Dobrý den,
Brousím si zuby na volvo XC70 II. D5 aut. AWD. Prošel jsem spoustu článků a všelijakých zákoutí internetu a dozvěděl jsem se, že při výběru auta, kromě standardních záležitostí, je třeba se zaměřit na kondici AWD pohonu, konkrétně tisícihranu, haldex spojky.
Jelikož se všude opakují částky v řádech desetitisíců za opravu tak jsem trochu znejistil, ale nikde jsem se nedozvěděl, jak při koupi pořádně prověřit kondici tisícihranu a dalších částí zadního pohonu.
Proto se chci zeptat, zda někdo z vás nezná způsob jak si kondici tisícihranu ověřit spolehlivě, nebo je to prostě loterie. Četl jsem, že jeden ze způsobů je vjet na trávu a zkusit protočit kola a pozorovat chování zadních kol. To mi ale nepřijde dostačující, chci se vyvarovat situace, kdy auto koupím, že v danou chvíli systém funguje a za (teď plácnu) 1000 km se tisícihran "dodělá" a já budu moct značně odlehčit úsporám.
Pokud jsou tu další způsoby, kromě demontáže, budu rád za vaší radu.
Děkuji.
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: xc70
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Tak zrovna ten tisícihran-náhon uhlovky je spotřební díl stejně jako třeba brzdový kotouč a stojí pár stokorun. Něco jiného je načatá vlastní uhlovka.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: xc70
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Michl píše:Tak zrovna ten tisícihran-unašeč uhlovky je spotřební díl stejně jako třeba brzdový kotouč a stojí pár stokorun. Něco jiného je načatá uhlovka.
Chápu. Pokud přeformuluji dotaz a vyměním slovo tisícihran za úhlovku, je takový způsob? Omluvte moji neznalost

-
Online
- Příspěvky: 5600
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Už jsem to psal asi bžilionkrát, tak proč to nenapsat znovu.
Na trávě poznáš jen, že ten zadek funguje, ale jinak nic víc.
Určité info o stavu přenosu momentu na zadní kola ti dá jednoduchý úkon.
Vlezeš pod auto, které má přední kola na zemi a zkusíš rukou zatočit kardanem (silou z jedné strany nadruhou a zpět) hned za úhlovkou (tím eliminuješ případné vůle v křížích kardanu)
vůle v otáčení na obvodu kardanu je přijatelná v rozmezí 1 - 2 mm
jestli je ta vůle větší a v úhlovce je olej bez částeček kovu (metalíza), dá se předpokládat, že tisícihran má za sebou nejlepší léta a chystá se udělat pápá
stačí? jo a máš soukromou zprávu
Na trávě poznáš jen, že ten zadek funguje, ale jinak nic víc.
Určité info o stavu přenosu momentu na zadní kola ti dá jednoduchý úkon.
Vlezeš pod auto, které má přední kola na zemi a zkusíš rukou zatočit kardanem (silou z jedné strany nadruhou a zpět) hned za úhlovkou (tím eliminuješ případné vůle v křížích kardanu)
vůle v otáčení na obvodu kardanu je přijatelná v rozmezí 1 - 2 mm
jestli je ta vůle větší a v úhlovce je olej bez částeček kovu (metalíza), dá se předpokládat, že tisícihran má za sebou nejlepší léta a chystá se udělat pápá
stačí? jo a máš soukromou zprávu
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: xc70
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Romulusw píše:Už jsem to psal asi bžilionkrát, tak proč to nenapsat znovu.
Na trávě poznáš jen, že ten zadek funguje, ale jinak nic víc.
Určité info o stavu přenosu momentu na zadní kola ti dá jednoduchý úkon.
Vlezeš pod auto, které má přední kola na zemi a zkusíš rukou zatočit kardanem (silou z jedné strany nadruhou a zpět) hned za úhlovkou (tím eliminuješ případné vůle v křížích kardanu)
vůle v otáčení na obvodu kardanu je přijatelná v rozmezí 1 - 2 mm
jestli je ta vůle větší a v úhlovce je olej bez částeček kovu (metalíza), dá se předpokládat, že tisícihran má za sebou nejlepší léta a chystá se udělat pápá
stačí? jo a máš soukromou zprávu
Stačí, děkuji za odpověď i za zprávu.
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Mohl bych poprosit o dodání 100ks tisícihranů na úhlovky za cenu pár stokorun?Michl píše:Tak zrovna ten tisícihran-náhon uhlovky je spotřební díl stejně jako třeba brzdový kotouč a stojí pár stokorun. Něco jiného je načatá vlastní uhlovka.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14310
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Taky bych si za tu cenu pár kusů vzal. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Třeba tady origo:volvoperformance píše: Mohl bych poprosit o dodání 100ks tisícihranů na úhlovky za cenu pár stokorun?
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/transmission/bevel-gear/sleeve-gear/2351/
nebo levnější náhrada z Polska resp. Itálie
https://allegro.pl/oferta/volvo-skrz-manualne-m58-m66-tuleja-przekladni-kat-7245836870
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14310
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Tak jestli říkáš 4000,- Kč pár stokorun, tak pak jo.
Nad levnějšími šunty bych ani neuvažoval.
Nad levnějšími šunty bych ani neuvažoval.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Třeba to zase taková sra..a nebude, ikdyž je to za polovinu:
http://www.masiero.com/products.asp
http://www.masiero.com/products.asp
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9951
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Stokoruny jsou pro mě max 1000 Kč. Tady vidím všechno přes 100Euro.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Kvalitní tisícihran stojí prostě 4000,-
Zkuste si koupit tu neorigo záležitost, a i když nevypadá vůbec špatně, tak je bohužel z měkkého materiálu.
Jezdí to na dvou autech asi rok, ale zatím se neví, jak dlouho to vydrží.
Skandix je stejně drahý, jako originál.
Polákům nevěřím už ani pozdrav, a ten italskej kousek se jeví jako nejlepší volba.
Ovšem dělají snad pouze dva typy z pěti, takže pozor.
Zkuste si koupit tu neorigo záležitost, a i když nevypadá vůbec špatně, tak je bohužel z měkkého materiálu.
Jezdí to na dvou autech asi rok, ale zatím se neví, jak dlouho to vydrží.
Skandix je stejně drahý, jako originál.
Polákům nevěřím už ani pozdrav, a ten italskej kousek se jeví jako nejlepší volba.
Ovšem dělají snad pouze dva typy z pěti, takže pozor.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé