Pumpa chlazení

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Pumpa chlazení

Příspěvek od Tom Bel »

Najeto 407.000 km vypadá to,že mě teče chlad.směs přes pumpu.Jaké máte s tím zkušenosti.Pumpa je původní.Děkuji za radu
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Marek Vild Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 182
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Marek Vild píše:Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Tom Bel píše:
Marek Vild píše:Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
Co jsem se ptal,tak všichni říkají,že už má na to nárok.
Je fakt,že skoro 12 let,kromě běžné údržby jsem do toho nemusel dávat žádné peníze.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Tom Bel píše:
Tom Bel píše: Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
Co jsem se ptal,tak všichni říkají,že už má na to nárok.
Je fakt,že skoro 12 let,kromě běžné údržby jsem do toho nemusel dávat žádné peníze.
Když si tak píšeme,tak katalyzátor mám taky původní.Už jste někdo měnil nebo má Volvo "držáky"?
Asi se dost blbě ptát,ale jsem dost velký patriot a na Volvo nedám dopustit,ale všechny tyhle trable mě vždycky dostanou :(
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3691
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Tom Bel píše:ale jsem dost velký patriot a na Volvo nedám dopustit,ale všechny tyhle trable mě vždycky dostanou :(
jo co by za to dali majitele jinych znacek, kdyby jim po 407000 km zacali odchazet veci.. :D :D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Marek Vild Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 182
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Tom Bel
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom Bel »

Marek Vild píše:Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
Děkuji za odpověď.
Je vidět,že máte přehled.Chtěl bych se zeptat jestli máte také nějaké info nebo zkušenosti s katalyzátorem.Mám na mysli kolik tak asi vydrží.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Marek Vild Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 182
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Těžko říct, ale mám pocit, že katalyzátor tu snad ještě nikdo neřešil....
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3691
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Marek Vild píše:Těžko říct, ale mám pocit, že katalyzátor tu snad ještě nikdo neřešil....
rekl bych, ze ten je vecnej.. :arrow:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jarek.krizan Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Výrobce doporučuje výměnu katu po 120 000 - 180 000 km z důvodu snižování účinnosti s ohledem na počet studených startů ( městský provoz, nebo mimoměstský ). Postupně se totiž zanáší platina na keramické mřížce - hodně jednoduše řečeno.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

Příspěvek od black hawk »

Tom Bel píše:
Marek Vild píše:Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
Děkuji za odpověď.
Je vidět,že máte přehled.Chtěl bych se zeptat jestli máte také nějaké info nebo zkušenosti s katalyzátorem.Mám na mysli kolik tak asi vydrží.
pokud chodíš na STK tak tam ti ůčinost katu mněří na emisích nebo ti ji v každém servisu zmněří.novější vozy už i poslední 850 maj 2 lamdasondy-jedna je před a druhá za katem.ta druhá má na storsti mimo jiné kontrolovat učinost katu.pokud neni něco v pořádku dá to vědět.funguje to.a vodní pumpa s rozvodama předepsaná je.850 do roku 94č.motoru do.135000 maj rozvody po 750000 a vejš po 120000km

LADA11
Offline
Příspěvky: 289
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: C 70

Příspěvek od LADA11 »

pokud ti to nebude dělat problém na STK tak bych katalyzátor vůbec neřešil... :lol:
_________________
Volv

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kohy101, prochy18