Dobrý den,
Brousím si zuby na volvo XC70 II. D5 aut. AWD. Prošel jsem spoustu článků a všelijakých zákoutí internetu a dozvěděl jsem se, že při výběru auta, kromě standardních záležitostí, je třeba se zaměřit na kondici AWD pohonu, konkrétně tisícihranu, haldex spojky.
Jelikož se všude opakují částky v řádech desetitisíců za opravu tak jsem trochu znejistil, ale nikde jsem se nedozvěděl, jak při koupi pořádně prověřit kondici tisícihranu a dalších částí zadního pohonu.
Proto se chci zeptat, zda někdo z vás nezná způsob jak si kondici tisícihranu ověřit spolehlivě, nebo je to prostě loterie. Četl jsem, že jeden ze způsobů je vjet na trávu a zkusit protočit kola a pozorovat chování zadních kol. To mi ale nepřijde dostačující, chci se vyvarovat situace, kdy auto koupím, že v danou chvíli systém funguje a za (teď plácnu) 1000 km se tisícihran "dodělá" a já budu moct značně odlehčit úsporám.
Pokud jsou tu další způsoby, kromě demontáže, budu rád za vaší radu.
Děkuji.
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: xc70
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Tak zrovna ten tisícihran-náhon uhlovky je spotřební díl stejně jako třeba brzdový kotouč a stojí pár stokorun. Něco jiného je načatá vlastní uhlovka.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: xc70
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Michl píše:Tak zrovna ten tisícihran-unašeč uhlovky je spotřební díl stejně jako třeba brzdový kotouč a stojí pár stokorun. Něco jiného je načatá uhlovka.
Chápu. Pokud přeformuluji dotaz a vyměním slovo tisícihran za úhlovku, je takový způsob? Omluvte moji neznalost

-
Offline
- Příspěvky: 5730
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Už jsem to psal asi bžilionkrát, tak proč to nenapsat znovu.
Na trávě poznáš jen, že ten zadek funguje, ale jinak nic víc.
Určité info o stavu přenosu momentu na zadní kola ti dá jednoduchý úkon.
Vlezeš pod auto, které má přední kola na zemi a zkusíš rukou zatočit kardanem (silou z jedné strany nadruhou a zpět) hned za úhlovkou (tím eliminuješ případné vůle v křížích kardanu)
vůle v otáčení na obvodu kardanu je přijatelná v rozmezí 1 - 2 mm
jestli je ta vůle větší a v úhlovce je olej bez částeček kovu (metalíza), dá se předpokládat, že tisícihran má za sebou nejlepší léta a chystá se udělat pápá
stačí? jo a máš soukromou zprávu
Na trávě poznáš jen, že ten zadek funguje, ale jinak nic víc.
Určité info o stavu přenosu momentu na zadní kola ti dá jednoduchý úkon.
Vlezeš pod auto, které má přední kola na zemi a zkusíš rukou zatočit kardanem (silou z jedné strany nadruhou a zpět) hned za úhlovkou (tím eliminuješ případné vůle v křížích kardanu)
vůle v otáčení na obvodu kardanu je přijatelná v rozmezí 1 - 2 mm
jestli je ta vůle větší a v úhlovce je olej bez částeček kovu (metalíza), dá se předpokládat, že tisícihran má za sebou nejlepší léta a chystá se udělat pápá
stačí? jo a máš soukromou zprávu
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Česká Třebová
- Vůz: xc70
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Romulusw píše:Už jsem to psal asi bžilionkrát, tak proč to nenapsat znovu.
Na trávě poznáš jen, že ten zadek funguje, ale jinak nic víc.
Určité info o stavu přenosu momentu na zadní kola ti dá jednoduchý úkon.
Vlezeš pod auto, které má přední kola na zemi a zkusíš rukou zatočit kardanem (silou z jedné strany nadruhou a zpět) hned za úhlovkou (tím eliminuješ případné vůle v křížích kardanu)
vůle v otáčení na obvodu kardanu je přijatelná v rozmezí 1 - 2 mm
jestli je ta vůle větší a v úhlovce je olej bez částeček kovu (metalíza), dá se předpokládat, že tisícihran má za sebou nejlepší léta a chystá se udělat pápá
stačí? jo a máš soukromou zprávu
Stačí, děkuji za odpověď i za zprávu.
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Mohl bych poprosit o dodání 100ks tisícihranů na úhlovky za cenu pár stokorun?Michl píše:Tak zrovna ten tisícihran-náhon uhlovky je spotřební díl stejně jako třeba brzdový kotouč a stojí pár stokorun. Něco jiného je načatá vlastní uhlovka.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Taky bych si za tu cenu pár kusů vzal. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Třeba tady origo:volvoperformance píše: Mohl bych poprosit o dodání 100ks tisícihranů na úhlovky za cenu pár stokorun?
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/transmission/bevel-gear/sleeve-gear/2351/
nebo levnější náhrada z Polska resp. Itálie
https://allegro.pl/oferta/volvo-skrz-manualne-m58-m66-tuleja-przekladni-kat-7245836870
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14563
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Tak jestli říkáš 4000,- Kč pár stokorun, tak pak jo.
Nad levnějšími šunty bych ani neuvažoval.
Nad levnějšími šunty bych ani neuvažoval.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Třeba to zase taková sra..a nebude, ikdyž je to za polovinu:
http://www.masiero.com/products.asp
http://www.masiero.com/products.asp
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10003
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Stokoruny jsou pro mě max 1000 Kč. Tady vidím všechno přes 100Euro.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1006
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
XC70 2006-7; 2,4D aut. AWD -- Tisícihran
Kvalitní tisícihran stojí prostě 4000,-
Zkuste si koupit tu neorigo záležitost, a i když nevypadá vůbec špatně, tak je bohužel z měkkého materiálu.
Jezdí to na dvou autech asi rok, ale zatím se neví, jak dlouho to vydrží.
Skandix je stejně drahý, jako originál.
Polákům nevěřím už ani pozdrav, a ten italskej kousek se jeví jako nejlepší volba.
Ovšem dělají snad pouze dva typy z pěti, takže pozor.
Zkuste si koupit tu neorigo záležitost, a i když nevypadá vůbec špatně, tak je bohužel z měkkého materiálu.
Jezdí to na dvou autech asi rok, ale zatím se neví, jak dlouho to vydrží.
Skandix je stejně drahý, jako originál.
Polákům nevěřím už ani pozdrav, a ten italskej kousek se jeví jako nejlepší volba.
Ovšem dělají snad pouze dva typy z pěti, takže pozor.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé