Co se týče Volva, tak se mi toho tenhle rok podařilo celkem hodně.
Co jsem zvládnul v tomhle roce:
Koupil jsem 2 Volva - Modřinu a Greena.
Velká přestavba Dunkelrotu ve 2 fázích a Blacka.
Dunkelrot je z 90% hotov. Black je taky téměř dokončen.
Mám nakoupený díly na velkou údržbu Pracanta a velkou část dílů na Modřinu.
Co chci zvládnout příští rok:
V lednu odvezu do Černošic Pracanta na velkou údržbu (rozvody včetně příslušenství, revize motoru, vstřiky, čerpadlo, zaslepit EGR, opravit výfuk, přední podvozek, komplet brzdy, sedačky z Dunkelrotu, chip 120kW).
Dále bych chtěl dokončit to co zbývá dodělat na Blackovi a Dunkelrotu.
U Cabria bych rád udělal kosmetiku včetně interiéru, vyrámování podvozku a především opravit stahování oken a seřízení střechy. Jestli stihnu něco navíc, tak to bude plus.
hlavní úkol roku bude kompletní renovace Modřiny - celolak, motor, podvozek. Možná i převodovka. Jen interiér bude téměř bez práce.
Famózní úspěchy i plány! Ale tys byl dycky rozmáchlej severskej gróf...
Já budu spokojenej, když zatmelim zadní lampy (druhovýroba skandix, stáří 7 let), do kterejch teče, udělám si vejlet do Asie a uženu Standu na rozchození votáčkoteploměru, no a esli mi v tý palici mr*ne, tak tou dvojkou do toho Bulharska v létě fakt pojedu.
Včera jsem bricka asi po dvou měsících vytáh a zase rohlík, vez jsem Kájinu do centra, votáčel jsem se omyl ve Spálený, kde je samo zákaz, haldy turistů, takže sem tomu dal patřičně napít, aby jim to jakoby patřičně zahrálo, tramvaje na mě cinkaly, no prostě Národní divadlo... Jinak to auto je na ježdění fakt tak strašný, že to člověka až baví...
Plány jsou veliké, jen peněz už moc nezbyde. Teď se musím 2 roky krotit, ať doplatim půjčku na úpravy na zlatkopce.
Zatím to vylezlo na cca 400.000kč (75.000 auto v Bernu zbytek úpravy a opravy, reálná cena vozu tak 100 000 ale vem
to čert)
Rád bych v roce 2020 doladil STAGE 4 do Tip Top stavu, auto jede pěkně, ale jsou tam ještě drobné vrtochy, které
bych rád vylepšil (volnoběh za studena padá k 550ot, je potřeba brnknout do pedálu, aby velezly na standardních
800ot, já navíc musim nohou prvnich cca 30 vteřin suplovat nefunkční sytič, takže držim v mrazech otáčky půl minuty na
1200ot.
16T Turbo za studena houká jak meluzína (je to kousek z AV bez repase, stav neznámý, ale stálo trojku, tak jsem to neřešil)
Po 5 minutách se ohřeje a je ticho, ale už dává najevo, ať si připravim další Palacký na repas. Zvažuju z úsporných
důvodů jen komplet repas 16T + 9-listou vrtulku. 19T by už asi chtělo kované ojnice a větší zásah do motorové
sekce.
Podvozek je kapitola sama o sobě - KW za cca 50Tkč je prý na P2 až moc nekultivované a tvrdé, pro denní ježdění na běžných silnicích
prý vcelku na kočku. byl mi doporučený český Protlum a podvozek na míru - základ ale taky za +- 50Tkč. Tudíž v roce 2020 nejspíš
zůstanu u stávajícího (na přední nápravě je komplet nový Sachs ST) + možná stabilizátory, ty nejsou tak nákladné.
Drobná kosmetika na karoserii - už jsem si nechal namíchat barvu, lak i korekční tužku a krapet tu kastli vylepšim.
Smrdí spojka, nechápu. Je tam nová sportovní spojka od BSR, včetně nové Dvouhmoty za 44 000kč a prostě při rozjezdech do kopce,
když auto delší dobu stojí, tak strašně zasmrdí. Mě, dvoum servisákům v Praze i Láďovi Motlovi, takže nohou to není.
Ještě bych chtěl zjistit, proč se to děje. Auto najelo už minimálně 1000km a stejně ještě občas při rozjezdu z parkovacího stání
zpátečka zasmrdí, jak když se rozjíždí 18 letá bloncka. Na druhou stranu ale spojka neklouže ve vysokém výkonu (před
výměnou ano) Jen včera jsem měl poprve asi 4 vteřinovou haluz, že zase klouzla, ale rádio hrálo na plný pecky a pak už nic.
Tak jestli nějakej optickej klam při plnym výkonu z kopce, kdy šel ciferník chvilku podezřele rychle k 6 000ot?
Jeden servisák mě na Zbraslavi strašil, že ta spojka není vyměněná, že mu chod spojky přijde stejnej jako dřív.
Proč to teda drží i na trojku, když to hrabe, na to už odpovědět neuměl.
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Letos jsem v tom za 69 000,- pristi rok se snad zlepsi
Auto me bavi. Kufr nekonecny, motor super, automat pohoda, 4x4 super. Nakladove to neni Polo ale spokojenost
Tyden mi tam svitila chyba MAF. Dneska jsem jel a rikam zene. Asi ten servis LPG odvolam. Dneska nastartuju a chyba zmizla. Zacinam si obcas rikat, ze auto si ze me dela dobry den
Já chci příští rok dodělat tlumení, podlaha + strop. Potom nechat celý auto někde pořádně rozleštit, ať ten lak nějak vypadá a když by se zadařilo, tak repas toho řízení...
A z drobností...
Sehnat konečně ten volant, koupit zas ve Volvu pravej kryt áčkovýho sloupku, rádio HU-850 a nacpat tam modrou řadu repráků...
Hned z kraje roku proběhne upgrade brzd (4 pístový Bremba), poté nechám udělat rozvody, ačkoliv mají ještě rok a půl čas. Dále výměna tlumičů za Bilstein B6, k tomu nové pružiny, PUR silentbloky, IPD stabíky. Možná proběhne nějaká kosmetika, výměna zadního nárazníku, výměna bočních lišt za lakované a ještě výměna světel za xenony. No, je toho dost.
Letos jsem neplánovaně vyměnil Padíka za Karkulku. Pevně věřím, že příští rok se nic podobného nebude opakovat.
Na Padíka budu vzpomínat v dobrém, vždy mě dovezl tam, kam jsem chtěl. Bez jediné zásadní závady, pouze s údržbou. Na to, jak to má být nespolehlivé polovolvo, tak já tenhle mýtus rozhodně vyvracím.
Karkulka byl náhlý nápad, podložený, ale náhlý. A jsem za něj rád. Až jí naučím víc dupat, bude doufám ještě zábavnější.
A včera jsem náhodou potkal člověka, co má stejnou Karkulku jak já! Červenou V60 CC. Takže není jedináček!
Letošní rok byl plný změn, jak majetkových, tak pracovních. Věřím, že příští rok bude klidnější, ale stejně skvělý.
_________________ Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0TE85, Padík - V50 T5 AWD +BSR+IPD HD TCV
Práce mě čeká ještě hafec. Uvidíme co peněženka a čas dovolí.
V70 - podvozek (repas zadní nápravy, B6 + Eibach -30mm, rozpěra do kufru, výměna silentů nápravnice)
- brzdy
- kosmetika na kastli
V50 - brzdy, interiér a pokud to dopadne, tak i nějaký ten upgrade motoru.
Tak jsem zvědavej co vše z toho stihnu
_________________ V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MTStage2 V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...