Teplota T6 - sahara KO?

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

Ahoj ve spolek, jdu si opět pro radu. :)

Auto bylo celý den na sluníčku, rozpálený jak prase. Teď k večeru jsem poskakoval kolonou k bytu a cítil jsem takové divné nepravidelné zavibrování. Během rování se do parkovacího místa se mi rozsvítilo oranžové íčko a hláška: "Vysoká teplota motoru, zpomalte." Do pár sekund jsem měl zaparkováno a auto jsem vypl a šel si posbírat věci z kufru. Když jsem šel zabouchnout dveře u řidiče, svítil na palubce červený trojúhelník a hláška: "Vysoká teplota motoru! Zastavte." Zajímavé bylo, že sahara neběžela. Takže jsem vytasil NTB + Vidu, zapl zapalování (motor ne) a mrkl na teplotu motoru, když není na budíkách. No a zjistil jsem 115°C. Manuálně jsem přes Vidu pustil saharu a ta se rozeběhla se stejným zavibrování které jsem zaznamenal několikrát v koloně. Při vypnutí bylo zase slyšet šustění, jako když je ložisko na odchodu. Zkusil jsem znovu nakopnout motor a na volnoběh ve Vidě sledoval teplotu, která vylezla na 100°C a čekal jsem na spuštění sahary. To se dostavilo kolem 102°C, ale bylo dovný. Chvilku sahara valila na 100%, pak se zastavila, 100%, stop. Protože už mě nenapadlo, co víc můžu u chodníku zjistit, tak jsem si sbalil fidlátka a zamkl auto. Obvykle sahara při odchodu od auta ještě běží na nějakou nižší rychlost, ale tentokrát ticho. No a moje otázky zní:

- Lze nějak poznat, že to má sahara za pár?
- Pokud sahara lehne, dá mi o tom auto vědět, nebo bude taktně mlčet až si foukne těsnění?
- Kolik je cca (ne)bezpečná teplota motoru? 115°C mi už přijde až moc osobně, čekal bych max. 100°C a pak chladit jak o život.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Basstl »

Je to teplota vody, nebo oleje?
Vařila voda? Pokud je to olej, tak je to ok.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

Byla to voda. Ale nic nevařilo, pára nikde, hladina v nádobce mezi min a max.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od marekbm »

když ti klekne jednotka sahary, tak ti dá vědět. ale tohle je asi těsně před. navíc to spíš vypadá, že jednotka je ok, ale motor sahary je ko.
jakou tam máš saharu?:
- 2 ventilátory, 2 přívodní konektory
- 2 ventilátory, 1 přívodní konektor
- 1 ventilátor
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

marekbm: 2 ventilátory, jeden tlustý přívodní kabel do jednotky u toho většího ventilátoru a z jednotky 2 konektory, pro každý ventilátor jeden.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Arkaz »

sahara sa da v pohode repasovat. resp uhliky vymenit, lozisko, ocistit a musi slapat. RJ sahary zas vymenit tez jednoducho :)
Naposledy upravil(a) Arkaz dne 08 zář 2020 18:28, celkem upraveno 1 x.

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od marekbm »

Werscajk píše:marekbm: 2 ventilátory, jeden tlustý přívodní kabel do jednotky u toho většího ventilátoru a z jednotky 2 konektory, pro každý ventilátor jeden.
tak kdybys chtěl experimentovat, tak mám doma, sice použitý a s jednotkou co neumí dát 100% (max 66%), ale to se dá opravdu snadno přehodit. kdybys měl zájem můžu nabídnou. stejnak mi jen zavazí.
měnil jsem za origo ve volvu a dali mi původní do kufru, přišel jsem na to po pár dnech :D . pokud by ti to pomohlo, tak by mi za to stačilo rozumné množství jagermeisteru ;) .
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

Díky za nabídku, ale za týden jedu do AVček na před-zimní servis, tak se na to můžou mrknout. Já nevím. Vždycky, když si řikám, že tentokrát jedu jen na olej a filtry, tak se něco vyskytne. :D
Jen by mě zajímalo, jak moc je tam velká rezerva mezi varováním a průserem.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od volvoperformance »

Arkaz píše: 08 zář 2020 18:28 sahara sa da v pohode repasovat. resp uhliky vymenit, lozisko, ocistit a musi slapat. RJ sahary zas vymenit tez jednoducho :)
ŘJ sahary jde vyměnit jednoduše? To je mi novinka. Volvo samostatně jednotku nedodává a aftermarketové nefungují na 100%

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Arkaz »

volvoperformance píše:
Arkaz píše: 08 zář 2020 18:28 sahara sa da v pohode repasovat. resp uhliky vymenit, lozisko, ocistit a musi slapat. RJ sahary zas vymenit tez jednoducho :)
ŘJ sahary jde vyměnit jednoduše? To je mi novinka. Volvo samostatně jednotku nedodává a aftermarketové nefungují na 100%
ano vymenit ide jednoducho. to ze aftermarket nejde 100% je pravda aj ked ja jeden mam a s autom ani teplotami nemam problem. No samotna vymena je jednoducha to nemozes tvrdit ze ne ;)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Werscajk píše: 08 zář 2020 19:42 Díky za nabídku, ale za týden jedu do AVček na před-zimní servis, tak se na to můžou mrknout. Já nevím. Vždycky, když si řikám, že tentokrát jedu jen na olej a filtry, tak se něco vyskytne. :D
Jen by mě zajímalo, jak moc je tam velká rezerva mezi varováním a průserem.
Tak hlavně aby jsi po výměně měl novou podložku a utažený výpustný šroub..........Jedna T6 po výměně drobet více tekla.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od volvoperformance »

Arkaz píše: 08 zář 2020 21:03
volvoperformance píše:
ŘJ sahary jde vyměnit jednoduše? To je mi novinka. Volvo samostatně jednotku nedodává a aftermarketové nefungují na 100%
ano vymenit ide jednoducho. to ze aftermarket nejde 100% je pravda aj ked ja jeden mam a s autom ani teplotami nemam problem. No samotna vymena je jednoducha to nemozes tvrdit ze ne ;)
Pokud vy jsi uměl sehnat jednotku, pár jich koupím.😉

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Arkaz »

original samozrejme ne ked sa predava len komplet se saharou. aftermarket mam z ali a funguje OK jedine co mi vadi je hlaska na diag.

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od marekbm »

takže úplně ok asi nebude. ono pokud to neumí těch 100% a máš benzín, tak auto nesmíš nechat, když je horko, stát se zapnutou klimo. pak to totiž neuchladí.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

dunnst
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 194
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od dunnst »

Já zkoušel pro svojí (pravda, starší) T6 jednotku pro saharu ze Skandixu a nefunguvala vůbec (pro jistotu mi poslali ještě druhou, kdyby první byla defektní), nakonec jsem kupoval jinou saharu. Moje jednotka jela max na 25% a po tom, co jsem si s tím zažil nervů při pozorování, jak ručička pomalu stoupá a stoupá až k červenému, tak bych se s nějakým polovičatým řešením určitě nespokojil :-)
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od marekbm »

proto jsem to ve volvu nechat za 10 vyměnit komplet za originál. pokud to člověk s autem myslí vážně a nechce být zm.d s tím, že to pak prodá a je to problém nového majitele, pak mu nic jiného ani nezbude.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

Dneska jinak celý den hopsání po Praze a ani jednou si auto nestěžovalo a sahara saharovala. :unknown:
Nicméně už jsem z alíku objednal toto a ze zvědavosti budu logovat teplotu motoru. Škoda, že ventilátory na sahaře nemají nějaký feedback...
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

Tak update: Zlatýho bludišťáka vyhrává marekbm. Je to v 3.1415či, chcípla jednotka na chladiči. :D

Celý týden klid. Dneska přískoky vpřed s klimou a opět vysoká teplota motoru. Hned po rozsvícení jsem auto odstavil, vylezl a větráky se co? Netočili. Jdu auto zhasnout, už svítil červený trojúhelník. Dal jsem si 15 minut pauzu, teplota spadla do normálu a hurá do servisu s vyplou klimou a topením na max pro jistotu. Celou cestu se auto uchladilo náporem vzduchu a teplota v normálu, žádná hláška. Odstavím auto a větráky najedou a hned se vypnou.

Proč tam není nějaký stupidní analaogový nesehávající systém? Jako třeba termistor a obyčejný komparátor z operačního zesilovače s hysterezí? Proč je tam nějaká počítačem řízená debilní jednotka? :unknown: :x
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

marekbm
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od marekbm »

odpověď je jednoduchá, takhle to je dneska všude. může se nám to nelíbit, ale nic s tím neuděláme. mě chcípla tak, že zkratovala výstup a dokázala vybít baterku neustálým točením motoru na 0,5V (ano, tohle jsem na ní opravdu naměřil). a i při takto vybité baterce to tím ventilátorem dokázalo velmi pomalu točit.
u tebe jsem spíš čekal zadřený motor (sahary), kvůli kterému to jednotka vyhodnotí jako přetížení a odpojí se.

jinak drobné zahřátí na duši, že jsem kupoval komplet novou originál ve volvu je to, že je znatelně tižší než ta stará.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

No ještě finální verdikt nemám, mohou to být zadřené větráky. Zatím to AVčka tipují na jednotku. Jeden nikdy neví. Nicméně volal jsem do Volva a zjistil jsem, že pro MY 2008-09 S80, V/XC70 se ta jednotka dá normálně koupit za 3727 Kč. Když se ptáte na řídící jednotku pro radiátor, řeknou že jde koupit jen celá sestava komplet. Když se ptáte na díl 31305106 tak ho mají do dvou dnů za výše uvedenou cenu. :D

BTW co by se stalo, kdyby ta jednotka byla nahrazena nějakým takovým neprůstřelným analogovým obvodem? Asi by to řvalo na diagnostice, ale to je všechno, ne? :crazy:
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Arkaz »

tak to je dobra prdel s tou RJ ze ide objednat :D mne odisla a mam tam cinu zatim a slape ale na diag je chyba.

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

Arkaz: One ale nejde objednat. Jde objednat jen díl 31305106 :D :D Ale jo, taky jsem byl nadšený, že to jde, byť trochu krkolomně, protože bez čísla dílu se se mnou moc bavit nechtěli... Přijde mi, že spousta věcí jde, ale je potřeba se ptát přes číslo dílu. :D
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Arkaz »

ak som spravne pocholil tvrdis ze ked vo volve vypytam rj sahary poslu ma do <> ale ked objednam 31305106 (rj sahary) tak sa to da ? :D ak hej asi to skusim ked bude zbytocne € lebo ta chyba na diag ma fakt sere :D

Werscajk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 419
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Werscajk »

Ano, zhruba tak probíhal můj telefon. Chtěl jsem RJ radiátoru pro 08 V70 a pán chvíli hledal, netušil a jediné co nabídl byla celá sahara. Tak jsem poděkoval a zeptal se, jen tak mimochodem, co třeba díl 31305106... A hele, to nebyl problém. myslím, že i on sám byl překvapen. :D Skoro mi to přijde, že Volvo má politiku "Když nevíš part numer, tak plať za celé sady, holoto." :D Ona ani Vida ten díl nezná, ale Google jo. ;)
Naposledy upravil(a) Werscajk dne 14 zář 2020 17:17, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Apofys
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Litoměřice
Vůz: XC70 D4 MY14 133kW

Teplota T6 - sahara KO?

Příspěvek od Apofys »

_________________
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]