Chladící kapalina

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

Chladící kapalina

Příspěvek od JaSk »

Ahoj, jak nejlépe vypustit chladící kapalinu? Usoudil jsem, že je čas na novou a kdoví, co tam kdo za ty léta nalil. Tak bych ji rád úplně vypustil a dál novou. Jaký je optimální postup?
Děkuji ;-)

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Chladící kapalina

Příspěvek od zdenal111 »

pod chladičem kohout, lehce zahřát vypustit,prolít vodou,,nebo čističem,, vypustit a nalít novou .. nastartovat a kontrolovat hladinu ,projet a dolívat...
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 807
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Chladící kapalina

Příspěvek od kishmick »

Ahoj, plastový šroub dole na chladiči(pravý roh chladiče, přístup-díra zespoda nárazníku). Ale bacha, cca 1 Litr ti tam vždycky někde zůstane. Tak udělej třeba 1X proplach (např. destilkou ?). A pak novou kapalinu. Video: https://www.youtube.com/watch?v=PMKu2GE4Yjs
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14273
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Chladící kapalina

Příspěvek od raolsa »

Ideální je strčit do expanzky zahradní hadici, pustit vodu (nevadí že přetéká), pak povolit výpustný šroub na chladiči, nastartovat a nechat takhle chvíli kolovat. Samozřejmě to dělat při studeném motoru.
Nakonec zastavit motor a vodu, nechat vytéct z chladiče co vyteče a doplnit systém nemrzkou. Pak znova nastartovat, nechat ohřát na provozní teplotu a doplnit nemrzku dle potřeby.
Akorát je blbý vypouštět tu vodu na zahradě k angreštům, protože ta úroda pak nebude asi ideální. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Chladící kapalina

Příspěvek od Zajsoft »

Jop, delam to stejne, vypustit, pak dat cistou vodu s nejakym cisticem(BG, LM a podobne), a pak proplach hadici, nejlepe nekde rozpojit a prohnat to hadici do obouch smeru(lip to urve pripadnej bordel...).
Treba travniku je to burt, Fridex ma hodne malej polocas rozpadu.
A s novou naplni(osobne do vseho, do ceho to nevadi davam G13(mimo jine, ma nejvic smacedel, takze se minimalizuje suchej var, nebo jak se tomu nadava...)) a k tomu davam BG aditiva + tekutej vytesnovak - prevence kdyby to nekde chtelo zacit saknout...
Vodu zasadne vodovodni, destilka je humac...

A ne, ze by to tu uz nebylo napsany Xkrat... Nebejt linej a pouzit hledani...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

Chladící kapalina

Příspěvek od JaSk »

Tak díky, o víkendu se do toho pustím..

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Chladící kapalina

Příspěvek od ren »

No jo, ale když to uděláte takhle, tak po proplachu zbyde v systému dost obyčejné vody a při plnění antifreezem je třeba to zohlednit. Já si myslím (možná špatně), že když budu měnit pravidelně každé tři roky a použiju stejný typ antifreeze jak tam byl, tak proplach ani nebude nutný.

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14273
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Chladící kapalina

Příspěvek od raolsa »

Pokud použiješ stejnou kapalinu, tak nutný nebude.
Jinak já jsem nalil po proplachu čistou origo nemrzku koncentrát a dolil co chybělo destilkou.
Musel bych to teď změřit na kolik se to naředilo, ale moc té destilky potřeba nebylo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Chladící kapalina

Příspěvek od ren »

Já po přečtení hafo článků destilku nedávám. Když vezmu tu normu na vodu jaká se má použít a porovnám s pražskou potrubní vodou, leju tam pražskou potrubní.

http://mapy.pvk.cz/kvalita_vody/pvkkvalita.jsp?branch=PVK

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé