Jak správně očistit a nalakovat brzdové třmeny?
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 125
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Brno
Jak správně očistit a nalakovat brzdové třmeny?
Mám je už takový obrezlý a velmi nehezký, takže bych je chtěl trochu očistit od rzi a pokud to půjde nalakovat barvou na brzdiče.
Jaký je nejštrnější způsob odstranění rzi?
Jaký je nejštrnější způsob odstranění rzi?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Příspěvky: 278
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
Řešil jsem podobné omalovánky a postup byl následující: nechat opískovat a dát do barvy... Kartáčem je to moc pracný a výsledek není takový... Cena cca 300,-/kus Paráda je ovšem brzo pryč, neb prach z obložení a vůbec sajrajty mají čistá místa rádi
Stačí to ale občas otřít a je to OK. P.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
945GL B230FD/M47 1993
945GL B230FD/M47 1993
-
Offline
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno
-
Offline
- Příspěvky: 278
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 1930
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
-
Offline
- Příspěvky: 125
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Čelákovice
Opískování je nejlepší úprava podkladu pod lak. Musí se ale povrch lakovat hned po opískování. Při čištění kartáčem se na povrchu otírá kov z kartáře, který okamžitě koroduje a vytváří na povrchu separační vrstvu, kterou je před lakováním potřeba odstranit chemicky. Jinak nebude lak na povrchu držet. Komaxit se vypaluje v peci při teplotě 260°C a to asi třmen mít během provozu nebude, protože to je teplota varu brzdové kapaliny. Mám brzdiče taky lakované komaxitem a po dvou letech je lakování všude OK. Nechal jsem nalakovat komaxitem i pružiny, ramena, brzdové kotouče a prachové kryty brzd a po dvou letech jsou všechny lakované díly jako nové. Problém je akorát se zakrytím toho, co nemá být nalakované. Teplotu v peci přežije akorát kobercová textilní páska a ta je dost drahá.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2
-
Offline
- Příspěvky: 77
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Chudolazy
- Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V
Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to
) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE

_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104
-
Offline
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
Taky ozkoušeno na Foucusu a nejde a nejde dolů jediný co nátěr poničilo byla seklá pakna či co která barvu vypálila po obvodu bubnu, jinak stačilo dráťákem oškrábat a přetřít znovu.kajdamajda píše:Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
A Sprey na výfuky a roury od kamen taky dobrej

_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvky: 3783
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
aneb profesional tuning from Premek Podlaha 

_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1930
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
-
Offline
- Příspěvky: 325
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Přesně tak, Hammerite na to bohatě stačí, odzkoušeno na třech autech.kajdamajda píše:Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Příspěvky: 333
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Strakonice
A pokud to natřu základovkou a potom barvou, co mám na karoserii, tak to držet nebude ? Mám totiž namíchanou žlutou barvu na opravy kastle a protože jí mám dost, tak jsem chtěl natřít třmeny brzd na žluto (teď je mám modré). Vyrábí se Hammerite i ve žluté ? Díky za odpověď.
PS - komaxit je určitě dobrý, ale já nechci rozdělávat brzdy kvůli barvě.
PS - komaxit je určitě dobrý, ale já nechci rozdělávat brzdy kvůli barvě.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno
-
Offline
- Příspěvky: 278
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 1930
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5162
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
-
Offline
- Příspěvky: 125
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno
-
Offline
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Č.Krumlov
-
Offline
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 27
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Čelákovice
-
Offline
- Příspěvky: 333
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Strakonice
Takže to bude žlutá ála TELECOM. To se mi zrovna nechce, i když je fakt, že asi po měsící budou třmeny stejně zaprášený. Ale radši bych, aby byly v barvě karoserie nebo aspoň podobný. Ale TELECOM odstín je hodně jiná žlutá.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
Já myslím že to nebude na škodu alespoň se to víc zvýrazní.Bobika píše: Ale TELECOM odstín je hodně jiná žlutá.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvky: 1101
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
No on je Bob Žák taky blázen... má i zlacenou polosuHonza píše:co třeba takhle?

_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé