XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#126 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Jasko píše: 12 zář 2021 08:18 Tak u mňa pravdepodobne vyriešene vybral som von dpf kat na pohľad čiste dal som ho vyčistiť chlapik natočil video a nešiel bordel pri čistení.Katalizátor vyzeral tiež ok kedže som mal prasknutý vlnovec ten som vymenil a keď už som to mal rozhodené tak som sa pustil do rozvodov potom egr a tam bol na 99%problém egr ovlada malý motorček ktorý je napojený na prevodovku a znej je vývod na ovladanie ventilu a v tom prechode som mal vybité klzne ložisko a ventil sa nevedel uzavrieť sám všetko som vyčistil mechanický som ho zavrel skusil som naliať lieh či tesní všetko bolo ok nasledne som dal vypnuť egr v ecm reset filtra dpf +kalibracia snimača tlaku dpf a zatiaľ to vyzerá že je to ok. Zaplnenie filtra po cca 30 km do 1 gramu predtým vypaloval každých 10km .Záhada pre ňa je že to nenabonzovala diagnostika.
No ako sa pohybuju hodnoty po case? Lebo aj mne vzdy po nejakom zasahu sa to ustalilo na dva tri dni

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#127 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jasko »

Kubik18 píše:
Jasko píše: 12 zář 2021 08:18 Tak u mňa pravdepodobne vyriešene vybral som von dpf kat na pohľad čiste dal som ho vyčistiť chlapik natočil video a nešiel bordel pri čistení.Katalizátor vyzeral tiež ok kedže som mal prasknutý vlnovec ten som vymenil a keď už som to mal rozhodené tak som sa pustil do rozvodov potom egr a tam bol na 99%problém egr ovlada malý motorček ktorý je napojený na prevodovku a znej je vývod na ovladanie ventilu a v tom prechode som mal vybité klzne ložisko a ventil sa nevedel uzavrieť sám všetko som vyčistil mechanický som ho zavrel skusil som naliať lieh či tesní všetko bolo ok nasledne som dal vypnuť egr v ecm reset filtra dpf +kalibracia snimača tlaku dpf a zatiaľ to vyzerá že je to ok. Zaplnenie filtra po cca 30 km do 1 gramu predtým vypaloval každých 10km .Záhada pre ňa je že to nenabonzovala diagnostika.
No ako sa pohybuju hodnoty po case? Lebo aj mne vzdy po nejakom zasahu sa to ustalilo na dva tri dni
Zatiaľ som hodnoty sledoval len po oprave cez vidu a to len teplotou na kate a dpf tam sa to da odhadnuť kedy vypaluje dpf.nemam carscaner no mam nabehane asi 350km spotreba sa ustalila na cca 8,5L (jazdim kratke trasy) a hlaška plny filter sa neukazala takže asi je to vyriešene.
Inač odporučam overiť funkčnosť egr ventilu da sa to v pohode z predu odskrutkovať tan čierny plast a keď sa zatlači na ventil tak by sa mal vratiť sam naspeť lepšie je ho demontovať a skusiť či aj tesní… egr off to istí

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#128 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

A spotrebu si mal predtym aku? Vecsiu? Lebo ja tiez jazdim iba kratke trasy a spotrebu mam 7,9 dlhodoby priemer. Ze ci tomu zase moc neublizim ked dam egr off. Nerozumiem sa moc tomu egr iba to ze pusta vlastne "sracky" naspet do motora :lol: ale ze co to spravi ked sa to vypne.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1900
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#129 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Munga »

Potom ta část sraček pujde do DPF - otázka je co je menší zlo..

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#130 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jasko »

Kubik18 píše:A spotrebu si mal predtym aku? Vecsiu? Lebo ja tiez jazdim iba kratke trasy a spotrebu mam 7,9 dlhodoby priemer. Ze ci tomu zase moc neublizim ked dam egr off. Nerozumiem sa moc tomu egr iba to ze pusta vlastne "sracky" naspet do motora :lol: ale ze co to spravi ked sa to vypne.
Spotrebu som mal okolo 11L nabehane mam 400000 tisic a mam at+ awd

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 621
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#131 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

No...
A já dnes po 300 km (200 km okresky a obce nahoru dolů + 100 dálnice) znovu zápal při jízdě 20 minut od startu a kopcích při 12 gramech.
Jako jsem rád, že to pálí. Ale nechápu tu logiku...
Stejně je něco špatně.

V pátek jde auto k mechanikovi. Mimojiné se utěsní termostat na vodě a vyčistí EGR. Tak uvidíme.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#132 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od wolf »

Poznatek z Craftera, měli jsme taky problém s vypadlováním co chvilu, po roce problémů se rozsvítila kontrolka motoru, vyměnila se lambda sonda, která do té doby nic nehlásila, ale očividně byla už načlá, teď auto ožilo a vypalování nula..
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 621
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#133 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Taky možnost, že je to jen nějaká čidlovina.

Každopádně já to tipuji na egr podle všech indicií a při jaké jízdě se filtr zanáší nejvíc. I jemné pocukávání při nízkých otáčkách 1400-1550 by ho mohlo naznačovat.
Otázka je, pokud nebude stačit jen vyčistit a bude profukovat...jestli ho nezaslepit.
Co pak na to DPF?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#134 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

U mna vcera cesta cca 30km z toho asi 15 dalnica vypalovalo z 25g na 0g. Zastavil som asi na 30min. pak zas cesta dom a zas vypalovalo z 24g na 0g :D a zvacajne ked aj vypali a potom stojim chvilu na volnobehu a rozbehnem sa tak to vyskoci kludne aj na 6-10g hned. ten volnobeh jak keby to hodne zanasal u mna

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#135 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Arkaz píše: 25 zář 2021 21:47 U mna vcera cesta cca 30km z toho asi 15 dalnica vypalovalo z 25g na 0g. Zastavil som asi na 30min. pak zas cesta dom a zas vypalovalo z 24g na 0g :D a zvacajne ked aj vypali a potom stojim chvilu na volnobehu a rozbehnem sa tak to vyskoci kludne aj na 6-10g hned. ten volnobeh jak keby to hodne zanasal u mna
Nebude to rychlim zanasanim. Je to proste nejaka vypoctova chyba podla toho co mam uz za dlhu dobu odsledovane. Keby tam bolo rychle zanasanie tak hodnota iba stupa. Ale nam tie hodnoty pocas jazdy lietaju... Dam neutral a hodnota padne uplne dole.. Zaradim rychlost vyskoci hore tam si lieta kade tade zase pustim plyn a spadne dole... Proste nejaka zaludna kravina typu egr, lambda alebo uz neviem :pardon:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#136 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

no a mozno to pocita dobre len ide oto ake su vstupne hodnoty. a ak je napr netesnost na potrubi tak samozrejme ze to ukazuje blbosti. Nedavno som si vsimol na pletenci taky hrdzavy flak mozno tam bude diera. u mna bude asi nutne zhodit komplet dpf a pletenec a skontrolovat to.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#137 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jasko »

Arkaz píše:no a mozno to pocita dobre len ide oto ake su vstupne hodnoty. a ak je napr netesnost na potrubi tak samozrejme ze to ukazuje blbosti. Nedavno som si vsimol na pletenci taky hrdzavy flak mozno tam bude diera. u mna bude asi nutne zhodit komplet dpf a pletenec a skontrolovat to.
Netesnosť na výfuku zistiš ľahko naštartuješ motor kus handry niekto ti upcha vyfuk vzadu a sleduješ kde to pušťa.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 428
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#138 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od lkopcansky »

Arkaz píše: 25 zář 2021 21:47 U mna vcera cesta cca 30km z toho asi 15 dalnica vypalovalo z 25g na 0g. Zastavil som asi na 30min. pak zas cesta dom a zas vypalovalo z 24g na 0g :D a zvacajne ked aj vypali a potom stojim chvilu na volnobehu a rozbehnem sa tak to vyskoci kludne aj na 6-10g hned. ten volnobeh jak keby to hodne zanasal u mna
Ešte priznaj, koľko km máš? nebude to tým, že DPF už je činné len na malý objem sadzí? ak vynecháme veličinu gramy....
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#139 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

Ano je to mozne to je teoria ktorej verim najviac ze z mojho DPF je cinna cast vlozky Rozumej ta ktora neni plna nespalitelnym popolcekom tak mozno 20%. km mam 489tis :D dpf povodne

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#140 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jasko »

Mimo tema použivate niekto scanner z ios? Chcem kupiť a pozeram že z iosom si velmi nerozumeju.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#141 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Majkl1 »

Tak asi musím mít v PDF prasklinu. Cca 2000km jsem neutíral koncovku a je teď zvnitřku očouzená. Ne moc, ale hadr byl od sazí. Od doby, co auto mám (8tis. km) jsem se nedostal se zaplněním nad 5g. Opticky pod zátěží nekouří ani náznakem.
Pokud neprojdu na emisích a budu filtr měnit, musí být originál (cca 31tis.) nebo je odzkoušená i nějaká náhrada (případně jaká)? :oops:
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5143
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#142 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Co jsem ti psal na 3 strane? No ze to plneni neni moc OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#143 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Fíla »

Majkl1 píše: 20 říj 2021 14:16 Pokud neprojdu na emisích a budu filtr měnit, musí být originál (cca 31tis.) nebo je odzkoušená i nějaká náhrada (případně jaká)? :oops:
Necelých 20.800,- včetně dph za originál (bez práce), pokud budeš měnit v autorizáku. Jinak 27.700,- pokud ho jenom koupíš a budeš montovat jinde. Podmínkou je vrátit starý. Kdybys nevrátil, pak je cena 37 tisíc.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3597
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#144 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Deshi »

aha a nebude to nakonec tak, že oni si starý nechají, zrepasují a pak ho dají zase do oběhu?? :D :D
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5025
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#145 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od python.p »

Podle mě jo a problém v tom nevidím. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#146 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Majkl1 »

Takže náhrady (Bosal, Walker,...) nefungují?
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1900
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#147 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Munga »

Deshi píše: 20 říj 2021 15:29 aha a nebude to nakonec tak, že oni si starý nechají, zrepasují a pak ho dají zase do oběhu?? :D :D
Vytěží se z toho nějaké drahé kovy - slušně se za to platí ve specializovaných sběrnách.
Proto kombinace hnědočecha s aku pilkou z lidlu není pro majitele suv příznivá pač tyhle auta nemusí zvedat takže pár minut práce a pár tisíc doma..
Furt lepší než baterky z hybrida..

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#148 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

Ja som zatial pocul na Walker SiC dobre ohlasi. ja ked budem musiet menit dam ten.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#149 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Kubik18 píše: 18 zář 2021 16:15
Jasko píše: 12 zář 2021 08:18 Tak u mňa pravdepodobne vyriešene vybral som von dpf kat na pohľad čiste dal som ho vyčistiť chlapik natočil video a nešiel bordel pri čistení.Katalizátor vyzeral tiež ok kedže som mal prasknutý vlnovec ten som vymenil a keď už som to mal rozhodené tak som sa pustil do rozvodov potom egr a tam bol na 99%problém egr ovlada malý motorček ktorý je napojený na prevodovku a znej je vývod na ovladanie ventilu a v tom prechode som mal vybité klzne ložisko a ventil sa nevedel uzavrieť sám všetko som vyčistil mechanický som ho zavrel skusil som naliať lieh či tesní všetko bolo ok nasledne som dal vypnuť egr v ecm reset filtra dpf +kalibracia snimača tlaku dpf a zatiaľ to vyzerá že je to ok. Zaplnenie filtra po cca 30 km do 1 gramu predtým vypaloval každých 10km .Záhada pre ňa je že to nenabonzovala diagnostika.
No ako sa pohybuju hodnoty po case? Lebo aj mne vzdy po nejakom zasahu sa to ustalilo na dva tri dni


Rovnaka otazka :D.. Este stale to aj po case pracuje ako ma?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 328
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008

#150 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Majkl1 »

Jakub Svoboda píše: 20 říj 2021 14:24 Co jsem ti psal na 3 strane? No ze to plneni neni moc OK.
Možná hloupý dotaz. Pokud bych si nechal sw upravit DPF OFF, jak by to bylo na STK? Předpokládám, že když je to dobře udělané, tak co se sw týká, tak na nic nepřijdou a auto by šlo na test. Ale co reálný test emisí? Pokud je můj motor celkově v pořádku má šanci projít i s DPF OFF nebo ani omylem?
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“