Ahoj, mám takový problém. Auto začlo na dálnici nezřízeně žrát! Když jedu 140 ve dvou, tak spotřeba vyleze na průměr 11,2 (během 500km). Předtím bylo kolem 9.
Divné je, že dědkovskou jízdou po okresce se mi daří spotřeba držet pod 9.
Čim by to mohlo být?
Napadá mě termostat, že se neohřeje motor a pak žere...jak ho otestuji?
Nebo má někdo jiný nápad?
Díky
Je pravda, že mám AWD kombíka a 80kg v kufru (LPG), ale spotřebu mám kolem 12l při dálničních 140km/h.
Já bych zkontroloval nahuštění pneomatik. Termostat se mi projevoval na Polu tak, že když jsem vyhodil rychlost a nechal auto plachtit ze 140 tak začala padat ručička teploměru. V zimě nebyl problém k 70 stupňům.
JaSk píše:Ahoj, mám takový problém. Auto začlo na dálnici nezřízeně žrát! Když jedu 140 ve dvou, tak spotřeba vyleze na průměr 11,2 (během 500km). Předtím bylo kolem 9.
Divné je, že dědkovskou jízdou po okresce se mi daří spotřeba držet pod 9.
Čim by to mohlo být?
Napadá mě termostat, že se neohřeje motor a pak žere...jak ho otestuji?
Nebo má někdo jiný nápad?
Díky
Fyzika. Odpor vzduchu roste s kvadrantem rychlosti. Jinak jak už psali, nafoukat pneu.
Ja som menil termostat a myslel som ze mi klesne spotreba a moc sa to neprejavilo, skor mam pocit ze to zerie viac :/ ale tak robilo sa aj vselico ine tak ktovie co za tym je.
Ci termostat funguje dobre skontrolujes napr. nasledovne: Ak mas palubny pocitac kde ukazuje teplotu pozeraj tam ake teploty to hadze. Nastartuj prevez sa alebo len nechaj nech sa auto zohrieva a postupne kontroluj hadicu chladenia? v motorovom priestore (napr. ako je to v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=sOjfjCIemVY"). Pozri si pri akej teplote ti ma termostat otvarat chladiaci okruh, u mna je to tak 88-90°C ale to je traktor, na benzine to bude asi vyssia teplota. Ak sa zacne hadica ohrievat pri nizsich teplotach tak ti termostat otvara prilis skoro.
volvoperformance píše:
Fyzika. Odpor vzduchu roste s kvadrantem rychlosti. Jinak jak už psali, nafoukat pneu.
Já to samozřejmě chápu, jen řeším, že mám auto 2 roky a toto chování se mi projevilo až teď.
Jezdím s tím 170 a tam už to pak má žrát 12, ale ne při úsporné jízdě 140km/h. Nechci jezdit jak Rakušák
Hadici, co vede k termostatu lze mačkat vždy, nikdy není tvrdá. Při mačkání je slyšet čvachtání vody - je to normální? Palubák, co ukazuje teplotu nemám a na ten budík asi není takový spoleh...
Ono by to chtelo si prohlidnout LiveData...
Klidne to muze bejt taky senzor nasavaneho vzduchu, vody, lambda, vaha vzduchu, civky/svicky, jen neco lehce nacateho, ze je to stale v povolenem rozsahu a auto/diagnostika nema duvod rvat...
Sani a vejfuck mas zkotrolovany ohledne netesnosti/der?
volvoperformance píše:
Fyzika. Odpor vzduchu roste s kvadrantem rychlosti. Jinak jak už psali, nafoukat pneu.
Přesně tak, fyzika je mrcha
Jen upřesním, že se nejedná o kvadrant (+), anóbž kvadrát. Ale to je detail. Z uvedeného je patrné následující dovysvětlení...
01.JPG
02.JPG
takže hustit, hustit, hustit!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ EV-NIRO; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Jak psal Martin, klidně 2,8 toho bych se fakt nebál. Smajlíka na gumě si uděláš až nad 3,5 dlouhodobého.
_________________ EV-NIRO; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Zajsoft píše:Tak, tak, nizkoprofilovy 18" foukam 3.3, pacz jen odpojenim konvcovky to spadne o 0.1...
A počítáš všechny kamínky na silnici? Omylem jsem jednou tolik nafoukal a to se fakt nedalo.
No v tom pripade s tim asi jezdime po silnicich bez kaminku Ono proste mit kvalitni podvozek a ve slusnem stavu dela divy...
(Konkretne tohle byl komentar k V8, takze B12-ProKit + PUR...).
Tak jsem za obecního vola. Celou zimu lítám se spotřebou 11.5l LPG + 1l Vervy a beru to za normu. Palubak ukazoval dlouhodobou 12.8l. Bral jsem to tak, že mam plný kufr a nejsem dálniční brzda. Dneska jsem vytáhnul kompresor.
Přední 2.0 a 2.1. Zadní 2.2 a 2.2 ( Ty jsem ufukoval když jsem dojel ze Slovenska. ). Vubec by mě nenapadlo, že mam 2.0 vepředu. No zase na druhou stranu bylo to měké svezení Dal jsem 2.6 dopředu a 2.4 dozadu tak uvidíme. Za chvilku vyrážím Ostravu.
_________________ EV-NIRO; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Warcz píše:Přední 2.0 a 2.1. Zadní 2.2 a 2.2 ( Ty jsem ufukoval když jsem dojel ze Slovenska. ). Vubec by mě nenapadlo, že mam 2.0 vepředu. No zase na druhou stranu bylo to měké svezení Dal jsem 2.6 dopředu a 2.4 dozadu tak uvidíme. Za chvilku vyrážím Ostravu.
Jestli jezdíš naložený, tak bych se nebál to fouknout ještě víc. Já foukám přesně dle výrobce 2.8 předek i zadek, což je hodnota pro plně obsazené auto a rychlost nad 160 km/h, protože jezdím stále naložený a pomalu taky nejezdím.