V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 5 roků
Bydliště: Jesenice
Vůz: V60

#1 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od omik »

Ahoj.
Planuiji nakup V60 T5 R-Design, MY2021 a rozhoduju se zda AWD nebo FWD.
Timto autem najezdim tak kolem 30000km rocne, prevazne dalnice, neco ve meste a neco po okreskach (v pomeru tak 60/20/20). Auto nekupuji na leasing, nemam v planu se ho rychle zbavit, predpokladam, ze cca. 200,000km se mnou zustane.
Neresim ted zimu, tam jsou mi vyhody zrejme, ale ziju v Praze, na hory jezdim sice relativne casto, ale za tech 20 let co riddim jsem realne retezy potreboval 2x a vzdy jsem mel FWD), takze AWD specialne kvuli temto podminkam nepotrebuji.
Je to hodne I pocitova zalezitost, mam nicim nepodlozeny dojem, ze s AWD proste bude i trochu lepsi svezeni za vsech podminek.

Pujdu tento tyden projet FWD, tak si udelam nazor za sucha, ale za hodinu jezdeni v hezkem pocasi toho zase tolik nezjistim, proto hledam info idealne od nekoho, kdo s tim haldexem 5. generaze ve volvu realne jezdi a umel by pripadne srovnat….

Zajima me to z pohledu:
1) spolehlivost a servis AWD Haldexu -> je mi jasne, ze celkove naklady to zvysi, spis jde o dlouhodobou spolehlivost a problem, kterer pripadne muzu cekat, nebo se neni ceho bat?
2) spotreba -> mate nekdo odsledovane o kolik AWD zvedne spotrebu? Je to nejak zavisle na jizdnim stylu, nebo to je spis konstantne zvyseni o x l/100km?
3) jizdni vlastnosti: tech 250k u T5 mi prijde tak na hrane, kdy si s tim jeste FWD poradi, ma kvuli tomuto smysl o AWD uvazovat? Rozdil urcite bude, otazka je, jestli tak zasadni, aby to oduvodnilo vyssi cenu a vyssi naklady.

Moc diky za info a omlouvam se, jestli to tady je jiz konkretne nekde pro tento typ haldexu probirane tema, nenasel jsem to.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5194
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Warcz »

Mam staré AWD se 154KW a jde to poznat při rozjezdu. Automat, AWD, plný plyn třeba na světlech a neřešíš. Nějaký prokluz nehrozí. Pamatuju, že jednou chtěl někdo závodit na mokru. Hrozně se divil, že hrabe a ten hindistický pohřebák mu mizí :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#3 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od spy »

Můj názor = FWD.
AWD = víc gripu, ale ten já nepotřebuju.
Bohužel moc zkušeností s nejnovějšími Volvo AWD nemám, ale obecně jsem toho s AWD najezdil docela dost.
AWD bych si koupil, pokud:
a) bych bydlel na horách, kde fakt pořád sněží (tzn. bydlim za polárním kruhem)
b) bych chtěl totální raketu (a lá WRX STI či Mitsu EVO)
Pokud jezdíš to co popisuješ, tak bude FWD naprosto dostatečný, auto bude o 100Kg lehčí a spotřeba půjde dolů (odhaduju tak 10-20%, bude to dáno stylem jízdy, ale to je spíš záležitost turbo benzínu, který je na to hodně náchylný)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#4 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Michl »

1000 lidí, 1000 chutí. Za mne rozhodně při koupi nového vozu AWD, záleží co víc oceníš a jak často autem chceš jezdit. Plusy (lepší trakce, vyšší užitná hodnota...) a mínusy (vyšší provozní náklady, váha...) viz. příspěvky výše.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#5 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od kishmick »

Jako sorry chlapi, ale AWD haldex "spíná" až při prokluzu. To se ti s 250 koňmi "poštěstí" max. na jedničku. Pak zařadíš dvojku (na suchý silnici) a jedeš dále s FWD...
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 5 roků
Bydliště: Jesenice
Vůz: V60

#6 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od omik »

No ta 5 generace pokud mám správné info, tak je pripojená trvale, asi 5%, pro prokluzu se navyšuje.

