Áááno, samosvor není samospasitelné zařízení, to není nic, vždy jde o nějaké hranice. S kolmo přejížděným obrubníkem není problém, u volva se vždy nějaká ta síla navíc najde, ale legrace se samosvorem začíná při přejíždění něčeho šikmo a běda jestli je nasněžíno...Sergej píše:Dovolim si nesuhlasit, Samosvor nie je samospasitelne riesenie a pokial kolesa nemaju dostatocnu adheziu nevyskriabes sa nikam. Treba si uvedomit ze v nasom pripade posobia predne kolesa, hlavne v snehu, ako velmi ucinna brzda. tlacena tazkym motorom smerom dolu. (Skus sa postavit prednymi kolesami kolmo k obrubniku a skus nan vyjst. Potom porovnaj potrebnu silu s tym istym pripadom na predokolke)zoid píše:Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...
Druha vec je, ze treba rozlisovat samosvor a samocinnu uzavierku - pri samosvore ostava na kolese v najhorsom pripade len cca 20% vykonu (LSD - lamelami brzdeny diferak), takze auto do strany pojde. Pri uzavretej uzavierke je prenos sil 1:1 a auto by malo ist rovno.
Samosvor je najucinnejsi na adheznom povrchu. s jeho pomocou som sa vyhrabal z 40 cm hlbokeho vymyteho vymola (cez dazde tam isiel potocik) na polnohosp. ceste. Vtedy bola prava polka auta vo vymole a lava sa ledvaj dotykala cesty.
Ten příměr s příkopou mě napad protože jsem před pár dny do příkopy zahučel a málem i vyjel, ale pak nějaká nosná sněhová hrouda povolila a bylo to. Kola ve vzduchu nefungujou ani se samosvorem. Tímto bych chtěl poděkovat yoshitoshimu za vytažení - DÍKY!