Samosvor
- Autor
- Zpráva
Samosvor
Zdravim, mel bych nekolik otazek k samosvoru. Rejpaly upozornuju, ze jsem si tady vsechno co bylo napsano precetl (i neco malo jinde na webu) a nevim o tom technicky temer nic - takze me prosim nekamenujte za blbe dotazy . Chci si to jen vyjasnit a naucit se s tim jezdit.
Mam prvni zimu 940 se samosvorem. Predtim jsem roky jezdil se zadohrabem a zima byla vzdy nic moc - betonovy blok nebo spolujezdci do kufru. I s plne nalozenym kombikem na horach byly problemy. Zdala se to ale dobra nabidka a taky proto, ze tam byl samosvor, jsem vstoupil opet do teze reky a mam zase zadohrab.
Ted pri prvnim poradnem snehu jsou to mel sanci trochu vyzkouset a zde jsou zkusenosti a otazky.
Pozorovni 1. - S prazdnym kufrem to (skoro) vubec nepomuze. I s citlivou praci se spojkou zadek plave. Je to normalni?
Pozorovani 2. - Pokud mam obe kola na stejnem povrchu (led nebo rozbredly snih), tak to opet (skoro) vubec nepomuze. Je to normalni?
Pozorovani 3. - Pri jizde krokem na morkem snehu to obcas cukne (je to i slyset) v zadni naprave. Je to sepnuti uzaverky?
Otazka 4. - Jak se s tim ma spravne jezdit? Jestli to jde popsat par vetami ...
Otazka 5. - Bude se to chovat podobne na mokre silnici jako ve snehu?
Otazka 6. - Funguje to i na zpatecku?
Otazka 7. - Jakou roli hraje rychlost v tom, jestli samosvor zafunguje?
Diky za kazdy komentar i jakoukoliv radu.
Mam prvni zimu 940 se samosvorem. Predtim jsem roky jezdil se zadohrabem a zima byla vzdy nic moc - betonovy blok nebo spolujezdci do kufru. I s plne nalozenym kombikem na horach byly problemy. Zdala se to ale dobra nabidka a taky proto, ze tam byl samosvor, jsem vstoupil opet do teze reky a mam zase zadohrab.
Ted pri prvnim poradnem snehu jsou to mel sanci trochu vyzkouset a zde jsou zkusenosti a otazky.
Pozorovni 1. - S prazdnym kufrem to (skoro) vubec nepomuze. I s citlivou praci se spojkou zadek plave. Je to normalni?
Pozorovani 2. - Pokud mam obe kola na stejnem povrchu (led nebo rozbredly snih), tak to opet (skoro) vubec nepomuze. Je to normalni?
Pozorovani 3. - Pri jizde krokem na morkem snehu to obcas cukne (je to i slyset) v zadni naprave. Je to sepnuti uzaverky?
Otazka 4. - Jak se s tim ma spravne jezdit? Jestli to jde popsat par vetami ...
Otazka 5. - Bude se to chovat podobne na mokre silnici jako ve snehu?
Otazka 6. - Funguje to i na zpatecku?
Otazka 7. - Jakou roli hraje rychlost v tom, jestli samosvor zafunguje?
Diky za kazdy komentar i jakoukoliv radu.
-
Offline
- Příspěvky: 1077
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Samosvor
To je normální. Diferenciál je převod, který umožňuje rozdílnou rychlost otáčení kol a tím rozdělování hnací síly plynule od 0 % do 100 % na kterékoli z obou kol. Primárně je tam diferenciál proto, aby kola mohla mít rozdílnou rychlost v zatáčkách (vnitřní opisuje kratší oblouk, jede tedy pomaleji). Standardní diferenciál přiděluje více síly na kolo, které jede rychleji (nebo má horší trakci). Z toho plyne, že může dojít na to, že jede-li jedno kolo po povrchu s dobrou adhezí a druhé po ledu (s minimální adhezí), přenese se 100 % výkonu na kolo s menší trakcí (na ledu) a auto se nerozjede, i když by ho kolo stojící na asfaltu rozpohybovat mohlo. Samosvor nebo diferenciál s omezeným prokluzem (což není totéž, ale rozdíl není podstatný pro téma diskuse) funguje tak, že nenechá výkon přenášený na kolo s větší trakcí klesnout pod určité procento. Tj. i když jedno kolo na ledě klouže, druhé na asfaltu dostane (dejme tomu) 20 % výkonu a auto se rozjede. Tolik rozjezd.hawkeye píše:Zdravim, mel bych nekolik otazek k samosvoru. Rejpaly upozornuju, ze jsem si tady vsechno co bylo napsano precetl (i neco malo jinde na webu) a nevim o tom technicky temer nic - takze me prosim nekamenujte za blbe dotazy . Chci si to jen vyjasnit a naucit se s tim jezdit.
Mam prvni zimu 940 se samosvorem. Predtim jsem roky jezdil se zadohrabem a zima byla vzdy nic moc - betonovy blok nebo spolujezdci do kufru. I s plne nalozenym kombikem na horach byly problemy. Zdala se to ale dobra nabidka a taky proto, ze tam byl samosvor, jsem vstoupil opet do teze reky a mam zase zadohrab.
Ted pri prvnim poradnem snehu jsou to mel sanci trochu vyzkouset a zde jsou zkusenosti a otazky.
Pozorovni 1. - S prazdnym kufrem to (skoro) vubec nepomuze. I s citlivou praci se spojkou zadek plave. Je to normalni?
A teď ke smyku: Dostává-li se auto se std. diferenciálem do smyku zadní hnané nápravy, jedno z kol se odlehčí a vybije se na něm větší část výkonu, který potom chybí pro roztáčení kola s lepší trakcí, tj. účinek je podobný, jako kdyby ti "řídicí jednotka" ubrala plyn. Auto má tedy tendenci se spíše stabilizovat. Tolik výhoda std. diferáku. Na druhou stranu při jízdě do kopce můžeš dojet na to, že půlka zledovatělé silnice znamená smol pachol.
Oproti tomu samosvor má tu vlastnost, že ve smyku nenechá odlehčené kolo úplně protočit, tímpádem se můžou utrhnout obě kola a nastává drift (To je vpodstatě důvod, proč má samosvor každé BMW M3 - lidi s tím chtěli blbnout a fabrika musela zařídit, aby bylo možné s tímto autem jezdit řízeným driftem. Kdyby tam samosvor nebyl, auto by se v půlce zatáčky z kouřícím odlehčeným kolem zastavilo.) Tolik nevýhoda samosvoru, proti které se dá bojovat citlivější prací na plynu nebo využíváním této vlastnosti = jízdou v řízeném přetáčivém smyku. Výhodou ale je, že nerovnoměrně kluzká silnice není problém.
Viz předchozí odstavec. Jedeš-li rovně a jsou-li obě kola na stejném povrchu, samosvor ti skoro nijak nepomůže, síly působící na jednotlivá kola jsou vyrovnané.hawkeye píše: Pozorovani 2. - Pokud mam obe kola na stejnem povrchu (led nebo rozbredly snih), tak to opet (skoro) vubec nepomuze. Je to normalni?
To by mohlo být ono.hawkeye píše: Pozorovani 3. - Pri jizde krokem na morkem snehu to obcas cukne (je to i slyset) v zadni naprave. Je to sepnuti uzaverky?
Viz odstavec 1: Jízda v lehkém řízeném přetáčivém smyku nebo citlivá práce s plynem.hawkeye píše: Otazka 4. - Jak se s tim ma spravne jezdit? Jestli to jde popsat par vetami ...
Viz 2.: Ano, ale na mokru jsou síly působící na kola větší, takže se to projeví při větším výkonu.hawkeye píše: Otazka 5. - Bude se to chovat podobne na mokre silnici jako ve snehu?
Nenapadá mě, proč by nemělo...hawkeye píše: Otazka 6. - Funguje to i na zpatecku?
Není začhawkeye píše:
Diky za kazdy komentar i jakoukoliv radu.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
V podtstatě se shoduju s předřečníkem, stručně:
1)ano, mám v kufru pod podlahou cca 40 kg zátěže
2)ano, je, viz zdůvodnění předřečníka, nicméně se spíše jedno kolo chytne než u std. dif., vyjel jsem i z asi půlmetr hlobokého zasněženého příkopu plného bláta, jelikož jedno kolo mělo podklad
3)ano, také to cítím, ale jen při mezních situacích, třeba když zajíždím do nahrnutého sněhu u kraje chodníku
4)nevím, jezdí se mi dobře, je to náchylnější na smyky, hlavně na mokru, na sněhu s tím počítám
5)ano, ale jak již řečeno, až při větších silách a rychlostech, super je hlavně rozjezd do křižovatky s odbočením, kdy všichni koukaj, jak dvojka trhá asfalt, působí to dojmem většího výkonu než je
6)ano, na sněhu ověřeno
7) domnívám se, že žádnou, funguje i při rozjezdu od kraje chodníku z hromad sněhu, mám někdy pocit, jako by byla dvojka buldozer, typická je situace, kdy je jedno kolu v tom nahrnutém sněhu a druhé na mokrém asfaltu
Závěrem opakuji, chce to ale zátěž do kufru!!! Plnou nádrž + nějaké dlaždice či pytel písku a pod.
1)ano, mám v kufru pod podlahou cca 40 kg zátěže
2)ano, je, viz zdůvodnění předřečníka, nicméně se spíše jedno kolo chytne než u std. dif., vyjel jsem i z asi půlmetr hlobokého zasněženého příkopu plného bláta, jelikož jedno kolo mělo podklad
3)ano, také to cítím, ale jen při mezních situacích, třeba když zajíždím do nahrnutého sněhu u kraje chodníku
4)nevím, jezdí se mi dobře, je to náchylnější na smyky, hlavně na mokru, na sněhu s tím počítám
5)ano, ale jak již řečeno, až při větších silách a rychlostech, super je hlavně rozjezd do křižovatky s odbočením, kdy všichni koukaj, jak dvojka trhá asfalt, působí to dojmem většího výkonu než je
6)ano, na sněhu ověřeno
7) domnívám se, že žádnou, funguje i při rozjezdu od kraje chodníku z hromad sněhu, mám někdy pocit, jako by byla dvojka buldozer, typická je situace, kdy je jedno kolu v tom nahrnutém sněhu a druhé na mokrém asfaltu
Závěrem opakuji, chce to ale zátěž do kufru!!! Plnou nádrž + nějaké dlaždice či pytel písku a pod.
-
Offline
- Příspěvky: 1077
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Ehm. Pokud má jedno kolo podklad, tak je to jiná situace, ne? To pak kola nejsou na stejném podkladu ... A samosvor ti samozřejmě pomůže....Jarda S40 píše: 2)ano, je, viz zdůvodnění předřečníka, nicméně se spíše jedno kolo chytne než u std. dif., vyjel jsem i z asi půlmetr hlobokého zasněženého příkopu plného bláta, jelikož jedno kolo mělo podklad
Jinak děkuji za potvrzení mých tezí.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
No jedno kolo bylo v tom příkopu a bahně a druhé na zasněžené cestě, neujetých cca 20cm sněhu. Je jasné, že jeden podklad byl lepší, ta cesta. Dal jsem to jako příklad, že se přece jenom lépe chytne než std. dif. Po pravdě, když jsem to viděl, chtěl jsem jít hledat někoho na vytažení, ale potom jsem to ještě jednou zkusil. Od toho kola v příkopě jen stříkala směs bahna a sněhu, prostě hnus. Nacouval jsem tam při otáčení, jelikož ten příkop nebyl vidět a po asi 1/2 hod. sněžení jsem z auta skoro nic neviděl, no prostě jsem udělal blbost. Ale mít přední náhon, byl jsem v poho, jelikož předek byl na cestě Naštěstí je tu již jaro a budeme řešit příjemnější věci - kvetou kočičky!tnemec píše:Ehm. Pokud má jedno kolo podklad, tak je to jiná situace, ne? To pak kola nejsou na stejném podkladu ... A samosvor ti samozřejmě pomůže....Jarda S40 píše: 2)ano, je, viz zdůvodnění předřečníka, nicméně se spíše jedno kolo chytne než u std. dif., vyjel jsem i z asi půlmetr hlobokého zasněženého příkopu plného bláta, jelikož jedno kolo mělo podklad
Jinak děkuji za potvrzení mých tezí.
-
Offline
- Příspěvky: 1077
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Jardo, přečti si ten bod 2) ještě jednou. Řeší se v něm situace, kdy mají obě kola totožný podklad.Jarda S40 píše:No jedno kolo bylo v tom příkopu a bahně a druhé na zasněžené cestě, neujetých cca 20cm sněhu. Je jasné, že jeden podklad byl lepší, ta cesta. Dal jsem to jako příklad, že se přece jenom lépe chytne než std. dif. Po pravdě, když jsem to viděl, chtěl jsem jít hledat někoho na vytažení, ale potom jsem to ještě jednou zkusil. Od toho kola v příkopě jen stříkala směs bahna a sněhu, prostě hnus. Nacouval jsem tam při otáčení, jelikož ten příkop nebyl vidět a po asi 1/2 hod. sněžení jsem z auta skoro nic neviděl, no prostě jsem udělal blbost. Ale mít přední náhon, byl jsem v poho, jelikož předek byl na cestě Naštěstí je tu již jaro a budeme řešit příjemnější věci - kvetou kočičky!tnemec píše:
Ehm. Pokud má jedno kolo podklad, tak je to jiná situace, ne? To pak kola nejsou na stejném podkladu ... A samosvor ti samozřejmě pomůže....
Jinak děkuji za potvrzení mých tezí.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
A pokud je jedno kolo v luftě tak je Vám samosvor na ho.no!!!Jarda S40 píše:Njn, pokud bude stejný (kluzký), tak je samozřejmě v pr... Ale v praxi bývá takový nestejný, kousek tak a kousek jinak. Metr klouže levé kolo a metr pravé, no jsem se zakecal, no. Odvolávám nahoře zmíněné, a tvrdím že pokud bude stejný tak ... (ale stejně se chytne spíše ten samosvor )
-
Offline
- Příspěvky: 1077
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
To spíš navopak ne? Když je v luftě jedno kolo bez samosvoru, tak jsi v řiti, když se samosvorem, tak máš furt nějaké procento výkonu na non-luft kole, nicht wahr?martinopel píše:A pokud je jedno kolo v luftě tak je Vám samosvor na ho.no!!!Jarda S40 píše:Njn, pokud bude stejný (kluzký), tak je samozřejmě v pr... Ale v praxi bývá takový nestejný, kousek tak a kousek jinak. Metr klouže levé kolo a metr pravé, no jsem se zakecal, no. Odvolávám nahoře zmíněné, a tvrdím že pokud bude stejný tak ... (ale stejně se chytne spíše ten samosvor )
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
No to se právě pleteš.Samosvor má schopnost přenášet kroutící moment pouze v případě,že obě kola mají nějaký odpor. http://www.uzaverky.unas.cz/jakpracuje.htmtnemec píše:To spíš navopak ne? Když je v luftě jedno kolo bez samosvoru, tak jsi v řiti, když se samosvorem, tak máš furt nějaké procento výkonu na non-luft kole, nicht wahr?martinopel píše:A pokud je jedno kolo v luftě tak je Vám samosvor na ho.no!!!
-
Offline
- Příspěvky: 1077
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Zajímavé Ovšem šance, že se u silničního auta dostane jedno kolo do vzduchu není příliš velká.martinopel píše:No to se právě pleteš.Samosvor má schopnost přenášet kroutící moment pouze v případě,že obě kola mají nějaký odpor. http://www.uzaverky.unas.cz/jakpracuje.htmtnemec píše:
To spíš navopak ne? Když je v luftě jedno kolo bez samosvoru, tak jsi v řiti, když se samosvorem, tak máš furt nějaké procento výkonu na non-luft kole, nicht wahr?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
-
Offline
- Příspěvky: 282
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC70 D5 AWD
- Bydliště: Brno
A to si dovolim nesuhlasit , pokud někde neznamo couvaš jako Jarda , ještě navic je všude snih tak tu diru (přikop) určitě neuvídíš to se nebavim o tom že se taky mužeě plácat na břiše a si uplně jak velryba na plážitnemec píše: Zajímavé Ovšem šance, že se u silničního auta dostane jedno kolo do vzduchu není příliš velká.
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Hmm, nevím a hádat se nebudu. Možné to je, viz moje podmínka zátěže v kufru. Nicméně já jsem k tomu mít jedno kolo ve vzduchu byl již velice blízko. Každopádně by tam místo Florindy bylo auto s normálním dif. v pr... stoprocentně (zadohrab). A každopádně já jsem spokojen A pokud by se to náhodou stalo, tak prostě přendám tu zátěž v kufru na jednu stranu. Samosvor není všemocný, ale na kluzku vyřeší hodně problémů, na jaké by auto bez něj nemělo ani náhodou.
-
Offline
- Příspěvky: 1451
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Njn, ale bylo to na rozhraní lesa a louky, polní cesta, fujavice se sněhema já byl blb, že se mi nechtělo vše poctivě čistit, hlavně zrcátka. Takže ta šance, že bude někdo stejně blbej je malá!DejFe píše:A to si dovolim nesuhlasit , pokud někde neznamo couvaš jako Jarda , ještě navic je všude snih tak tu diru (přikop) určitě neuvídíš to se nebavim o tom že se taky mužeě plácat na břiše a si uplně jak velryba na plážitnemec píše: Zajímavé Ovšem šance, že se u silničního auta dostane jedno kolo do vzduchu není příliš velká.
P.S. Bejt blbej je těžké, v tom oboru je velká konkurence!
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2383
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Prostě a jednoduše vše už bylo napsáno, takže když to shrnu, tak samosvor, dif. z omezenou svorností nebo uzávěrkou, je lepší ( v našich podmínkách ) než klasický dif. ( jinak by se nevyráběly ) a chce to jen praxi a cvik se s tím naučit jezdit. Praxe a zkušenost dělá mistra.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Radějov
- Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1313
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70II / XC90
Travex měl jeden na prodej, tak ho zkus kontaktovat.hamar píše:Sice už kvete kde, co, ale včera jsem se nedohrabal na zimních gumách dom. :?
Začínám uvažovat o předělání na samosfor.Na kolik by to asi vyšlo?
Dá se vůbec sehnat? Nevíte o nějakém?
_________________
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
jeden kousek bych jeste nekde nasel, ale je obtizne se k nemu dostat, takze v radu dnu nebo jednotek tydnu bych ho k tobe nedorucil (Ondra Hruby by moh vypravet, nakonec jsem pro nej pripravil jinej...)
Jinak je to std diferencial DANA 30 takze se njemusis omezovat na zdroj typu volvo,a el i na lecktere americke vozy. Samosvor stejneho typu najdes na grand cherokeezech a dalsich amerikach...
Jinak je to std diferencial DANA 30 takze se njemusis omezovat na zdroj typu volvo,a el i na lecktere americke vozy. Samosvor stejneho typu najdes na grand cherokeezech a dalsich amerikach...
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
Staci si precist vse cí je na tomto foru o samsvorech napsano... uz mne naba se stale opakovat dokola....Dad píše:lama dotaz k tematu - 960 prvni serie ma/nema samosvor defaultne? Pokud jen nekdy, jak poznam zda ano ci ne (kdyz zrovna nejsem v zime na horach)?
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2383
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Gustaf má obyč nebo samosvor ?travex píše:Staci si precist vse cí je na tomto foru o samsvorech napsano... uz mne naba se stale opakovat dokola....Dad píše:lama dotaz k tematu - 960 prvni serie ma/nema samosvor defaultne? Pokud jen nekdy, jak poznam zda ano ci ne (kdyz zrovna nejsem v zime na horach)?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
2travex: mrzi mne ze Te nudim. Ujistuju Te, ze jsem forum prolezl horem dolem vcetne "samosvor site:https://forum.volvoklub.cz/ drive nez jsem se zeptal, ale asi jsem nehledal spravnetravex píše:Staci si precist vse cí je na tomto foru o samsvorech napsano... uz mne naba se stale opakovat dokola....Dad píše:lama dotaz k tematu - 960 prvni serie ma/nema samosvor defaultne? Pokud jen nekdy, jak poznam zda ano ci ne (kdyz zrovna nejsem v zime na horach)?
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km
-
Offline
- Příspěvky: 237
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Radonice
- Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
někde jsem slyšel, že pokud je na víku diferáku štítek tak tam samosvor je - nevím ale jestli je to pravdaDad píše:travex píše:
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
-
Offline
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Radějov
- Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG
Já na to nespěchám, už roztálo.travex píše:jeden kousek bych jeste nekde nasel, ale je obtizne se k nemu dostat, takze v radu dnu nebo jednotek tydnu bych ho k tobe nedorucil (Ondra Hruby by moh vypravet, nakonec jsem pro nej pripravil jinej...)
Jinak je to std diferencial DANA 30 takze se njemusis omezovat na zdroj typu volvo,a el i na lecktere americke vozy. Samosvor stejneho typu najdes na grand cherokeezech a dalsich amerikach...
Až ho najdeš, dej vědět. Dík
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
na diferaku by mel byt stitek vzdy... a na nem je napsano jestli samosvor ano/ne a prevodovy pomerDoktor 1 píše:někde jsem slyšel, že pokud je na víku diferáku štítek tak tam samosvor je - nevím ale jestli je to pravda
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé