dikytravex píše:na diferaku by mel byt stitek vzdy... a na nem je napsano jestli samosvor ano/ne a prevodovy pomerDoktor 1 píše:někde jsem slyšel, že pokud je na víku diferáku štítek tak tam samosvor je - nevím ale jestli je to pravda
Samosvor
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 1593
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Samosvor
Ještě k těm samosvorům-difenrencial dana 30 ja lamelami bržděný,ale při velkém rozdílu se uzavře uplně-odstředivou západkou. Ale opět se otevře jak se jedno kolo chytí. Dnes skoušeno.
Tzn-když je jedno kolo v luftě ůplně tak to do druhýho kope-vždycky to s ním na 2 otáčky kola ve vzduchu otočí o půl otáčky.
Jak se na štítku pozná zda je to samosvor či ne? Já tam našel převodovej poměr,spoustu čísel a čárový kódy...
Tzn-když je jedno kolo v luftě ůplně tak to do druhýho kope-vždycky to s ním na 2 otáčky kola ve vzduchu otočí o půl otáčky.
Jak se na štítku pozná zda je to samosvor či ne? Já tam našel převodovej poměr,spoustu čísel a čárový kódy...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 295
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
Samosvor
Na štítku by mělo být čtyřmístné označení, z fragmentů informací co jsem posbíral zhruba takto:Sarkasmic píše:Ještě k těm samosvorům-difenrencial dana 30 ja lamelami bržděný,ale při velkém rozdílu se uzavře uplně-odstředivou západkou. Ale opět se otevře jak se jedno kolo chytí. Dnes skoušeno.
Tzn-když je jedno kolo v luftě ůplně tak to do druhýho kope-vždycky to s ním na 2 otáčky kola ve vzduchu otočí o půl otáčky.
Jak se na štítku pozná zda je to samosvor či ne? Já tam našel převodovej poměr,spoustu čísel a čárový kódy...
- 1030 - Starší verze diferenciálu, dáváná už na dvojky někdy ze začátku
- 1031 - Upgradovaná, robustnější verze, dvojky už jí taky měly (především turba)
- 1041 - Diferenciál s omezeným prokluzem (LSD)
- 1035 - Multilink (Předpokládám 760)
- 1045 - Multilink s LSD
- 1055 - Multilink verze 2 (Předpokládám pozdější 960)
- 1065 - Multilink verze 2 s LSD
Pak tam máš uveden převodový poměr (např. 3.91:1). Notno dodat, že i diferáky stejného typu můžou mít rozdílné převodové poměry.
Samosvor
Pleteš se odstředivá západka slouží k tomu,aby samosvor fungoval jen do cca 50km/hSarkasmic píše:Ještě k těm samosvorům-difenrencial dana 30 ja lamelami bržděný,ale při velkém rozdílu se uzavře uplně-odstředivou západkou. Ale opět se otevře jak se jedno kolo chytí. Dnes skoušeno.
Tzn-když je jedno kolo v luftě ůplně tak to do druhýho kope-vždycky to s ním na 2 otáčky kola ve vzduchu otočí o půl otáčky.
Jak se na štítku pozná zda je to samosvor či ne? Já tam našel převodovej poměr,spoustu čísel a čárový kódy...
-
Offline
- Příspěvky: 1593
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Samosvor
Pán martin-je tam jedna věc co se točí při rozdílném otáčení kol a ta se odstředivou silou rozepne a zasekne se o onu západku-a spojí tímobě strany-při dosažení jistých otáček se západka vychýlí a odzasekne onu vec co se točí a diferak je opět open....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 34
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Buchlovice
- Vůz: 740 GL
- Bydliště: BUCHLOVICE
Samosvor
dnes jsem z hliníkového víka diferenciálu Volva 945,r.v.1991,opsal toto číslo:102 8620 a pod ním 8340-1 .
dokáže někdo říct o jaký diferenciál se jedná? už jsem to tady prošel a zatím se nedopátral. díky rosťa
dokáže někdo říct o jaký diferenciál se jedná? už jsem to tady prošel a zatím se nedopátral. díky rosťa
_________________
740GL,r.v.1986,D24
740GL,r.v.1986,D24
-
Offline
- Příspěvky: 34
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Buchlovice
- Vůz: 740 GL
- Bydliště: BUCHLOVICE
Samosvor
údaj na štítku: 3,54 NR 1216144
FABR NR S/197248
vypadá to takhle: a teď babo raď
,podle fotky v porovnání s fotkama co jsou na foru něco mezi obyč a LSD,podle čísla 
FABR NR S/197248
vypadá to takhle: a teď babo raď
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
740GL,r.v.1986,D24
740GL,r.v.1986,D24
-
Offline
- Příspěvky: 265
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
Samosvor
da se zjistit podle VIN jestli v aute je samosvor?
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
-
Offline
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Samosvor
ne, leda snad podle výrobního čísla, ale to je dost nereálný...kubavlc píše:da se zjistit podle VIN jestli v aute je samosvor?
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 265
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
Samosvor
Tak jsem dneska pri vymene kol pro zajimavost mrknul na stitek na leve roure ve smeru jizdy....
je tam
3,73 nr. 1216360
fabr nr 105538
tak nevim
jediny co by sedelo z tech cisel co byli popsany nahore, je 1055, ale multilink nemam
je tam
3,73 nr. 1216360
fabr nr 105538
tak nevim
jediny co by sedelo z tech cisel co byli popsany nahore, je 1055, ale multilink nemam
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
-
Offline
- Příspěvky: 2153
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
Samosvor
Sehnal jsem napravu z 960 I. gen (1992), na diferaku je: 1023628 3340-1. Vubec nikde jsem o tom nic nenasel, umite mi nekdo rict prevodovej pomer a typ diferaku? Nemam to u sebe abych se mohl podivat dovnitr.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 184
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 8
Samosvor
A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díkymartinopel píše:Může a nemusí.moravec píše:A můžetemi někdo říct jestli má řada 945 Polar rok 96 samosvor? Zadní víko diferáku je hliníkové, ale štítek nejde přečíst. Díky
_________________
valícíse kamení
valícíse kamení
-
Offline
- Příspěvky: 267
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 ex740-760-780
- Bydliště: Česká Lípa
Samosvor
Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díky
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
-
Offline
- Příspěvky: 184
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha 8
Samosvor
Hmm, tak to asi nemám, protože dneska ráno sem vyjížděl z parkoviště, které je v kopci a to ještě našikmo a vše bylo uklouzaný jak jinak a myslel sem, že to auto asi zapálim, jak sem z toho byl na bomby... Prozatim díkyzoid píše:Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díky
_________________
valícíse kamení
valícíse kamení
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
Samosvor
Dovolim si nesuhlasit, Samosvor nie je samospasitelne riesenie a pokial kolesa nemaju dostatocnu adheziu nevyskriabes sa nikam. Treba si uvedomit ze v nasom pripade posobia predne kolesa, hlavne v snehu, ako velmi ucinna brzda. tlacena tazkym motorom smerom dolu. (Skus sa postavit prednymi kolesami kolmo k obrubniku a skus nan vyjst. Potom porovnaj potrebnu silu s tym istym pripadom na predokolke)zoid píše:Nezjistíš, ale zjistíš to když zajedeš polovinou auta do hlubokýho příkopu plnýho sněhu. Když vyjedeš, tak máš samosvor...A zjistim to když zatížím kufr cca 100kg čímkoliv a budu se rozjíždět třeba na ledě do kopce, musejí obě kola hrabat současně - je-li tam samosvor? Díky
Druha vec je, ze treba rozlisovat samosvor a samocinnu uzavierku - pri samosvore ostava na kolese v najhorsom pripade len cca 20% vykonu (LSD - lamelami brzdeny diferak), takze auto do strany pojde. Pri uzavretej uzavierke je prenos sil 1:1 a auto by malo ist rovno.
Samosvor je najucinnejsi na adheznom povrchu. s jeho pomocou som sa vyhrabal z 40 cm hlbokeho vymyteho vymola (cez dazde tam isiel potocik) na polnohosp. ceste. Vtedy bola prava polka auta vo vymole a lava sa ledvaj dotykala cesty.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé