poradil by někdo polopaticky jak nastavit multimetr a změřit kolik má auto odběr v klidu? dík
něco žere baterku-nastavení multimetru
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 454
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
něco žere baterku-nastavení multimetru
Zdravím,
poradil by někdo polopaticky jak nastavit multimetr a změřit kolik má auto odběr v klidu? dík
poradil by někdo polopaticky jak nastavit multimetr a změřit kolik má auto odběr v klidu? dík
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
něco žere baterku-nastavení multimetru
Zájdi si s tým za autoelektrikárom, pretože to nie je len vec nastavenia multimetra a podľa tvojho dotazu nemáš s tým skúsenosti a ani šajnu. Toľko dobrá rada, kým si neodpáliš prinajlepšom poistky v ňom a kliešťový asi nemáš.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
něco žere baterku-nastavení multimetru
Odpoj záporný pól na akumulátoru. Vezmi multimetr, zapoj ho sériově a nastav si na něm A (Edit: na A, pak až na mA). Zamkni dálkáčem auto, zamkni manuálně zámek kufru a počkej cca 30 minut, než se všechny jednotky uspí. Pokud bude odběr pod cca 0.08mA, je to ok. Btw v minulosti tady někdo sdílel i video, jak na to. Takže chce to hledat.
Naposledy upravil(a) Pep dne 22 lis 2020 13:40, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
něco žere baterku-nastavení multimetru
Tak pokud tohle.udela v lepsi pripade praskne pojistka multimetru v horsim ten.multimetr znici. Nastavit.ho na mA a pak zamknout auto, kdy jenom serva berou spickove desitky A + blinkry je fakt skvela rada 
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 416
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 10
něco žere baterku-nastavení multimetru
Docela problém je , že většina multimetrů má měření ampér pres zdířku 10A a na měření mA musíš přepnout a přendat do jiný zdířky .
Takže zcela jednoduše vem drát a propoj mínus bat s okem kabelu auta a zároven připoj ampérmetr na mínus bat a oko kabelu
až zamkneš auto a počkáš 30minut , pak rozpoj ten propojovaci drát a na mA uvidíš co tam teče
Takže zcela jednoduše vem drát a propoj mínus bat s okem kabelu auta a zároven připoj ampérmetr na mínus bat a oko kabelu
až zamkneš auto a počkáš 30minut , pak rozpoj ten propojovaci drát a na mA uvidíš co tam teče
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13232
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
něco žere baterku-nastavení multimetru
pavel.2:
tohle je správný postup pro měření mrtvýho odběru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
něco žere baterku-nastavení multimetru
Při vší úctě ke ctihodným kolegům si dovolím doplnit: ti z nás, kteří se spokojí s přesností odečtu klidového proudu plusmínus 10mA (plus nějakej digit, ano jsme na začátku rozsahu a blablabla...) nechají pro jistotu multimetr na rozsahu 10(20)A, protože se může něco v autě i po půlhodině probudit (alarm, GSM brána, kamera za čelním sklem etc.). Jestli auto žere 18,4mA, 33,3mA nebo 52,7mA je celkem buřt...
A my, velcí sklerotici, si na měřicí kabel nalepíme upozornění, aby se nazačalo měřit napětí dřív, než se kabel přehodí zpět do napěťové zdířky multimetru
.
A my, velcí sklerotici, si na měřicí kabel nalepíme upozornění, aby se nazačalo měřit napětí dřív, než se kabel přehodí zpět do napěťové zdířky multimetru
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, XC70 D5 2009
něco žere baterku-nastavení multimetru
Ano... to přehazování zdířek je veselé. Zkusil jsem 5A multimetrem změřit napětí autobaterie s kabelem v proudové zdířce. Masivní leknutí, rána, smrad plastu a kouř. Naštěstí baterka nebyla v autě, tak jediná ztráta byl čínský multimetr za "titapade".

_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
XC70 D5 (D5244T4) AWD - AT - 2008 - 380.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 342.000 km [R.I.P.]
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
XC70 D5 (D5244T4) AWD - AT - 2008 - 380.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 342.000 km [R.I.P.]
-
Offline
- Příspěvky: 6036
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
něco žere baterku-nastavení multimetru
A uplni fajnšmekři maji klešťák na male stejnosmerne proudy ktery meri s presnosti na 1mA
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
něco žere baterku-nastavení multimetru
To je nič, lebo najsamväčší machri dokážu aj lokalizovať pôvodcu nadmerného odberu meraním úbytku na poistkách, nie len zmerať celkový prúd kliešťovým ampérmetrom. 
-
Offline
- Příspěvky: 454
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
něco žere baterku-nastavení multimetru
Tak znovu dotaz, baterka vyměněna, stále to něco vybíjí. Jaké jsou nejčastější příčiny? Zatím jsem vytáhl pojistky od vyhřívání sedaček, radia a RTI, zapalovače. Na které bych se měl soustředit dál?
-
Offline
- Příspěvky: 488
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
něco žere baterku-nastavení multimetru
Nejčastější je siréna a osvětlení přihrádky spolujezdce. Jestli ti můžu poradit: dej to dobrýmu autoelektrikáři. V domácích podmínkách je to na hodně dlouho.
-
Offline
- Příspěvky: 454
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
něco žere baterku-nastavení multimetru
u elekrikáře jsem objednaný, ale až za 14 dní 
siréna jako klakson? je jináco houká při zmáčknutí dálky? u ní prý pojistka nepomůže, musí se odpojit a nevím vůbec kde je.
siréna jako klakson? je jináco houká při zmáčknutí dálky? u ní prý pojistka nepomůže, musí se odpojit a nevím vůbec kde je.
-
Offline
- Příspěvky: 488
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
něco žere baterku-nastavení multimetru
Siréna jako alarm. Na zahraničních fórech (SWE, UK) tvrdí že pojistka stačí.
Je s tím docela sraní:
Je s tím docela sraní:
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 303
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: P2 04'-07'
něco žere baterku-nastavení multimetru
Pojistka od alarmsirény stačí. Nemáš tam TV ? V mém případě pomohlo vyhodit TV tuner a byl klid.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva.
Byly: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Jsou: S60 R, 04', B5254T4; S60 2,4, 05', B5244S2; XC70, 06' B5254T2 aut.; V70 R, 07', B5254T4 aut.;
Od roku 2002 pouze Volva.
Byly: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Jsou: S60 R, 04', B5254T4; S60 2,4, 05', B5244S2; XC70, 06' B5254T2 aut.; V70 R, 07', B5254T4 aut.;
-
Offline
- Příspěvky: 3650
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
něco žere baterku-nastavení multimetru
pojistka ne, to by měli zloději moc jednoduché
alarm se musí odpojit
alarm se musí odpojit
-
Offline
- Příspěvky: 488
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
něco žere baterku-nastavení multimetru
Seš si tím fakt jistej? Na zahraničních fórech mi tvrdili něco jiného.
-
Offline
- Příspěvky: 3650
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
něco žere baterku-nastavení multimetru
jsem si jistý tím, že vytažením pojistky neodpojíš alarm
-
Offline
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 21 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
něco žere baterku-nastavení multimetru
Sirény alarmu mívají vnitřní akumulátor, aby mohla siréna ječet při napadení vozu (odpojení startovacího aku, vytahování pojistek atp.). Akumulátor sireny je po letech obvykle k.o. a vnitřní elektronika sireny se ho neustále snaží dobít - to bývá ten nadměrný klidový odběr vozu.
Podle chytrosti vozu stačí někdy vytáhnout pojistku, někdy je nutné se probojovat k siréně a odpojit ji, někdy jen odpojit vnitřní aku...
Podle chytrosti vozu stačí někdy vytáhnout pojistku, někdy je nutné se probojovat k siréně a odpojit ji, někdy jen odpojit vnitřní aku...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 488
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
něco žere baterku-nastavení multimetru
Přesně to jsem četl na zahraničních fórech. Zkoušel jsem teď vytáhnout pojistku a sirénu to vypne. Jenom blikají blinkry, ale nic NEHOUKÁ.
-
Offline
- Příspěvky: 3650
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
něco žere baterku-nastavení multimetru
j, vypne to houkačku, ale všechno ostatní běží, takže pokud to žere baterii, tak nepřestane
-
Offline
- Příspěvky: 488
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
něco žere baterku-nastavení multimetru
Aha, tak to jsme si nerozuměli. Takhle to dává smysl.
-
Offline
- Příspěvky: 454
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
něco žere baterku-nastavení multimetru
ještě bych se k tomu vrátil.....za jak dlouho to vycucne 95 ah baterku??? Mám ten problém, že nabiju naplno a když startuju tak je ta baterka hned vycuclá a auto ani nenastartuje. Nicméně před týdnem jsem ji nabil do plna a nechal stát. Druhý den jsem naměřil 12,6 a za týden už jen 12,2. Bude to spíš starter. Ale ten alarm mi taky leží v hlavě.
-
Offline
- Příspěvky: 713
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
něco žere baterku-nastavení multimetru
Těžká odpověď na jednoduchou otázku.
1. je třeba vzít v úvahu, že autobaterka, na které je napsáno 96Ah nebude mít skoro nikdy 96Ah. Moje osobní zkušenost se starší 55Ah baterkou, bez problémů startující byla 1/10 štítkové kapacity.
2. Je dobré vzít v úvahu samovybíjení, které závisí na stavu baterky a také na teplotě. To je taky spíš loterie. Uvádí se různá čísla. Momentálně jsem vygůglil 3-20% za měsíc.
3. Je také třeba vědět, že baterka vybitá z 90% s největší pravděpodobností už nenastartuje.
4. t=C/I
kde:
t je čas v hodinách
C je kapacita v ampérhodinách
I je proud v ampérech
Takže čistě teoreticky:
100Ah baterka by auto, který je v rychtiku s odběrem 30mA vydržela napájet 3.333 hodin (jako těch stříbrných křepeliček), což je bratru 139 dnů. Prakticky pak třeba pokrátit tím co stojí výše pod body 1.-3.
1. je třeba vzít v úvahu, že autobaterka, na které je napsáno 96Ah nebude mít skoro nikdy 96Ah. Moje osobní zkušenost se starší 55Ah baterkou, bez problémů startující byla 1/10 štítkové kapacity.
2. Je dobré vzít v úvahu samovybíjení, které závisí na stavu baterky a také na teplotě. To je taky spíš loterie. Uvádí se různá čísla. Momentálně jsem vygůglil 3-20% za měsíc.
3. Je také třeba vědět, že baterka vybitá z 90% s největší pravděpodobností už nenastartuje.
4. t=C/I
kde:
t je čas v hodinách
C je kapacita v ampérhodinách
I je proud v ampérech
Takže čistě teoreticky:
100Ah baterka by auto, který je v rychtiku s odběrem 30mA vydržela napájet 3.333 hodin (jako těch stříbrných křepeliček), což je bratru 139 dnů. Prakticky pak třeba pokrátit tím co stojí výše pod body 1.-3.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 5821
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
něco žere baterku-nastavení multimetru
mirekcafa píše: 12 led 2021 20:58 ještě bych se k tomu vrátil.....za jak dlouho to vycucne 95 ah baterku??? Mám ten problém, že nabiju naplno a když startuju tak je ta baterka hned vycuclá a auto ani nenastartuje. Nicméně před týdnem jsem ji nabil do plna a nechal stát. Druhý den jsem naměřil 12,6 a za týden už jen 12,2. Bude to spíš starter. Ale ten alarm mi taky leží v hlavě.
Odhadem bude mít ta baterka velký vnitřní odpor. Ideálně změřit napětí a přidat zátěžový odpor 0,1 Ohm. Napětí na které to sleze je 0,1 hodnoty proudu. Při 12V tam teče 120A (ten odpor na to musí být samozřejmě dimenzován)
Pokud to bude během 5 - 10 vteřin rychle padat dolů, tak je ta baterka vyřízená.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé
