Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Levín 111
Vůz: volvo cx70 r.v. 2006

#1 Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

Příspěvek od karochvladimir »

Ahoj všem,mám problém s chlazením motoru, teplota mi na diagnostice ukazovala 103 stupňu a vůbec se netočil
ventilátor,po zapnutí klimy teplota klesala,po vypnutí motoru a vytažení klice se ventilator spustí a po chvilce se vypne.
Co by to mohlo být?relátko nebo nějaké čidlo?bravojack volvo xc70 2.4 120kw r.v. 05

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3356
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#2 chlazeni motoru

Příspěvek od dumi.cz »

me se treba sahra poustis az pri 105. Mozna si byl.jen malo trpelivej.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 chlazeni motoru

Příspěvek od raolsa »

Zkusit na origo diagnostice jestli jdou všechny rychlosti větráku. Pokud ne, může být v háji jednotka sahary. Ale 103 bych neviděl jako trágu. To bývá v motoru běžně. Ručička teploměru se ti zvedá z prostředku nebo se drží?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Levín 111
Vůz: volvo cx70 r.v. 2006

#4 Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

Příspěvek od karochvladimir »

ručička se drží uprostřed,ale ja tou teplotou řeším jiný problém,ta teplota ohřeje olej v převodovce až na 105 stupnu už ta převodovka děla brikule(hada se to)
podle automechnika,je moc vysoka na automat.ideal je do 95st.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

Příspěvek od raolsa »

Tak pak zkusit tu jednotku sahary diagnostikou.
Ony ty jednotky občas odejdou, já už měnil u svého dvě.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 34
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Dobřany
Vůz: V70 2,4 D5, 120 kW; 2004

#6 Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

Příspěvek od gordonfreeman80 »

Hele kluci, mám V70 od konce srpna ale ještě se mi po vypnutí motoru sahara nespustila. Měl jsem to na origo diagnostice, a ta nepsala žádnou chybu ohledně ventilátoru chladiče. Je to vůbec hlídané ŘJ?

Klima zatím nejde, píše malý tlak chladiva, takže při zapnutí klimy to samo nic nedělá. Mám auto klimu.....

Díky za radu

Honza
_________________
Obrázek


V70 2,4 D5, 120 kW; 2004, manuál v modré barvě původem Itálie....

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#7 Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

Příspěvek od Tod2 »

a proč by se měla spouštět, pokud není voda v chladiči (motoru) "přehřátá"? většinou se spustí v horkém počasí po nějaké zátěži (kopec), kdy pak nahoře vypneš motor nebo podobně
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 34
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Dobřany
Vůz: V70 2,4 D5, 120 kW; 2004

#8 Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

Příspěvek od gordonfreeman80 »

"a proč by se měla spouštět, pokud není voda v chladiči (motoru) "přehřátá"? většinou se spustí v horkém počasí po nějaké zátěži (kopec), kdy pak nahoře vypneš motor nebo podobně"

No však proto se ptám ;-) . Mně spíš zajímalo jestli ta sahara je hlídaná řídící jednotkou....
_________________
Obrázek


V70 2,4 D5, 120 kW; 2004, manuál v modré barvě původem Itálie....

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#9 Ventilátor chlazení nesepne ani při 103°C

Příspěvek od Fíla »

Ventilátor na chladiči má vlastní jednotku. Ale pokyny, kdy a jakou rychlostí má sepnout dostává od jednotky motoru. A ta dostává info od snímačů teploty chladící kapaliny a venkovního vzduchu. Dále pak taky do spuštění sahary má co mluvit řídící jednotka klimatizace.


Btw, dobrý nick. HALF-LIFE!!!
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“