prasklé sedlo ventilu???

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

prasklé sedlo ventilu???

Příspěvek od jerguš »

Zdar vespolek, včera mě postihla nepříjemná záležitost, během jízdy Volvik začal nějak hůř táhnout a zrychlená prověrka u benzínky ukázala, že nefunguje jeden válec. Svíčka OK, jiskra taky, vstřik taky, kompresi nemam jak změřit, do vody netlakuje, olej O.K. a začalo v tom lehce cvakat nahoře (tj. ne na klice). Tak se chystám shodit hlavu a uvidím, nemáte s tím někdo nějakou zkušenost???S kámošema tipujeme prasklý sedlo ventilu, nebo tak něco. A co mám měnit při sundání hlavy? (gufera ventilů, těsnění a šrouby jsou jasný). Díky
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Jo a náhodou utahovací momenty na šrouby do hlavy??Dík
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

CBFranta
Offline
Příspěvky: 62
Registrován: 04 črc 2006 04:54
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Utahovací momenty šroubů hlav pro motory B5254FS,S,T :
Stupeň 1 20Nm
Stupeň 2 60Nm
Stupeň 3 130 stupňů plus.

/čerpáno s workschopu/
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Re: prasklé sedlo ventilu???

Příspěvek od mikis »

jerguš píše:Zdar vespolek, včera mě postihla nepříjemná záležitost, během jízdy Volvik začal nějak hůř táhnout a zrychlená prověrka u benzínky ukázala, že nefunguje jeden válec. Svíčka OK, jiskra taky, vstřik taky, kompresi nemam jak změřit, do vody netlakuje, olej O.K. a začalo v tom lehce cvakat nahoře (tj. ne na klice). Tak se chystám shodit hlavu a uvidím, nemáte s tím někdo nějakou zkušenost???S kámošema tipujeme prasklý sedlo ventilu, nebo tak něco. A co mám měnit při sundání hlavy? (gufera ventilů, těsnění a šrouby jsou jasný). Díky
asi máš bohužel pravdu...holt LPG
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

může to být i uštíplej ventil... :cry:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

GDPR_user

Re: prasklé sedlo ventilu???

Příspěvek od GDPR_user »

mikis píše:
jerguš píše:Zdar vespolek, včera mě postihla nepříjemná záležitost, během jízdy Volvik začal nějak hůř táhnout a zrychlená prověrka u benzínky ukázala, že nefunguje jeden válec. Svíčka OK, jiskra taky, vstřik taky, kompresi nemam jak změřit, do vody netlakuje, olej O.K. a začalo v tom lehce cvakat nahoře (tj. ne na klice). Tak se chystám shodit hlavu a uvidím, nemáte s tím někdo nějakou zkušenost???S kámošema tipujeme prasklý sedlo ventilu, nebo tak něco. A co mám měnit při sundání hlavy? (gufera ventilů, těsnění a šrouby jsou jasný). Díky
asi máš bohužel pravdu...holt LPG
Ty jseš úplně mimo!!!
Kdysi jsi někde četl nějaké informace které platily u škodovek s litinovými hlavami,které neměly tvrzené sedla ventilů,možná jsi s tím kdysi měl problém a teď tady meleš nesmysly a svádíš vše na LPG!!! :twisted: :twisted: :twisted: Měl jsem několik volv a prakticky všechny na plyn a nikdy nebyl žádný problém.Asi by bylo zajímavé udělat anketu kdo měl poruchu na Volvu způsobenou plynem.
Úplně stejně mohu reagovat na špatného nafťáka nebo benzína!!!
Vytáčí mne takové soudy jak někdo ví přesně co tomu je!!!Takoví mechanici pak dělají více škody než užitku.

GDPR_user

Re: prasklé sedlo ventilu???

Příspěvek od GDPR_user »

jerguš píše:Zdar vespolek, včera mě postihla nepříjemná záležitost, během jízdy Volvik začal nějak hůř táhnout a zrychlená prověrka u benzínky ukázala, že nefunguje jeden válec. Svíčka OK, jiskra taky, vstřik taky, kompresi nemam jak změřit, do vody netlakuje, olej O.K. a začalo v tom lehce cvakat nahoře (tj. ne na klice). Tak se chystám shodit hlavu a uvidím, nemáte s tím někdo nějakou zkušenost???S kámošema tipujeme prasklý sedlo ventilu, nebo tak něco. A co mám měnit při sundání hlavy? (gufera ventilů, těsnění a šrouby jsou jasný). Díky
Asi by to chtělo slyšet,ale nemůže být spíše přicpaný hydroštel???Jak víš,že svíčka je OK???Měnil jsi je????Už jsem se setkal s tím,že vyndaná svíčka dávala jiskru,ale po namontování ne.Prasklé sedlo ventilu se mi moc nezdá,protože by nejspíše vypadto a to by nebylo cvahání,ale sakra kravál.Pozor na sundávání hlavy,protože víko tvoří zároveň vaškovou skříň a bez přípravku dojde k vytržení šroubů.Doporučuji zkontaktovat Marru.

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Re: prasklé sedlo ventilu???

Příspěvek od mikis »

martinopel píše:
mikis píše:
asi máš bohužel pravdu...holt LPG
Ty jseš úplně mimo!!!
Kdysi jsi někde četl nějaké informace které platily u škodovek s litinovými hlavami,které neměly tvrzené sedla ventilů,možná jsi s tím kdysi měl problém a teď tady meleš nesmysly a svádíš vše na LPG!!! :twisted: :twisted: :twisted: Měl jsem několik volv a prakticky všechny na plyn a nikdy nebyl žádný problém.Asi by bylo zajímavé udělat anketu kdo měl poruchu na Volvu způsobenou plynem.
Úplně stejně mohu reagovat na špatného nafťáka nebo benzína!!!
Vytáčí mne takové soudy jak někdo ví přesně co tomu je!!!Takoví mechanici pak dělají více škody než užitku.

vycházím ze zkušeností ne mých ale jinných známých tzv. mechaniků (kteří mají mimochodem úspěšně fungující servis)kteří my přesně tohle tvrdili ať už se jednalo o volvo nebo chryslera.
A tu statistiku specifických závad např. uštíplé sedlo nebo ventil LPG vs benzin bych také rád udělal!!! Skvělý nápad....

a nečerti se tak :wink:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

bohužel (nebo dík) jsem neměl auto na LPG a u benzínu se mi nikdy taková závada nestala klep klep takže do statistik nepřispěju....
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Mno je fakt kamarad co má Fordy , tak asi do dvou si dával plyn , zjistil že po roce je motor K.O. , už do toho plyn nedava 8) ale jeho tchan ma Volvo 240 a funguje na plyn už dlouho a s krásnou spotřebou prostě spokojený ... takže Volvo motor (B2x -B2xx) jsou plynem takřka nezničitelné :wink:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Ty svíčky jsem pochopitelně měnil a hydroštel nepředpokládám, protože jsem před cca70 000 km dával všechny nový a origoš - i když člověk nikdy neví?? (vlastně kéž by to byl). Tak zatím jsem si koupil nový nářadí a jdu na to asi až o víkendu...
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

jerguš píše:Ty svíčky jsem pochopitelně měnil a hydroštel nepředpokládám, protože jsem před cca70 000 km dával všechny nový a origoš - i když člověk nikdy neví?? (vlastně kéž by to byl). Tak zatím jsem si koupil nový nářadí a jdu na to asi až o víkendu...
kurňa ty jsi muž činu "koupil nové nářadí a o víkendu jdu na to" máš můj obdiv na sundání hlavy bych si asi sám netroufnul...resp na sundání možná jó, ale to je asi tak všechno :D tak možná by jsi mohl (tedy pokud na to budeš mít náladu) udělat par fotek z průběhu prací a pak sesmolit nějaký kecání o tom co a jak. Myslim, že by ti tu bylo pár lidí vděčnejch když se podělíš o zkušenosti.A bylo by to pěkné zakončení tohohle topicu. :!:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Můžu to zkusit... A pokud jde o statistiku provozu na LPG, tak moje zkušenosti: Š Garde - podpálené ventily po asi cca 4 letech, Š Rapid 136 - prasklý píst mezi kroužky (je otázka, jestli to souviselo), Peugeot 309 1.6 - naprosto bez problémů, Tatra 613-2 - naprosto bez problémů. A víc jsem toho zatim na LPG neměl.
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 08 čer 2005 13:28
Vůz: C 70

Příspěvek od LADA11 »

co to je hydroštel ??? taky mi tam nahoře lehce něco cvaká, ale motor beží normálně, spotřeba stejná výkon taky... :(
_________________
Volv

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

LADA11 píše:co to je hydroštel ??? taky mi tam nahoře lehce něco cvaká, ale motor beží normálně, spotřeba stejná výkon taky... :(
dle mých laických znalostí kovový váleček kterým prochází tlak oleje který tlumí rázy ventilů na vačku a zároveň dělá mezi nimi předepsanou vůli....

většinou se ucpe....
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

jerguš píše:Můžu to zkusit... A pokud jde o statistiku provozu na LPG, tak moje zkušenosti: Š Garde - podpálené ventily po asi cca 4 letech, Š Rapid 136 - prasklý píst mezi kroužky (je otázka, jestli to souviselo), Peugeot 309 1.6 - naprosto bez problémů, Tatra 613-2 - naprosto bez problémů. A víc jsem toho zatim na LPG neměl.
jak máš dlouho to 850?? a odkdy jezdí na plyn?? a je to sekvenční vstřik nebo směšovač??
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

mikis píše:
jerguš píše:Můžu to zkusit... A pokud jde o statistiku provozu na LPG, tak moje zkušenosti: Š Garde - podpálené ventily po asi cca 4 letech, Š Rapid 136 - prasklý píst mezi kroužky (je otázka, jestli to souviselo), Peugeot 309 1.6 - naprosto bez problémů, Tatra 613-2 - naprosto bez problémů. A víc jsem toho zatim na LPG neměl.
jak máš dlouho to 850?? a odkdy jezdí na plyn?? a je to sekvenční vstřik nebo směšovač??
850 mám dva roky, najel jsem na ní cca 97 000 km a plyn v tom mám cca 80 000 km, klasiku směšovač s el. regulací bohatosti v otáčkách. S plynem v tom zatím nebyl problém.... Už jsem chtěl slavit 100 000 km na 850, ale asi si počkám... Alespoň se oteplí... :)
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

tak už se to rýsuje, je to prasklý výfukový ventil (odštíplý), snad v týdnu seženu díly a o víkendu to složíme. Fotky mi bohužel vyšly mizerně, tak ani snad nemá cenu je sem dávat...
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

jerguš píše:tak už se to rýsuje, je to prasklý výfukový ventil (odštíplý), snad v týdnu seženu díly a o víkendu to složíme. Fotky mi bohužel vyšly mizerně, tak ani snad nemá cenu je sem dávat...
Odštíplý????Co je to za ptákovinu???Zkus přecejen ty fotky.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

martinopel píše:
jerguš píše:tak už se to rýsuje, je to prasklý výfukový ventil (odštíplý), snad v týdnu seženu díly a o víkendu to složíme. Fotky mi bohužel vyšly mizerně, tak ani snad nemá cenu je sem dávat...
Odštíplý????Co je to za ptákovinu???Zkus přecejen ty fotky.
Co je na tom divnýho? Normálně se ti uštípne kus talířku. Já to viděl u motorky, která byla špatně přetryskovaná.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Nebyl spíš upálenej?

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Jasně že to bylo způsobený špatnou teplotou, ale vypadalo to jako když se z toho talířku vyštípne kruhová výseč s ostrým lomem.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

dali píše:Jasně že to bylo způsobený špatnou teplotou, ale vypadalo to jako když se z toho talířku vyštípne kruhová výseč s ostrým lomem.
No právě o tom mluvím to je propálený a né uštíplý ventil!!!Většinou je to malými nebo žádnými vůlemi na ventilu. :roll: :roll: :roll:

jerguš
Offline
Příspěvky: 69
Registrován: 19 led 2005 20:35
Bydliště: Bechyně

Příspěvek od jerguš »

Fakt se až stydím, ale byla tma a mám aušus foťák. Jinak ten lom má ostré hrany...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Co píst? není na něm něco vidět, jako poškození?
This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“