
Auto bylo celý den na sluníčku, rozpálený jak prase. Teď k večeru jsem poskakoval kolonou k bytu a cítil jsem takové divné nepravidelné zavibrování. Během rování se do parkovacího místa se mi rozsvítilo oranžové íčko a hláška: "Vysoká teplota motoru, zpomalte." Do pár sekund jsem měl zaparkováno a auto jsem vypl a šel si posbírat věci z kufru. Když jsem šel zabouchnout dveře u řidiče, svítil na palubce červený trojúhelník a hláška: "Vysoká teplota motoru! Zastavte." Zajímavé bylo, že sahara neběžela. Takže jsem vytasil NTB + Vidu, zapl zapalování (motor ne) a mrkl na teplotu motoru, když není na budíkách. No a zjistil jsem 115°C. Manuálně jsem přes Vidu pustil saharu a ta se rozeběhla se stejným zavibrování které jsem zaznamenal několikrát v koloně. Při vypnutí bylo zase slyšet šustění, jako když je ložisko na odchodu. Zkusil jsem znovu nakopnout motor a na volnoběh ve Vidě sledoval teplotu, která vylezla na 100°C a čekal jsem na spuštění sahary. To se dostavilo kolem 102°C, ale bylo dovný. Chvilku sahara valila na 100%, pak se zastavila, 100%, stop. Protože už mě nenapadlo, co víc můžu u chodníku zjistit, tak jsem si sbalil fidlátka a zamkl auto. Obvykle sahara při odchodu od auta ještě běží na nějakou nižší rychlost, ale tentokrát ticho. No a moje otázky zní:
- Lze nějak poznat, že to má sahara za pár?
- Pokud sahara lehne, dá mi o tom auto vědět, nebo bude taktně mlčet až si foukne těsnění?
- Kolik je cca (ne)bezpečná teplota motoru? 115°C mi už přijde až moc osobně, čekal bych max. 100°C a pak chladit jak o život.