Motorový olej V8, 3,2
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#1 Motorový olej V8, 3,2
Ahoj,
mám trošku dilema a poprosím Vás o názor jaký hodit do mých benzínů motorový olej, jestli dát 5W30 nebo 0W30?
Jedná se mi o motory 3,2 175kW MY09, 3,2 179kW MY11, 4,4 232kW MY07.
Chci zůstat u Mobilu, ale otázka jestli:
0W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-lv-0w-30-4l_486976
5W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w-30-4l_159498
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-super-3000-xe-5w-30-4l_124893
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-5w-30-4l_33725
Interval výměn max 10tis.
Co by jste doporučili?
Nejlépe bych to sloučil a do všech lil stejný.
Děkuji
mám trošku dilema a poprosím Vás o názor jaký hodit do mých benzínů motorový olej, jestli dát 5W30 nebo 0W30?
Jedná se mi o motory 3,2 175kW MY09, 3,2 179kW MY11, 4,4 232kW MY07.
Chci zůstat u Mobilu, ale otázka jestli:
0W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-lv-0w-30-4l_486976
5W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w-30-4l_159498
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-super-3000-xe-5w-30-4l_124893
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-5w-30-4l_33725
Interval výměn max 10tis.
Co by jste doporučili?
Nejlépe bych to sloučil a do všech lil stejný.
Děkuji
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9893
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 Motorový olej V8, 3,2
Inspiruj se mým tématem oleje do D5 a srovnej si parametry. Asi by mě u těch benzínů zajímalo, kterej olej se bude pálit při nejvyšší teplotě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9893
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 Motorový olej V8, 3,2
Nebo taky ještě nejlepší viskozita při 100°C.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#4 Motorový olej V8, 3,2
Jako logicky beru, že pro kratší trasy je pro lepší mazání při startovacích teplotách lepší 0W než 5W.
Pro větší zatíženy by se muselo zvednout 30 na třeba 40, ale to nechci.
Takže nejjednodušší řešení použít výše avizovanou 0W30, nebo laborovat s 5W30 a jaká je vlastně nejlepší?
Nebo to, v případě častých výměn do 10tis,, vůbec neřešit..
Pro větší zatíženy by se muselo zvednout 30 na třeba 40, ale to nechci.
Takže nejjednodušší řešení použít výše avizovanou 0W30, nebo laborovat s 5W30 a jaká je vlastně nejlepší?
Nebo to, v případě častých výměn do 10tis,, vůbec neřešit..
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12091
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Motorový olej V8, 3,2
A teĎ se podívej dál a zjistíš, že0W30 a 5W30 jsou nízkopopelnatý, čili to pořádně nemaže
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#6 Motorový olej V8, 3,2
Ano, ale jediné předepsané
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2919
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#7 Motorový olej V8, 3,2
Osobně bych do rozhodování přibral ještě klasickou 5W-50 od mobilu:
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-fs-x1-5w-50-4l_33929
Mám na něm ve V8 najeto cca 100 tis km a jsem spokojený. Rozhodl jsem se pro něj jelikož tepelné zatížení motoru se mi zdá na 0W-30 vysoké a zvyšení spotřeby 0,001l mě netrápí.
Až mi dojdou zásoby mobilu přemýšlím nad přechodem na tenhle:
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-ravenol-hvt-5w-50-5l_462474
Nic méně tak rozsáhlou rešerši jako Hajnej jsem nedělal.
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-fs-x1-5w-50-4l_33929
Mám na něm ve V8 najeto cca 100 tis km a jsem spokojený. Rozhodl jsem se pro něj jelikož tepelné zatížení motoru se mi zdá na 0W-30 vysoké a zvyšení spotřeby 0,001l mě netrápí.
Až mi dojdou zásoby mobilu přemýšlím nad přechodem na tenhle:
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-ravenol-hvt-5w-50-5l_462474
Nic méně tak rozsáhlou rešerši jako Hajnej jsem nedělal.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#8 Motorový olej V8, 3,2
Všelék 5W50 do V8 dávat nechci.
Chci se držet předepsaných.
Žádnou pilu ani s jedním nejezdím.
- V8 za cestu do práce skoro ani neohřeju
- s V70 jezdí mladá se synkem, ta si snad na F1 nehraje
- mamka s 80 rovněž klidná jízda
Tím pádem je xx50 blbost.
Takže opačná otázka, je nějaký z výše uvedených vyloženě nevhodný?
Chci se držet předepsaných.
Žádnou pilu ani s jedním nejezdím.
- V8 za cestu do práce skoro ani neohřeju
- s V70 jezdí mladá se synkem, ta si snad na F1 nehraje
- mamka s 80 rovněž klidná jízda
Tím pádem je xx50 blbost.
Takže opačná otázka, je nějaký z výše uvedených vyloženě nevhodný?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#9 Motorový olej V8, 3,2
Když už si vypsal různé oleje od Mobil, mrkni ještě na Mobil1 ESP 0w-30 sice také nízkopopelový, ale s normou C2/C3 tj. HTHS ještě normální.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2919
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#10 Motorový olej V8, 3,2
Ty jo jak daleko jezdíš do práce? Já to mám na provozce tak do 3km @ to vše v obci s dodržováním předpisů. Ráno nastartuju počkám než klesnou otáčky a vyjíždím v zimě bufikuju. Jinak u mě ten motor topí jak ďas. Pokud jsem tě 5w-50 urazil tak se ti omlouvám
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#11 Motorový olej V8, 3,2
hmm ten nemají v nabídce
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1220
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#12 Motorový olej V8, 3,2
Minimálně, při změně oleje, bys neměl viskozitu za studena zvyšovat a za tepla snižovat.
https://youtu.be/IKdhgKUZhPA
https://youtu.be/IKdhgKUZhPA
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#13 Motorový olej V8, 3,2
Nene, neurazil jen bych se chtěl držet, už se opakuji, předepsaných, ale vybrat to nejlepší a pokud možno stejné pro všechny 3.
Do práce to mám 8km, samozřejmě se rozjíždím až po klesnutí otáček.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12091
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#14 Motorový olej V8, 3,2
Někdo námitky proti ravenolu HCS 5W40?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#15 Motorový olej V8, 3,2
OK, všechny jezdily xW30 tzn. ponechám W30, zde je vše OK.labanos píše: ↑01 čer 2021 08:23 Minimálně, při změně oleje, bys neměl viskozitu za studena zvyšovat a za tepla snižovat.
https://youtu.be/IKdhgKUZhPA
Za studena zvyšovat nesmím, snížit můžu. Vše jezdilo buď 5XXX nebo 0XXX, tzn. když vše sjednotím na 0XXX je to OK?
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9893
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#16 Motorový olej V8, 3,2
Těmahle informacema jsi měl začít. Pak teda spíš hledáš olej, kterej maže nejlíp za studena.Nosound89 píše: ↑01 čer 2021 08:15 Všelék 5W50 do V8 dávat nechci.
Chci se držet předepsaných.
Žádnou pilu ani s jedním nejezdím.
- V8 za cestu do práce skoro ani neohřeju
- s V70 jezdí mladá se synkem, ta si snad na F1 nehraje
- mamka s 80 rovněž klidná jízda
Tím pádem je xx50 blbost.
Takže opačná otázka, je nějaký z výše uvedených vyloženě nevhodný?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#17 Motorový olej V8, 3,2
ano
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#18 Motorový olej V8, 3,2
upřesněnohajnej píše: ↑01 čer 2021 08:26Těmahle informacema jsi měl začít. Pak teda spíš hledáš olej, kterej maže nejlíp za studena.Nosound89 píše: ↑01 čer 2021 08:15 Všelék 5W50 do V8 dávat nechci.
Chci se držet předepsaných.
Žádnou pilu ani s jedním nejezdím.
- V8 za cestu do práce skoro ani neohřeju (každý den 8km jeden směr)
- s V70 jezdí mladá se synkem, ta si snad na F1 nehraje (jezdí tak 1 týdně, ale jedna cesta cca 35km jeden směr)
- mamka s 80 rovněž klidná jízda (každý den 18km jeden směr)
Tím pádem je xx50 blbost.
Takže opačná otázka, je nějaký z výše uvedených vyloženě nevhodný?
Naposledy upravil(a) Nosound89 dne 01 čer 2021 08:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12091
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#20 Motorový olej V8, 3,2
Už mi totiž nebaví furt kupovat kanystry. Tak jsem si řekl, že koupim sud, co polkne D5 i V8 a případně cokoliv jinýho, co nemá DPF.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5025
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#21 Motorový olej V8, 3,2
To benzínové motory mají taky předepsaný A5/B5? Ale vzhledem k profilu, je 5W30 podle mě optimální teplotní rozsah pro tvoje ježdění.
Teploty bych řesil až potom. Co bych vyřešil jestli chci být ekolog a mít tam A5/B5 nebo něco jinýho.
Teploty bych řesil až potom. Co bych vyřešil jestli chci být ekolog a mít tam A5/B5 nebo něco jinýho.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5025
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#22 Motorový olej V8, 3,2
Na to musím mrknout, nevím proč by změna měla poškodit motor, když je v kondici.labanos píše: ↑01 čer 2021 08:23 Minimálně, při změně oleje, bys neměl viskozitu za studena zvyšovat a za tepla snižovat.
https://youtu.be/IKdhgKUZhPA
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1220
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#23 Motorový olej V8, 3,2
Problém může hlavně u starších motorů:
1) Motor je konstruován s nějákým olejem, má nějaké tolerance na uložení a čerpadlo tlakuje daný olej jak má. Tak je testován a "garantován".
2) Když se zvýší viskozita za studena, tak motor může mít problém při studených startech, protože je moc hustý.
3) Pří nižší viskozitě za tepla může být olej moc řidký a nedostatečně drží film. Pro vyšší zatížení se standardně dává hustější olej, např. 5W-50 namísto 5W-40.
1) Motor je konstruován s nějákým olejem, má nějaké tolerance na uložení a čerpadlo tlakuje daný olej jak má. Tak je testován a "garantován".
2) Když se zvýší viskozita za studena, tak motor může mít problém při studených startech, protože je moc hustý.
3) Pří nižší viskozitě za tepla může být olej moc řidký a nedostatečně drží film. Pro vyšší zatížení se standardně dává hustější olej, např. 5W-50 namísto 5W-40.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#24 Motorový olej V8, 3,2
Nemáte někdo lepší tabulku kde bude vidět i doporučená ACEA specifikace?
edit. nalezeno
takže tyhle 2 možnosti:
0W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-lv-0w-30-4l_486976
5W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w-30-4l_159498
edit. nalezeno
takže tyhle 2 možnosti:
0W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-lv-0w-30-4l_486976
5W30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w-30-4l_159498
- Přílohy
-
- ACEA.jpg (54.99 KiB) Zobrazeno 297 x
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1220
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#25 Motorový olej V8, 3,2
Tak je to jasné, jestli chceš mobil, tak Mobil 1
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 19 Odpovědi
- 2470 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Joemilionare
-
- 6 Odpovědi
- 1153 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Solniak
-
- 16 Odpovědi
- 2871 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 15 Odpovědi
- 1156 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od spunge
-
- 12 Odpovědi
- 1131 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej