Úvodem - budu mluvit o dveřních jednotkách, které byly používány v P3 v letech 2006 - 2010, možná i později (to bych musel ověřit - nebo to sem napište).
Hlavním zdrojem informací mi byl tenhle článek, který zkusím přinést do kontextu pro Volvo, základní věci jsou jinak stejné.
Takže: Dveřní jednotky jsou 3 druhy: DDM (Driver Door Module), PDM (Passenger Door Module), RDM (Rear Door Module) = řidičova, spolujezdcova a zadní. Zadní jednotky jsou v obou dveřích stejné. DDM je vždy černý, PDM šedivý a do zadního vede jen jeden svazek.
Pokud chcete dodělat zrcátka/BLIS, potřebujete mít správné "kód" jednotky, který je nahoře, např. 7G9T 14B533 EC. Kódy mají následující tvar:
- <x>G9T-14B533-<y><z> (DDM, PDM)
- <x>G9T-14B534-<y><z> (RDM).
Y označuje hardware jednotky. U DDM jsou to písmena A - E, u PDM písmena F - K. Mimo řadu stojí u řidiče L a spolujezdce M. Obecně, čím vyšší písmeno, tím lepší hardware. Kontrolou může být i to, kolik má jednotka pinů.
Z označuje "software" jednotky. Čím vyšší písmeno, tím pozdější software (ale číslování běží myslím pro každé X zvlášť).
Pro naše účely jsou HW možnosti u jednotek 6G9T nebo 7G9T:
- el. sklápěcí zrcátka s pamětí, musíte mít na pozici Y písmeno E (řidič) a K (spolujezdec). Mají "všechny" piny kromě pozice 4. (a pozic 1,2,13,14,16 bez děr)
- BLIS (+el. zrcátka s pamětí), musíte mít na pozici Y písmeno L (řidič), resp. M (spolujezdec). Vždy si ale ověřte, že tam máte pin na pozici 4. (Setkal jsem se s jednotkou spolujezdce s HW M, která ten pin neměla) Je to tenhle:
- mít stejný rok = číslo vepředu (X),
- mít stejný software = poslední písmeno (Z)
Co se týče zadních jednotek, ty se s novými zrcátky měnit nemusí, klidně je možný mít v autě jednotky např. ...533ED a ...533KD a vzadu mít ...534BD.
(Nejen) moje zkušenosti, co může nastat, pokud dáte do auta jednotku, která není kompatibilní:
- Jiný rok X: jednotka "bliká" - jednou za pár vteřin na chvilku zhasne ovládání oken a zámků. Vypadá to jako mrkání. Zřejmě to bude nějaký restart jednotky. Auto lze zamknout, okno lze po částech posouvat. Diag hází chybu, okno nejde zinicializovat, při držení tlačítka na posuv okna okno jede jen do té doby, než jednotka "mrkne". Především - jednotka odebírá nezanedbatelné množství proudu i po zamčení auta - brzy se vybije baterie.
- Stejný rok, jiný sw: U mě konkrétně záměna C za D, přední dveře i okna v pohodě, zadní okno nelze zinicializovat. Diag hlásí chybu zadního okna. Baterka se nevybíjí, zámky fungují.
- Nedostatečný hw - prostě nejedou ty funkce, co mají (zrcátka, blis...), logicky chyba na diag.
Budu rád, pokud sem napíšete nějaké zkušenosti, jak se třeba projevovaly špatné jednotky nebo pozitivní zkušenosti s kompatibilitou.