Samosvor

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
zoid
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

Samosvor

Příspěvek od zoid »

Sergej píše:
zoid píše:Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...
Dovolim si nesuhlasit, Samosvor nie je samospasitelne riesenie a pokial kolesa nemaju dostatocnu adheziu nevyskriabes sa nikam. Treba si uvedomit ze v nasom pripade posobia predne kolesa, hlavne v snehu, ako velmi ucinna brzda. tlacena tazkym motorom smerom dolu. (Skus sa postavit prednymi kolesami kolmo k obrubniku a skus nan vyjst. Potom porovnaj potrebnu silu s tym istym pripadom na predokolke)
Druha vec je, ze treba rozlisovat samosvor a samocinnu uzavierku - pri samosvore ostava na kolese v najhorsom pripade len cca 20% vykonu (LSD - lamelami brzdeny diferak), takze auto do strany pojde. Pri uzavretej uzavierke je prenos sil 1:1 a auto by malo ist rovno.
Samosvor je najucinnejsi na adheznom povrchu. s jeho pomocou som sa vyhrabal z 40 cm hlbokeho vymyteho vymola (cez dazde tam isiel potocik) na polnohosp. ceste. Vtedy bola prava polka auta vo vymole a lava sa ledvaj dotykala cesty.
Áááno, samosvor není samospasitelné zařízení, to není nic, vždy jde o nějaké hranice. S kolmo přejížděným obrubníkem není problém, u volva se vždy nějaká ta síla navíc najde, ale legrace se samosvorem začíná při přejíždění něčeho šikmo a běda jestli je nasněžíno...
Ten příměr s příkopou mě napad protože jsem před pár dny do příkopy zahučel a málem i vyjel, ale pak nějaká nosná sněhová hrouda povolila a bylo to. Kola ve vzduchu nefungujou ani se samosvorem. Tímto bych chtěl poděkovat yoshitoshimu za vytažení - DÍKY! :good:
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

jojosss
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: V70 D5 '02
Bydliště: Bratislava

Samosvor

Příspěvek od jojosss »

Najjednoduchsia odpoved na otazku ci mas alebo nemas samosvor je:
1.)Zdvihnut cely zadok(predok) do vzduchu
2.)Vyradit
3.)Potocit lavym kolesom do predu,ked sa bude prave koleso tocit opacnym smerom(dozadu) tak nemas LSD,ak sa tocia obidve rovnakym smerom tak mas LSD.
3.)Auto polozit na zem a jazdit,ci uz s dobrym alebo zlym pocitom... 8)

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1600
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Samosvor

Příspěvek od Sarkasmic »

nemusí tak bejt... :D Já ho tam 100pro mám a kola se ve vzduchu točí jak se jim zachce...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2596
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Samosvor

Příspěvek od Sergej »

jojosss píše:Najjednoduchsia odpoved na otazku ci mas alebo nemas samosvor je:
1.)Zdvihnut cely zadok(predok) do vzduchu
2.)Vyradit
3.)Potocit lavym kolesom do predu,ked sa bude prave koleso tocit opacnym smerom(dozadu) tak nemas LSD,ak sa tocia obidve rovnakym smerom tak mas LSD.
3.)Auto polozit na zem a jazdit,ci uz s dobrym alebo zlym pocitom... 8)
NIe je pravda, dovolim si modifikovat.
Pohananu napravu do vzduchu, nastartovat, zaradit 1, plyn nestlacat
V rukaviciach skusit zastavit jedno z kolies.
Ak ide, samosvor nie je, ak nejde zastavit samosvor je pritomny.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1600
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Samosvor

Příspěvek od Sarkasmic »

případné zájemce o tento test upozornuju,že chvilku se nic neděje a pak dostanete kopanec... :D Chytejte za neu,nikdy za díry v disku.... :pardon:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2596
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Samosvor

Příspěvek od Sergej »

Sarkasmic píše:případné zájemce o tento test upozornuju,že chvilku se nic neděje a pak dostanete kopanec... :D Chytejte za neu,nikdy za díry v disku.... :pardon:
No prave asi zalezi aky typ samosvoru mas, mne to bralo pekne plynule, ziadny kopanec. Mam LSD.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1600
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Samosvor

Příspěvek od Sarkasmic »

ja mam ne lsd... Mas nekde fotku vnitrku?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2596
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Samosvor

Příspěvek od Sergej »

Sarkasmic píše:ja mam ne lsd... Mas nekde fotku vnitrku?
Nie, nebol dovod to rozoberat. Ale je to na 960ke
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Samosvor

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Nie, nebol dovod to rozoberat. Ale je to na 960ke
960 ma zamek, ne lsd.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2596
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Samosvor

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:Nie, nebol dovod to rozoberat. Ale je to na 960ke
960 ma zamek, ne lsd.
Tak ale zamok rozdeluje otacky resp silu 1:1 nie ? A prave v tom jarku co som bol, tak zatazene koleso sa tocilo o dost pomalsie ako to skoro v lufte. A ked sme to skusali tak ziadne kopnutie (ako by som od odstrediveho mechanizmu ocakaval) sa nekonalo.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Samosvor

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:
tomasss píše:960 ma zamek, ne lsd.
Tak ale zamok rozdeluje otacky resp silu 1:1 nie ? A prave v tom jarku co som bol, tak zatazene koleso sa tocilo o dost pomalsie ako to skoro v lufte. A ked sme to skusali tak ziadne kopnutie (ako by som od odstrediveho mechanizmu ocakaval) sa nekonalo.
Tak co jsem se jeste tak docetl, u 960 je to o tom jestli mela zaklad (=uzaverku, ALD), nebo priplatek (samosvor, LSD). Kazde me sve pro a proti. Podle toho jak to popisujes tak mas zrejme LSD.

http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Diff_LSD/diff_lsd_volvo_dana.htm
http://www.turbobricks.org/mods.php?content=art0014
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2413
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Samosvor

Příspěvek od jarek.krizan »

Můj diferák na devítce asi taky bere LSD :crazy: , dozadu zabírají obě kola, dopředu jen jedno :P
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1293
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Samosvor

Příspěvek od LUBOŠ »

jarek.krizan píše:Můj diferák na devítce asi taky bere LSD :crazy: , dozadu zabírají obě kola, dopředu jen jedno :P
to znamená, že v krizovce musíš vždycky zařadit revers :D
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Samosvor

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Můj diferák na devítce asi taky bere LSD :crazy: , dozadu zabírají obě kola, dopředu jen jedno :P
Zajimavy, mas LSD nebo uzaveru?
Ja dneska trochu pokusoval, a taky jsem zjistil neco zajimavyho. Kdyz zajedu jednim kolem na led a druhym stojim na asfaltu, a pridam plyn, tak se kolo na ledu protoci, pak to s autem cukne jak se dif zamkne a jedu. Kolo na snehu nemam v tu chvili sanci protocit, je to napevno s tim na asfaltu. Ale kdyz prijedu pomalu do zatacky a zacnu tocit (a 50kmh jsem jizdou rozhodne nedosahl), tak zadek neuskakuje...tak si nejsem jistej kdy se to teda vlastne odemkne...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1600
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Samosvor

Příspěvek od Sarkasmic »

odemyká to při přesažení 2.500 rpm tuším,případně po pootočení nekterýho kola rychleji vpřed (napřiklad při zatáčení)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2413
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Samosvor

Příspěvek od jarek.krizan »

tomasss píše:
jarek.krizan píše:Můj diferák na devítce asi taky bere LSD :crazy: , dozadu zabírají obě kola, dopředu jen jedno :P
Zajimavy, mas LSD nebo uzaveru?
Ja dneska trochu pokusoval, a taky jsem zjistil neco zajimavyho. Kdyz zajedu jednim kolem na led a druhym stojim na asfaltu, a pridam plyn, tak se kolo na ledu protoci, pak to s autem cukne jak se dif zamkne a jedu. Kolo na snehu nemam v tu chvili sanci protocit, je to napevno s tim na asfaltu. Ale kdyz prijedu pomalu do zatacky a zacnu tocit (a 50kmh jsem jizdou rozhodne nedosahl), tak zadek neuskakuje...tak si nejsem jistej kdy se to teda vlastne odemkne...
Mám tam asi Kožíška, protože jinak to postrádá logiku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

NGe
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

Samosvor

Příspěvek od NGe »

Než abych to plevelil jinde, zkusím to zde. Oč jde ? Potřebuji zjistit zda-li by neměl být problém použít samosvor ze sedmičky na devítku ? Motorizace jsou stejné tudíž D24TIC, špajzka rovněž - M46 ... Bude to fungovat ? :pardon: Děkuji pěkně za pomoc :)
_________________
Volvo 850 T-5R "95"
Volvo 245 B230F "93"
Volvo 244 B21A "75"

Bylo: Volvo 850R 96' Dark olive pearl, Volvo 940 93' D24TIC

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4736
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Samosvor

Příspěvek od Ondra. »

ano bude ale bude to mit jiny pomer,
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 579
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Samosvor

Příspěvek od volvoperformance »

Ondra. píše:ano bude ale bude to mit jiny pomer,
Stačí přemontovat vnitřek. :wink:

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2596
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Samosvor

Příspěvek od Sergej »

NGe píše:Než abych to plevelil jinde, zkusím to zde. Oč jde ? Potřebuji zjistit zda-li by neměl být problém použít samosvor ze sedmičky na devítku ? Motorizace jsou stejné tudíž D24TIC, špajzka rovněž - M46 ... Bude to fungovat ? :pardon: Děkuji pěkně za pomoc :)
A nebude fungovat abs a tachometer, ak sedma nebola abs osadena.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4736
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Samosvor

Příspěvek od Ondra. »

emulator :)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 579
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Samosvor

Příspěvek od volvoperformance »

Sergej píše:
NGe píše:Než abych to plevelil jinde, zkusím to zde. Oč jde ? Potřebuji zjistit zda-li by neměl být problém použít samosvor ze sedmičky na devítku ? Motorizace jsou stejné tudíž D24TIC, špajzka rovněž - M46 ... Bude to fungovat ? :pardon: Děkuji pěkně za pomoc :)
A nebude fungovat abs a tachometer, ak sedma nebola abs osadena.
ABS je pouze otázkou kroužku na diferenciálu.

NGe
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

Samosvor

Příspěvek od NGe »

Ondra. píše:ano bude ale bude to mit jiny pomer,
Zrovna to ale nebude moc znát ne ? Jinak děkuji za pomoc :)
_________________
Volvo 850 T-5R "95"
Volvo 245 B230F "93"
Volvo 244 B21A "75"

Bylo: Volvo 850R 96' Dark olive pearl, Volvo 940 93' D24TIC

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12098
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Samosvor

Příspěvek od Urvanej »

Důležitý je, zda sedma měla ABS, ale hlavně jakej je to rok výroby.
Porovnej dírou od čidla, nebo sundej víko, zda oba diferáky maji stejný počet zoubků snímacího kroužku. Je to poznat okem, protože se dělaly:
12 zubů pro sedmičky bez ABS
48 zubů je standard a nejčastější řešení, měly to všechny devítky a některý sedmičky
96 zubů se dával na sedmičky s ABS MY 88-89
To je takovej rozdíl, že to neni potřeba počítat a je to prostě vidět.
Pokud budou rozdílný, tak lze použít elektronickou úpravu signálu ze snímače, případně lze zuby ubrousit flexou.
Diferáky bych rozhodně nerozebíral, protože správný osazení ozubených kol neni uplně hračka a pokud se to pak nesloží správně, tak životnost a hlučnost jde do kopru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

NGe
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: 940 D24TIC 93'
Bydliště: Liberec

Samosvor

Příspěvek od NGe »

Urvanej píše:Důležitý je, zda sedma měla ABS, ale hlavně jakej je to rok výroby.
Porovnej dírou od čidla, nebo sundej víko, zda oba diferáky maji stejný počet zoubků snímacího kroužku. Je to poznat okem, protože se dělaly:
12 zubů pro sedmičky bez ABS
48 zubů je standard a nejčastější řešení, měly to všechny devítky a některý sedmičky
96 zubů se dával na sedmičky s ABS MY 88-89


Děkuji za tuto pro mě velmi cennou odpověď ! Omrknu to jak to vypadá, zatim to je ve fázi řešení.
_________________
Volvo 850 T-5R "95"
Volvo 245 B230F "93"
Volvo 244 B21A "75"

Bylo: Volvo 850R 96' Dark olive pearl, Volvo 940 93' D24TIC

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé