Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#1 Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx

Příspěvek od Sarkasmic »

Pánové (a dámy),jak vyměnit pružiny a vložky tlumičů na přední nápravě 340? Je třeba demontovat celé zavěšení i s nábojem kola, nebo to lze nějak stlačit,ohnout ulomit vyklepat vytáhnout či jiné šméčko? Jediné co vím že se na hoře na tom hrncu odšroubujou ty tři šroubky... A dál??? :cry:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#2 Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx

Příspěvek od VanThomas »

Sarkasmic píše:Pánové (a dámy),jak vyměnit pružiny a vložky tlumičů na přední nápravě 340? Je třeba demontovat celé zavěšení i s nábojem kola, nebo to lze nějak stlačit,ohnout ulomit vyklepat vytáhnout či jiné šméčko? Jediné co vím že se na hoře na tom hrncu odšroubujou ty tři šroubky... A dál??? :cry:
Obávám se, že tady nezbyde nž přiznat svou chybu a poctivě to rozebrat. Nahoře jsou tři šrouby - správně, dole by se dala povolit jedna matka na kuláku - u mě nešla, celé se to protáčelo, nebo dva šrouby, za který to drží u spodního ramene. Sundat brzdič - dva šrouby. Tím se dá vyndat celý mcpharson ven. Teď je potřeba pružinu stánout stahovákem, nahoře povolíš středovou matku, sundáš horní doraz, pružinu a pružinu odložíš stranou. Teď už uvidíš matku navrchu těla tlumiče, tu povolíš a vyndáš vložku. Doporučuju vyměnit olej, když už tam budeš.

Doufám že sem na nic nezapoměl, je to hezkých pár let co sem tuhle opičárnu absolvoval... :)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#3 Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx

Příspěvek od Sarkasmic »

VanThomas píše:
Sarkasmic píše:Pánové (a dámy),jak vyměnit pružiny a vložky tlumičů na přední nápravě 340? Je třeba demontovat celé zavěšení i s nábojem kola, nebo to lze nějak stlačit,ohnout ulomit vyklepat vytáhnout či jiné šméčko? Jediné co vím že se na hoře na tom hrncu odšroubujou ty tři šroubky... A dál??? :cry:
Obávám se, že tady nezbyde nž přiznat svou chybu a poctivě to rozebrat. Nahoře jsou tři šrouby - správně, dole by se dala povolit jedna matka na kuláku - u mě nešla, celé se to protáčelo, nebo dva šrouby, za který to drží u spodního ramene. Sundat brzdič - dva šrouby. Tím se dá vyndat celý mcpharson ven. Teď je potřeba pružinu stánout stahovákem, nahoře povolíš středovou matku, sundáš horní doraz, pružinu a pružinu odložíš stranou. Teď už uvidíš matku navrchu těla tlumiče, tu povolíš a vyndáš vložku. Doporučuju vyměnit olej, když už tam budeš.

Doufám že sem na nic nezapoměl, je to hezkých pár let co sem tuhle opičárnu absolvoval... :)
Vymenit olej? Gde? V tlumiči? Dyt mam novy vlozky... A tam je snad novej olej ne??? Nebo je tam olej i jinde??? To snad ne?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#4 Jak vyměnit přední tlumiče na 3xx

Příspěvek od VanThomas »

Sarkasmic píše:
VanThomas píše:
Obávám se, že tady nezbyde nž přiznat svou chybu a poctivě to rozebrat. Nahoře jsou tři šrouby - správně, dole by se dala povolit jedna matka na kuláku - u mě nešla, celé se to protáčelo, nebo dva šrouby, za který to drží u spodního ramene. Sundat brzdič - dva šrouby. Tím se dá vyndat celý mcpharson ven. Teď je potřeba pružinu stánout stahovákem, nahoře povolíš středovou matku, sundáš horní doraz, pružinu a pružinu odložíš stranou. Teď už uvidíš matku navrchu těla tlumiče, tu povolíš a vyndáš vložku. Doporučuju vyměnit olej, když už tam budeš.

Doufám že sem na nic nezapoměl, je to hezkých pár let co sem tuhle opičárnu absolvoval... :)
Vymenit olej? Gde? V tlumiči? Dyt mam novy vlozky... A tam je snad novej olej ne??? Nebo je tam olej i jinde??? To snad ne?
Ruku do ohně za to nedám, fakt už je to nějaká doba, ale pokud se pamatuju dobře, tak olejem je naplněný celý obal a v tom je utopená vložka.
Asi jo, bo se mi teď vybavuje, že sem měl v tom obalu prorezlou dirku a část oleje vytekla... Byl to sice dvoulitr, ale mám pocit že byly akorát silnější pružiny, zbytek závěsu stejnej s 1,4...
Jinak pokud mám pravdu, tak žádnou paniku, žlutá pixla s nápisem OT - olej tlumičový se občas na pumpách vidí. Cca 100/litr
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#5

Příspěvek od Sarkasmic »

Demontáž a rozborka se zdařila... Do tlumičů jsem koupil vložky-takže dolévat olej netřeba.... Celýn sem to obrouskal a ted to patlam barvickama. Jen nevím jak tam nacpu ty nový péra... Jsou nějako dlouhý a tvrdý jak sou nový... :lol:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#6

Příspěvek od VanThomas »

Takže ta vložka je vlastně celý tlumič a veškerý olej je v něm?
V tom případku jsem měl úplně jinak provedené přední tlumiče. Vložka byla utopená v olejové náplni, která vyplňovala celý obal. Stroj byl 345, 1981 s motorem B19A.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#7

Příspěvek od Sarkasmic »

Ano,v originále to tak je-celá ta roura je plná oleje a v tom je vložka.
Já sem zakoupil nové vložky-ale už je to jen samostatný tlumič který se strči doovnitr do ty roury a dolivani oleje netreba. Byla to pro me jednodussi varianta jak to zpravit... Vzhledem k tomu,ze clovek od kteryho to auto mam ho zakoupil v deutschlandu pred deseti lety a rikal ze auto je naprosto spolehlive,ze na nem za celou dobu nemusel nic menit ani spravovat, jsem mel strach ze to bude uz hodne vybehane. A taky ze jo. Puvodni vlozky byly orezly,v levem tlumiči nebyl vubec olej a bylo tam prasklý péro. Dneska uz me ceka jen montáž zpět. (Pokud teda budu mit pretoceny kotouce. Kamaradovi to obcas dlouho trvá - o víkendu... :lol: )
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400 - opravy“