Pumpa chlazení

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 09 pro 2006 13:40
Bydliště: Praha

Pumpa chlazení

Příspěvek od Tom Bel »

Najeto 407.000 km vypadá to,že mě teče chlad.směs přes pumpu.Jaké máte s tím zkušenosti.Pumpa je původní.Děkuji za radu
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 09 pro 2006 13:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Marek Vild píše:Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 09 pro 2006 13:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Tom Bel píše:
Marek Vild píše:Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
Co jsem se ptal,tak všichni říkají,že už má na to nárok.
Je fakt,že skoro 12 let,kromě běžné údržby jsem do toho nemusel dávat žádné peníze.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 09 pro 2006 13:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Tom Bel píše:
Tom Bel píše: Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
Co jsem se ptal,tak všichni říkají,že už má na to nárok.
Je fakt,že skoro 12 let,kromě běžné údržby jsem do toho nemusel dávat žádné peníze.
Když si tak píšeme,tak katalyzátor mám taky původní.Už jste někdo měnil nebo má Volvo "držáky"?
Asi se dost blbě ptát,ale jsem dost velký patriot a na Volvo nedám dopustit,ale všechny tyhle trable mě vždycky dostanou :(
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Tom Bel píše:ale jsem dost velký patriot a na Volvo nedám dopustit,ale všechny tyhle trable mě vždycky dostanou :(
jo co by za to dali majitele jinych znacek, kdyby jim po 407000 km zacali odchazet veci.. :D :D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 09 pro 2006 13:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Marek Vild píše:Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
Děkuji za odpověď.
Je vidět,že máte přehled.Chtěl bych se zeptat jestli máte také nějaké info nebo zkušenosti s katalyzátorem.Mám na mysli kolik tak asi vydrží.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Těžko říct, ale mám pocit, že katalyzátor tu snad ještě nikdo neřešil....
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Marek Vild píše:Těžko říct, ale mám pocit, že katalyzátor tu snad ještě nikdo neřešil....
rekl bych, ze ten je vecnej.. :arrow:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Výrobce doporučuje výměnu katu po 120 000 - 180 000 km z důvodu snižování účinnosti s ohledem na počet studených startů ( městský provoz, nebo mimoměstský ). Postupně se totiž zanáší platina na keramické mřížce - hodně jednoduše řečeno.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

Tom Bel píše:
Marek Vild píše:Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
Děkuji za odpověď.
Je vidět,že máte přehled.Chtěl bych se zeptat jestli máte také nějaké info nebo zkušenosti s katalyzátorem.Mám na mysli kolik tak asi vydrží.
pokud chodíš na STK tak tam ti ůčinost katu mněří na emisích nebo ti ji v každém servisu zmněří.novější vozy už i poslední 850 maj 2 lamdasondy-jedna je před a druhá za katem.ta druhá má na storsti mimo jiné kontrolovat učinost katu.pokud neni něco v pořádku dá to vědět.funguje to.a vodní pumpa s rozvodama předepsaná je.850 do roku 94č.motoru do.135000 maj rozvody po 750000 a vejš po 120000km

LADA11
Offline
Příspěvky: 825
Registrován: 08 čer 2005 13:28
Vůz: C 70

Příspěvek od LADA11 »

pokud ti to nebude dělat problém na STK tak bych katalyzátor vůbec neřešil... :lol:
_________________
Volv
This topic is 13 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“