v70 zmena oleja predošlým majitelom
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#1 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Ahojte konečne som si kúpil moje vysnívané auto V70 III 2.4D 120kw (D5244T) rok 2009 najazdených 255tis. km
A už som aj čo to prečítal na fóre ohľadom oleja ale tu som sa dozvedel iba to že 100 ľudí 100 chutí aj keď väčšina odporúča Mobil1.
Ide o to že originál by tam mal ísť 0w30 Castrol ACEA A5/B5 ale predošlý majitel tam pravdepodobne od 190tis. km začal liať 5w30 Shell.
Otázka znie prečo zmena vizkozity? A druhá otázka mám pokračovať a dávať tam Shell alebo ako odporúča volvo Castrol? Alebo je to jedno hlavne, že dodržím ACEA A5/B5?
Ďakujem za odpovede
A už som aj čo to prečítal na fóre ohľadom oleja ale tu som sa dozvedel iba to že 100 ľudí 100 chutí aj keď väčšina odporúča Mobil1.
Ide o to že originál by tam mal ísť 0w30 Castrol ACEA A5/B5 ale predošlý majitel tam pravdepodobne od 190tis. km začal liať 5w30 Shell.
Otázka znie prečo zmena vizkozity? A druhá otázka mám pokračovať a dávať tam Shell alebo ako odporúča volvo Castrol? Alebo je to jedno hlavne, že dodržím ACEA A5/B5?
Ďakujem za odpovede
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 65
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 D4
#2 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Asi bych se vrátil zpět k 0w30 a značka je úplně kuř buřt. Dodržet předepsané ACEA.
Olejová báze je snad jen jedna nebo dvě na světě..
Olejová báze je snad jen jedna nebo dvě na světě..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#3 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Ale z nejakého dôvodu to muselo byť či? A ak sa nemýlim tak nieje dobré prechádzať z hustejšieho oleja na redšímsliva píše:Asi bych se vrátil zpět k 0w30 a značka je úplně kuř buřt. Dodržet předepsané ACEA.
Olejová báze je snad jen jedna nebo dvě na světě..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 65
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: V70 D4
#4 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Bylo to z dovodu ze byl magor. A 5w30 je levnější
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#5 v70 zmena oleja predošlým majitelom
nemyslím si že to bolo z jeho iniciatívy na koľko zo všetkým chodil do servisumsliva píše:Bylo to z dovodu ze byl magor. A 5w30 je levnější
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#6 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Dej 0w30 případně 40 C normu - dodržíš rychlé promazání při studeném motoru a zároven je to olej s normálním HTHS a sníženým obsahem síry pro DPF.
Je lepší než předepsaný A5/B5 a zároveň dodržíš 0w.
Pokud žere olej tak nech 5w. Lidé dávají 5W normálně a v našem teplotním pásmu proč ne - já chtěl dodržet normu 0W protože jezdím hodně krátké jízdy.
Samozřejmě intrerval zkrátit na 10tis.
Dávám Shell ECT C2/C3 0w30 , projev motoru dobrý i ve vedrech, ale jestli něco taháš a nebo mu prostě dáváš zabrat tak bych vzhledem k dnes už častým tropům v létě zvolil 40 pro klid duše.
Je lepší než předepsaný A5/B5 a zároveň dodržíš 0w.
Pokud žere olej tak nech 5w. Lidé dávají 5W normálně a v našem teplotním pásmu proč ne - já chtěl dodržet normu 0W protože jezdím hodně krátké jízdy.
Samozřejmě intrerval zkrátit na 10tis.
Dávám Shell ECT C2/C3 0w30 , projev motoru dobrý i ve vedrech, ale jestli něco taháš a nebo mu prostě dáváš zabrat tak bych vzhledem k dnes už častým tropům v létě zvolil 40 pro klid duše.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#7 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Hmmm, je tady malo vlaken na tema oleje, ze...
Bych to osobne rovnou mazal... :-|
Bych to osobne rovnou mazal... :-|
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#8 v70 zmena oleja predošlým majitelom
keby si čítal čo som napísal tak nenapíšeš to čo si napísalZajsoft píše:Hmmm, je tady malo vlaken na tema oleje, ze...
Bych to osobne rovnou mazal... :-|
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#9 v70 zmena oleja predošlým majitelom
ale už sa bojím dať 0w lebo z nejakého dôvodu tam museli dať 5w (úniky oleja)Munga píše:Dej 0w30 případně 40 C normu - dodržíš rychlé promazání při studeném motoru a zároven je to olej s normálním HTHS a sníženým obsahem síry pro DPF.
Je lepší než předepsaný A5/B5 a zároveň dodržíš 0w.
Pokud žere olej tak nech 5w. Lidé dávají 5W normálně a v našem teplotním pásmu proč ne - já chtěl dodržet normu 0W protože jezdím hodně krátké jízdy.
Samozřejmě intrerval zkrátit na 10tis.
Dávám Shell ECT C2/C3 0w30 , projev motoru dobrý i ve vedrech, ale jestli něco taháš a nebo mu prostě dáváš zabrat tak bych vzhledem k dnes už častým tropům v létě zvolil 40 pro klid duše.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#10 v70 zmena oleja predošlým majitelom
No kdyby si cetl tak hodne jak pises, tak by jsi presne na to same narazil opravdu, ale opravdu nekolikrat...djmirente píše:keby si čítal čo som napísal tak nenapíšeš to čo si napísalZajsoft píše:Hmmm, je tady malo vlaken na tema oleje, ze...
Bych to osobne rovnou mazal... :-|
Lidi se tu na ty same oleje, do tech samejch aut/motoru ptaj tak 3x do tydne...
A ver, ze vetsinu fora mam sam projitou vic, nez se mi samotnemu libi
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#11 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Ne nemuseli, nekteri z nas tam proste nechceme mit olejovou vodu,djmirente píše:ale už sa bojím dať 0w lebo z nejakého dôvodu tam museli dať 5w (úniky oleja)Munga píše:Dej 0w30 případně 40 C normu - dodržíš rychlé promazání při studeném motoru a zároven je to olej s normálním HTHS a sníženým obsahem síry pro DPF.
Je lepší než předepsaný A5/B5 a zároveň dodržíš 0w.
Pokud žere olej tak nech 5w. Lidé dávají 5W normálně a v našem teplotním pásmu proč ne - já chtěl dodržet normu 0W protože jezdím hodně krátké jízdy.
Samozřejmě intrerval zkrátit na 10tis.
Dávám Shell ECT C2/C3 0w30 , projev motoru dobrý i ve vedrech, ale jestli něco taháš a nebo mu prostě dáváš zabrat tak bych vzhledem k dnes už častým tropům v létě zvolil 40 pro klid duše.
0W vs 5W neznamena automaticky, ze ten olej bude hustsi, stejne jako 10W neni automaticky polosyntetika a 15W mineral...
To platilo asi tak pred 30+ lety, kdy Paramo vyrabelo prave asi tak 3 oleje do osobaku...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#12 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Tak mi ma prosím pouč ako úplného laika prečo tam dať taký olej ako si ty myslíš že je tam dobré dať, tak isto ako prváka na škole musíš naučiť že 1+1 = 2. Nič v zlom chcem len fakty a niečím podložené to prečo práve taký olej by tam mal ísťZajsoft píše:Ne nemuseli, nekteri z nas tam proste nechceme mit olejovou vodu,djmirente píše: ale už sa bojím dať 0w lebo z nejakého dôvodu tam museli dať 5w (úniky oleja)
0W vs 5W neznamena automaticky, ze ten olej bude hustsi, stejne jako 10W neni automaticky polosyntetika a 15W mineral...
To platilo asi tak pred 30+ lety, kdy Paramo vyrabelo prave asi tak 3 oleje do osobaku...
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#13 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Sorry, ale z toho jsem uz nejak vyrosl, rad poradim, ale zduvodnovat to furt dokola vazne nebudu, je to asi jako vyplach/proplach AT, pouzivani aditiv a podobne, to uz sem tu taky jen ja psal tak 50x...djmirente píše:Tak mi ma prosím pouč ako úplného laika prečo tam dať taký olej ako si ty myslíš že je tam dobré dať, tak isto ako prváka na škole musíš naučiť že 1+1 = 2. Nič v zlom chcem len fakty a niečím podložené to prečo práve taký olej by tam mal ísťZajsoft píše: Ne nemuseli, nekteri z nas tam proste nechceme mit olejovou vodu,
0W vs 5W neznamena automaticky, ze ten olej bude hustsi, stejne jako 10W neni automaticky polosyntetika a 15W mineral...
To platilo asi tak pred 30+ lety, kdy Paramo vyrabelo prave asi tak 3 oleje do osobaku...
A ne nemusim, protoze nejsem ucitel
Takze Ti maximalne zopakuju, ze Castrol tu nemame radi, protoze ve Volvich motorech dost karbonuje(konkretne hlavne v benzinovych),
Castrol si vymyslel Ford, kdyz vlastnil Volvo... Do te doby Volvo davalo prave Mobil...
Osobe bych tam dal Mobil1 5W50 a mel klid... A samozrejme vyplach BGckem(nebo treba LIQUI MOLY), pokud by jo tekly sracky, tak jeste jedno kolo s vyplachovym olejem.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#14 v70 zmena oleja predošlým majitelom
djmirente píše: ale už sa bojím dať 0w lebo z nejakého dôvodu tam museli dať 5w (úniky oleja)
To se neboj - alespon zjistíš jestli mizí a maximálně si dřívější výměnou pročistíš motor.
O olejích je tu fakt hodně vláken.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
#15 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Ono k těm olejům je toho taková hromada, že se nikomu už nechce vypisovat pořád dokola stejný slohy. Takže doporučuju hledat (jak tady, tak i na olejářských forech) a dozvíte se vše, co chcete vědět A jinak já osobně leju olej taky mimo specku (místo 0W30 A5/B5 používám do všeho benzínovýho buď 0W40 nebo 5W50 od Mobilu v A3/B4 specifikaci. Plus do auta s DPF oleje s C3 specifikací).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#16 v70 zmena oleja predošlým majitelom
tak niečo som preštudoval na fórach a moje zistenie je: predpísaný je 0w30 A5/B5 s tým že 0w30je dobrý pre časté studené štarty a krátke trasy s tým že pri tejto viskozite a výkonstnej triede je lepšia spotreba a emisie, na druhú stranu odporúčajú sa ACEA C3 pretože je lepší kvôli DPF, ďalej ďalší odporúčajú 5w50 ak sa jazdia dlhé trasy a motor je vo väčšej záťaži takže už len vybrať na základe toho ako jazdím. T.j. ak jazdím často trasy cca 7km tak je lepšie dať 0w30 ale občas jazdím aj viac než 200km (2-3x za rok) a motor nieje často zaťažený tak je dobre dať 5w30 (5w50 by bol dobrý pri dlhých trasách a jazdy s karavanom za prdelou). No a už len tá výkonnostná trieda A5/B5 alebo C3? Otázka znie hrať sa na emisné normy a menšiu spotrebu alebo chrániť DPF s C3? Opravte ma ak som pochopil zle. Ďakujem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#17 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Tak to jsem ti už přece psal...a také proč..
Jo krátké trasy znamená třeba 30- 40km. Jestli jezdíš 7km tak co řešíš??
Jo krátké trasy znamená třeba 30- 40km. Jestli jezdíš 7km tak co řešíš??
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#18 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Pokudš dáš 0W30 tak to přeci neznamená, že po 50km v jednom kuse se ti roztrhe olejovej film a přestane to mazat...
Čteš možná hodně, ale málo chápeš.
A5/B5 i C3 jsou olej pro DPF.
Jenom s tím rozdílem že A5/B5 je ekofašistickej olej se sníženým HTHS a C3 je má normální.
Mobil 1 5W50 A3/B4 Rally formula není olej pro DPF, ale to tě nemusí trápit v případě kdy se ten olej neztrácí to dá rozum.
Důležité je měnit olej co 10 max 15 tisíc km a jsi v celku za vodou.
Čteš možná hodně, ale málo chápeš.
A5/B5 i C3 jsou olej pro DPF.
Jenom s tím rozdílem že A5/B5 je ekofašistickej olej se sníženým HTHS a C3 je má normální.
Mobil 1 5W50 A3/B4 Rally formula není olej pro DPF, ale to tě nemusí trápit v případě kdy se ten olej neztrácí to dá rozum.
Důležité je měnit olej co 10 max 15 tisíc km a jsi v celku za vodou.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#19 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Takže lepšie dať 0w30 áno?Munga píše:Tak to jsem ti už přece psal...a také proč..
Jo krátké trasy znamená třeba 30- 40km. Jestli jezdíš 7km tak co řešíš??
Čítam veľa málo chápem na to je snáď fórum aby som pochopil či sa mýlim?python.p píše:Pokudš dáš 0W30 tak to přeci neznamená, že po 50km v jednom kuse se ti roztrhe olejovej film a přestane to mazat...
Čteš možná hodně, ale málo chápeš.
A5/B5 i C3 jsou olej pro DPF.
Jenom s tím rozdílem že A5/B5 je ekofašistickej olej se sníženým HTHS a C3 je má normální.
Mobil 1 5W50 A3/B4 Rally formula není olej pro DPF, ale to tě nemusí trápit v případě kdy se ten olej neztrácí to dá rozum.
Důležité je měnit olej co 10 max 15 tisíc km a jsi v celku za vodou.
A teda ak raz začas spravím 200km a viac vkuse bude stále stačiť 0w30?
A čo sa týka A5/B5 bohužial na SK čo sa týka STK tak sme na tom dosť zle by som bol povedal možno iné je to u vás v ČR
A teda konečný verdikt v mojom prípade by mohol byť 0w30 C3 ?
Nepochopte to zle ale toto je fakt prvý krát v mojom živote čo riešim aký olej dať. Prišiel som po radu od skúsenejších.To je ako by ste vy nevedeli či je lepšie dať sklolaminátovú pásku na spoje sádrokartónu alebo je to lepšie bez nej. Chápete?
Ďakujem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#20 v70 zmena oleja predošlým majitelom
A nekoupit panč - to už je zase jiná kapitola
EDIT: Za mne na časté cukačky 7km 0w. Jestli 0w30/40/50 je na tobě.
Když netaháš přívěs tak s 0w30 a Chorvatsko bez problémů - dneska dávaj do aut 0w20 a taky jezdí i když do toho bych fakt nešel. Když dáš 40/50 tak máš větší rezervu každopádně 0w nebo 5w nic nezkurvíš.
EDIT: Za mne na časté cukačky 7km 0w. Jestli 0w30/40/50 je na tobě.
Když netaháš přívěs tak s 0w30 a Chorvatsko bez problémů - dneska dávaj do aut 0w20 a taky jezdí i když do toho bych fakt nešel. Když dáš 40/50 tak máš větší rezervu každopádně 0w nebo 5w nic nezkurvíš.
Naposledy upravil(a) Munga dne 24 lis 2019 17:35, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Holíč
- Vůz: Volvo V70 III 2.4D 120kw MOMENTUM
#21 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Dúfam že je tu aj o tom téma Lebo do nedávna som kupoval olej z veľkoskladu takže aj cena bola dobrá. Mohol by som poprosiť link k téme ? ak tu taká je? ĎakujemMunga píše:A nekoupit panč - to už je zase jiná kapitola
EDIT: a teda nemal by byť problém že prejdem z 5w na 0w? Nemalo by to spôsobiť nejakú škodu na motore áno?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#22 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Koukni na diskuzi v Oleje.cz
jinak tady tlačítko : Hledat
jinak tady tlačítko : Hledat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#23 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Výhovorky...
tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=54728 je 11 stran informací. Kdybys to přečetl a pochopil, tak by tyhle otázky byly zbytečné. Ano fórum je od debat a poznání. Ale není to vyhledávač s lidským rozhraním, kor ohledně věci o které je tu popsáno již mnoho.
tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=54728 je 11 stran informací. Kdybys to přečetl a pochopil, tak by tyhle otázky byly zbytečné. Ano fórum je od debat a poznání. Ale není to vyhledávač s lidským rozhraním, kor ohledně věci o které je tu popsáno již mnoho.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#24 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Je to poměrně klasika, lidi koupí auto a hrozně řeší, co tam nalejt, aby se jim po 20ti km nerozpadl motor. Přitom na tom právě koupenym autě budou důležitější věci k řešení, než jestli nalejt 0w30 nebo 5w50.
Já do předchozí V8 lil 5W50, do této leju 5W30. Proč? Protože to tak dělal předchozí majitel, tak v tom pokračuju.
Je tam hodně faktorů, který ovlivní jak ti to bude běhat. Třeba pokud máš bufíka, tak 0W30 mi přijde vyloženě vyhozenej peníz.
Já do předchozí V8 lil 5W50, do této leju 5W30. Proč? Protože to tak dělal předchozí majitel, tak v tom pokračuju.
Je tam hodně faktorů, který ovlivní jak ti to bude běhat. Třeba pokud máš bufíka, tak 0W30 mi přijde vyloženě vyhozenej peníz.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
#25 v70 zmena oleja predošlým majitelom
Já bych tam na tenhle profil tras tu 0W30 C3 klidně dal.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek