Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#1 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Ahoj,
někteří z vás mě tu už znají z minulosti, někteří dokonce osobně.
Jsem Volvista každým coulem, jen jsem se tu nějak přestal vyskytovat a semtam jen něco zkusil najít a zjistit. Což teď dělam v poslední době intenzivněji a přišlo mi vhodné se tu zase trošku představit, resp. svůj vozový park
Vystřídal za celou svou automobilovou kariéru pokud dobře počítám 15 vozů, z čehož 9 je Volvo.
Od V40 1,8i 2000 přes V70 D5 2002, 2,4i 2006, XC70 2,5T AWD 2006, S60 2,5T AWD 2003, S40 1,6D 2009 a teď aktuálně tedy C70 II 2,4i 2008 a XC70 P3 D5 2009 které tu představím.
někteří z vás mě tu už znají z minulosti, někteří dokonce osobně.
Jsem Volvista každým coulem, jen jsem se tu nějak přestal vyskytovat a semtam jen něco zkusil najít a zjistit. Což teď dělam v poslední době intenzivněji a přišlo mi vhodné se tu zase trošku představit, resp. svůj vozový park
Vystřídal za celou svou automobilovou kariéru pokud dobře počítám 15 vozů, z čehož 9 je Volvo.
Od V40 1,8i 2000 přes V70 D5 2002, 2,4i 2006, XC70 2,5T AWD 2006, S60 2,5T AWD 2003, S40 1,6D 2009 a teď aktuálně tedy C70 II 2,4i 2008 a XC70 P3 D5 2009 které tu představím.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#2 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Nejprve tedy pro mě starší z nich:
Volvo C70 II 2,4i 125 kW 2008 MT
Koupeno v 06/2017 v Hamburku s 168 tis. km na tachometru i v knížkách.
Aktuálně najeto 244 tis. km.
Do března 2019 používáno jako jediné auto.
Absolutně spolehlivá a úžasná láska
Od koupě udělán jen klasický vstupní servis v AV dílech - rozvody, filtry, olej, nějaké to přetěsnění menší. Později jen zadní brzdy, nějaké ty čepy, ramena, jedno ložisko, svíčky a to je vše.
Ostatní jen ladění pro radost. Přidáno originál tažné (starší), manuální sedačky vyměněné za elektrické (po dlouhém shánění stejného čalounění), kola a taková ta klasika mazlící Řadička, volant nově obšitý, xenony, apod.
Auto na které je spoleh v létě v zimě. Chce jen pojistku a olej cca co každých 10 - 12 tis. km nebo rok.
Maximální spokojenost a radost kdykoliv do něj sednu, padne mi jak ušité na míru.
Volvo C70 II 2,4i 125 kW 2008 MT
Koupeno v 06/2017 v Hamburku s 168 tis. km na tachometru i v knížkách.
Aktuálně najeto 244 tis. km.
Do března 2019 používáno jako jediné auto.
Absolutně spolehlivá a úžasná láska
Od koupě udělán jen klasický vstupní servis v AV dílech - rozvody, filtry, olej, nějaké to přetěsnění menší. Později jen zadní brzdy, nějaké ty čepy, ramena, jedno ložisko, svíčky a to je vše.
Ostatní jen ladění pro radost. Přidáno originál tažné (starší), manuální sedačky vyměněné za elektrické (po dlouhém shánění stejného čalounění), kola a taková ta klasika mazlící Řadička, volant nově obšitý, xenony, apod.
Auto na které je spoleh v létě v zimě. Chce jen pojistku a olej cca co každých 10 - 12 tis. km nebo rok.
Maximální spokojenost a radost kdykoliv do něj sednu, padne mi jak ušité na míru.
Naposledy upravil(a) Schumi_01 dne 13 led 2021 10:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#3 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Druhý nejnovější přírůstek:
Volvo XC70 D5 136 kW AWD 2009 AT
Koupeno 01/2019 v Berlíně (původ Itálie) s 188 tis. km na tachometru.
Aktuálně 206 tis. km.
Z výbavy např.:
- el., vyhřívaná a větraná sedadla
- navigace
- Dynaudio
- Four-C podvozek
- natáčecí bixenony
- radarový tempomat
- střešní okno
- zábavní systém pro zadní sedadla
- integrované dětské podsedáky
- Keyless
- el. kufr
Ladí se přidání nezávislého topení a tažného zařízení.
Od koupě vozu proběhl vstupní servis v AV dílech - rozvody, oleje filtry všechny kapaliny včetně automatu a haldexu, nádržka serva, nějaký ten silentblok.
Za ten rok si to vynutilo novou trubku sání, udělat vířivé klapky a teď aktuálně jeden konektor na vstřiku. Jinak zatím jezdí ku spokojenosti
Ovšem už je to takové to auto, u kterého je někde vzadu v hlavě otazník a nebo příprava na to, že to nemusí pokaždé dojet do plánovaného cíle. Holt generace těchto aut už jsou trošku pandořiny skříňky a není v ně plná důvěra.
Co se týče ladění k obrazu svému, zatím jsem stihl pouze výměnu dřevěného obložení (stále k dispozici) za hliníkové, ještě to chce kola
Volvo XC70 D5 136 kW AWD 2009 AT
Koupeno 01/2019 v Berlíně (původ Itálie) s 188 tis. km na tachometru.
Aktuálně 206 tis. km.
Z výbavy např.:
- el., vyhřívaná a větraná sedadla
- navigace
- Dynaudio
- Four-C podvozek
- natáčecí bixenony
- radarový tempomat
- střešní okno
- zábavní systém pro zadní sedadla
- integrované dětské podsedáky
- Keyless
- el. kufr
Ladí se přidání nezávislého topení a tažného zařízení.
Od koupě vozu proběhl vstupní servis v AV dílech - rozvody, oleje filtry všechny kapaliny včetně automatu a haldexu, nádržka serva, nějaký ten silentblok.
Za ten rok si to vynutilo novou trubku sání, udělat vířivé klapky a teď aktuálně jeden konektor na vstřiku. Jinak zatím jezdí ku spokojenosti
Ovšem už je to takové to auto, u kterého je někde vzadu v hlavě otazník a nebo příprava na to, že to nemusí pokaždé dojet do plánovaného cíle. Holt generace těchto aut už jsou trošku pandořiny skříňky a není v ně plná důvěra.
Co se týče ladění k obrazu svému, zatím jsem stihl pouze výměnu dřevěného obložení (stále k dispozici) za hliníkové, ještě to chce kola
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08
#4 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Pekne cabro, a pod to co pises se podepisuji, taky si uzivam kazdou jizdu v nem...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 503
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
#5 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
tak nabušená XC70 a nedali si tam handsfree který má často i největší socka... to nepochopíš
jinak to máš pěkný
jinak to máš pěkný
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4181
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#6 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Pěkná kombinace C + XC
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#7 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Ajo. Asi v té záplavě příplatků zapomněli.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3216
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#8 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Moc pěkný káry ať slouží a pokud možno bez závad.
Jen když koukám na ty Prancing Moose, tos je tam lepil vožralej? jsou úplně vyoosené oproti standartnímu umístění.
Jen když koukám na ty Prancing Moose, tos je tam lepil vožralej? jsou úplně vyoosené oproti standartnímu umístění.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5122
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#9 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Pekna vybavicka. Alespon si decka pak ozkousi podsedaky, jestli je mam vubec schanet ci ne.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#10 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Handsfree mě nejdřív taky zaskočilo, ale musím přiznat, že díky automatu mi vůbec nechybí. Možná dokonce naopak... Využil bych ho maximálně sám v autě, takhle alespoň neruším děti nebo spolucestující neslyší rozhovor
Vožralej určitě nelepil páč v podstatě nepiju A není standardní umístění jako standardní umístění... Mám rád věci po svém a mně se líbí takhle. Mám je na tomhle místě od prvního Volva
A podsedáky super věc, oproti minulé generaci mají dvě výšky, byla to jedna z podmínek na výbavu.
Vožralej určitě nelepil páč v podstatě nepiju A není standardní umístění jako standardní umístění... Mám rád věci po svém a mně se líbí takhle. Mám je na tomhle místě od prvního Volva
A podsedáky super věc, oproti minulé generaci mají dvě výšky, byla to jedna z podmínek na výbavu.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#11 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Nové botičky + Nokian Weatherproof.
Obojí dělá radost na pohled i jízdu
Obojí dělá radost na pohled i jízdu
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#12 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Nejsem úplně navyklý si tu z toho dělat deníček, tak to trošku osvěžím a shrnu
Přiznám se, že ve mě hlodá nějakej *****, kterého láká XC90 V8 se 7 místy. A vše níže jsem si vlastně připravil pro inzerát...
Ale zatím jsem se nerozhoupal a abych sám sobě dokázal tenhle krok po všech těch investicích a už dobrém povědomí o svém autě ospravedlnit a jít v podstatě do generačně starší nejistoty od začátku na novo, musel bych za to chtít takový ranec, že to stejně asi nemá cenu Asi to nejspíš vydržím do XC90 II.
Shrneme fakta
Volvo XC70 D5 AWD Summum 2008 MY2009
- 243 tis. km (Původ IT, koupeno v DE s 188 tis. km. Km nejsou doložené a ani zaručené, při pátrání podle VIN žádné anomálie a od autorizovaného servisu v IT zjištěna pouze beznehodovost a klasické běžné servisy včetně oleje v automatu v cca 150 tis. km)
- chip D5T5 z 136 kW na 160 kW / 480 Nm. + EGR OFF
(absolutní spokojenost, auto neskutečně ožilo a jede opravdu důstojně, nemluvě o sladění automatu s motorem a účincích na DPF)
Výbava spíš dle foto.
Za dobu mého držení provedeno:
- 2x olej v automatu, 2x olej v diferenciálu, úhlovce a haldexu, vše Ravenol
- motorový olej každých cca 15 tis., nafta pouze Benzina (často Verva) + pravidelně aditiva na vstřiky
- výměna chladicí kapaliny, výměna kapaliny serva
- výměna vířivých klapek a těsnění ventilového víka
- nová trubka sání (praskla)
- nový termostat chladiče (chladič už měnil někdo přede mnou za...)
- nové přední brzdy desky i kotouče
- nové silentbloky předních i zadním ramen, čepy ramen
- repasované řízení v Semilech u p. Pauera
- kompletní výměna silentbloků motoru
- nový klimakompresor
- volnoběžka a rozvod alternátoru
- rozvody motoru
- nová baterie
- 18" kola XC Minos
- dodělané originální nezávislé topení s dálkou (velká pochvala pro Jakub Svoboda, funguje skvěle)
- dodělané "ambientní" osvětlení ve stylu S80 Executive
- nové dveře spolujezdce v autorizáku na pojistku (nacouval do nich borec)
- repasované tlumiče Four-C včetně nového uložení (jízda se posunula o level dál)
- dodělané tažné (nic těžkého ale netahalo)
- aktuálně nové přední celoroční pneu Nokian
- výměna obou poloos (starší v dobrém stavu + nové manžety)
- nově potažený volant a řadicí páka
- výměna DVD jednotky navigace + nové aktuálnější 2020 konvertované mapy z ebay, používám ji velmi rád.
- výměna vnitřního dekoračního obložení z tmavého dřeva na hliník v krásném stavu
- přetěsněná a vyleštěná světla
Drtivou většinu toho všeho mám doložitelnou doklady nebo fotkami.
Pro studující typy doporučuji můj "deník" na spritmonitor.de kde je vše celkem podrobně nejen spotřebami, ale i díly a servisem včetně km a cen.
https://www.spritmonitor.de/…tml
Stav:
motor - Vstřiky vyčištěné ultrazvukem s novými konektory (dvakrát mě konektory vypekly na cestě nouzákem). Přesto bych já osobně časem udělal jejich repas (kolem 2 tis. otáček některý z nich zadrnčí). Olej dostává Ravenol VMP každých cca 15 tis. km. Nafta jen kvalitní, zpravidla Benzina (díky placení u stojanu a možnosti nechcípat auto hned po jízdě) a často Verva. Aditiva na čištění pravidelně. Všechny silentbloky a pomocné věci motoru vyřešené, včetně vířivých klapek. V budoucnu snad jedině pouze hydroštely. Olej nebere.
DPF - Na začátku jsem trošku "bojoval" s pocitem jeho častějšího zanášení a tím i vypalování při každé delší jízdě. Po EGR OFF a chipu tohle zmizelo. K tomu pravidelná aditiva na vstřiky i DPF, asi to pomáhá. Ale i tehdy i teď pálí naprosto bez problémů a udržuje se čistý, z toho mám radost.
automat - Ten beru jako něco, co dříve či později přijde (u každého auta) a tak jsem k autu taky přistupoval. Dostává péči a zacházení nad rámec. Řazení z P na R a D striktně při stojícím autě, v klidu a s jemnou rukou a s chvilkou strpení. Parkování zásadně na N s ruční brzdou a až po té na P. Přesto od jara do podzimu občas dokáže zakopnout při podražení z 5 na 4 v tahu. Dá se na to myslet a předejít tomu nohou nebo rukou na páce. Ale neudělá to člověk vždy. Ovšem zatím se to nijak nezhoršuje a výměny oleje po 30 tis. km zdá se pomáhají. Osobně jsem byl už při koupi auta smířen s tím že ho budu dělat o dost dříve a stále jezdí. Jinak řadí naprosto krásně hladce a nekope ani při řazení z P na místě. Vypnutý Neutral Control - dost možná také pomáhá životnosti, omezí jeho přirozené zaváhání a pak nakopnutí při rozjezdu, při pomalém popojíždění s brzdou je znát jeho lehké pulzování díky držení si rychlostního stupně. Ale za mě to jízdnímu projevu převodovky pomohlo. Dá se samozřejmě opětovně aktivovat.
pneu - jezdím celoročky Nokian, nastolil jsem režim po zimě přední dozadu a na zimu zpět, poté koupě nových na nápravu a zase to samé pořád dokola podle potřeby. Velká spokojenost s nimi! V létě úplně v klidu (možná vyšší spotřeba) a hlavně je potřebuji na občasné vyjížďky na mokrou trávu či bláto. V zimě naopak dávají s přehledem mokro, hluboký sníh i uježděný sníh i ledovku. Přebývám v přírodě v kopcích kde se nesolí a např. nedávný týden sněhu zakončený ledovkou (u nás opravdu brutální) jsem si doslova užíval klid a jistoty i tam, kde mi po vystoupení z auta vlastní nohy nechápaly
AWD - funguje naprosto úchvatně až občas sám zírám a pokouším se ho "nachytat", vyjede to oproti minulé generaci nemožné. Nikde nic nebouchá, nemlátí, spíná nepostřehnutelně, rozjezdy dává na všechny 4 bez známky prokluzu i v kopci na uježděném sněhu či ledu. Tohle za mě velká paráda.
okna - Přední okna občas zlobí a zaseknou se při cestě vzhůru. Zatím jsem ne(vy)řešil.
Čelní je po výměně už někým přede mnou, čili je jako nové a hlavně už nehrozí ona známá bolest se zatékáním.
klima - Po dlouhém trápení vychytaná. Nový kompresor, náplň. Vyčištěný odtok. Několikrát vyčištěná. Čidlo vnitřní teploty vyměněné. A zalepené čidlo vlhkosti na vnitřním zrcátku.
podvozek - Díky repasovaným tlumičům jede krásně. Nikde nic nebouchá. Geometrie sedí. Auto zespoda krásně čisté (z části možná díky puvodu v IT a z části díky mému ježdění po nesolených silnicích). I v autorizáku na geometrii obdivovali.
jízda - Citlivý zadek občas odhalí jemné vrtění auta. Zatím blíže neprozkoumáno, ale přičítám ho buď vstřikům (já bych je repasoval), nebo někde na pohonu (kardan), a nebo a to nejspíše automatu. Zatím to není nic co by rušilo a nebo vadilo nebo se stupňovalo.
kufr - známá bolest. Zámek (klika) promazáván, při ručním otevírání je občas potřeba překonat větší odpor, ale stále funguje. Dálkou nebo zevnitř naprosto bez problémů denně několikrát. Vzpěry v zimě při stání z kopce už moc víko nedrží.
koroze - absolutní nula
Přiznám se, že ve mě hlodá nějakej *****, kterého láká XC90 V8 se 7 místy. A vše níže jsem si vlastně připravil pro inzerát...
Ale zatím jsem se nerozhoupal a abych sám sobě dokázal tenhle krok po všech těch investicích a už dobrém povědomí o svém autě ospravedlnit a jít v podstatě do generačně starší nejistoty od začátku na novo, musel bych za to chtít takový ranec, že to stejně asi nemá cenu Asi to nejspíš vydržím do XC90 II.
Shrneme fakta
Volvo XC70 D5 AWD Summum 2008 MY2009
- 243 tis. km (Původ IT, koupeno v DE s 188 tis. km. Km nejsou doložené a ani zaručené, při pátrání podle VIN žádné anomálie a od autorizovaného servisu v IT zjištěna pouze beznehodovost a klasické běžné servisy včetně oleje v automatu v cca 150 tis. km)
- chip D5T5 z 136 kW na 160 kW / 480 Nm. + EGR OFF
(absolutní spokojenost, auto neskutečně ožilo a jede opravdu důstojně, nemluvě o sladění automatu s motorem a účincích na DPF)
Výbava spíš dle foto.
Za dobu mého držení provedeno:
- 2x olej v automatu, 2x olej v diferenciálu, úhlovce a haldexu, vše Ravenol
- motorový olej každých cca 15 tis., nafta pouze Benzina (často Verva) + pravidelně aditiva na vstřiky
- výměna chladicí kapaliny, výměna kapaliny serva
- výměna vířivých klapek a těsnění ventilového víka
- nová trubka sání (praskla)
- nový termostat chladiče (chladič už měnil někdo přede mnou za...)
- nové přední brzdy desky i kotouče
- nové silentbloky předních i zadním ramen, čepy ramen
- repasované řízení v Semilech u p. Pauera
- kompletní výměna silentbloků motoru
- nový klimakompresor
- volnoběžka a rozvod alternátoru
- rozvody motoru
- nová baterie
- 18" kola XC Minos
- dodělané originální nezávislé topení s dálkou (velká pochvala pro Jakub Svoboda, funguje skvěle)
- dodělané "ambientní" osvětlení ve stylu S80 Executive
- nové dveře spolujezdce v autorizáku na pojistku (nacouval do nich borec)
- repasované tlumiče Four-C včetně nového uložení (jízda se posunula o level dál)
- dodělané tažné (nic těžkého ale netahalo)
- aktuálně nové přední celoroční pneu Nokian
- výměna obou poloos (starší v dobrém stavu + nové manžety)
- nově potažený volant a řadicí páka
- výměna DVD jednotky navigace + nové aktuálnější 2020 konvertované mapy z ebay, používám ji velmi rád.
- výměna vnitřního dekoračního obložení z tmavého dřeva na hliník v krásném stavu
- přetěsněná a vyleštěná světla
Drtivou většinu toho všeho mám doložitelnou doklady nebo fotkami.
Pro studující typy doporučuji můj "deník" na spritmonitor.de kde je vše celkem podrobně nejen spotřebami, ale i díly a servisem včetně km a cen.
https://www.spritmonitor.de/…tml
Stav:
motor - Vstřiky vyčištěné ultrazvukem s novými konektory (dvakrát mě konektory vypekly na cestě nouzákem). Přesto bych já osobně časem udělal jejich repas (kolem 2 tis. otáček některý z nich zadrnčí). Olej dostává Ravenol VMP každých cca 15 tis. km. Nafta jen kvalitní, zpravidla Benzina (díky placení u stojanu a možnosti nechcípat auto hned po jízdě) a často Verva. Aditiva na čištění pravidelně. Všechny silentbloky a pomocné věci motoru vyřešené, včetně vířivých klapek. V budoucnu snad jedině pouze hydroštely. Olej nebere.
DPF - Na začátku jsem trošku "bojoval" s pocitem jeho častějšího zanášení a tím i vypalování při každé delší jízdě. Po EGR OFF a chipu tohle zmizelo. K tomu pravidelná aditiva na vstřiky i DPF, asi to pomáhá. Ale i tehdy i teď pálí naprosto bez problémů a udržuje se čistý, z toho mám radost.
automat - Ten beru jako něco, co dříve či později přijde (u každého auta) a tak jsem k autu taky přistupoval. Dostává péči a zacházení nad rámec. Řazení z P na R a D striktně při stojícím autě, v klidu a s jemnou rukou a s chvilkou strpení. Parkování zásadně na N s ruční brzdou a až po té na P. Přesto od jara do podzimu občas dokáže zakopnout při podražení z 5 na 4 v tahu. Dá se na to myslet a předejít tomu nohou nebo rukou na páce. Ale neudělá to člověk vždy. Ovšem zatím se to nijak nezhoršuje a výměny oleje po 30 tis. km zdá se pomáhají. Osobně jsem byl už při koupi auta smířen s tím že ho budu dělat o dost dříve a stále jezdí. Jinak řadí naprosto krásně hladce a nekope ani při řazení z P na místě. Vypnutý Neutral Control - dost možná také pomáhá životnosti, omezí jeho přirozené zaváhání a pak nakopnutí při rozjezdu, při pomalém popojíždění s brzdou je znát jeho lehké pulzování díky držení si rychlostního stupně. Ale za mě to jízdnímu projevu převodovky pomohlo. Dá se samozřejmě opětovně aktivovat.
pneu - jezdím celoročky Nokian, nastolil jsem režim po zimě přední dozadu a na zimu zpět, poté koupě nových na nápravu a zase to samé pořád dokola podle potřeby. Velká spokojenost s nimi! V létě úplně v klidu (možná vyšší spotřeba) a hlavně je potřebuji na občasné vyjížďky na mokrou trávu či bláto. V zimě naopak dávají s přehledem mokro, hluboký sníh i uježděný sníh i ledovku. Přebývám v přírodě v kopcích kde se nesolí a např. nedávný týden sněhu zakončený ledovkou (u nás opravdu brutální) jsem si doslova užíval klid a jistoty i tam, kde mi po vystoupení z auta vlastní nohy nechápaly
AWD - funguje naprosto úchvatně až občas sám zírám a pokouším se ho "nachytat", vyjede to oproti minulé generaci nemožné. Nikde nic nebouchá, nemlátí, spíná nepostřehnutelně, rozjezdy dává na všechny 4 bez známky prokluzu i v kopci na uježděném sněhu či ledu. Tohle za mě velká paráda.
okna - Přední okna občas zlobí a zaseknou se při cestě vzhůru. Zatím jsem ne(vy)řešil.
Čelní je po výměně už někým přede mnou, čili je jako nové a hlavně už nehrozí ona známá bolest se zatékáním.
klima - Po dlouhém trápení vychytaná. Nový kompresor, náplň. Vyčištěný odtok. Několikrát vyčištěná. Čidlo vnitřní teploty vyměněné. A zalepené čidlo vlhkosti na vnitřním zrcátku.
podvozek - Díky repasovaným tlumičům jede krásně. Nikde nic nebouchá. Geometrie sedí. Auto zespoda krásně čisté (z části možná díky puvodu v IT a z části díky mému ježdění po nesolených silnicích). I v autorizáku na geometrii obdivovali.
jízda - Citlivý zadek občas odhalí jemné vrtění auta. Zatím blíže neprozkoumáno, ale přičítám ho buď vstřikům (já bych je repasoval), nebo někde na pohonu (kardan), a nebo a to nejspíše automatu. Zatím to není nic co by rušilo a nebo vadilo nebo se stupňovalo.
kufr - známá bolest. Zámek (klika) promazáván, při ručním otevírání je občas potřeba překonat větší odpor, ale stále funguje. Dálkou nebo zevnitř naprosto bez problémů denně několikrát. Vzpěry v zimě při stání z kopce už moc víko nedrží.
koroze - absolutní nula
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#13 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Interiér
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 619
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
#14 Schumi_01 - C70 II 2,4i 2008 & XC70 P3 D5 2009
Výbava
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 18 Odpovědi
- 689 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 6 Odpovědi
- 595 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 203 Odpovědi
- 41950 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Chase
-
- 22 Odpovědi
- 672 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Schumi_01
-
- 14 Odpovědi
- 1492 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jasper