Jak správně očistit a nalakovat brzdové třmeny?

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 125
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

#1 Jak správně očistit a nalakovat brzdové třmeny?

Příspěvek od Time4Tea »

Mám je už takový obrezlý a velmi nehezký, takže bych je chtěl trochu očistit od rzi a pokud to půjde nalakovat barvou na brzdiče.
Jaký je nejštrnější způsob odstranění rzi?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#2

Příspěvek od Pablo »

Řešil jsem podobné omalovánky a postup byl následující: nechat opískovat a dát do barvy... Kartáčem je to moc pracný a výsledek není takový... Cena cca 300,-/kus Paráda je ovšem brzo pryč, neb prach z obložení a vůbec sajrajty mají čistá místa rádi :lol: Stačí to ale občas otřít a je to OK. P.
Přílohy
fin
fin (48.81 KiB) Zobrazeno 6720 x
po.jpg
po.jpg (53.11 KiB) Zobrazeno 6716 x
p?ed.jpg
p?ed.jpg (50.91 KiB) Zobrazeno 6721 x
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 97
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Kladno

#3

Příspěvek od strycf »

Asi bych to nepískoval,neboť lak drží líp na okartáčovaném.Kov má větší adhezi,musí se ale dobře odmastit.
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#4

Příspěvek od Pablo »

strycf píše:Asi bych to nepískoval,neboť lak drží líp na okartáčovaném.Kov má větší adhezi,musí se ale dobře odmastit.
Huvidíme po zimě až udělám "revizi"... zatím to je 3/4 roku v provozu. Sám jsem zvědavý :wink: P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#5

Příspěvek od LukášM »

strycf píše:Asi bych to nepískoval,neboť lak drží líp na okartáčovaném.Kov má větší adhezi,musí se ale dobře odmastit.
Nechávám si opískovat korundem co se dá a věř že komaxit drží jak šílený.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 125
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

#6

Příspěvek od Time4Tea »

Ty na tom máš komaxit? A vysoké teploty mu problém nedělají?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Čelákovice

#7

Příspěvek od Hans »

Opískování je nejlepší úprava podkladu pod lak. Musí se ale povrch lakovat hned po opískování. Při čištění kartáčem se na povrchu otírá kov z kartáře, který okamžitě koroduje a vytváří na povrchu separační vrstvu, kterou je před lakováním potřeba odstranit chemicky. Jinak nebude lak na povrchu držet. Komaxit se vypaluje v peci při teplotě 260°C a to asi třmen mít během provozu nebude, protože to je teplota varu brzdové kapaliny. Mám brzdiče taky lakované komaxitem a po dvou letech je lakování všude OK. Nechal jsem nalakovat komaxitem i pružiny, ramena, brzdové kotouče a prachové kryty brzd a po dvou letech jsou všechny lakované díly jako nové. Problém je akorát se zakrytím toho, co nemá být nalakované. Teplotu v peci přežije akorát kobercová textilní páska a ta je dost drahá.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

kajdamajda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 77
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

#8

Příspěvek od kajdamajda »

Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to :) ) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, B5252, 2,4benzin, manuál, LPG
Bylo: všechno možné
604926104

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#9

Příspěvek od Sibr »

kajdamajda píše:Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to :) ) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
Taky ozkoušeno na Foucusu a nejde a nejde dolů jediný co nátěr poničilo byla seklá pakna či co která barvu vypálila po obvodu bubnu, jinak stačilo dráťákem oškrábat a přetřít znovu.
A Sprey na výfuky a roury od kamen taky dobrej :lol:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#10

Příspěvek od wickey »

aneb profesional tuning from Premek Podlaha :D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#11

Příspěvek od LukášM »

Time4Tea píše:Ty na tom máš komaxit? A vysoké teploty mu problém nedělají?
Přesně jak píše Hans, komaxit mám skoro na všem a nikdy žádný problém.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Kontaktovat uživatele:

#12

Příspěvek od Conan »

kajdamajda píše:Když jsem ještě blbnul s Garde (to jsem byl trošku mladší a bavilo mne to :) ) tak jsem brzdiče odrbal ocelákem a natřel barvou Hammerite (správně, ta z tý reklamy s rytířema a plotem). Drželo to jak helvítská víra ovšem jak se zmínil Pablo, za chvilku to stejně není vidět a pucovat to každý měsíc? EE
Přesně tak, Hammerite na to bohatě stačí, odzkoušeno na třech autech.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#13

Příspěvek od Bobika »

A pokud to natřu základovkou a potom barvou, co mám na karoserii, tak to držet nebude ? Mám totiž namíchanou žlutou barvu na opravy kastle a protože jí mám dost, tak jsem chtěl natřít třmeny brzd na žluto (teď je mám modré). Vyrábí se Hammerite i ve žluté ? Díky za odpověď.
PS - komaxit je určitě dobrý, ale já nechci rozdělávat brzdy kvůli barvě.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 97
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Kladno

#14

Příspěvek od strycf »

Jaká barva tam byla orig?Pamatuje to tady někdo?
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#15

Příspěvek od Pablo »

strycf píše:Jaká barva tam byla orig?Pamatuje to tady někdo?
Já tedy rozhodně ne :lol: Ale mohlo by to vypadat takto:
Přílohy
t?men.JPG
t?men.JPG (21.8 KiB) Zobrazeno 6536 x
_________________
945GL B230FD/M47 1993

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#16

Příspěvek od LukášM »

Na 480tce jsou také zlatě zinkovány a poté černě přelakovány. Alespoň na té mé....
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#17

Příspěvek od Honza »

co třeba takhle?
Přílohy
trmen.JPG
trmen.JPG (49.5 KiB) Zobrazeno 6533 x
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 125
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

#18

Příspěvek od Time4Tea »

Tak to už je trochu moc :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 97
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Kladno

#19

Příspěvek od strycf »

To bude spíš niklované.
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006

vcar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1113
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Č.Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#20

Příspěvek od vcar »

Bobika píše:Vyrábí se Hammerite i ve žluté ?
Viděl jsem a myslím, že v Budvajzu f Globusu...
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#21

Příspěvek od travex »

vcar píše:
Bobika píše:Vyrábí se Hammerite i ve žluté ?
Viděl jsem a myslím, že v Budvajzu f Globusu...
ano, ale pouze jediny odstin....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Čelákovice

#22

Příspěvek od Hans »

Žlutá Hamerite je. Nedávno jsem ji kupoval na plynové trubky.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#23

Příspěvek od Bobika »

Takže to bude žlutá ála TELECOM. To se mi zrovna nechce, i když je fakt, že asi po měsící budou třmeny stejně zaprášený. Ale radši bych, aby byly v barvě karoserie nebo aspoň podobný. Ale TELECOM odstín je hodně jiná žlutá.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#24

Příspěvek od Sibr »

Bobika píše: Ale TELECOM odstín je hodně jiná žlutá.
Já myslím že to nebude na škodu alespoň se to víc zvýrazní.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#25

Příspěvek od tnemec »

Honza píše:co třeba takhle?
No on je Bob Žák taky blázen... má i zlacenou polosu :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“