Nejsem úplně navyklý si tu z toho dělat deníček, tak to trošku osvěžím a shrnu
Přiznám se, že ve mě hlodá nějakej *****, kterého láká XC90 V8 se 7 místy. A vše níže jsem si vlastně připravil pro inzerát...
Ale zatím jsem se nerozhoupal a abych sám sobě dokázal tenhle krok po všech těch investicích a už dobrém povědomí o svém autě ospravedlnit a jít v podstatě do generačně starší nejistoty od začátku na novo, musel bych za to chtít takový ranec, že to stejně asi nemá cenu

Asi to nejspíš vydržím do XC90 II.
Shrneme fakta
Volvo XC70 D5 AWD Summum 2008 MY2009
- 243 tis. km (Původ IT, koupeno v DE s 188 tis. km. Km nejsou doložené a ani zaručené, při pátrání podle VIN žádné anomálie a od autorizovaného servisu v IT zjištěna pouze beznehodovost a klasické běžné servisy včetně oleje v automatu v cca 150 tis. km)
- chip D5T5 z 136 kW na 160 kW / 480 Nm. + EGR OFF
(absolutní spokojenost, auto neskutečně ožilo a jede opravdu důstojně, nemluvě o sladění automatu s motorem a účincích na DPF)
Výbava spíš dle foto.
Za dobu mého držení provedeno:
-
2x olej v automatu, 2x olej v diferenciálu, úhlovce a haldexu, vše Ravenol
- motorový olej každých cca 15 tis., nafta pouze Benzina (často Verva) + pravidelně aditiva na vstřiky
- výměna chladicí kapaliny, výměna kapaliny serva
- výměna vířivých klapek a těsnění ventilového víka
- nová trubka sání (praskla)
- nový termostat chladiče (chladič už měnil někdo přede mnou za...)
- nové přední brzdy desky i kotouče
- nové silentbloky předních i zadním ramen, čepy ramen
-
repasované řízení v Semilech u p. Pauera
-
kompletní výměna silentbloků motoru
-
nový klimakompresor
-
volnoběžka a rozvod alternátoru
- rozvody motoru
- nová baterie
- 18" kola XC Minos
- dodělané originální
nezávislé topení s dálkou (velká pochvala pro Jakub Svoboda, funguje skvěle)
- dodělané "ambientní" osvětlení ve stylu S80 Executive
- nové dveře spolujezdce v autorizáku na pojistku (nacouval do nich borec)
-
repasované tlumiče Four-C včetně nového uložení (jízda se posunula o level dál)
- dodělané tažné (nic těžkého ale netahalo)
- aktuálně nové přední celoroční pneu Nokian
- výměna
obou poloos (starší v dobrém stavu + nové manžety)
- nově potažený volant a řadicí páka
- výměna DVD jednotky navigace + nové aktuálnější 2020 konvertované mapy z ebay, používám ji velmi rád.
- výměna vnitřního dekoračního obložení z tmavého dřeva na hliník v krásném stavu
- přetěsněná a vyleštěná světla
Drtivou většinu toho všeho mám doložitelnou doklady nebo fotkami.
Pro studující typy doporučuji můj "deník" na spritmonitor.de kde je vše celkem podrobně nejen spotřebami, ale i díly a servisem včetně km a cen.
https://www.spritmonitor.de/…tml
Stav:
motor - Vstřiky vyčištěné ultrazvukem s novými konektory (dvakrát mě konektory vypekly na cestě nouzákem). Přesto bych já osobně časem udělal jejich repas (kolem 2 tis. otáček některý z nich zadrnčí). Olej dostává Ravenol VMP každých cca 15 tis. km. Nafta jen kvalitní, zpravidla Benzina (díky placení u stojanu a možnosti nechcípat auto hned po jízdě) a často Verva. Aditiva na čištění pravidelně. Všechny silentbloky a pomocné věci motoru vyřešené, včetně vířivých klapek. V budoucnu snad jedině pouze hydroštely. Olej nebere.
DPF - Na začátku jsem trošku "bojoval" s pocitem jeho častějšího zanášení a tím i vypalování při každé delší jízdě. Po EGR OFF a chipu tohle zmizelo. K tomu pravidelná aditiva na vstřiky i DPF, asi to pomáhá. Ale i tehdy i teď pálí naprosto bez problémů a udržuje se čistý, z toho mám radost.
automat - Ten beru jako něco, co dříve či později přijde (u každého auta) a tak jsem k autu taky přistupoval. Dostává péči a zacházení nad rámec. Řazení z P na R a D striktně při stojícím autě, v klidu a s jemnou rukou a s chvilkou strpení. Parkování zásadně na N s ruční brzdou a až po té na P. Přesto od jara do podzimu občas dokáže zakopnout při podražení z 5 na 4 v tahu. Dá se na to myslet a předejít tomu nohou nebo rukou na páce. Ale neudělá to člověk vždy. Ovšem zatím se to nijak nezhoršuje a výměny oleje po 30 tis. km zdá se pomáhají. Osobně jsem byl už při koupi auta smířen s tím že ho budu dělat o dost dříve a stále jezdí. Jinak řadí naprosto krásně hladce a nekope ani při řazení z P na místě. Vypnutý Neutral Control - dost možná také pomáhá životnosti, omezí jeho přirozené zaváhání a pak nakopnutí při rozjezdu, při pomalém popojíždění s brzdou je znát jeho lehké pulzování díky držení si rychlostního stupně. Ale za mě to jízdnímu projevu převodovky pomohlo. Dá se samozřejmě opětovně aktivovat.
pneu - jezdím celoročky Nokian, nastolil jsem režim po zimě přední dozadu a na zimu zpět, poté koupě nových na nápravu a zase to samé pořád dokola podle potřeby. Velká spokojenost s nimi! V létě úplně v klidu (možná vyšší spotřeba) a hlavně je potřebuji na občasné vyjížďky na mokrou trávu či bláto. V zimě naopak dávají s přehledem mokro, hluboký sníh i uježděný sníh i ledovku. Přebývám v přírodě v kopcích kde se nesolí a např. nedávný týden sněhu zakončený ledovkou (u nás opravdu brutální) jsem si doslova užíval klid a jistoty i tam, kde mi po vystoupení z auta vlastní nohy nechápaly
AWD - funguje naprosto úchvatně až občas sám zírám a pokouším se ho "nachytat", vyjede to oproti minulé generaci nemožné. Nikde nic nebouchá, nemlátí, spíná nepostřehnutelně, rozjezdy dává na všechny 4 bez známky prokluzu i v kopci na uježděném sněhu či ledu. Tohle za mě velká paráda.
okna - Přední okna občas zlobí a zaseknou se při cestě vzhůru. Zatím jsem ne(vy)řešil.
Čelní je po výměně už někým přede mnou, čili je jako nové a hlavně už nehrozí ona známá bolest se zatékáním.
klima - Po dlouhém trápení vychytaná. Nový kompresor, náplň. Vyčištěný odtok. Několikrát vyčištěná. Čidlo vnitřní teploty vyměněné. A zalepené čidlo vlhkosti na vnitřním zrcátku.
podvozek - Díky repasovaným tlumičům jede krásně. Nikde nic nebouchá. Geometrie sedí. Auto zespoda krásně čisté (z části možná díky puvodu v IT a z části díky mému ježdění po nesolených silnicích). I v autorizáku na geometrii obdivovali.
jízda - Citlivý zadek občas odhalí jemné vrtění auta. Zatím blíže neprozkoumáno, ale přičítám ho buď vstřikům (já bych je repasoval), nebo někde na pohonu (kardan), a nebo a to nejspíše automatu. Zatím to není nic co by rušilo a nebo vadilo nebo se stupňovalo.
kufr - známá bolest. Zámek (klika) promazáván, při ručním otevírání je občas potřeba překonat větší odpor, ale stále funguje. Dálkou nebo zevnitř naprosto bez problémů denně několikrát. Vzpěry v zimě při stání z kopce už moc víko nedrží.
koroze - absolutní nula

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.