Akcelerace do kopce > nouzák

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70 D5 136kW [2006]

#1 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Beban »

Zdravím, při konstantní déletrvající akceleraci do kopce kolem 3500 otáček (třeba výjezd z benzínky a rozjezd do kopce na dálničních 130), sem tam při prudké akceleraci i po rovině, mi padá auto do nouzáku. Obvykle se to nestane, když jen dupnu na plyn a hned pustím, i když otáčky jdou třeba přes 4000. Zjistil jsem, že se to nestává, když plyn nedržím dlouho, tj. jedu jako s manuálem (přidat, pustit, nechat automat přeřadit, přidat). Nestává se to taky, když nechám akcelerovat tempomat, pokud mám přednastavenou potřebnou rychlost. Problém tohohle samozřejmě je, že nemůžu využívat plný výkon motoru - a občas je potřeba tomu naložit, typicky zrovna při připojování na dálnici. Jezdit se s tím dá, ale občas to prostě jde do nouzáku. Po třetím nastartování obvykle jede normálně, po pátém zmizí chybová hláška.

Diagnostika hlásí příliš vysoký tlak turba. Turbo včetně regulace je měněné za repas (neznamená, že není také špatný), EGR vypnutý a zaslepený (zaslepení padání do nouzáku zlepšilo, spíš posunulo do trohu vyšších otáček), trubky kolem EGRu vyčištěny od úsad. Jinak motor má nové hydroštely.

Netuší prosím někdo, co by to mohlo způsobovat? V BOSCH servisu na nic nepřišli, odkázali mě na originální servis, kde prý umí natlakovat turbo na stojícím autě.

Díky!

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#2 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Zajsoft »

Kazdemu servisu kterej nedokaze natlakovat cely potrubi, se doporucim vyhnout.
Originalni diagnostika byla?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od raolsa »

Děravý IC, špatný snímač tlaku, váha vzduchu.....
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#4 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od python.p »

Rezonátor...

Mě to dělalo to stejný, vyměnil jsem rezonátor a je to cajk. :) Ale rozhodně bych šel k někomu zkušenému, který to projede pod diagnostikou a řekne ti víc.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70 D5 136kW [2006]

#5 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Beban »

Zajsoft píše: 27 črc 2021 13:10 Kazdemu servisu kterej nedokaze natlakovat cely potrubi, se doporucim vyhnout.
Originalni diagnostika byla?
Nebyla. Ale jezdím k panu Lesákovi do Ostrova, myslím, že tam ví, co dělají. Dokáže originální diagnostika říct víc informací? Nerad bych spadl do kolečka měnění dílů, které za to nemůžou.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#6 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od python.p »

Ano dokáže, proto je to originální diagnostika.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od hajnej »

Zajsoft píše: 27 črc 2021 13:10 Kazdemu servisu kterej nedokaze natlakovat cely potrubi, se doporucim vyhnout.
Tohle není úplnej standard. Pár servisů jsem takto poptával leč neúspěšně.

Diagnostiku mám v Dubí u Teplic, kdyby byl zájem....ale mám ted už hodně omezeně času před odjezdem na dovolenku. Ideálně zavolat 73660964dva.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 28 črc 2021 08:55, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#8 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Vapik »

To se divím že to není standard. Budu to za cca měsíc potřebovat na D5 tak budu dělat něco takového

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#9 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od python.p »

Už na to sháním materiál... Protože sehnat někde někoho. To je na dlouhý lokte, tak to snad v neděli nebo pondělí vytvořím a snad to bude fungovat. :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2914
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#10 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Vapik »

Jakou chceš dělat variantu? Je to buď s odporovým drátem nebo s tužkovou pájkou nebo s dřevěným uhlím. Uhlí se mi nelíbí, tak právě uvažuju nad jednou s elektrických variant.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#11 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Zajsoft »

No ja kdyz sem to resil, tak ve finale je nejlepsi koupit starsi mlhator a clovek nic nemusi vymejslet :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#12 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od python.p »

Z 90% s odporovým drátem. Uhlí určitě ne, to se nedá regulovat, pájka asi taky ne, to je hovadina. Vidím to na odporovej drát a možná nějakou primitivní regulaci. Spíš přemýšlím jakej průměr a jak to nabastil nejlépe na potrubí a tlakovat to budu malým kompresorem na 12V.

Jenže tak přijdeš o pocit z dobře odvedené práce... :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#13 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od peter cz »

Já si vyrobil z páječky a toho co bylo doma a funguje dobře :)
Přílohy
IMG_20210523_2059379.jpg
IMG_20210523_2059379.jpg (100.75 KiB) Zobrazeno 509 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#14 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od majty »

ja sem to vyresil takhle: funguje to dobre a stoji to par Kc :D
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#15 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od python.p »

No pár kaček, takovej dobrej vaporizér stojí dost peněz ... :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#16 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od majty »

_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#17 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Fíla »

Vždycky mi stačilo sání natlakovat kompresorem, třeba jen na 0,5 Bar. Unikající vzduch je slyšet. Ideální je před operací kleštěma zaškrtit odvětrání kliky a víka nebo potom nezapomenout motor "vyvětrat", vysunout měrku oleje, otevřít víčko nalévacího hrdla oleje.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#18 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od python.p »

majty: to je furt víc, jak dát dohromady bordel z garáže :P

Fíla: jenže když já cca vím odkud to syčí - je to za motorem... Potřebuji to i vidět.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#19 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Fíla »

njn, vidíš, to mi nedošlo, že tam je blbě vidět a ještě se to kroutí dolů. My u těch našich starejch benzínu to máme jednodušší...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#20 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od powl »

muzu se zeptat co je ucelem resonatoru v sani?

lepsi plneni nebo nizsi hluk nebo neco jeste jinyho?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4210
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#21 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od jancho »

Myslím, že nižší hluk.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#22 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od Fíla »

Údajně by měl mít víc funkcí. Jednak prý snižuje hluk tím, že tlumí vzduchové rázy a jednak prý zlepšuje plnění motoru, že usměrňuje proudění vzduchu do motoru. Někde jsem dokonce četl, že i usnadňuje akceleraci, protože díky svému tvaru funguje i jako jakýsi zásobník vzduchu, který je tak okamžitě k dispozici.
Ale kde je pravda? Snad budou ostatní vědět víc...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#23 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od python.p »

Takhle to vypadá uvnitř ->
Přílohy
222771782_326594469164790_4029438774921662826_n.jpg
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#24 Akcelerace do kopce > nouzák

Příspěvek od powl »

hmm hmm :good:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“