Pumpa chlazení

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

#1 Pumpa chlazení

Příspěvek od Tom Bel »

Najeto 407.000 km vypadá to,že mě teče chlad.směs přes pumpu.Jaké máte s tím zkušenosti.Pumpa je původní.Děkuji za radu
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#2

Příspěvek od Marek Vild »

Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

#3

Příspěvek od Tom Bel »

Marek Vild píše:Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

#4

Příspěvek od Tom Bel »

Tom Bel píše:
Marek Vild píše:Jestli je pumpa původní, tak pokud mám správné info, je to špatně. Pumpa se má měnit s rozvody, tj. ve tvém r.v. tuším každých 120 000 km.
Tzn. 120 000, 240 000, 360 000 a 480 000 Km. Vážně ji máš původní??
U starších 850, tuším do r.v. 1994 to bylo po 90 000 km.
Měnila se tam šířka rozvodového řemenu. Starší 850 mají šířku (řemenu) 21 mm, ty po faceliftu 23 mm, proto ten prodloužený interval o 30 000 km.
Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
Co jsem se ptal,tak všichni říkají,že už má na to nárok.
Je fakt,že skoro 12 let,kromě běžné údržby jsem do toho nemusel dávat žádné peníze.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

#5

Příspěvek od Tom Bel »

Tom Bel píše:
Tom Bel píše: Rozvodový řemen měmím pravidelně,ale koukal jsem do záznamů a nikde nemám v servis knížce výměnu uvedenou.
Je fakt a to mě těší,že po 12 letech tam mám skoro všechno původní,což u jiných aut asi neexistuje.
Co jsem se ptal,tak všichni říkají,že už má na to nárok.
Je fakt,že skoro 12 let,kromě běžné údržby jsem do toho nemusel dávat žádné peníze.
Když si tak píšeme,tak katalyzátor mám taky původní.Už jste někdo měnil nebo má Volvo "držáky"?
Asi se dost blbě ptát,ale jsem dost velký patriot a na Volvo nedám dopustit,ale všechny tyhle trable mě vždycky dostanou :(
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#6

Příspěvek od wickey »

Tom Bel píše:ale jsem dost velký patriot a na Volvo nedám dopustit,ale všechny tyhle trable mě vždycky dostanou :(
jo co by za to dali majitele jinych znacek, kdyby jim po 407000 km zacali odchazet veci.. :D :D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#7

Příspěvek od Marek Vild »

Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 13
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

#8

Příspěvek od Tom Bel »

Marek Vild píše:Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
Děkuji za odpověď.
Je vidět,že máte přehled.Chtěl bych se zeptat jestli máte také nějaké info nebo zkušenosti s katalyzátorem.Mám na mysli kolik tak asi vydrží.
_________________
Volvo 850 2,5 20V B 5254 S,automat r.v. 1995

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#9

Příspěvek od Marek Vild »

Těžko říct, ale mám pocit, že katalyzátor tu snad ještě nikdo neřešil....
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#10

Příspěvek od wickey »

Marek Vild píše:Těžko říct, ale mám pocit, že katalyzátor tu snad ještě nikdo neřešil....
rekl bych, ze ten je vecnej.. :arrow:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11

Příspěvek od jarek.krizan »

Výrobce doporučuje výměnu katu po 120 000 - 180 000 km z důvodu snižování účinnosti s ohledem na počet studených startů ( městský provoz, nebo mimoměstský ). Postupně se totiž zanáší platina na keramické mřížce - hodně jednoduše řečeno.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 122
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

#12

Příspěvek od black hawk »

Tom Bel píše:
Marek Vild píše:Takže upřesnění! Volal jsem do servisu.
Výměna pumpy prý není předepsaná (tvrdil jsem, že ano), ale mění se podle uvážení. Zpravidla se nechává při prvních 120 000 km a mění se většinou až při 240 000 km (což čeká mě).
Takže čistě teoreticky by jsi mohl i mít původní, i když se mi tomu nechce moc věřit. Každopádně po těch kilometrech má nárok na výměnu.
Děkuji za odpověď.
Je vidět,že máte přehled.Chtěl bych se zeptat jestli máte také nějaké info nebo zkušenosti s katalyzátorem.Mám na mysli kolik tak asi vydrží.
pokud chodíš na STK tak tam ti ůčinost katu mněří na emisích nebo ti ji v každém servisu zmněří.novější vozy už i poslední 850 maj 2 lamdasondy-jedna je před a druhá za katem.ta druhá má na storsti mimo jiné kontrolovat učinost katu.pokud neni něco v pořádku dá to vědět.funguje to.a vodní pumpa s rozvodama předepsaná je.850 do roku 94č.motoru do.135000 maj rozvody po 750000 a vejš po 120000km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 300
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Vůz: C 70

#13

Příspěvek od LADA11 »

pokud ti to nebude dělat problém na STK tak bych katalyzátor vůbec neřešil... :lol:
_________________
Volv
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“