Pružiny pérování rozdělení podle kodu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 109
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Ať hledám tady na fóru nebo na guglu nemůžu nikde nic najít.
Proto se ptám jak jsou rozlišené pružiny pérování na Volvo S80 ?
Jsou buď barevně značené např. bíle ,modré ,hnědé.... nebo podle kódu na štitku v motoru 18,19,20,21,22 .... Ví někdo jaky je mezi němá rozdíl a jak jsou značené? Předem díky za odpovědi
Proto se ptám jak jsou rozlišené pružiny pérování na Volvo S80 ?
Jsou buď barevně značené např. bíle ,modré ,hnědé.... nebo podle kódu na štitku v motoru 18,19,20,21,22 .... Ví někdo jaky je mezi němá rozdíl a jak jsou značené? Předem díky za odpovědi
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14280
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Je to podle kódu na štítku u motoru (či jinde). Pružiny se liší podle výbavy a motorizace.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Farebná značka pružiny zodpovedá kódu na štítku. Pod jednou farbou pružiny je viacero číselných kódov - modelov áut. V tvojom prípade sú to pružiny modré, pod ktoré patria aj ostatné kódy zo štítku: 2G, 4H, 1J, 6J, 1M, 1T, 22
-
Offline
- Příspěvky: 109
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Jj kluci to mi je jasné že k barvě patri číselný kód. A co mám v autě najdu na štítku. K jedné motorizací jde více pružin .
Spíš mi jde o to jaký je mezi němá rozdíl a jak jsou seřazené. Bude to od nejměkčí až po tvrdší pružinu ale která je jak značená? Když mám modré z číselným kódem 22 tak mám jaké? Budu měnit tlumiče tak bych už to chtěl komplet z uložením ,prachovkama ,čepama ,silentblokama a pružina . Mám tam mít fourc tlumiče ale původní majitel tam dal dopředu obyč a navíc proti mé staré 80 to sedí níž tak kdo ví co tam nacpal za pružiny. Hodně lidiček by bylo rádo že to má níž a že to líp sedí ale já rači preferují komfort. Proto chci znát to značení pružin.
Spíš mi jde o to jaký je mezi němá rozdíl a jak jsou seřazené. Bude to od nejměkčí až po tvrdší pružinu ale která je jak značená? Když mám modré z číselným kódem 22 tak mám jaké? Budu měnit tlumiče tak bych už to chtěl komplet z uložením ,prachovkama ,čepama ,silentblokama a pružina . Mám tam mít fourc tlumiče ale původní majitel tam dal dopředu obyč a navíc proti mé staré 80 to sedí níž tak kdo ví co tam nacpal za pružiny. Hodně lidiček by bylo rádo že to má níž a že to líp sedí ale já rači preferují komfort. Proto chci znát to značení pružin.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Na tohle téma se vedou diskuze už dlouho, ale bez nějakého konkrétního výsledku.
Do vlažný vody za to ruku nedám, ale někde jsem kdysi zaslechl nebo přečetl, že by barva pružiny měla odpovídat barvě stabilizátoru na příslušné nápravě. U mých obou Volv to sedělo - žluté pružiny/žlutý stabilizátor, modré pružiny/modrý stabilizátor.
Ale co je měkčí a co tvrdší???
Do vlažný vody za to ruku nedám, ale někde jsem kdysi zaslechl nebo přečetl, že by barva pružiny měla odpovídat barvě stabilizátoru na příslušné nápravě. U mých obou Volv to sedělo - žluté pružiny/žlutý stabilizátor, modré pružiny/modrý stabilizátor.
Ale co je měkčí a co tvrdší???
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Dosť pochybujem, že existuje niekde nejaká "farebná" tabuľka vlastností Volvo pružín naprieč modelmi, konfiguráciami a motorizáciou.smarkus píše:Spíš mi jde o to jaký je mezi němá rozdíl a jak jsou seřazené. Bude to od nejměkčí až po tvrdší pružinu ale která je jak značená?
Tvoja pružina je použitá v modeloch S80 od 1999 do 2006 roku, vrátane modelov Four-C, a v modeloch S60 od 2001 do 2009. V prípade S80 zahŕňa viac kódov na štítku, takže existovalo asi viac variantov konfigurácií podvozku ako pri S60. V prípade modelov S60 nemá ale uvedené žiadne farebné označenie. Usudzujem preto, že najdôležitejšie je typové Volvo číslo a nie farebné označenie. Možno existuje náhrada u alternatívneho výrobcu ale k tomu nemám žiadne dáta. Možno neexistuje, pretože je výroba nezaujímavá kvôli malému podielu áut s týmito pružinami.
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Chlapi neukamenujte mě, ale to opravdu Volvo autorizovaným servisům nepředalo v manuálech označení tvrdostí pružin?
V cyklo/moto, zvláště ve specifické "gravity" disciplíně je označení tvrdosti hned na prvním místě v popisu produktu
a nejede přes to vlak. Už rozdíl 50 lbs je znát a to vůbec neberu v potaz geometrii a přepákování. Je to alchymie.
Profi Cyklistika je proti automobilismu trpaslíček, tak mi neřikejte, že Volvo nepustí do světa tak zásadní věc jako je označení
tvrdosti pružiny, rozměr, vinutí a složení slitiny.
V cyklo/moto, zvláště ve specifické "gravity" disciplíně je označení tvrdosti hned na prvním místě v popisu produktu
a nejede přes to vlak. Už rozdíl 50 lbs je znát a to vůbec neberu v potaz geometrii a přepákování. Je to alchymie.
Profi Cyklistika je proti automobilismu trpaslíček, tak mi neřikejte, že Volvo nepustí do světa tak zásadní věc jako je označení
tvrdosti pružiny, rozměr, vinutí a složení slitiny.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Autorizovaným servisom predalo Volvo v servisných manuáloch kód i číslo dielu - pružiny, zaisťuje výrobu a sieť distribučných skladov z ktorých autorizovaný servis nakupuje. To je všetko, čo autorizovaný servis potrebuje.
Chceš povedať, že ostatní výrobcovia áut, napr. Porsche, VW, Fiat, Audi... pustili do sveta tak zásadnú vec ako je označenie tvrdosti pružín, rozmery, vinutí a zloženia zliatín, ktoré používajú-vyrábajú a len Volvo nie? Kde sa dajú nájsť tie info k pružinám ostatných značiek?
Chceš povedať, že ostatní výrobcovia áut, napr. Porsche, VW, Fiat, Audi... pustili do sveta tak zásadnú vec ako je označenie tvrdosti pružín, rozmery, vinutí a zloženia zliatín, ktoré používajú-vyrábajú a len Volvo nie? Kde sa dajú nájsť tie info k pružinám ostatných značiek?
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Ne, nepředalo. Prodalo užívání VIDy, ve které najdeš odpovídající OEM kód pružiny pro to které konkrétní auto. Dle typu, motorizace, převodovky, atd. Proč by také postupovalo jinak? Myslíš, že je v zájmu automobilky, aby si koncový uživatel měnil pružiny různé tuhosti a zdvihu a tím drasticky měnil jízdní vlastnosti auta? A ještě by na tyto úpravy vlastně musel dávat záruku? Neblázni.Ejdou Rotacak píše:Chlapi neukamenujte mě, ale to opravdu Volvo autorizovaným servisům nepředalo v manuálech označení tvrdostí pružin?
V cyklo/moto, zvláště ve specifické "gravity" disciplíně je označení tvrdosti hned na prvním místě v popisu produktu
a nejede přes to vlak. Už rozdíl 50 lbs je znát a to vůbec neberu v potaz geometrii a přepákování. Je to alchymie.
Profi Cyklistika je proti automobilismu trpaslíček, tak mi neřikejte, že Volvo nepustí do světa tak zásadní věc jako je označení
tvrdosti pružiny, rozměr, vinutí a složení slitiny.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
2 Fila
Jo, máš pravdu. Tohle mě nenapadlo, pojistka od výrobce. Co zákazník neví, to ne*kurví.
2 Igor
zmýlil jsem se, díky za opravu. Fox, Rock Shox, Ohlins, Cane Creek, BOS, Nukeprof atd. atd. - prostě všichni výrobci pružin
udávají u svých produktů fyzikální vlastnosti výrobku. Lidi, co laborují s pružinami mají standardně letité zkušenosti
a dobře vědí, co dělají.
To mě docela překvapilo - u pitomyho kola si můžu vybrat rozdíly v tvrdosti po 25 lbs/in. Klidně od 250 do 800 lbs.
Chápu, že silnice není sjezdová dráha a jezdit se tak dá i s vychcanejma tlumičema a 10 let starejma pružinama, ale....
Chci si sám zvolit tvrdost pružin. Třeba vozím dlouhodobě o 200kg víc, nebo jsem vykuchal interiér a auto má o 100kg míň.
V tu chvíli už jsou sériové pružiny diskutabilní. Nebo jsem dal do tlumiče tokeny a podložky, nebo jsem změnil viskozitu a
množství oleje - Opět, vlastnosti sériové pružiny poté již nebudou optimální. Přitom by stačilo dát plácnu o 100lbs tvrdší pružinu.
Nečekám nastavení předpětí pružiny , ani vysokorychlostní/nízkorychlostní komprese, dokonce ani vysokorychlostního/nízkorychlostního
odskoku - vím, že auto tlumiče pro běžné vozy jsou z doby kamenné a pro normální provoz vlastně ani není nic jiného potřeba.
Ale ta utajená tvrdost pružiny mě fakt zarazila.
Jo, máš pravdu. Tohle mě nenapadlo, pojistka od výrobce. Co zákazník neví, to ne*kurví.
2 Igor
zmýlil jsem se, díky za opravu. Fox, Rock Shox, Ohlins, Cane Creek, BOS, Nukeprof atd. atd. - prostě všichni výrobci pružin
udávají u svých produktů fyzikální vlastnosti výrobku. Lidi, co laborují s pružinami mají standardně letité zkušenosti
a dobře vědí, co dělají.
To mě docela překvapilo - u pitomyho kola si můžu vybrat rozdíly v tvrdosti po 25 lbs/in. Klidně od 250 do 800 lbs.
Chápu, že silnice není sjezdová dráha a jezdit se tak dá i s vychcanejma tlumičema a 10 let starejma pružinama, ale....
Chci si sám zvolit tvrdost pružin. Třeba vozím dlouhodobě o 200kg víc, nebo jsem vykuchal interiér a auto má o 100kg míň.
V tu chvíli už jsou sériové pružiny diskutabilní. Nebo jsem dal do tlumiče tokeny a podložky, nebo jsem změnil viskozitu a
množství oleje - Opět, vlastnosti sériové pružiny poté již nebudou optimální. Přitom by stačilo dát plácnu o 100lbs tvrdší pružinu.
Nečekám nastavení předpětí pružiny , ani vysokorychlostní/nízkorychlostní komprese, dokonce ani vysokorychlostního/nízkorychlostního
odskoku - vím, že auto tlumiče pro běžné vozy jsou z doby kamenné a pro normální provoz vlastně ani není nic jiného potřeba.
Ale ta utajená tvrdost pružiny mě fakt zarazila.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
A čo ti v tom bráni? Je viacero firiem, čo ladia podvozky a vyrába komponenty pre tvoje auto. Alebo si odkázaný len na originálne Volvo pružiny z autorizovaného servisu? Zdá sa mi, že do autorizovaného servisu ani nechodíš. Tak, ako si ladíš výkon a používaš neVolvo komponenty pre ten účel, vyberáš si čo tam dáš alebo to prenecháš to na ladičov, môžeš si zvoliť sám aj tvrdosť pružín alebo to dať firme, čo tomu rozumie a urobí podľa tvojich požiadaviek. Ak si myslíš, že je to také jednoduché a je to len vo voľbe tvrdosti pružín, nájdi Volvo s ľahším motorom a nižšou hmotnosťou a môžeš tam dať pružiny z takého Volva. Isto budú mäkšie, vinuté možno menším priemerom a inej zliatiny. Ani pri náhrade bŕzd z iného auta si nepátral po údajoch od výrobcu a dal si tam, brzdy z iného auta, čo tam podľa autorizovaného servisu a Volvo dokumentácie nepatrí. Treba to vyskúšať. Možno už niekto vo svete, na diskusných fórach riešil tvoj problém voľby tvrdosti pružín a má skúsenosť z čoho tam pružiny dal.Ejdou Rotacak píše:Chci si sám zvolit tvrdost pružin.
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Pokud ta možnost je, tak je vše v pořádku. Doposud jsem se o to nezajímal, nic nehledal a vycházel z vašich informací, že automobilky tyto informace nezveřejňují.
To mi přišlo ujetý, protože v ostatních odvětvích jsou tyto základní informace veřejně dostupné. Na druhou stranu pro běžný provoz je to
úplně jedno a smysl to má jen v případě, že hmotnost vozu lítá +- 200kg oproti továrnímu nastavení. Ani nechci hledat ceny tuningovejch
pružin pro auta, když na kolo stojí jedna kvalitní titanová "pružinka" 240mm do tlumiče v rámu klidně 7.000kč
ale oproti oceli je to rozdíl jako prase.
To mi přišlo ujetý, protože v ostatních odvětvích jsou tyto základní informace veřejně dostupné. Na druhou stranu pro běžný provoz je to
úplně jedno a smysl to má jen v případě, že hmotnost vozu lítá +- 200kg oproti továrnímu nastavení. Ani nechci hledat ceny tuningovejch
pružin pro auta, když na kolo stojí jedna kvalitní titanová "pružinka" 240mm do tlumiče v rámu klidně 7.000kč

_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 109
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
No koukám že jsem tu trošku Pichl do vosiho hnízda.
Nevím proč by ty tvrdosti pružin neměl být znám. Vím že už při opravě Tatry 613 jsem vybíral jaké pružiny si tam dám. Viz foto.
Nevím proč by ty tvrdosti pružin neměl být znám. Vím že už při opravě Tatry 613 jsem vybíral jaké pružiny si tam dám. Viz foto.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Příspěvky: 109
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Vím že T613 je předpotopní auto proto jsem poslal dotaz zda je známá tvrdost pružin kolegovy co dělá do Jeepu , Jaguárů a Rengero vru a poslal mi tuto odpověď.
"Jasne ze je, jinak preci neni mozne kontrolovat jejich "unavu"... V dilenske nebo katalogu jsou delky, oznaceni a kila, a postupy jak to kontrolovat"
"Jasne ze je, jinak preci neni mozne kontrolovat jejich "unavu"... V dilenske nebo katalogu jsou delky, oznaceni a kila, a postupy jak to kontrolovat"
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Příspěvky: 2183
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
U Jeepu, Jaguáru a Rangeroveru možná, ale ne u Volva 

-
Offline
- Příspěvky: 109
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Já byl zato že alespoň u vlajkové lodi S80 mohlo být na vyběr alespoň ze dvou tvrdosti podvozku podle zakaznika, ale u Volva se asi na zákazníka prdí a prostě buď rád že tam máš co tam máš a neotravuj nás.
V Tatra servisech prý bylo úplně normální že když přijel šofér že se předsedovy JZD dělá šoufl z té plavne jízdy ,tak se mu tam daly tvrdší pera a byl klid .

V Tatra servisech prý bylo úplně normální že když přijel šofér že se předsedovy JZD dělá šoufl z té plavne jízdy ,tak se mu tam daly tvrdší pera a byl klid .

_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
No Dyk.....taky jsem minimálně od 14 let žil v tom, že rozměr, tvrdost, složení slitiny, typ vinutí je uplnej základ, ale tady mi bylo řečeno, že si Volvo myslí, že je zákazníkovi ho*no co po tom. Pěkně kokotskej přístup
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14280
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Vem to ale z druhé strany. Kolik běžných zákazníků (majitelů) Volva bude řešit nějaký výběr pružin? 0,001%?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
To je pravda, můj názor je neobjektivní a zaujatej, protože v motocrossu/Gravity to řeší 70% jezdců, když začne jezdit a 100% jezdců po rozkoukání co a jak = během prvního půl roku.
Ve finále jsou to v globálu desítky milionů lidí - věřím mnohem víc, než je zákazníků Volvo Corp
Ve finále jsou to v globálu desítky milionů lidí - věřím mnohem víc, než je zákazníků Volvo Corp
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 109
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
No neviděl jsem objednávkový formulář Volva ale kolik lidí si u Audi zastavi u polozky podvozek standart nebo Sportpaket nebo u BMW Mpaket ?
Ale to je jedno. Mě šlo jen o to že když najedu na Skandix tak mi tam naskočí po zadání mého vinka na výběr asi 5 druhů předních pružin ,proto jsem žil asi v omylu že si můžu vybrat různou tvrdost pružiny . A jaka pružina je uvedena na štítku v motoru zas není až tak směrodatné protože to je pouze informace v jaké konfiguraci to vyjelo z fabriky.
A řekl bych že pokud by byly známé tvrdosti tak by pak nikdo nemusel laborovat z čeho tam co narve za pružiny a tím zhoršovat jízdní vlastnosti. A tím že dám pro ten typ vozu schvalenou měkčí pružinu nijak nezhorším jízdní vlastnosti.
Ale to je jedno. Mě šlo jen o to že když najedu na Skandix tak mi tam naskočí po zadání mého vinka na výběr asi 5 druhů předních pružin ,proto jsem žil asi v omylu že si můžu vybrat různou tvrdost pružiny . A jaka pružina je uvedena na štítku v motoru zas není až tak směrodatné protože to je pouze informace v jaké konfiguraci to vyjelo z fabriky.
A řekl bych že pokud by byly známé tvrdosti tak by pak nikdo nemusel laborovat z čeho tam co narve za pružiny a tím zhoršovat jízdní vlastnosti. A tím že dám pro ten typ vozu schvalenou měkčí pružinu nijak nezhorším jízdní vlastnosti.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
To je skôr naivný prístup kupujúceho ako prístup Volva ku kupujúcemu. Volvo ponúka pri každom modeli nejaké verzie výbavy a niekoľko voliteľných doplnkov. To má zákazník na výber. Myslím si, že takto je to štandardne aj pri iných automobilkách. Volvo nemôže za to, že si si kúpil model s motorom čo ti nevyhovuje, model s nedostatočnou výbavou alebo nevyhovujúcimi jazdnými vlastnosťami. Myslím si, že taký model možno ani nevyrába, ktorý by ťa vo všetkom uspokojil a nemal si tak nutkanie uspokojovať si svoje individuálne potreby úpravami auta na svoj obraz. To nie je problém Volva ale zlej voľby auta.Ejdou Rotacak píše:... tady mi bylo řečeno, že si Volvo myslí, že je zákazníkovi ho*no co po tom. Pěkně kokotskej přístup
Ak si požadoval mať možnosť všetko na aute ladiť k svojim preferenciám, upravovať výkon či jazdné vlastnosti auta pod záštitou automobilky a používať k tomu originálne diely a riešenia automobilky, mal si si zvoliť inú značku auta. Nejakú automobilovú lego skladačku, podobne ako PC skladačku alebo bycikel, kde si komponenty poskladáš do seba a každý sám o sebe má nejaké vlastnosti. Nevybral si si ale PC skladačku ale niečo ako notebook, kde zo strany výrobcu je len niečo meniteľné a ponechané na užívateľa, no všetko ostatné je výrobcom brané ako nejak vyladený celok.
Potrebuješ automobilku, ktorá úpravy a ladenie svojich modelov k športu umožňuje a poskytuje všetky informácie a parametre k dielom, pružinám, ktoré ti teraz v prípade voľby Volva chýbajú.
-
Offline
- Příspěvky: 5739
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Hlavně v době kdy se musí testovat hromada výbav motorizací/převodovek/min max váha varianta výbavy, tak dávat ještě různé odpružení, tak nějaký ekoterorista se zeptá. Ok nabízíte odpružení A a odpružení B. Jak se to liší spotřebou ? A jste v háji...
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
2 igor
ne Igore, nepotřebuji - však píšu, že silnice není sjezdová dráha a jezdit se dá i s vyteklejma tlumičema (1/5 řidičů)
a s 10+ let starejma, vyběhanejma, unavenejma pružinama (90% řidičů).
Jen jsem z toho prostě byl rozčarovanej, v jiných odvětvích to je diametrálně odlišné - tam pružinu vyhodíme
klidně po 3 letech - protože už pod prdelí cejtíme, že se unavuje. V autě to nikdo neřeší, vymění tlumiče
a zdechlý pružiny tam nechá klidně 20 let
ne Igore, nepotřebuji - však píšu, že silnice není sjezdová dráha a jezdit se dá i s vyteklejma tlumičema (1/5 řidičů)
a s 10+ let starejma, vyběhanejma, unavenejma pružinama (90% řidičů).
Jen jsem z toho prostě byl rozčarovanej, v jiných odvětvích to je diametrálně odlišné - tam pružinu vyhodíme
klidně po 3 letech - protože už pod prdelí cejtíme, že se unavuje. V autě to nikdo neřeší, vymění tlumiče
a zdechlý pružiny tam nechá klidně 20 let
Naposledy upravil(a) Ejdou Rotacak dne 17 říj 2019 14:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Pružiny pérování rozdělení podle kodu
Preto výrobca poskytuje štítok s kódom na pruženie a stabilizátor aby sa to dalo určiť presne.smarkus píše:Mě šlo jen o to že když najedu na Skandix tak mi tam naskočí po zadání mého vinka na výběr asi 5 druhů předních pružin ,proto jsem žil asi v omylu že si můžu vybrat různou tvrdost pružiny.
Teraz už však vieš aká pružina tam má podľa štítku byť a smerodatné to je. Čo sa dialo s tým autom potom, kto tam čo zmenil, upravil, doladil, pridal, ubral atď... za to už Volvo nenesie zodpovednosť. Ak niečo vo výrobe zmenilo Volvo, k tomu poskytuje podporu a uvádza od akého výrobného čísla bola zmena v niektorom diely.smarkus píše:A jaka pružina je uvedena na štítku v motoru zas není až tak směrodatné protože to je pouze informace v jaké konfiguraci to vyjelo z fabriky.
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Pružiny pérování rozdělení podle kodu

V7OII 2000-2007
"600 lbs", - 1400-1520kg
"700 lbs", - 1520-1640kg
"850lbs", - 1820-1940kg
V klidu a primitivně se to dalo rozdělit - takhle holt musí stovky tisíc lidí tápat a laborovat
s "noname" pružinou
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé