dikytravex píše:na diferaku by mel byt stitek vzdy... a na nem je napsano jestli samosvor ano/ne a prevodovy pomerDoktor 1 píše:někde jsem slyšel, že pokud je na víku diferáku štítek tak tam samosvor je - nevím ale jestli je to pravda

Na štítku by mělo být čtyřmístné označení, z fragmentů informací co jsem posbíral zhruba takto:Sarkasmic píše:Ještě k těm samosvorům-difenrencial dana 30 ja lamelami bržděný,ale při velkém rozdílu se uzavře uplně-odstředivou západkou. Ale opět se otevře jak se jedno kolo chytí. Dnes skoušeno.
Tzn-když je jedno kolo v luftě ůplně tak to do druhýho kope-vždycky to s ním na 2 otáčky kola ve vzduchu otočí o půl otáčky.
Jak se na štítku pozná zda je to samosvor či ne? Já tam našel převodovej poměr,spoustu čísel a čárový kódy...
Pleteš se odstředivá západka slouží k tomu,aby samosvor fungoval jen do cca 50km/hSarkasmic píše:Ještě k těm samosvorům-difenrencial dana 30 ja lamelami bržděný,ale při velkém rozdílu se uzavře uplně-odstředivou západkou. Ale opět se otevře jak se jedno kolo chytí. Dnes skoušeno.
Tzn-když je jedno kolo v luftě ůplně tak to do druhýho kope-vždycky to s ním na 2 otáčky kola ve vzduchu otočí o půl otáčky.
Jak se na štítku pozná zda je to samosvor či ne? Já tam našel převodovej poměr,spoustu čísel a čárový kódy...
ne, leda snad podle výrobního čísla, ale to je dost nereálný...kubavlc píše:da se zjistit podle VIN jestli v aute je samosvor?
A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díkymartinopel píše:Může a nemusí.moravec píše:A můžetemi někdo říct jestli má řada 945 Polar rok 96 samosvor? Zadní víko diferáku je hliníkové, ale štítek nejde přečíst. Díky
Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díky
Hmm, tak to asi nemám, protože dneska ráno sem vyjížděl z parkoviště, které je v kopci a to ještě našikmo a vše bylo uklouzaný jak jinak a myslel sem, že to auto asi zapálim, jak sem z toho byl na bomby... Prozatim díkyzoid píše:Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díky
Dovolim si nesuhlasit, Samosvor nie je samospasitelne riesenie a pokial kolesa nemaju dostatocnu adheziu nevyskriabes sa nikam. Treba si uvedomit ze v nasom pripade posobia predne kolesa, hlavne v snehu, ako velmi ucinna brzda. tlacena tazkym motorom smerom dolu. (Skus sa postavit prednymi kolesami kolmo k obrubniku a skus nan vyjst. Potom porovnaj potrebnu silu s tym istym pripadom na predokolke)zoid píše:Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díky
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé