V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#1 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Ahoj,

cca pred mesicem jsem koupil V60 D3 2011 120kw, automat, najeto 280k. Je to muj prvni automat, takze jsem se chvili seznamoval, ale moje prozatimni prumerna spotreba se pohybuje kolem 9,8l ( podle palubaku, realne tedy vic ).
Zda se mi to celkem hodne, cca 30% kratky trasy po meste, 30% mezimesto a zbytek dalnice. Snazim se jezdit opravdu s lehkou nohou, zadny zavodeni a stejne je ta spotreba vysoka.
Cestu po dalnici Teplice-Pha-Liberec jsem tempomatem na 120-130 jsem jel prumerne za 6,6l, nikde jsem nestal a zbytecne nezrychloval, jedna osoba a prazdny auto.

Chyby v aute vymazany, po dalsich 300km se objevil jen snimac vlhkosti a neaka obecna chyba z dim.
Vstriky ve vide kontrolovany, vsechny hodnoty v toleranci.
Dpf regeneruje, ale vyfuk je trosku spinavy.
Zkousel jsem porovnavat hodnoty na vaze vzduchu(aktualni vs ocekavany), na volnobeh byly ty hodnoty stejny, ale po cca 15sek aktualni hodnota vzrostla na dvojnasobek. Po lehkym pridani hodnota spadla zase na predepsanou a po chvili zase vyleti.

V planu mam udelat komplet filtry, rozvody, automat olej+adaptace. Je neco dalsiho, co by mohlo tak vyrazne zvysit spotrebu? Lambdy, praskla hadice nebo dira v chladici napr? Mam podezreni na uz hodne ucpany dpf filtr, ale to by mela jednotka zahlasit.

Rad bych se taky zeptal na chovani automatu. Kdyz ma automat zarazeno a jedu rovne, tocim napr 1400ot, sundam nohu z plynu a otacky spadnou na 1100, po milimetrovym pridani zase skoci na 1400. Pri sundani ty otacky zase spadnou. Je to normalni?

Diky za pomoc a rady
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5226
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Warcz »

Ucpani DPF by melo jit ve vide zjistit. Stejně tak jestli se ti pořad nesnaži regenerovat a tim nenarostla spotřeba.

To že sundaš nohu z plynu a spadnou otačky znamena že nemáš zamčeno. To se stane když je automat studeny, nebo se cukaš v malych rychlostech. Děla to při sekvenčnim řazeni ? Děla to nad cca 90km/h ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1319
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#3 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Arkaz »

hm to je fakt vysoka spotreba. normalnu by som ocakaval tak okolo 7L. jak si pisal prve asi tie filtre. zozen si cindku diag elm327 a soft na mobil car scanner. a par jazd to sleduj. teploty motora , vahu vzduchu, klapku a dpf.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#4 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Dural8 »

Za 7 jezdím dálnice permanentně 160, pokud se jezdí menší rychlostí, spotřeba klesá. Při 90km/h bez vlivu studeného startu a po 200km od vynulování PP není problém viz. obr. = 5,5 real. Vstřiky dle diag v toleranci, asi podobně jako Ty.
Přílohy
IMG_4165.JPG
IMG_7639.JPG
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#5 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Diky za odpovedi

Dnes mi dorazil elm327 a mel sem jen chvili na to, abych to vyzkousel a rychle testnul. Zda se mi, ze regenerace neprobiha uplne jak ma, vzdalenost kterou to ujelo od zacatku regenerace je cca 20km s rychlostma 70-140, nemelo zadnej vliv jak jsem jel ( D 90km/h 1400ot. vs. rucne zarazena 3 a 3100 ot. )
Nemel jsem tam zobrazeny vsechny hodnoty, coz do priste doladim ( teploty dpf, kat, atd. ) Na ty hodnote 23,2g to pak skoncilo a dal to neklesalo ani behem jizdy pres mesto dalsich 5km.
Obrázek
Obrázek
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1319
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#6 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Arkaz »

toto bola podla mna len klasicka pasivna regeneracia. to mi tiez na dialnici robi. musis zobrazit aj hodnoti teploty dpf a hned budes vediet ci aktivne regeneruje :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1046
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#7 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Tom0 »

Klasická regenerace se spouští tuším při 26g.
Při jízdě po dálnici a nebo klidně 90km/h do kopce tam stoupne teplota že gramy začnou samy mizet. pasivně...
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Žilina
Vůz: XC70 D5244T15 158kW MY12

#8 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od ponto »

Tiez mam pocit ze to bola pasivna regeneracia. Na mojej D5 158kW sa pusta aktivna regeneracia pri 28g..
https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-263914.html
_________________
XC70 D5244T15 158kW MY12

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#9 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od shalibaba »

Ano D3 má aktivní regeneraci až kolem 27g.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5149
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#10 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Paniku vyvolej až uvidíš 30g
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#11 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Dural8 »

Nebylo zadání tématu vysoká spotřeba? Možná částečně způsobená regenerací, ale možná taky ne...a ta tady vypadá v pohodě. Takže zpět na stromy...? :)

Já bych se tedy zeptal ještě obecně, máte taky někdo špinavou koncovku výfuku? Já u V70 strčím ruku do komína a zůstane čistá, u S60 je to pěkně černé...je to špatně, nebo je to nějaká feature? Když i tady na D3 píše spyda, že jí má lehce očouzenou.

A jinak bych si myslel, že takovouhle spotřebu Ti neudělá ani automat, leda by pořád prokluzoval a to bys asi daleko nedojel (dlouho nejezdil). Jak to auto zrychluje? Má 0-100 za třeba 10s? Trochu od podlahy :)
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1046
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#12 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Tom0 »

Ano, koncovka naprosto čistá... možná trocha prachu, ale po sazích ani památky...
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#13 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Zkusim pojezdit a vypozorovat, jestli se s 26-27g spusti samotna regenerace a bude probihat jak ma, elm mam doma a snad pripraveny i spravny senzory, ktery sledovat. Co se tyce ty koncovky, pri prochazce po meste jsem potkal par v60 D3 a nektery mely krasne cisty vyfuk a dalsi takovy jen lehce spinavy, takze jsem to prisuzoval normalnimu stavu. Mozna to bude zaviset na tom, jestli jezdi auto casteji dlouhy nebo kratky trasy

Jinak ano, prijde mi ze auto zrychluje tak jak ma. Sice moje stara V70 2 2.5tdi s chipem od VČ (125kw/340Nm) jede lip a je pruznejsi, ale muze to bejt i subjektivni dojem, ze R5 je slyset a to vyvolava pocit vetsiho zrychleni :) Jsou mista, ktery mam najety a jsem tam s V60 pomalejsi co se tyce zrychleni. Automat radi krome malych drobnosti uplne bezproblemu, obcas za studena trosku klouze 2-3, ale neni to nic hroznyho, nekope, radi jak ma.

Co se tyce historie auto, skoro od pocatku tam byl BSR chip, minuly majitel ( poslednich 20k ) nechal nahrat origo Volvo SW a dal jezdit bez toho. Je moznost, ze automat je adaptovany na jiny hodnoty a snazi se brat, to co tam neni, nebo se prizpusobi at je tam uprava nebo neni?

Jeste me zaujala jedna drobnost, pri sledovani okamzity spotreby. Nezavisle na teplote motoru, kdyz jedu z kopce bez plynu, aktualni spotreba je 0.0l a pak na 10 sekund zacne pomalu stoupat, az k 1.5l, potom zase 0. Nezrychluju nic, klima je vypnuta.. zbytecny resit, kdyz nemam zadny hodnoty, ktery by mohly na cokoliv ukazat, jen me to zaujalo :)
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1046
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#14 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Tom0 »

Regenerace probíhá hlavně při jízdě.
Jak pojedeš někde v koloně nebo někde dlouho stát, auto to vyhodnotí a regeneraci ukončí předčasně.
A další várku spustí opět při zadaných gramech.

Ta okamžitá spotřeba je divná, mělo by to ukazovat pořád 0, neděje se to už při nízkých otáčkách kdy rozepne měnič převodovky a motor jde k volnoběhu?
A jinak při vypalování by měla být okamžitá spotřeba při brzdění motorem cca 1litr na hodinu... jinými slovy při 100km/h spotřeba 1l/100km, při 50km/h spotřeba 2l/100km atd... zhruba +/-
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1319
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#15 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Arkaz »

zistil by som si ten chip od bsr ci neni mozne nahrat ho nazad zdarma pripadne za mensi poplatek. ked uz raz na dane auto bol kupovany.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#16 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Dural8 »

Nicmene at uz cip je anebo ne, zadne adaptace nemaz, za 20t km tam mas zpet vse k obrazu daneho nastaveni (tedy origo). Spis to ve me vyvolava pocit, ze se pri vraceni neco potento a ten sw je posranej a vsechno to dela on. Tedy nechci mit zavadejici nazor, ale ja bych jako prvni sel po tomhle nez po adaptacich v prevodovce a vypalovani dpf. Bud zpet bsr anebo nekde zpet origo. Jistojiste. Ne ze nekdo povi a je to tam a vlastne ani nebude vedet co udelal, tedy treba i s nejakym porovnanim vyctene mapy a “nove”.
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1282
Registrován: 16 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#17 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Dural8 »

A k tem koncovkam nevim co si myslet. Ani o tom provozu, protoze V70 jezdila do 270 na 0w30 po 30t km nevim v jakem rezimu, kazdopadne my s ni uz mame 40t v hodne mestskem rezimu s olejem po 10t km a koncovka je porad jak detska prdylka. Sacoval bych, ze uz se za takovou porci neco zacne dit a ono ne. Dokonce po 2 letech a pouzivani vifu mirne klesla kourivost na emisich...
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#18 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Vcera jsem se konecne dostal k tomu to projet a pokusit se spustit regeneraci. Mam tu vybranou trasu, cca 60km, 5km po meste po rovine, 40km po rychlostce 110km/h a zbytek dalnice 140. Po cca 20km se spustila regenerace viz graf, hodnota dpf byla 25.2g. Snazil sem se vsemozne, abych nespustil pasivni regeneraci, jen 2x rychlejsi rozjezd, celkove porad lehka noha. Spotreba resetovana pri vyjezdu od baraku, po navratu sem mel 8.1l. O vikendu mam jet 300km pres vesnice, s cistym dpf, takze bych mel mit lepsi porovnani.
Stejne zkusim ten SW, bsr by bylo na dlouhy lokte ( ex-ex majitel ) a stejne jsem chtel jit do D5T5, mozna este udelam navstevu autorizaku ( jen nevim, kdy se tam dostanu ) a necham si nahrat origo sw a necham aktualizovat vse, co pujde a pak teprv chip.
Obrázek
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Žilina
Vůz: XC70 D5244T15 158kW MY12

#19 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od ponto »

Zaujimave je ze ta regeneracia skoncila nad 5g a nesla az do 0g. U mna to vzdy zbehne az do 0g.
_________________
XC70 D5244T15 158kW MY12

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#20 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od shalibaba »

To bude asi nějaká vlastnost D3 - u mne to samé, pravidelně při cca 5g se regenerace ukončí. Přitom, když jsem loni dělal statickou regeneraci, tak to vypálilo do 0g.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#21 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od lkopcansky »

Len pre istotu by som kontroloval, ako máš zanesené hadice vyznačené na obrázku...Obrázek
Přílohy
D5204t3.JPG
D5204t3.JPG (89.96 KiB) Zobrazeno 1321 x
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1319
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#22 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Arkaz »

pasivnu regeneraciu nemas ako spustit ta sa robi peoste sama pri vhodnych podmienkach. a uz vobec nie ked je spustena aktivna vtedy proste uz pali ci ides po meste alebo.na dialnici. jedine ked dlhsie stojis vtedy ju zrusi. inak vypalilo ti pekne aj mne na D4 to konci pri 5g. Co tak sledujem tak vypaluje mi cca raz za nadrz cize kazdych cca 800-1000km. a to bsr by som vobec nezavrhoval za tu namahu napisat mail alebo si zavolat to stoji :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 30
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: V60 2011 D3

#23 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od spyda »

Ano s tou pasivni regeneraci je mi jasny, bylo to mysleno, ze kdybych jel pilu jako blazen po dalnici, tak bych si mohl pasivni regeneraci spustit, protoze by byly ve vyfuku vysoky teploty.
Trosku sem pojezdil, dlouhy, kratky cesty a spotreba je furt hrozna, takze regeneraci to nebude.

Nevim jak moc verit okamzity / prumerny spotrebe z toho elm327+app CarScanner, ale pokud bych bral ty hodnoty co mi z toho vylezly, tak bych byl realne tam kde jsem ocekaval. Dalnice + okresky, eko jizda mi vysla dne appky 5,8L, podle palubaku to bylo 7,9L. Kdyz sleduju okamzitou spotrebu, nekdy je mistama uplne stejna, pri zatezi do kopce je to 17L u obou, pak jedu po rovine skoro uplne bez plynu 50km/h a palubak ukazuje 5L a appka 2,5L.
Posledni tankovani bylo 64,5L pri najetych 690km.

Zkoumal jsem spousty veci, vse vypada v poradku. Throttle position, egr duty, boost pressure, O2 voltage. Po 500km jsem udelal dalsi diagnostiku a jedina chyba co vyskocila je opet cidlo vlhkosti.
Napadlo me este EGR, jestli neni hodne zaneseny, na coz asi Ikopcansky narazel. Hadici jsem zatim nesundaval, vycistil jsem jen klapku a egr budu poradne cistit zitra. Spinavy bylo, ale neprijde mi to niak zavratne, ze by to mohlo omezit funkcnost. Navic pokud by nebylo vse funkcni, predpokladam ze by to hodilo chybu a nehazelo by to spravny hodnoty v datalogu.

SW dam D5T5 ( bsr/origo navsteva volva zabere cas a ten ted nemam, d5t5 muzu resit doma v noci ) a snad behem tohodle tydne uvidim, jestli to pomuze nebo ne.
1601243874510.jpg
1601243874514.jpg
_________________
V60, D3 120kw, Automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#24 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od lkopcansky »

začal by som výmenou všetkých filtrov a oleja v motore. Kontroloval si stav vzduchového filtra? nebude v motore viac oleja ako má byť? Ak je problém s dpf, možno bude nafta v oleji a tým bude väčší objem náplne v motore ako je vhodné...
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1319
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#25 V60 D3 vysoka spotreba + chovani automatu

Příspěvek od Arkaz »

D5T5 chip resp origo soft nahras len ak mas odblokovanu ECM uz. inak to tiez doma nespravis. Ale to hned Vdash ukaze ci mas alebo nie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“