Ale to na veci nic moc nemění. Rozdíl v hmotnosti je fakt tak veliký?

Ještě mě napadlo, zda ten awd pohon nezvyšuje hlučnost, je to další mechanická věc, která se hýbe... Nebo to není vůbec znát?

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5925
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#7 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Haben »

kishmick píše: 22 dub 2020 08:06 Jako sorry chlapi, ale AWD haldex "spíná" až při prokluzu. To se ti s 250 koňmi "poštěstí" max. na jedničku. Pak zařadíš dvojku (na suchý silnici) a jedeš dále s FWD...
Ty já ti nevím, v C30 v atmosféře se 170 koňmi není problém protočit vnitřní kolo na výjezdu ze zatáčky na dvojku... S 250 koňmi a turbem to musí na výjezdu ze zatáčky i na trojku mít stejnou tendenci. A příjemné to není, co by člověk dal za to, že auto zaklekne do všech čtyř a nezasáhne protiprokluz.

Za mne AWD určitě zajímavější volba na hbitější jízdu a jistější jízdu za deště či sněhu. Ale upřímně, pokud bych ho vyloženě nepotřeboval, tak bych taky pochyboval. Rozhodoval bych se na základě rozdílu v ceně.
Co se týče spotřeby, dle mne to minimálně litr udělá (zkušenost s D5 AWD ve V70 oproti FWD V70), v pružném zrychlení bude AWD pomalejší o desetinky vteřiny.

Za mne bych požadoval při nákupu nového auta vypůjčit si oba pohony na víkend. A vyzkoušet si to. I kdybych měl vzít jedno auto od prodejce ze Zlína a druhé z Prahy.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Urvanej »

Pokud to máš do auta na denní ježdění, tak je AWD opruz, protože spotřeba, servis a to nejen samotný AWD, ale komplikuje to servis věcí okolo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#9 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Fíla »

Mám srovnání doma. Jedno Volvo AWD (stará viskospojka, žádný Haldex), jedno Volvo FWD (V60 1.gen) a Subaru Legacy. A pokud budu srovnávat jenom jízdní vlastnosti, tak musím bohužel říct, že odpověď na otázku, jestli Volvo FWD nebo AWD, je následující: Pokud AWD, tak Subaru :)
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#10 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od spy »

omik píše: 22 dub 2020 11:53 Ale to na veci nic moc nemění. Rozdíl v hmotnosti je fakt tak veliký?
+-, Volvo uvádí ve specifikacích pro B5 vs. B5 AWD (dělá se vůbec pro MY2021 T5? Já se obávám jestli nejde objednat už jen B5) 1777kg vs. 1850kg
https://www.volvocars.com/cz/vozy/modely/volvo-v60/specifikace/motory
omik píše: 22 dub 2020 11:53 Ještě mě napadlo, zda ten awd pohon nezvyšuje hlučnost, je to další mechanická věc, která se hýbe... Nebo to není vůbec znát?
Nové ne, ale nad nějakých 100-150 000km už něco být slyšet může
(zkušenosti z firemní koncernové flotily)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Shockey

#11 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Shockey »

Předchozí tři XC70 jsem měl s AWD. V listopadu 2019 jsem kupoval XC70 D4 (2016), 8st. automat, FWD. Pocitově mě chvíli brzdilo, že najednou nebude čtyřkolka, co budu dělat a co se stane? Teď po pár měsících je odpověď - NIC. Na jižní Moravě vidím přes zimu víc sněhu v mražáku než na silnici a že si občas hrábne kolo při ostřejším vyjíždění na hlavní, to asi řešit nepotřebuju. Jedinné, co mi možná chybí, je to "opření se" do všech kol při prudším rozjezdu.
AWD jsem u posledních XC využil reálně max. 5x, nicméně jsem přesvědčený, že bych se ze stejné situace dostal i s FWD. Netahám s sebou pár desítek kg navíc a neřeším případné náklady. A když už náhodou napadne sníh, tak mi nechybí ani chvilkové blbnutí na parkovišti jen proto, abych si mohl říct: mám AWD a funguje :D

Osobně bych těch 60 tisíc za "AWD pocit" přesunul např. do audia nebo jiné výbavy.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 62
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 MY2012 2,4D 158kw
Bydliště: Brno

#12 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Boudy »

Sorry, XC70 ve FWD je podle mě jen šidítko - něco jako si na D2 nalepit D5 Polestar... Prostě XC je čtyřkolka... Pokud nechci AWD, vezmu V70 a pohoda...

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 699
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

#13 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od saabik »

Jezdil jsem 5 let s úplně stejným motorem T5 a s FWD. Byla to sice V70 (MY2015), ale to je spíš detail. Jelikož bydlím v nížině kolem Labe, tehdy jsem se rozmýšlel mezi V70 FWD a XC70 AWD. Původně jsem chtěl XC70, ale nakonec zvítězilo rozhodnutí, že čtyřkolku asi moc nevyužiju a spíš bych si akorát dlouhodobě užíval nevýhody AWD (spotřeba, servis). Po celou dobu vlastnictví jsem tohoto rozhodnutí nikdy nelitoval. Vadila mi jedna jediná věc, která je si myslím vlastnostmi o něco horší než s AWD. A to je trakce přední nápravy. Ten čtyřválec je podle mě trochu lehčí než starší motory, proto je přenos síly na přední nápravu horší a projevuje se velkou nedotáčivostí, případně horší trakcí za mokra při rozjezdu. Benefitem je jednoznačně nižší spotřeba. Dlouhodobou jsem měl kolem 8,3l/100km. U nové V60 to bylo pocitově velmi podobné, měl jsem možnost vyzkoušet.

Závěr: pokud bude dlouhodobé používání v oblastech s nedostatkem sněhu, upřednostnil bych FWD.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 5 roků
Bydliště: Jesenice
Vůz: V60

#14 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od omik »

Diky vsem za odpovedi. Projedu v patek obe verze, T5 FWD a T6 AWD (T5 AWD neni k dispozici bohuzel). Stejne si myslim, ze na suchu a na klasickych silnicich kolem prahy (tzn. dalnice a okresky) rozdil nejak zasadne nepoznam, maximalne pri akceleraci, ale to me netrapi, na semaforech nepotrebuji zavodit…. vyjezdy ze zatacek pod plynem v nizkych rychlostech me asi taky netrapi a ve vyssich rychlostech na suchu na okreskach uz by to nemuselo byt teoreticky tak spatne… na toto se zitra zamerim. Druha vec je mokro, toho jsem si vedom, ale ted to nevyzkousim, nevypada to na dest…. :)

Zacinam se priklanet pro sebe k FWD zejmena z financnych duvodu, kdybycvh tam necitil tento rozdil jako relativne velky, tak bych s tim AWD nevahal….

Dalsi vec na kterou jsem ted narazil je, ze vsechna auta zadana do vyroby od 05/2020 budou Delana s limitem maximalni rychlosti na 180km/h. To jsem sice historicky zachytil, ale myslel jsem si, ze to Volvo neudela a oni to opravdu udelali…. To me trochu mrzi, obcas (par krat do roka) se rad svezu nad 200+ kdyz mam tu moznost. Nijak me to realne neovlyvni, stejne vetsinu po dalnicich jezdim tak max. kolem 160-170, ale pocitove to je zase neco, co mi vadi….

Nevite nahodou (ja jsem zatim na netu nic nenasel, ale nemam takovy prehled o ruznych volvo forech a volvo zdrojich informaci), zda to napr. nebude resitelne pres Polestar update (ten stejne chci)? Nebo nejake jine reseni? Ve Volvu v Pruhonicich zatim vi jenom to, ze tam ten limit bude….

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 699
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

#15 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od saabik »

Ptal jsem se na to už loni na podzim když jsem testoval různé V60/S60 a prý oficiálně nepůjde v žádném případě vypnout. Oni jsou na to hrozně hrdí. Podle mého je hlavním důvodem příprava na prodej plně hybridních aut. Takže jedině po záruce k nějakému šikovnému ajťákovi :).

