něco žere baterku-nastavení multimetru

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#1 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od mirekcafa »

Zdravím,
poradil by někdo polopaticky jak nastavit multimetr a změřit kolik má auto odběr v klidu? dík :)

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#2 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od IgorS »

Zájdi si s tým za autoelektrikárom, pretože to nie je len vec nastavenia multimetra a podľa tvojho dotazu nemáš s tým skúsenosti a ani šajnu. Toľko dobrá rada, kým si neodpáliš prinajlepšom poistky v ňom a kliešťový asi nemáš.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 375
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#3 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Pep »

Odpoj záporný pól na akumulátoru. Vezmi multimetr, zapoj ho sériově a nastav si na něm A (Edit: na A, pak až na mA). Zamkni dálkáčem auto, zamkni manuálně zámek kufru a počkej cca 30 minut, než se všechny jednotky uspí. Pokud bude odběr pod cca 0.08mA, je to ok. Btw v minulosti tady někdo sdílel i video, jak na to. Takže chce to hledat.
Naposledy upravil(a) Pep dne 22 lis 2020 13:40, celkem upraveno 1 x.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#4 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od dumi.cz »

Tak pokud tohle.udela v lepsi pripade praskne pojistka multimetru v horsim ten.multimetr znici. Nastavit.ho na mA a pak zamknout auto, kdy jenom serva berou spickove desitky A + blinkry je fakt skvela rada :-)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#5 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od pavel.2 »

Docela problém je , že většina multimetrů má měření ampér pres zdířku 10A a na měření mA musíš přepnout a přendat do jiný zdířky .
Takže zcela jednoduše vem drát a propoj mínus bat s okem kabelu auta a zároven připoj ampérmetr na mínus bat a oko kabelu
až zamkneš auto a počkáš 30minut , pak rozpoj ten propojovaci drát a na mA uvidíš co tam teče
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Urvanej »

pavel.2: :good: tohle je správný postup pro měření mrtvýho odběru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od standa »

Při vší úctě ke ctihodným kolegům si dovolím doplnit: ti z nás, kteří se spokojí s přesností odečtu klidového proudu plusmínus 10mA (plus nějakej digit, ano jsme na začátku rozsahu a blablabla...) nechají pro jistotu multimetr na rozsahu 10(20)A, protože se může něco v autě i po půlhodině probudit (alarm, GSM brána, kamera za čelním sklem etc.). Jestli auto žere 18,4mA, 33,3mA nebo 52,7mA je celkem buřt...

A my, velcí sklerotici, si na měřicí kabel nalepíme upozornění, aby se nazačalo měřit napětí dřív, než se kabel přehodí zpět do napěťové zdířky multimetru :D .
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#8 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Werscajk »

Ano... to přehazování zdířek je veselé. Zkusil jsem 5A multimetrem změřit napětí autobaterie s kabelem v proudové zdířce. Masivní leknutí, rána, smrad plastu a kouř. Naštěstí baterka nebyla v autě, tak jediná ztráta byl čínský multimetr za "titapade". :D :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#9 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A uplni fajnšmekři maji klešťák na male stejnosmerne proudy ktery meri s presnosti na 1mA
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#10 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od IgorS »

To je nič, lebo najsamväčší machri dokážu aj lokalizovať pôvodcu nadmerného odberu meraním úbytku na poistkách, nie len zmerať celkový prúd kliešťovým ampérmetrom. :)
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#11 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od mirekcafa »

Tak znovu dotaz, baterka vyměněna, stále to něco vybíjí. Jaké jsou nejčastější příčiny? Zatím jsem vytáhl pojistky od vyhřívání sedaček, radia a RTI, zapalovače. Na které bych se měl soustředit dál?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#12 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od quaero »

Nejčastější je siréna a osvětlení přihrádky spolujezdce. Jestli ti můžu poradit: dej to dobrýmu autoelektrikáři. V domácích podmínkách je to na hodně dlouho.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#13 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od mirekcafa »

u elekrikáře jsem objednaný, ale až za 14 dní :(
siréna jako klakson? je jináco houká při zmáčknutí dálky? u ní prý pojistka nepomůže, musí se odpojit a nevím vůbec kde je.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#14 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od quaero »

Siréna jako alarm. Na zahraničních fórech (SWE, UK) tvrdí že pojistka stačí.

Je s tím docela sraní:


Mirek Kabát
Ověřený
Offline
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 260
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';

#15 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Mirek Kabát »

Pojistka od alarmsirény stačí. Nemáš tam TV ? V mém případě pomohlo vyhodit TV tuner a byl klid.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T2; V70 XC , 98', B5254T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#16 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Tod2 »

pojistka ne, to by měli zloději moc jednoduché
alarm se musí odpojit
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#17 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od quaero »

Seš si tím fakt jistej? Na zahraničních fórech mi tvrdili něco jiného.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#18 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Tod2 »

jsem si jistý tím, že vytažením pojistky neodpojíš alarm
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#19 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od standa »

Sirény alarmu mívají vnitřní akumulátor, aby mohla siréna ječet při napadení vozu (odpojení startovacího aku, vytahování pojistek atp.). Akumulátor sireny je po letech obvykle k.o. a vnitřní elektronika sireny se ho neustále snaží dobít - to bývá ten nadměrný klidový odběr vozu.
Podle chytrosti vozu stačí někdy vytáhnout pojistku, někdy je nutné se probojovat k siréně a odpojit ji, někdy jen odpojit vnitřní aku...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#20 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od quaero »

Přesně to jsem četl na zahraničních fórech. Zkoušel jsem teď vytáhnout pojistku a sirénu to vypne. Jenom blikají blinkry, ale nic NEHOUKÁ.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#21 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Tod2 »

j, vypne to houkačku, ale všechno ostatní běží, takže pokud to žere baterii, tak nepřestane
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#22 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od quaero »

Aha, tak to jsme si nerozuměli. Takhle to dává smysl.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#23 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od mirekcafa »

ještě bych se k tomu vrátil.....za jak dlouho to vycucne 95 ah baterku??? Mám ten problém, že nabiju naplno a když startuju tak je ta baterka hned vycuclá a auto ani nenastartuje. Nicméně před týdnem jsem ji nabil do plna a nechal stát. Druhý den jsem naměřil 12,6 a za týden už jen 12,2. Bude to spíš starter. Ale ten alarm mi taky leží v hlavě.

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#24 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Jarda.JM »

Těžká odpověď na jednoduchou otázku.
1. je třeba vzít v úvahu, že autobaterka, na které je napsáno 96Ah nebude mít skoro nikdy 96Ah. Moje osobní zkušenost se starší 55Ah baterkou, bez problémů startující byla 1/10 štítkové kapacity.
2. Je dobré vzít v úvahu samovybíjení, které závisí na stavu baterky a také na teplotě. To je taky spíš loterie. Uvádí se různá čísla. Momentálně jsem vygůglil 3-20% za měsíc.
3. Je také třeba vědět, že baterka vybitá z 90% s největší pravděpodobností už nenastartuje.
4. t=C/I
kde:
t je čas v hodinách
C je kapacita v ampérhodinách
I je proud v ampérech

Takže čistě teoreticky:
100Ah baterka by auto, který je v rychtiku s odběrem 30mA vydržela napájet 3.333 hodin (jako těch stříbrných křepeliček), což je bratru 139 dnů. Prakticky pak třeba pokrátit tím co stojí výše pod body 1.-3.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 něco žere baterku-nastavení multimetru

Příspěvek od Romulusw »

mirekcafa píše: 12 led 2021 20:58 ještě bych se k tomu vrátil.....za jak dlouho to vycucne 95 ah baterku??? Mám ten problém, že nabiju naplno a když startuju tak je ta baterka hned vycuclá a auto ani nenastartuje. Nicméně před týdnem jsem ji nabil do plna a nechal stát. Druhý den jsem naměřil 12,6 a za týden už jen 12,2. Bude to spíš starter. Ale ten alarm mi taky leží v hlavě.



Odhadem bude mít ta baterka velký vnitřní odpor. Ideálně změřit napětí a přidat zátěžový odpor 0,1 Ohm. Napětí na které to sleze je 0,1 hodnoty proudu. Při 12V tam teče 120A (ten odpor na to musí být samozřejmě dimenzován)

Pokud to bude během 5 - 10 vteřin rychle padat dolů, tak je ta baterka vyřízená.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“