1. Vše, co je spojeno se zemí (uzemněno), má vždy 0 voltů - jinak řečeno nulový potenciál. Tedy i pražské koleje a glajzy ve štatlu. Koleje spojené se zemí nemohou ublížit, leda kdyby nás při odchodu z hospody praštily do hlavy...
2. Aby mohla šalina jezdit, musí být v její troleji vůči zemi (koleji) nějaké napětí. Když máme napětí, může téct proud. Je lhostejné, jestli je v troleji kladné nebo záporné stejnosměrné napětí vůči zemi. Proto také píšeme, že v troleji mají pražáci +600Vss a brňáci -600Vss. Záporné napětí v troleji má své výhody, jak bylo krásně popsáno (ze stejného důvodu měla některá auta na kostře vozu kladný pól baterie). Taky bychom mohli mí v troleji střídavé napětí (čili rychle se střídající kladné a záporné napětí vůči zemi), ale to je jiná písnička.
3. Termín "mínus" je ve významu zemnění nebo třeba kostry automobilu velmi nepřesný a zavádějící. Na baterii sice máme "+" a "-", ale zde jsou tyto symboly použity ve významu kladný a záporný potenciál/pól. Když totiž spojíme dvě baterie do serie, tak obdržíme tři různé potenciály a podle toho, který z potenciálů spojíme se zemí, je můžeme popsat jako 0V, +12V, +24V nebo -12V, 0V, +12V, případně -24V, -12V, 0V.
Konec hodiny, přestávka. Příště si vás, chuligáni, vyzkouším
