jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 26
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V 70 III D5 momentum
Bydliště: Jindřichův Hradec

#1 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od svobi1982 »

ahoj všem,
Uvažuji o výměně naší V70 III r. 2008 s motorem D5 136 kW za XC70 vyrobené 11/2009 s motorem D5 151 kW...případně prostě jiné, novější XC70III když pominu vyšší tovární výkon motoru, co všechno je v tom novějším "ekologičtějším" motoru navíc? Počítám, že většina odlišností bude souviset hlavně s emisemi. Jde mi o to, abych si dobrovolně nepořídil něco s čím pak můžu mít výhledově větší problémy než u svého současného auta? V týdnu s autem funguje žena (spíše popojížďky po městě), několikrát do měsíce pak auto beru na delší trasy místo mého služebáku, abych vypálil saze:) Za skoro 4 roky užívání jsem neměl jediný problém s DPF, takže náš režim je pro motor asi únosný. Může být ten novější motor choulostivější nebo to bude stejný?
Asi nejlepší na to městské crcání by byl benzín - a to když, tak to by se mi líbil 3,2 což je myslím dokonce atmosféra...ale těch je tak málo, že nevím jestli to není úplná blbost.
Máte k tomu někdo nějaký postřeh nebo co vy na to?

díky za Vaše názory:) Tomáš

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#2 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od python.p »

Na FB je teď 3.2 s AT za 140k Kč, sice nevíme km, ale výbava a cena je moc fajn.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od raolsa »

Já bych to neměnil. U těch 151 kW více praskají vložky. Leda by jsi u toho "nového" auta věděl kdo a jak s tím od začátku jezdil, jestli tomu nešlapal na krk za studena, dochlazoval turbo, apod....
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#4 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Nosound89 »

python.p píše: 17 lis 2020 17:41 Na FB je teď 3.2 s AT za 140k Kč, sice nevíme km, ale výbava a cena je moc fajn.
Hodíš odkaz? Hledám, hledám, ale nevidím. :oops:
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#5 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 26
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V 70 III D5 momentum
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od svobi1982 »

raolsa píše: 17 lis 2020 18:44 Já bych to neměnil. U těch 151 kW více praskají vložky. Leda by jsi u toho "nového" auta věděl kdo a jak s tím od začátku jezdil, jestli tomu nešlapal na krk za studena, dochlazoval turbo, apod....
v té konkrétní XC70 je originál chip Polestar, takže to má vlastně asi 164 kW - ale o ten výkon mi vůbec nejde, auto je z ČR, nebouračka a servis vše origo ve Volvu - udělal jsem si cebii a všechno je OK. Majitel vypadá, že si auta hleděl. Má to najeto 250 tis a spoustu věcí už na autě majitel nechal udělat - to je jedna z věcí, proč se mi to auto líbí.
Tady je odkaz:https://auto.bazos.cz/inzerat/125760542/volvo-xc-70-awd-24-polestra.php

jinak ohledně té 3,2...už dlouho (možná rok) je v inzerci tohle. Celkem mladé a slušné km -akorát ta novější palubka se mi teda už moc nelíbí:)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc70/18655990?goFrom=list

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od raolsa »

Aha, takže o tom jak se k autu majitel chovat nevíš vůbec nic. :D Například, proč je potřeba "udělat turbo"?
No, může to být dobrý kup, nebo taky můžeš nasypat 100 kKč do generálky motoru.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#8 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Nosound89 »

Jakub Svoboda píše: 17 lis 2020 19:19
Prý mírná kosmetika :D
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#9 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Jasper »

Zdravim. Na D5 151 kW mam 250 tis.,osobne tedy cca 65 tis.km a jizdy podobneho slozeni jako pises. S motorem a DPF za dobu co ho mam 0 problemu krome zcela bezneho servisu a mnou jednou jedinkrat objednani zhavicich svicek a hned blbe. Vymena me tak vysla na dvakrat tolik,ale to byla moje blbost a je jedno jaky by to byl motor. Jak s tim jezdil vlastnik nebo ridic s najezdem 180 tis.km...? Urcite to nejdrive ohral a dochlazoval turbo a tak se k tomu choval jiste ukaznene jako ja...Jak se tohle overuje nevim,ale dostal jsem k tomu FA za vsechny ukony v autorizaku za 3 roky zpetne a moc na tom nesetril :-)...Takze za me doporucuji.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#10 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od kamov »

Tak na 151kw mas dva turba, pri vymene vraj musi motor von. A viackrat som videl ze riesili prasknutu vlozku valca... Za mna nespekuluj, vies co mas. Chces vyssi vykon, pories chip. Myslim ze to bezne chipuju na 147kw
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5140
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Jakub Svoboda »

20200621_144127.jpg
To Raolsa: pokud je na mysli male turbo, tak ty opravdu odchazeji. Tak to neni nic noveho. Vsak vis, sam jsem uz 3 menil.

To Kamov: by me tedy zajimalo proc male turbo jsem vymenil bez vyndani motoru a velke se take necha vyndat bez vyndani motoru. Toto provedou pouze servisy bez znalosti a servisnich postupu jak na to.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 662
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#12 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od VB »

Téma: jaky D5 do XC70 III ?
python.p píše: 13 srp 2018 12:58 O spolehlivé D5 136kW bych mohl vyprávět :D
Jinak přeji hodně štěstí a dobrý výběr :)
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#13 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od python.p »

Jop, i D5 136kW umí pozlobit. Ale víš jak, s motorem je to jak s ženskou, ani do jednoho nevidíš. :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#14 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Nosound89 »

python.p píše: 18 lis 2020 10:00 Jop, i D5 136kW umí pozlobit. Ale víš jak, s motorem je to jak s ženskou, ani do jednoho nevidíš. :D
Ale v obou se rád hrabeš :lol:
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#15 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od kamov »

Jakub Svoboda píše: 18 lis 2020 09:11 20200621_144127.jpgTo Raolsa: pokud je na mysli male turbo, tak ty opravdu odchazeji. Tak to neni nic noveho. Vsak vis, sam jsem uz 3 menil.

To Kamov: by me tedy zajimalo proc male turbo jsem vymenil bez vyndani motoru a velke se take necha vyndat bez vyndani motoru. Toto provedou pouze servisy bez znalosti a servisnich postupu jak na to.
Preto som pisal vraj, dobre vediet :)
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#16 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Jasper »

Tak jeste jednou. Kasli na nazory. Nikde nenajdes statistiku,ze si mas pripravit nejaky ranec...Vyber auto,zjisti co nejvice k nemu a pak se rozhodni. Bud se zamilujes a nebo ne. A tohle je forum ne poradna se zarukou. Vis na koho bych asi dal? Na D.Patocku,kdyby ti tady do vlakna napsal. Ale ja jsem pro vymenu s rozumnym doplatkem.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 26
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: V 70 III D5 momentum
Bydliště: Jindřichův Hradec

#17 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od svobi1982 »

tak já to taky beru,že zde nenajdu radu se zárukou. Jen si říkám abych něco nekoupil a pak mi někdo neřekl, že jsem idiot, pač zrovna o této verzi D5 všichni přeci vědí, že....:d a proč jsem se někde nezeptal:)
I mojí V70 jsem koupil z dnešního pohledu úplně impulzivně bez nějakého většího prověřování - prostě tu najednou byla taková možnost...a asi jsem měl zrovna štěstí.
Jinak pan Patočku znám - hodně dobře a ochotně mi poradil ohledně převodovky. Je to machr:)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 154
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D4 AWD 014, Polestar 158kw

#18 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od ElBé »

Biturba obecně jedou lépe, a to i ty slabší (120Kw, 133kw), není tam taková turbodíra. Tedy je to jen můj názor, jezdil jsem s obojím, ale ten rozdíl jsem opravdu cítil. Na druhou stranu D5 136kw holt má míň věcí k porouchání.
Když jsem přešel z D5 136kw na D4 133Kw, tak jsem si chvilku lebedil, pak využil slevové akce Polestaru a nechal to dát na 158kw. Pak už to přestal být jen můj názor a opravdu to jede líp ;)

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 744
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#19 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od Jasper »

Taaak,to je rozumny nazor. A 151 kW sw chipuje jeste lepe a rozdil je pak opet znat. A co tedy ten p.Patocka? Podle me musi byt pro. Nikdy jsem od nej v reakcich tady na foru necetl,ze by ten motor byl horsi nez predchozi 5 valce. A druhy vuz jsem koupil se stejnym v orig.158 s polestar 169 kW...Jede jeste lepe....60tka je lehci,zivejsi...
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#20 jak je na tom D5 151 kW oproti D5 136 kW

Příspěvek od David Patočka »

Pan Patočka mimo motorů od Forda, měl ve Volvech všechny možné motory.
Od TDI, D5 ve všech výkonových variantách, až po V8.

Jelikož mám k autům obecně trochu jiný cit, tak se mi nikdy nepovedlo zničit motor, ani 136,ani 151, ani 158 kw D5
Možná to bude tím, že motory znám zevnitř, netrápím je studené, a nejsem všude první.
Nebudu tady řešit konzervativce, takže obecně lze dnes říci, že tolik zatracovaná 136kw D5 nebyla vůbec špatná, pokud se v ní měnil olej dříve, než
po 30 a více tisících kilometrech. Já jsem ji prodával s poctivými 300tis. km, a nikdy jsem neřešil jakékoliv vážné potíže.
Je pravda, že ve 240tis. km jsem udělal hydroštely, vahadla a vířivé klapky. Jinak o DPF jsem nevěděl, a motor jezdí krásně mému známému bez spotřeby oleje dál. Někdy je potřeba si ztlumit rádio, a neignorovat nepatřičné zvuky z motoru, ale to po dnešním uživateli není možno požadovat.
Ve většině aut tento motor vydrží při slušné údržbě opravdu přes 600tis.km, ovšem to většinou neplatí u náklaďáku XC90.
Tam je tento motor trestán za svůj nedostačující výkon moderního SUV plným plynem od rána do večera, a to se potom projeví závadami.

Dvouturba, a obecně naftové pětiválce po roce 2010:

Všechny naftové pětiválce ve všech variantách 100,120,129,133,151,158 kw v letech 2010 - 2017, měli bohužel někdy problémy s praskáním vložek válců.
Nelze odhadnout koho to postihne, kdy a proč. Svádí se to na uživatele, červenou chladící kapalinu, chybějící hadičku expanzní nádobky, mizerný materiál
vložek válců, poddimenzovaný blok motoru, šrouby hlavy, těsnění hlavy a další.......
Jediné pozitivní je to, že to procentuálně není taková hrůza, jak si někdo myslí. Prostě to někomu praskne, třeba jeden z 50 vyrobených, ale to už je
dnes asi jedno, protože to praskalo nejvíc u aut v záruce, nebo která měla najeto do 100tis.km.
Max. jsem viděl blok se 140tis.km. Vložky válců běžně opravujeme, měníme je za silnější, které už opravdu neprasknou. Zájem o tuto službu již strmě klesá, protože tyto motory mají dnes již najeto podstatně více, a k praskání vložek už nedochází.
To znamená, že co neprasklo do teď, tak už by mělo být v pohodě.

Takže moje V70 III se 136 kw byla opravdu fajn auto, ale V70 III 158 kw je zase o pořádný kus dál, a i když obě auta měla zvýšený výkon,
tak 158 kw jezdí při stejné převodovce a jízdním režimu o prokazatelných půl litru/100 km méně. Motor 151 kw mě nebavil, protože jsem ho měl s manuálem a v nízkých otáčkách se dlouho rozfoukával, i s čipem a po seřízení klapky dvouturba.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“