P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Tlakovala mi voda když jel bufík. Bylo vidět a slyšet, jak z komory lítají saze takže byl prasklý výměník. Po demontáži bylo i vidět, jak v jednom místě je výměník očouzený.
Takže jsem dal jiný použitý výměník a tlakování se opakuje. Už tedy bez sazí.
Je možné, že by byla příčina někde jinde nebo jsem tam dal výměník, co má zase nějaký praskliny?
Takže jsem dal jiný použitý výměník a tlakování se opakuje. Už tedy bez sazí.
Je možné, že by byla příčina někde jinde nebo jsem tam dal výměník, co má zase nějaký praskliny?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3478
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
taková otázka od jednoho z největších místních odborníků na bufa? 
má smysl ten výměník zkoušet venku nějak tlakovat? je jasné, že se to asi za chodu na autě chová jinak, že...?
ale moc mne nenapadá, kudy by se tam ten vzduch dostal jinudy
s tímto problémem souvisí i ta otázka na chod čerpadla za běhu motoru? a chová se to stejně s motorem i bez?

má smysl ten výměník zkoušet venku nějak tlakovat? je jasné, že se to asi za chodu na autě chová jinak, že...?
ale moc mne nenapadá, kudy by se tam ten vzduch dostal jinudy
s tímto problémem souvisí i ta otázka na chod čerpadla za běhu motoru? a chová se to stejně s motorem i bez?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
No říkám si, jestli by nemohlo někde přisávat čerpadlo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Co víčko expanzky?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
A proč jen při chodu bufíku?raolsa píše:Co víčko expanzky?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Má někdo nápad, jak vyztužit ten výměník, aby neměl tendenci se propalovat? Nějak ho celej zevnitř vyvařit?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 442
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
já na prasklý výměník použil toto ve spreji a třetí rok v pohodě : https://www.diamant-servis.cz/dichtol/hajnej píše:Má někdo nápad, jak vyztužit ten výměník, aby neměl tendenci se propalovat? Nějak ho celej zevnitř vyvařit?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Super. Díky za tip, zkusím to.mirekcafa píše:já na prasklý výměník použil toto ve spreji a třetí rok v pohodě : https://www.diamant-servis.cz/dichtol/hajnej píše:Má někdo nápad, jak vyztužit ten výměník, aby neměl tendenci se propalovat? Nějak ho celej zevnitř vyvařit?
EDIT: 1200,- Kč za sprej? No sakra.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 442
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Musíš to jen odstříkat do nádoby pak to tam vlít do prostoru kde je voda, protřepat a nechat působit, sem tam protřepat po 12 hod zbytek vylít a nechat 24 hod. schnout. Tak jsem to udělal já 

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Včera jsem zjistil jednu nemilou věc a to jsou plameny z výfuku. Zvuk bufíku taky nebyl úplně v pohodě.
Vypadá to na moc nafty ve spalovacím prostoru.
Vyměním trysku.
Tlakování vody budu sledovat po výměně, ale teď se tlakování po dolití vody moc neprojevovalo.
Vypadá to na moc nafty ve spalovacím prostoru.
Vyměním trysku.
Tlakování vody budu sledovat po výměně, ale teď se tlakování po dolití vody moc neprojevovalo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1789
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Takže už nemusíme hledat důvod tlakování vody při provozu tohodle peklostroje
Čerpadlo paliva se neměnilo/neopravovalo?

Čerpadlo paliva se neměnilo/neopravovalo?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Čerpadlo bylo venku, protože se myslelo, že nedává. Venku se hodilo na baterku a zjistilo se, že je dobrý, tak šlo zpátky a už všechno běželo. Že by to bylo o čerpadle? Jak může dávat víc než by mělo?standa píše:
Čerpadlo paliva se neměnilo/neopravovalo?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Ještě mě napadlo, zda by nepomohlo snížit otáčky dmychadla.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1789
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Vetsina cerpadel ma jeden naustek sroubovaci. Cim vic se vysroubuje, tim vetsi objem paliva se jednim zdvihem precerpa.
Pri sundavani hadicek z cerpadla se nekdy naustek protoci...
U nekterych bufiku jde zkontrolovat precerpavane mnozstvi paliva - privod paliva do bufa se vlozi do odmerky a zapne se topeni. Po ukonceni prvniho pokusu o start topeni se zkontroluje mnozstvi paliva v odmerce... Nevim, jestli to jde u Ardicu, nikdy jsem to nepotreboval.
Pri sundavani hadicek z cerpadla se nekdy naustek protoci...
U nekterych bufiku jde zkontrolovat precerpavane mnozstvi paliva - privod paliva do bufa se vlozi do odmerky a zapne se topeni. Po ukonceni prvniho pokusu o start topeni se zkontroluje mnozstvi paliva v odmerce... Nevim, jestli to jde u Ardicu, nikdy jsem to nepotreboval.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Online
- Příspěvky: 5802
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
To už jsem mu psal, jen toto jde i přes VIDU krásně zkouknout. A následně odměřit
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
OT: kdyby někdo měl zájem, mám tady hromady rozdělaných bufiků a membrány, trysky a nějaké nové motorky ventilátoru cca 5ks. Nechám vše za 10000Kč
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Aha. To je zajímavá informace. Zaměřím se na toto.standa píše:Vetsina cerpadel ma jeden naustek sroubovaci. Cim vic se vysroubuje, tim vetsi objem paliva se jednim zdvihem precerpa.
Pri sundavani hadicek z cerpadla se nekdy naustek protoci...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Tak teorie se rozštelovaným čerpadlem nepotvrzena. S žádnou s trubiček nelze hnout a nakonec jsem si vzpomněl, že jsem s tímto čerpadlem nic nedělal.
Koupím tu trysku tedy.
Koupím tu trysku tedy.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Vadná tryska!
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Situace stále stejná.
Vyměnil jsem oběhové čerpadlo a trysku. Chase má ten stejný problém.
Má někdo nápad, proč při zapnutém bufíku tlakuje voda?
Vyměnil jsem oběhové čerpadlo a trysku. Chase má ten stejný problém.
Má někdo nápad, proč při zapnutém bufíku tlakuje voda?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberec
- Vůz: XC70 2004 D5 AT
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Co to dělá když zapneš jen objehové čerpadlo? Napadll mě menší průtok přes radiátor topení nebo někde. Zkusil bych také pro zajímavost změřit tlak v systému když to hází vodu, jsou tvrdé hadice od chladiče?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Hele, to je zajímavý nápad.
Ale předpokládám, že kdyby byl nižší průtok přes bufík (zapříčiněný nižším průtokem přes radiátor) a tím pádem jeho přehřívání, aby se v něm vytvářel přetlak, tak by bufík odstavil termostat, který přehřátí hlídá.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
Voda tlakuje tak, že klesá hladina a po otevření víčka se vrátí na normál.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3478
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku
A dělá to s bufíkem vždy? Když běží samostatně i s motorem?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé