
IMG_1215.jpeg
IMG_1217.jpeg
IMG_1223.jpeg
IMG_1224.jpeg
Bohužel v jednom zrcátku mám poškozené plastové ozubené kolečko - projevuje se to tak, že při sklápění/vyklápění zrcátka jen kousek cukne a pak motorek běží naprázdno. Pokud by si sklápění někdo chtěl vyzkoušet mimo auto, je to šedý a modrý kablík v hlavní zásuvce a pracuje to na klasických 12V. Jen se mění polarita při sklápění/vyklápění.
IMG_1236.jpeg
Závěrečná otázka na zkušenější (Giew) 🙂:
- Je potřeba při upgradu na el. sklopná zrcátka měnit i ovladač oken/zrcátek?
- v čem přesně se fyzicky liší zrcátko ENG verze od EU?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#19 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Giew »

Zdarec,
ta kulatá věc, ve které drží samotné zrcátko a která se nastavuje, je stejná pro pravou i levou stranu, je to třeba vidět i z odkazu na Skandix o pár příspěvků výš.

Ovladače oken se určitě měnit nemusí, stačí ty jednotky, zrcátka a sw konfigurace.

No a GB verze zrcátek se od EU liší jen a pouze v tom trojúhelníkovém dílu, který se šroubuje ke dveřím a drží zrcátko s kloubem. A rozdíl je jen ten, že drží zrcátko v jiném úhlu, jinak vše od kloubu je stejné pro obě verze.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#20 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Malý update ke strženému převodu motorku sklápění - na Alíku se nechá koupit celokovový převod, pasuje pěkně.
IMG_1513.jpeg
IMG_1630.jpeg
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5117
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#21 Dveřní jednotky P3 (dodělání zrcátek / BLISu)

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Dobré vědět. Ukládám si.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“