V70 II - automat nevyřadí

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Zdravím,

posledních pár dní mi auto ve vedrech při dobržďování jakoby nevyřadilo, takže brzdím a motor se mne snaží přeprat (jako kdybych u manuálu nevyšlápnul spojku), při opakovaném prošlápnutí brzdy se to chytne a vyřadí správně.

Někdy začátkem roku jsem byl v autoservisu kvůli nějaké mechanice, oni napíchli auto na neorigo diag a říkali něco o vadném čidle brzdového pedálu - ale v tu dobu to nic takhle nepěkného nedělalo, tak jsem to zasklil.

Teď nemám možnost projet to origo diagnostikou, takže je to trochu na křišťálovou kouli - ale dávalo by smysl, kdyby selhalo to čidlo polohy brzdového pedálu (ten senzor/potenciometr na posilovači brzd) a řídící jednotka se tak nedozvěděla, že má vyřadit? Rozebrání, vyčištění a složení by nemuselo být tak strašné (mám něco společného s elektronikou i mechanikou, takže tohle bych měl zvládnout vlastnoručně), našel jsem tady i popis, jak do toho.

Má to smysl, nebo to je výstřel úplně špatným směrem?

Díky.

Bit
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Tod2 »

automat nevyřazuje (tedy pokud nemáš původní verzi softu), rozepne se měnič (jakoby spojka)
s tou brzdou nevím, mě měnič rozepne, když otáčky spadnou pod 1500
a když auto stojí a stojím na brzdě, tak má snahu jet pořád, tedy když lehce uberu na brzdě, tak se rozjede, ale snímač brzdy je stále sepnutý
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Zajsoft »

No pokud tam mas jeste aktivovanej Neutral Control, tak bych se ho rychle zbavil, tuhle funci v realu pouzivalo jenom Volvo
a tem prevodovkam to nedelalo dobre, takze od toho pozdeji ustoupili.
A soucasti Servis 2.0 je i zminena deaktivace...
Takze by nebyl od veci, nebo rovnou Total CAN Reload(prehraje vsechny jednotky, na posledni verze, bez ohledu na to co v nich je(tj. i jednotku v ktere posledni verze je)),
stoji to kolem 1500,- a clovek ma pak nejaky vychozi stav.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Ano, automat nevyrazuje (pokud nemam puvodni verzi SW). Ale neco musi rict menici, ze ted ma/smi/musi proklouznout, protoze ted stojim na brzde a cekam, az padne zelena :) To "neco" je pravdepodobne cidlo seslapnuti brzdoveho pedalu.

Lehke popojizdeni je normalni, hydromenic nejde "rozepnout" uplne, vzdycky tam nejaky minimalni prenaseny moment je (s automatem jezdim s nimi zhruba poslednich patnact let).

Problem je, ze auto se ani nesnazi ten menic rozepnout (tu a tam, ne pokazde, ted ve vedrech je to castejsi), dokud znova neslapnu na brzdu. A to i v okamziku, kdy uz auto skoro stoji - jak pisu, je to zhruba stejne, jako kdybych s manualem za jizdy slapnul na brzdu a neseslapnul spojku (nebo nevyradil, pokud chceme slovickarit). Casteji to dela, kdyz pomalu a lehce dobrzduju - kdyz vezmu za brzdu ostreji, tak se to nestava.

Otazka tedy znela, zda ma smysl pitvat ten brzdovy snimac, nebo jestli muze byt pes zakopany na jinem dvorku...
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Zajsoft »

Kazdopadne bych zacal tim, ze bych si k tomu dotakl nekodo s VIDA/DiCE...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Tod2 »

myslím, že ve snímači to není
jak jsem řekl, měnič rozepne (za jízdy), když otáčky spadnou pod 1500, protože převodovka ztratí tlak, to se děje nebo ne?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Tod2 píše:měnič rozepne (za jízdy), když otáčky spadnou pod 1500, protože převodovka ztratí tlak, to se děje nebo ne?
Nevím, jak to za jízdy poznat?
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Zajsoft píše:Kazdopadne bych zacal tim, ze bych si k tomu dotakl nekodo s VIDA/DiCE...
To je teď časově a logisticky nerealizovatelné - já jsem jinde, než auto, dostanu se k němu snad večer a zítra přes den už zase ne. Navíc bych s ním potřeboval ve čtvrtek v noci pár set kilometrů odjet...
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Tod2 »

prostě brzdíš motorem, zpomaluješ a pod 1500 rozepne měnič, otáčky spadnou někde na 1000 (jako by to vyřadilo)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Tod2 »

ještě jedna zásadní otázka - olej měněný???
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

vityjan
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 959
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od vityjan »

Skoro bych to videl na zacinajici konec prevodovky. Byl to jeden z priznaku nasi padle almary. Pri dojezdu na krizovatku jakoby zapomel radit smerem dolu a auto logicky zacalo zakopavat...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Tak změna - auto se klepe jak drahej pes už hned po nastartování, do nějakejch 1500 otáček je to zlý, pak se to zklidňuje. Kurvadoprelepráce :(
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Tod2 píše:ještě jedna zásadní otázka - olej měněný???
Olej v čem - v motoru samozřejmě, v převodovce téměř přesně před dvěma rokama, měli ho kvůli tomu a nějaký základní prohlídce v T6R.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

vityjan píše:Skoro bych to videl na zacinajici konec prevodovky. Byl to jeden z priznaku nasi padle almary. Pri dojezdu na krizovatku jakoby zapomel radit smerem dolu a auto logicky zacalo zakopavat...
On mi to teď začal udělal už i za studena na parkovišti, bez předchozího zařazení nebo pokusu o rozjetí. Trochu se to změní při přeřazení z P na N nebo D, ale nijak zásadně.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Tod2 »

bavíme se o převodovce, tak v ní...
dva roky, kolik km? taky otázka, jak ho vyměnili, jak často se měnil před tím...
evidentně to kolabuje, asi by bylo nejlepší zavést to někomu, kdo to zhodnotí
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5739
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Warcz »

Ja si taky myslím, že by to mělo co nejrychleji k někomu kdo dělá automaty, pokud řekne že to je oprava za 30 000 tak zkusit AAA a když ani tam tak AV díly ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Pokud by někdo řekl, že 30, tak se kousnu, dám si panáka (nebo čtyři) a jdu do toho a budu si denně před spaním říkat, jak jsem z toho vyšel lacino, alespoň podle toho, co tu psal David Patočka... :( Problém je, že o moc víc dohromady nedám, nějak si ty závady nevybíraj zrovna ty nejlepší chvíle v životě. Jenom mám takovej pocit, že příští auto už nebude Volvo.
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Netušíte někdo, jak zjistím konkrétní typ převodovky, kterou v autě mám?
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od hajnej »

5-speed Aisin AW55-50/51SN automatic
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Wolfram1944 »

Jinak obecně z vinu.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

bitovod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Vůz: Volvo V70 D5 AT, 2002/2003

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od bitovod »

Díky. Dá se poznat, jestli to je 50 nebo 51? (VIN je YV1SW793932295756 ) I když ono je to v případě problémů asi jedno.

Jinak byl u mne Pepí Volvo s diagnostikou a výsledek se dostavil: Závada se neprojevila, počítač bez chyb. Tak jsem trochu zariskoval a na ten víkend odjel - no a result je ten, že když se to trochu ohřeje, děsně nerado to vyřazuje (při sjíždění z kopce sundám nohu z plynu a ono si to drží původní otáčky - vyřadí až po delším přišlápnutí brzdy) a navíc to začalo vibrovat, když jde motor pod tahem z nízkých otáček přes nějakých 1500 - shodou okolností jsou to otáčky, které má automat děsně rád a v podstatě v nich jezdí nejčastěji. A do toho se mi ještě po zapnutí zapalování začala rozsvěcet "ponorka" - vždycky jen na pár vteřin, ale co si vzpomínám, tak to nedělalo.

David Patička mi k tomu na FB napsal, že pravděpodobně hydroměnič, a po telefonu přidal info, že už na tyhle převodovky nic nemá a nedělá je :( Příští týden mu to tam snad povezu aspoň na projetí, ale moc radosti nemám, skoro bych si tipnul, že jsem někde v blízkosti análního otvoru...
_________________
VOLVO V70 D5 AT, 2002/2003
VOLVO 850 1996 2.5TDi, automat
(bylo: francouzské taxi VOLVO V70 II D5 AT, 2004, ještě že už je zpátky u prodejce...)

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

V70 II - automat nevyřadí

Příspěvek od Wolfram1944 »

Vida toho o moc více neřekla: AW55-50/51SN.
Leda se do toho zanořit a pohledat štítek...
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé