Tlak klimakompresoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#1 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

Zdravím lidi mám prosím dotaz stále se drbu s tou klimou přes vidu jsem zkontroloval tlak klimakompresoru může mi tady nějaký odborník napsat jestli jen tlak normální protože já myslím, že určitě ne snažil jsem se najít nějakou odpověď něco jsem našel ale nic konkrétního.

Takže auto stálo celou noc v garáži nastartoval jsem připojil vidu a tlak začal 6120hPa po zapnutí klimy vystoupal až na skoro 13000hPa je to normální



https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=128&t=65529&start=25#p782945
Přílohy
20181014_100355-800x450.jpg
20181014_100355-800x450.jpg (106.14 KiB) Zobrazeno 841 x
20181014_100938-800x450.jpg
20181014_100938-800x450.jpg (72.59 KiB) Zobrazeno 841 x
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od raolsa »

Dneska, čerstvě naplněná klima po výměně chladiče a vysoušeče a tlak u chcíplého auta 634 kPa a po nastartování vylezl někam k 1700 kPa. Když běží sahara tak se pohybuje cca 650 - 800 kPa. Bez sahary vyleze postupně někam k 1600 a v tu chvíli spustí sahara a tlak zase sleze.Obrázek
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#3 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

Ahoj Raolsa děkuji za reakci ostatně nikoho prvního bych ani nečekal :D. Ale teď vážně úplně nerozumím co jsi mi chtěl touhle zprávou sdělit a jaktože já mám hodnotama hPa a ty máš kPa
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od raolsa »

Přidej si u těch mých hodnot na konec nulu a máš to v hPa. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#5 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

Aha díky zase jsem o něco chytřejší a podle tebe jsou teda ty hodnoty v pořádku nebo je to málo nebo moc opravdu nevím. Jsou to takové odpovědi v hádankách :)
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od raolsa »

Zkus udělat podobný graf jako já - nastartovat a počkat až to začne takhle pulzovat (zapínat a vypínat sahara), ale řekl bych, že těch 13000 hPa je málo. Ale třeba to pro V70III je normál. Musím kouknout do Vidy kolik tam mají pro tvůj model napsáno.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od raolsa »

Tak jestli do toho dobře koukám, tak by tlak měl být 12000 - 21000 hPa. Takže těch tvých 13000 hPa je na spodní hranici.
V ideálních podmínkách kompresor komprimuje chladivo od 200 kPa (2 bar) na hodnotu mezi 1,2 MPa a 2,1 MPa (12 a 21 barů).
Je to stejné u obou modelů. Jak u mého tak u tvého.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#8 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

Tý jo tak to je dobré zjištění na spodní hranici tak s tím budu muset zajet do Brna na foru jsem tady našel odkaz na klimatizacebrno.cz už jsem s nima dnes mluvil. Čím to ale může být klimu jsem nechával plnit i kontrolovat systém na těsnost je tam i barvivo a žádný únik se neprokázal. Mimochodem moc děkuji za informaci ohledně tlaku mohu se zeptat kde jsi takovouhle informaci ve vidě našel díky Petr
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#9 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od hajnej »

smidcze píše:Tý jo tak to je dobré zjištění na spodní hranici tak s tím budu muset zajet do Brna na foru jsem tady našel odkaz na klimatizacebrno.cz už jsem s nima dnes mluvil. Čím to ale může být klimu jsem nechával plnit i kontrolovat systém na těsnost je tam i barvivo a žádný únik se neprokázal. Mimochodem moc děkuji za informaci ohledně tlaku mohu se zeptat kde jsi takovouhle informaci ve vidě našel díky Petr
Co jsem říkal o těch kompresorech...?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#10 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

Co tím myslíš Tome :)
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5088
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

No a teď mi řekněte proč já mám tlaky takovéto a chladí mi to naprosto normálně i v tech největších vedrech.
Stejné auto, stejná motorizace, stejné kompresory, cca stejný nájezd.

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#12 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od hajnej »

smidcze píše:Co tím myslíš Tome :)
Říkal jsem, že kompresory na P3 odcházejí.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od raolsa »

to Jakub: Nenapsal jsi při jaké příležitosti tento tlak byl, protože já mám podobný v okamžiku, kdy sahara úplně vychladí chladivo a vypne se. Pak to začne stoupat až na těch cca 16000 hPa, kdy zase sepne sahara, začne chladit a tím pádem klesá tlak.
Naposledy upravil(a) raolsa dne 15 říj 2018 20:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5088
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#14 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mnou uvedný tlak byl maximální co jsem sledoval za jízdy při sednutí do rozpáleného auta. Takže plný chod klimy.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#15 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od karelvolvo »

Jakub Svoboda píše:Mnou uvedný tlak byl maximální co jsem sledoval za jízdy při sednutí do rozpáleného auta. Takže plný chod klimy.
Zkusil bych ten tlak změřit i s ventilátorem na malé otáčky
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#16 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od IgorS »

Tu sú grafy zo mojej S80:

Obrázek Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#17 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od raolsa »

Nerozumíme si, ten graf co jsem postnul výše je také za plného chodu klimy. Prostě to takhle pulzuje v závislosti na sepnutí sahary. Samozřejmě ted nevyzkouším jak se to chová, když je v autě 60°C a dáš čudlíky na 18°C

to Igor: Koukám, že tobě to ani moc nekolísá, ale spíše tak nějak souvisle stoupá a jak zapne větrák tak prudce sleze.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#18 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od IgorS »

Ano. Pri každom zapnutí to trochu dotlakuje, kompresor chladivo zkompresuje a postupne sa dĺžka zopnutia kompresora predlžovala. Týmto som však len slovne zhodnotil to, čo je na mojom grafe. Neviem sa ale vyjadriť ku tomu, ako to má správne byť.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#19 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

To RAOLSA: dělal jsem samozřejmě i nějaká videa hodnoty se pohybovaly od 8000 do 13000

Měl jsem zaplej i graf ale jel v podstatě ve stejné linii viz obr. jestli si teda rozumíme zkusím přidat i video jestli se podaří ale zajímavé je, že Kuba o polovinu menší hodnoty jak max. tak min. a klima mu jede normálně nedá mi to spát kde může být problém
Přílohy
20181014_100758-640x360.jpg
20181014_100758-640x360.jpg (41.38 KiB) Zobrazeno 736 x
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od raolsa »

Ještě se zeptám (možná je to řečeno v tom minulém tématu, nechce se mi to pročítat): Tobě klima chladí a jenom to vyluzuje zvuky, nebo klima nejde?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#21 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

Klima někdy jde a někdy ne dva dny třeba jde cesta z dovolené 800km jela celou dobu prijedeš domů druhý den do práce odpoledne jedu z práce 20km a z klimy jde třeba mírně vlažný je to jak na houpačce a s tím je spojen i ten zvuk když je zaplá klimatizace tak to slabě houká až chrčí

Někdy ten zvuk kopíruje i otáčky motoru když jedu po městě
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#22 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

Ve středu zkusím ještě jednou provést test ale divné je, že mi to vůbec nepulzovalo tak jak vám na těch grafech

To IgorS: to AC relé u toho testu musí být máš to krásně zobrazené mě to šlo v jedné úrovni jestli jsem přidal teplotu nebo ventilator stále stejné
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#23 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

To Raolsa: jak dlouho si prováděl ten test, že ti to pulzovalo já jsem to ještě včera zkoušel, že sem hodím ten graf ale byla to zase pomalu jen jedna skoro rovná linie tak jestli něco nedělám blbě

To karelvolvo: zkoušel jsem i nižší otáčky ale nic se nezměnilo i při jízdě jsem to měřil ale vylezlo to max. kolem 9000hpa
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#24 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od smidcze »

A ještě jedna věc mám prověřovat resp. proměřovat AC relé, elektromagnetickou spojku atd... když vida žádný problém nehlásí

Pak jedině sundat kolo podběh a podívat se jak spojka spíná ale pořád mi nejde do hlavy ten tlak kompresoru když ho má Jakub poloviční a vše má ok
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 Tlak klimakompresoru

Příspěvek od Urvanej »

Hele to je těžký, podle grafu máš i jinej typ kompresoru. Ale fakt jen odhaduju, přímá zkušenost s konkrétním autem žádná.
Tlaky záleží na výbavě, zda máš dva nebo jeden výparník, ale 6 bar mi přijde v pohodě, stejně jako 13. Ono totiž záleží, jak moc to musí chladit, tzn. kolik je požadováno a kolik je v kabině...
Zkus to naměřit, až to chladit nebude.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“