
Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx
Pánové (a dámy),jak vyměnit pružiny a vložky tlumičů na přední nápravě 340? Je třeba demontovat celé zavěšení i s nábojem kola, nebo to lze nějak stlačit,ohnout ulomit vyklepat vytáhnout či jiné šméčko? Jediné co vím že se na hoře na tom hrncu odšroubujou ty tři šroubky... A dál??? 

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx
Obávám se, že tady nezbyde nž přiznat svou chybu a poctivě to rozebrat. Nahoře jsou tři šrouby - správně, dole by se dala povolit jedna matka na kuláku - u mě nešla, celé se to protáčelo, nebo dva šrouby, za který to drží u spodního ramene. Sundat brzdič - dva šrouby. Tím se dá vyndat celý mcpharson ven. Teď je potřeba pružinu stánout stahovákem, nahoře povolíš středovou matku, sundáš horní doraz, pružinu a pružinu odložíš stranou. Teď už uvidíš matku navrchu těla tlumiče, tu povolíš a vyndáš vložku. Doporučuju vyměnit olej, když už tam budeš.Sarkasmic píše:Pánové (a dámy),jak vyměnit pružiny a vložky tlumičů na přední nápravě 340? Je třeba demontovat celé zavěšení i s nábojem kola, nebo to lze nějak stlačit,ohnout ulomit vyklepat vytáhnout či jiné šméčko? Jediné co vím že se na hoře na tom hrncu odšroubujou ty tři šroubky... A dál???
Doufám že sem na nic nezapoměl, je to hezkých pár let co sem tuhle opičárnu absolvoval...

_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx
Vymenit olej? Gde? V tlumiči? Dyt mam novy vlozky... A tam je snad novej olej ne??? Nebo je tam olej i jinde??? To snad ne?VanThomas píše:Obávám se, že tady nezbyde nž přiznat svou chybu a poctivě to rozebrat. Nahoře jsou tři šrouby - správně, dole by se dala povolit jedna matka na kuláku - u mě nešla, celé se to protáčelo, nebo dva šrouby, za který to drží u spodního ramene. Sundat brzdič - dva šrouby. Tím se dá vyndat celý mcpharson ven. Teď je potřeba pružinu stánout stahovákem, nahoře povolíš středovou matku, sundáš horní doraz, pružinu a pružinu odložíš stranou. Teď už uvidíš matku navrchu těla tlumiče, tu povolíš a vyndáš vložku. Doporučuju vyměnit olej, když už tam budeš.Sarkasmic píše:Pánové (a dámy),jak vyměnit pružiny a vložky tlumičů na přední nápravě 340? Je třeba demontovat celé zavěšení i s nábojem kola, nebo to lze nějak stlačit,ohnout ulomit vyklepat vytáhnout či jiné šméčko? Jediné co vím že se na hoře na tom hrncu odšroubujou ty tři šroubky... A dál???
Doufám že sem na nic nezapoměl, je to hezkých pár let co sem tuhle opičárnu absolvoval...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx
Ruku do ohně za to nedám, fakt už je to nějaká doba, ale pokud se pamatuju dobře, tak olejem je naplněný celý obal a v tom je utopená vložka.Sarkasmic píše:Vymenit olej? Gde? V tlumiči? Dyt mam novy vlozky... A tam je snad novej olej ne??? Nebo je tam olej i jinde??? To snad ne?VanThomas píše:
Obávám se, že tady nezbyde nž přiznat svou chybu a poctivě to rozebrat. Nahoře jsou tři šrouby - správně, dole by se dala povolit jedna matka na kuláku - u mě nešla, celé se to protáčelo, nebo dva šrouby, za který to drží u spodního ramene. Sundat brzdič - dva šrouby. Tím se dá vyndat celý mcpharson ven. Teď je potřeba pružinu stánout stahovákem, nahoře povolíš středovou matku, sundáš horní doraz, pružinu a pružinu odložíš stranou. Teď už uvidíš matku navrchu těla tlumiče, tu povolíš a vyndáš vložku. Doporučuju vyměnit olej, když už tam budeš.
Doufám že sem na nic nezapoměl, je to hezkých pár let co sem tuhle opičárnu absolvoval...
Asi jo, bo se mi teď vybavuje, že sem měl v tom obalu prorezlou dirku a část oleje vytekla... Byl to sice dvoulitr, ale mám pocit že byly akorát silnější pružiny, zbytek závěsu stejnej s 1,4...
Jinak pokud mám pravdu, tak žádnou paniku, žlutá pixla s nápisem OT - olej tlumičový se občas na pumpách vidí. Cca 100/litr
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Takže ta vložka je vlastně celý tlumič a veškerý olej je v něm?
V tom případku jsem měl úplně jinak provedené přední tlumiče. Vložka byla utopená v olejové náplni, která vyplňovala celý obal. Stroj byl 345, 1981 s motorem B19A.
V tom případku jsem měl úplně jinak provedené přední tlumiče. Vložka byla utopená v olejové náplni, která vyplňovala celý obal. Stroj byl 345, 1981 s motorem B19A.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Ano,v originále to tak je-celá ta roura je plná oleje a v tom je vložka.
Já sem zakoupil nové vložky-ale už je to jen samostatný tlumič který se strči doovnitr do ty roury a dolivani oleje netreba. Byla to pro me jednodussi varianta jak to zpravit... Vzhledem k tomu,ze clovek od kteryho to auto mam ho zakoupil v deutschlandu pred deseti lety a rikal ze auto je naprosto spolehlive,ze na nem za celou dobu nemusel nic menit ani spravovat, jsem mel strach ze to bude uz hodne vybehane. A taky ze jo. Puvodni vlozky byly orezly,v levem tlumiči nebyl vubec olej a bylo tam prasklý péro. Dneska uz me ceka jen montáž zpět. (Pokud teda budu mit pretoceny kotouce. Kamaradovi to obcas dlouho trvá - o víkendu...
)
Já sem zakoupil nové vložky-ale už je to jen samostatný tlumič který se strči doovnitr do ty roury a dolivani oleje netreba. Byla to pro me jednodussi varianta jak to zpravit... Vzhledem k tomu,ze clovek od kteryho to auto mam ho zakoupil v deutschlandu pred deseti lety a rikal ze auto je naprosto spolehlive,ze na nem za celou dobu nemusel nic menit ani spravovat, jsem mel strach ze to bude uz hodne vybehane. A taky ze jo. Puvodni vlozky byly orezly,v levem tlumiči nebyl vubec olej a bylo tam prasklý péro. Dneska uz me ceka jen montáž zpět. (Pokud teda budu mit pretoceny kotouce. Kamaradovi to obcas dlouho trvá - o víkendu...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé