Samosvor

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Návštěvník

#1 Samosvor

Příspěvek od Návštěvník »

Zdravim, mel bych nekolik otazek k samosvoru. Rejpaly upozornuju, ze jsem si tady vsechno co bylo napsano precetl (i neco malo jinde na webu) a nevim o tom technicky temer nic - takze me prosim nekamenujte za blbe dotazy :-). Chci si to jen vyjasnit a naucit se s tim jezdit.

Mam prvni zimu 940 se samosvorem. Predtim jsem roky jezdil se zadohrabem a zima byla vzdy nic moc - betonovy blok nebo spolujezdci do kufru. I s plne nalozenym kombikem na horach byly problemy. Zdala se to ale dobra nabidka a taky proto, ze tam byl samosvor, jsem vstoupil opet do teze reky a mam zase zadohrab.

Ted pri prvnim poradnem snehu jsou to mel sanci trochu vyzkouset a zde jsou zkusenosti a otazky.


Pozorovni 1. - S prazdnym kufrem to (skoro) vubec nepomuze. I s citlivou praci se spojkou zadek plave. Je to normalni?

Pozorovani 2. - Pokud mam obe kola na stejnem povrchu (led nebo rozbredly snih), tak to opet (skoro) vubec nepomuze. Je to normalni?

Pozorovani 3. - Pri jizde krokem na morkem snehu to obcas cukne (je to i slyset) v zadni naprave. Je to sepnuti uzaverky?

Otazka 4. - Jak se s tim ma spravne jezdit? Jestli to jde popsat par vetami ... ;-)

Otazka 5. - Bude se to chovat podobne na mokre silnici jako ve snehu?

Otazka 6. - Funguje to i na zpatecku?

Otazka 7. - Jakou roli hraje rychlost v tom, jestli samosvor zafunguje?


Diky za kazdy komentar i jakoukoliv radu.

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#2 Samosvor

Příspěvek od tnemec »

hawkeye píše:Zdravim, mel bych nekolik otazek k samosvoru. Rejpaly upozornuju, ze jsem si tady vsechno co bylo napsano precetl (i neco malo jinde na webu) a nevim o tom technicky temer nic - takze me prosim nekamenujte za blbe dotazy :-). Chci si to jen vyjasnit a naucit se s tim jezdit.

Mam prvni zimu 940 se samosvorem. Predtim jsem roky jezdil se zadohrabem a zima byla vzdy nic moc - betonovy blok nebo spolujezdci do kufru. I s plne nalozenym kombikem na horach byly problemy. Zdala se to ale dobra nabidka a taky proto, ze tam byl samosvor, jsem vstoupil opet do teze reky a mam zase zadohrab.

Ted pri prvnim poradnem snehu jsou to mel sanci trochu vyzkouset a zde jsou zkusenosti a otazky.


Pozorovni 1. - S prazdnym kufrem to (skoro) vubec nepomuze. I s citlivou praci se spojkou zadek plave. Je to normalni?
To je normální. Diferenciál je převod, který umožňuje rozdílnou rychlost otáčení kol a tím rozdělování hnací síly plynule od 0 % do 100 % na kterékoli z obou kol. Primárně je tam diferenciál proto, aby kola mohla mít rozdílnou rychlost v zatáčkách (vnitřní opisuje kratší oblouk, jede tedy pomaleji). Standardní diferenciál přiděluje více síly na kolo, které jede rychleji (nebo má horší trakci). Z toho plyne, že může dojít na to, že jede-li jedno kolo po povrchu s dobrou adhezí a druhé po ledu (s minimální adhezí), přenese se 100 % výkonu na kolo s menší trakcí (na ledu) a auto se nerozjede, i když by ho kolo stojící na asfaltu rozpohybovat mohlo. Samosvor nebo diferenciál s omezeným prokluzem (což není totéž, ale rozdíl není podstatný pro téma diskuse) funguje tak, že nenechá výkon přenášený na kolo s větší trakcí klesnout pod určité procento. Tj. i když jedno kolo na ledě klouže, druhé na asfaltu dostane (dejme tomu) 20 % výkonu a auto se rozjede. Tolik rozjezd.

A teď ke smyku: Dostává-li se auto se std. diferenciálem do smyku zadní hnané nápravy, jedno z kol se odlehčí a vybije se na něm větší část výkonu, který potom chybí pro roztáčení kola s lepší trakcí, tj. účinek je podobný, jako kdyby ti "řídicí jednotka" ubrala plyn. Auto má tedy tendenci se spíše stabilizovat. Tolik výhoda std. diferáku. Na druhou stranu při jízdě do kopce můžeš dojet na to, že půlka zledovatělé silnice znamená smol pachol.

Oproti tomu samosvor má tu vlastnost, že ve smyku nenechá odlehčené kolo úplně protočit, tímpádem se můžou utrhnout obě kola a nastává drift (To je vpodstatě důvod, proč má samosvor každé BMW M3 - lidi s tím chtěli blbnout a fabrika musela zařídit, aby bylo možné s tímto autem jezdit řízeným driftem. Kdyby tam samosvor nebyl, auto by se v půlce zatáčky z kouřícím odlehčeným kolem zastavilo.) Tolik nevýhoda samosvoru, proti které se dá bojovat citlivější prací na plynu nebo využíváním této vlastnosti = jízdou v řízeném přetáčivém smyku. Výhodou ale je, že nerovnoměrně kluzká silnice není problém.
hawkeye píše: Pozorovani 2. - Pokud mam obe kola na stejnem povrchu (led nebo rozbredly snih), tak to opet (skoro) vubec nepomuze. Je to normalni?
Viz předchozí odstavec. Jedeš-li rovně a jsou-li obě kola na stejném povrchu, samosvor ti skoro nijak nepomůže, síly působící na jednotlivá kola jsou vyrovnané.
hawkeye píše: Pozorovani 3. - Pri jizde krokem na morkem snehu to obcas cukne (je to i slyset) v zadni naprave. Je to sepnuti uzaverky?
To by mohlo být ono.
hawkeye píše: Otazka 4. - Jak se s tim ma spravne jezdit? Jestli to jde popsat par vetami ... ;-)
Viz odstavec 1: Jízda v lehkém řízeném přetáčivém smyku nebo citlivá práce s plynem.
hawkeye píše: Otazka 5. - Bude se to chovat podobne na mokre silnici jako ve snehu?
Viz 2.: Ano, ale na mokru jsou síly působící na kola větší, takže se to projeví při větším výkonu.
hawkeye píše: Otazka 6. - Funguje to i na zpatecku?
Nenapadá mě, proč by nemělo...
hawkeye píše:
Diky za kazdy komentar i jakoukoliv radu.
Není zač :-D
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#3

Příspěvek od Jarda S40 »

V podtstatě se shoduju s předřečníkem, stručně:
1)ano, mám v kufru pod podlahou cca 40 kg zátěže
2)ano, je, viz zdůvodnění předřečníka, nicméně se spíše jedno kolo chytne než u std. dif., vyjel jsem i z asi půlmetr hlobokého zasněženého příkopu plného bláta, jelikož jedno kolo mělo podklad
3)ano, také to cítím, ale jen při mezních situacích, třeba když zajíždím do nahrnutého sněhu u kraje chodníku
4)nevím, jezdí se mi dobře, je to náchylnější na smyky, hlavně na mokru, na sněhu s tím počítám
5)ano, ale jak již řečeno, až při větších silách a rychlostech, super je hlavně rozjezd do křižovatky s odbočením, kdy všichni koukaj, jak dvojka trhá asfalt, působí to dojmem většího výkonu než je
6)ano, na sněhu ověřeno
7) domnívám se, že žádnou, funguje i při rozjezdu od kraje chodníku z hromad sněhu, mám někdy pocit, jako by byla dvojka buldozer, typická je situace, kdy je jedno kolu v tom nahrnutém sněhu a druhé na mokrém asfaltu

Závěrem opakuji, chce to ale zátěž do kufru!!! Plnou nádrž + nějaké dlaždice či pytel písku a pod.

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#4

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše: 2)ano, je, viz zdůvodnění předřečníka, nicméně se spíše jedno kolo chytne než u std. dif., vyjel jsem i z asi půlmetr hlobokého zasněženého příkopu plného bláta, jelikož jedno kolo mělo podklad
Ehm. Pokud má jedno kolo podklad, tak je to jiná situace, ne? :-D To pak kola nejsou na stejném podkladu :-D ... A samosvor ti samozřejmě pomůže....

Jinak děkuji za potvrzení mých tezí.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#5

Příspěvek od Jarda S40 »

tnemec píše:
Jarda S40 píše: 2)ano, je, viz zdůvodnění předřečníka, nicméně se spíše jedno kolo chytne než u std. dif., vyjel jsem i z asi půlmetr hlobokého zasněženého příkopu plného bláta, jelikož jedno kolo mělo podklad
Ehm. Pokud má jedno kolo podklad, tak je to jiná situace, ne? :-D To pak kola nejsou na stejném podkladu :-D ... A samosvor ti samozřejmě pomůže....

Jinak děkuji za potvrzení mých tezí.
No jedno kolo bylo v tom příkopu a bahně a druhé na zasněžené cestě, neujetých cca 20cm sněhu. Je jasné, že jeden podklad byl lepší, ta cesta. Dal jsem to jako příklad, že se přece jenom lépe chytne než std. dif. Po pravdě, když jsem to viděl, chtěl jsem jít hledat někoho na vytažení, ale potom jsem to ještě jednou zkusil. Od toho kola v příkopě jen stříkala směs bahna a sněhu, prostě hnus. Nacouval jsem tam při otáčení, jelikož ten příkop nebyl vidět a po asi 1/2 hod. sněžení jsem z auta skoro nic neviděl, no prostě jsem udělal blbost. Ale mít přední náhon, byl jsem v poho, jelikož předek byl na cestě :lol: Naštěstí je tu již jaro a budeme řešit příjemnější věci - kvetou kočičky!

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#6

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:
tnemec píše:
Ehm. Pokud má jedno kolo podklad, tak je to jiná situace, ne? :-D To pak kola nejsou na stejném podkladu :-D ... A samosvor ti samozřejmě pomůže....

Jinak děkuji za potvrzení mých tezí.
No jedno kolo bylo v tom příkopu a bahně a druhé na zasněžené cestě, neujetých cca 20cm sněhu. Je jasné, že jeden podklad byl lepší, ta cesta. Dal jsem to jako příklad, že se přece jenom lépe chytne než std. dif. Po pravdě, když jsem to viděl, chtěl jsem jít hledat někoho na vytažení, ale potom jsem to ještě jednou zkusil. Od toho kola v příkopě jen stříkala směs bahna a sněhu, prostě hnus. Nacouval jsem tam při otáčení, jelikož ten příkop nebyl vidět a po asi 1/2 hod. sněžení jsem z auta skoro nic neviděl, no prostě jsem udělal blbost. Ale mít přední náhon, byl jsem v poho, jelikož předek byl na cestě :lol: Naštěstí je tu již jaro a budeme řešit příjemnější věci - kvetou kočičky!
Jardo, přečti si ten bod 2) ještě jednou. Řeší se v něm situace, kdy mají obě kola totožný podklad.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#7

Příspěvek od Jarda S40 »

Njn, pokud bude stejný (kluzký), tak je samozřejmě v pr... Ale v praxi bývá takový nestejný, kousek tak a kousek jinak. Metr klouže levé kolo a metr pravé, no jsem se zakecal, no. Odvolávám nahoře zmíněné, a tvrdím že pokud bude stejný tak ... (ale stejně se chytne spíše ten samosvor :lol: )

GDPR_user

#8

Příspěvek od GDPR_user »

Jarda S40 píše:Njn, pokud bude stejný (kluzký), tak je samozřejmě v pr... Ale v praxi bývá takový nestejný, kousek tak a kousek jinak. Metr klouže levé kolo a metr pravé, no jsem se zakecal, no. Odvolávám nahoře zmíněné, a tvrdím že pokud bude stejný tak ... (ale stejně se chytne spíše ten samosvor :lol: )
A pokud je jedno kolo v luftě tak je Vám samosvor na ho.no!!! :lol: :lol: :lol:

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#9

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:
Jarda S40 píše:Njn, pokud bude stejný (kluzký), tak je samozřejmě v pr... Ale v praxi bývá takový nestejný, kousek tak a kousek jinak. Metr klouže levé kolo a metr pravé, no jsem se zakecal, no. Odvolávám nahoře zmíněné, a tvrdím že pokud bude stejný tak ... (ale stejně se chytne spíše ten samosvor :lol: )
A pokud je jedno kolo v luftě tak je Vám samosvor na ho.no!!! :lol: :lol: :lol:
To spíš navopak ne? Když je v luftě jedno kolo bez samosvoru, tak jsi v řiti, když se samosvorem, tak máš furt nějaké procento výkonu na non-luft kole, nicht wahr?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

GDPR_user

#10

Příspěvek od GDPR_user »

tnemec píše:
martinopel píše:A pokud je jedno kolo v luftě tak je Vám samosvor na ho.no!!! :lol: :lol: :lol:
To spíš navopak ne? Když je v luftě jedno kolo bez samosvoru, tak jsi v řiti, když se samosvorem, tak máš furt nějaké procento výkonu na non-luft kole, nicht wahr?
No to se právě pleteš.Samosvor má schopnost přenášet kroutící moment pouze v případě,že obě kola mají nějaký odpor. http://www.uzaverky.unas.cz/jakpracuje.htm

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#11

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:
tnemec píše:
To spíš navopak ne? Když je v luftě jedno kolo bez samosvoru, tak jsi v řiti, když se samosvorem, tak máš furt nějaké procento výkonu na non-luft kole, nicht wahr?
No to se právě pleteš.Samosvor má schopnost přenášet kroutící moment pouze v případě,že obě kola mají nějaký odpor. http://www.uzaverky.unas.cz/jakpracuje.htm
Zajímavé :-) Ovšem šance, že se u silničního auta dostane jedno kolo do vzduchu není příliš velká.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

#12

Příspěvek od DejFe »

tnemec píše: Zajímavé :-) Ovšem šance, že se u silničního auta dostane jedno kolo do vzduchu není příliš velká.
A to si dovolim nesuhlasit , pokud někde neznamo couvaš jako Jarda , ještě navic je všude snih tak tu diru (přikop) určitě neuvídíš :wink: to se nebavim o tom že se taky mužeě plácat na břiše a si uplně jak velryba na pláži 8)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#13

Příspěvek od Jarda S40 »

Hmm, nevím a hádat se nebudu. Možné to je, viz moje podmínka zátěže v kufru. Nicméně já jsem k tomu mít jedno kolo ve vzduchu byl již velice blízko. Každopádně by tam místo Florindy bylo auto s normálním dif. v pr... stoprocentně (zadohrab). A každopádně já jsem spokojen :D A pokud by se to náhodou stalo, tak prostě přendám tu zátěž v kufru na jednu stranu. Samosvor není všemocný, ale na kluzku vyřeší hodně problémů, na jaké by auto bez něj nemělo ani náhodou.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14

Příspěvek od Jarda S40 »

DejFe píše:
tnemec píše: Zajímavé :-) Ovšem šance, že se u silničního auta dostane jedno kolo do vzduchu není příliš velká.
A to si dovolim nesuhlasit , pokud někde neznamo couvaš jako Jarda , ještě navic je všude snih tak tu diru (přikop) určitě neuvídíš :wink: to se nebavim o tom že se taky mužeě plácat na břiše a si uplně jak velryba na pláži 8)
Njn, ale bylo to na rozhraní lesa a louky, polní cesta, fujavice se sněhema já byl blb, že se mi nechtělo vše poctivě čistit, hlavně zrcátka. Takže ta šance, že bude někdo stejně blbej je malá! :lol:
P.S. Bejt blbej je těžké, v tom oboru je velká konkurence!

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#15

Příspěvek od jarek.krizan »

Prostě a jednoduše vše už bylo napsáno, takže když to shrnu, tak samosvor, dif. z omezenou svorností nebo uzávěrkou, je lepší ( v našich podmínkách ) než klasický dif. ( jinak by se nevyráběly ) a chce to jen praxi a cvik se s tím naučit jezdit. Praxe a zkušenost dělá mistra.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

hamar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Radějov
Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG

#16

Příspěvek od hamar »

Sice už kvete kde, co, ale včera jsem se nedohrabal na zimních gumách dom. :?
Začínám uvažovat o předělání na samosfor.Na kolik by to asi vyšlo?
Dá se vůbec sehnat? Nevíte o nějakém?
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG

LUBOŠ
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1282
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#17

Příspěvek od LUBOŠ »

hamar píše:Sice už kvete kde, co, ale včera jsem se nedohrabal na zimních gumách dom. :?
Začínám uvažovat o předělání na samosfor.Na kolik by to asi vyšlo?
Dá se vůbec sehnat? Nevíte o nějakém?
Travex měl jeden na prodej, tak ho zkus kontaktovat.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#18

Příspěvek od travex »

jeden kousek bych jeste nekde nasel, ale je obtizne se k nemu dostat, takze v radu dnu nebo jednotek tydnu bych ho k tobe nedorucil (Ondra Hruby by moh vypravet, nakonec jsem pro nej pripravil jinej...)

Jinak je to std diferencial DANA 30 takze se njemusis omezovat na zdroj typu volvo,a el i na lecktere americke vozy. Samosvor stejneho typu najdes na grand cherokeezech a dalsich amerikach...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Dad
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 39
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#19

Příspěvek od Dad »

lama dotaz k tematu - 960 prvni serie ma/nema samosvor defaultne? Pokud jen nekdy, jak poznam zda ano ci ne (kdyz zrovna nejsem v zime na horach)?
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#20

Příspěvek od travex »

Dad píše:lama dotaz k tematu - 960 prvni serie ma/nema samosvor defaultne? Pokud jen nekdy, jak poznam zda ano ci ne (kdyz zrovna nejsem v zime na horach)?
Staci si precist vse cí je na tomto foru o samsvorech napsano... uz mne naba se stale opakovat dokola....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#21

Příspěvek od jarek.krizan »

travex píše:
Dad píše:lama dotaz k tematu - 960 prvni serie ma/nema samosvor defaultne? Pokud jen nekdy, jak poznam zda ano ci ne (kdyz zrovna nejsem v zime na horach)?
Staci si precist vse cí je na tomto foru o samsvorech napsano... uz mne naba se stale opakovat dokola....
Gustaf má obyč nebo samosvor ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Dad
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 39
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#22

Příspěvek od Dad »

travex píše:
Dad píše:lama dotaz k tematu - 960 prvni serie ma/nema samosvor defaultne? Pokud jen nekdy, jak poznam zda ano ci ne (kdyz zrovna nejsem v zime na horach)?
Staci si precist vse cí je na tomto foru o samsvorech napsano... uz mne naba se stale opakovat dokola....
2travex: mrzi mne ze Te nudim. Ujistuju Te, ze jsem forum prolezl horem dolem vcetne "samosvor site:https://forum.volvoklub.cz/ drive nez jsem se zeptal, ale asi jsem nehledal spravne
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km

Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#23

Příspěvek od Doktor 1 »

Dad píše:
travex píše:
někde jsem slyšel, že pokud je na víku diferáku štítek tak tam samosvor je - nevím ale jestli je to pravda :wink:
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

hamar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Radějov
Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG

#24

Příspěvek od hamar »

travex píše:jeden kousek bych jeste nekde nasel, ale je obtizne se k nemu dostat, takze v radu dnu nebo jednotek tydnu bych ho k tobe nedorucil (Ondra Hruby by moh vypravet, nakonec jsem pro nej pripravil jinej...)

Jinak je to std diferencial DANA 30 takze se njemusis omezovat na zdroj typu volvo,a el i na lecktere americke vozy. Samosvor stejneho typu najdes na grand cherokeezech a dalsich amerikach...
Já na to nespěchám, už roztálo. :D
Až ho najdeš, dej vědět. Dík
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#25

Příspěvek od travex »

Doktor 1 píše:někde jsem slyšel, že pokud je na víku diferáku štítek tak tam samosvor je - nevím ale jestli je to pravda :wink:
na diferaku by mel byt stitek vzdy... a na nem je napsano jestli samosvor ano/ne a prevodovy pomer
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“