A T5 AWD jde normálně konfigurovat.
Edit: asi jsem to už pochopil. Prodejce nemá na vyzkoušení T5AWD. Tak nic :)
Naposledy upravil(a) saabik dne 23 dub 2020 13:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 663
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#16 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od VB »

Osobně si myslím, že omezení maximální rychlosti na 180km/h půjde vypnout, tak jako se vypíná start stop, i když to nebude třeba zase tak snadné.
Pocitově by mne omezení rychlosti také vadilo.
Jezdil (teď to nejde :( ) k příbuzným k Mnichovu a tam se mne už několikrát na dálničním okruhu stalo, že jsem jel v prostřením pruhu ze tří s "davem" 160 km/h.
No a při představě, že na chvíli vjedu do levého rychlého pruhu a auto mne při zrychlení o 20 km/h přestane jet, tak to bude ........ :crazy:
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

petrben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 52
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5 - Košíře
Vůz: XC90 (2009) D5 AWD auto 151kW

#17 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od petrben »

omik píše: 23 dub 2020 11:31 Diky vsem za odpovedi. Projedu v patek obe verze, T5 FWD a T6 AWD (T5 AWD neni k dispozici bohuzel). Stejne si myslim, ze na suchu a na klasickych silnicich kolem prahy (tzn. dalnice a okresky) rozdil nejak zasadne nepoznam, maximalne pri akceleraci, ale to me netrapi, na semaforech nepotrebuji zavodit…. vyjezdy ze zatacek pod plynem v nizkych rychlostech me asi taky netrapi a ve vyssich rychlostech na suchu na okreskach uz by to nemuselo byt teoreticky tak spatne… na toto se zitra zamerim. Druha vec je mokro, toho jsem si vedom, ale ted to nevyzkousim, nevypada to na dest…. :)

Zacinam se priklanet pro sebe k FWD zejmena z financnych duvodu, kdybycvh tam necitil tento rozdil jako relativne velky, tak bych s tim AWD nevahal….

Dalsi vec na kterou jsem ted narazil je, ze vsechna auta zadana do vyroby od 05/2020 budou Delana s limitem maximalni rychlosti na 180km/h. To jsem sice historicky zachytil, ale myslel jsem si, ze to Volvo neudela a oni to opravdu udelali…. To me trochu mrzi, obcas (par krat do roka) se rad svezu nad 200+ kdyz mam tu moznost. Nijak me to realne neovlyvni, stejne vetsinu po dalnicich jezdim tak max. kolem 160-170, ale pocitove to je zase neco, co mi vadi….

Nevite nahodou (ja jsem zatim na netu nic nenasel, ale nemam takovy prehled o ruznych volvo forech a volvo zdrojich informaci), zda to napr. nebude resitelne pres Polestar update (ten stejne chci)? Nebo nejake jine reseni? Ve Volvu v Pruhonicich zatim vi jenom to, ze tam ten limit bude….
Ahoj jak jsi dopadl? Na našich silnicích není AWD opravdu nutnost. Ale už několikrát jsem si udělal na zasněžené louce radost (xc90 d5), nebo v bahně . Na semaforech nezavodím, ale v60 d6 nějak normálně jede, a taky na dálnici:-). V60 t6 AWD musí být supr svezení.
_________________
je: XC90 (2009) D5 AWD auto 136kW a Polestar, V60 (2013) D6 158kW a Polestar
ex: V40 GDI (2000) 1.8 92 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 5 roků
Bydliště: Jesenice
Vůz: V60

#18 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od omik »

Tak mal som moznost skusit T5 FWD v R-Design S60 a T6 AWD vo V60 Inscription.

Nemal som odvahu s tym ist nejak na hranu a naozaj rychlo, nepoznal som ani tie auta ani tu cestu, po ktorej sme isli. Ale posobilo to hodne presvedcivo v oboch variantach, ani jedno zvezenie nebolo zle :). Bolo citit vyssiu hmotnost, na prudke zmeny smeru to auto reagovalo s mensou hravostou ako som zvyknuty, ale zase to som caka, takze ma to nijak zvlast neprekvapilo. Postupne asi v druhej hodine jazdenia som trosku zacal mat viacej cit v tom, ako to ide a co sa s tym da dovolit (to uz som bol v T6 AWD) a dostal som sa na mne znamu cestu (Brezanske udoli smerom hore do Dolnich Brezan, kto to poznate)... taka klukata cesta s vybornym povrchom a tam to bolo presvedcico rychle aj v zakrutach, prijemne zvezenie. Skoda relativne silneho provozu....

Podla predpokladov takto na suchu som rozdiel v AWD/FWD nepoznal, ten T5 FWD bol s polestar upravou, takze 255k/tusim ze 400Nm a ani pri prudkych rozjazdoch na rovinke alebo z krizovatky som nemal pocit, ze by mi AWD chybalo. Z krizovatky to vyriesil ten predny diferencial s pribrzdovanim vnutorneho kolesa... Na suchu proste tych 250k bolo v pohode aj s FWD. Mokro a sneh by bolo samozrejme ine.

Celkovo ma ta hmotnost trapila trochu, takze tych dalsich 100kg v AWD je urcite velky argument proti, jazdne vlastnosti to urcite ovplyvni aj na suchu negativnejsie.

Od MY2021 uz budu V60ky len s B5 / B6 motormi (nie s T5 / T6), niekto to tu uz vyssie pisal. Tam Volvo proklamuje, ze bude o 15-20% nizsia spotreba (mne sa teda zda, ze ak ano, tak skor v mestskom provoze pri castom rozbiehani). Ak by toto platilo ale obecne (neviem kolko moze realne zrat benzinu provoz veskerej elektroniky v aute), tak to by riesilo zvysenu spotrebu toho AWD, to je zase argument z druhej strany.

Rozhodnuty este nie som, uvidim ake budu moznosti s cenou.

PS: Bowers&Wilkins hra fakt pekne :). Ale ten Harman Kardon je tiez dobry....

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 699
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

#19 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od saabik »

Pokud se jedná o auto z konfigurátoru, tak téměř 100 tis. za Bowers&Wilkins ocení jen opravdu velký zvukofil. HK je pro 99,8 % lidí naprosto dostačující.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#20 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od Fíla »

OFFTOPIC: Břežanský údolí se musí jezdit pozdě v noci a ideálně brzo na jaře nebo na podzim, kdy to hlavně nahoře dost klouže. Ideálně si dát pár koleček Břežanským údolí nahoru, pak na Točnou, z Točné Branišovskou zase dolů na Komořanskou. A pak si to dát ještě obráceně :lol:
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 154
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D4 AWD 014, Polestar 158kw

#21 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od ElBé »

Vždycky jsem říkal, že AWD je sice většinou k ničemu, ale tak 2-3x do roka jsem byl zatraceně rád, že ho mám. Platí jak pro S60, tak pro XC90, vždycky se taková situace naskytla. A blahořečil jsem si, že jsem koupil awd.
Ale co jsem koupil xc70, tak nic... Zimy jsou mírné a průtrž mračen na fesťáku mezi poli se taky nekonala. A letos se taky určitě konat nebude. :cry:
A pak se můžu bavit s bratrem, že ty spotřeby, co on dosahuje u své V70 FWD já nebudu mít nikdy. O jízdních vlastnostech nižšího kombíku nemluvě.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 5 roků
Bydliště: Jesenice
Vůz: V60

#22 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od omik »

Měl jsem teď na víkend půjčenou S60 RDesign T5 fwd a jsem rozhodnutý, že to bude to samé, jenom V60. Jednak rozpočet na nákup už to AWD nesnese a jednak jezdilo to famózne i s FWD. V zimě možná občas budu litovat, ale věřím, že se vždy dostanu kam potřebuji, nejhůř s retezma.

Jinak jsem se do toho auta a ten víkend asi nadobro zamiloval.

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#23 V60 T5 - FWD nebo AWD (MY2021)

Příspěvek od spy »

Dobrá volba :good:
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“