Zítra nafotím a můžem luštit.jarek.krizan píše:Čísla by měly být jednak na štítku z levé strany diferáku a přímo na diferenciálu uvnitř. Nikdy jsem to nestudoval, ale píšou to tak.
Uzávěrka diferenciálu na 940
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1287
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70II / XC90
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
a co zkusit ručkou přibrzdit obě zadní kola? (samosvor taky přibržďuje)
já mám sedmu jen chvíli a ještě jsem nezkoušel co to dělá , jen jednou když jsem byl u rodičů, tak tam byl namrzlej kopec a pod kopcem zatáčka, tak jsem si ji musel projet hned několikrát a na ledu to není ono, ten klouže až moc
a jednou na dálničním nájezdu, jakejsi týpek v oktávce (jak jinak) se na mě lepil a tlačil a tlačil, nájezd namrzlej , tak jsem zatáčku projel jak ralýčkovej jezdec, pěkně dveřma napřed (ani jsem nechtěl) a frajer v o se na honění vyprd a ani na dálnici mě už nepředjížděl , ikdyž jsem jel pomalu (asi si nadělal do kalhot )
já mám sedmu jen chvíli a ještě jsem nezkoušel co to dělá , jen jednou když jsem byl u rodičů, tak tam byl namrzlej kopec a pod kopcem zatáčka, tak jsem si ji musel projet hned několikrát a na ledu to není ono, ten klouže až moc
a jednou na dálničním nájezdu, jakejsi týpek v oktávce (jak jinak) se na mě lepil a tlačil a tlačil, nájezd namrzlej , tak jsem zatáčku projel jak ralýčkovej jezdec, pěkně dveřma napřed (ani jsem nechtěl) a frajer v o se na honění vyprd a ani na dálnici mě už nepředjížděl , ikdyž jsem jel pomalu (asi si nadělal do kalhot )
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2401
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Jarek- Samosvor nepřibržďuje. Sepne ( spojí ) obě poloosy , prakticky vyruší funkci diferenciálu. Přibržďuje pouze aktivní ( inteligentní podvozek ) a nebo protiprokluzový systém ale taky ne všechny druhy, některé jen uberou plyn. -David.j píše:a co zkusit ručkou přibrzdit obě zadní kola? (samosvor taky přibržďuje)
já mám sedmu jen chvíli a ještě jsem nezkoušel co to dělá , jen jednou když jsem byl u rodičů, tak tam byl namrzlej kopec a pod kopcem zatáčka, tak jsem si ji musel projet hned několikrát a na ledu to není ono, ten klouže až moc
a jednou na dálničním nájezdu, jakejsi týpek v oktávce (jak jinak) se na mě lepil a tlačil a tlačil, nájezd namrzlej , tak jsem zatáčku projel jak ralýčkovej jezdec, pěkně dveřma napřed (ani jsem nechtěl) a frajer v o se na honění vyprd a ani na dálnici mě už nepředjížděl , ikdyž jsem jel pomalu (asi si nadělal do kalhot )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 71
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: XC90 2,5T 2004
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
a cely je to jeste jinak.... samosvor je v podstate normalni diferencial, jen jeho vystupy na jednotlive poloosy jsou propojeny pomoci brzdnych lamel. Takze i v klidovem stavu jsou leva s pravou poloosou spojeny pres tyto lamely, byt treni je nizke. V kazdem pripade pri zvednuti auta na zvedak se po otoceni zadnim kolem druhe otaci stejnym stmerem (u obycejneho diferaku se bude tocit na druhou stranu).... pri prokluzu jednoho kola dojde ke zvyseni treni mezi brzdnymi lamelami, vlivem teplotniho rozpinani lamel dojde ke zvetseni jejich (nejen) tloustky a treni mezi pravou a levou polosou se zvysi - tim dojde i prenosu momentu na neprokluzujici kolo.... maximalni prenos je udavan tzv svornousti. STD samosvor v 7xx/9xx je bude 30% nebo 40% (za idealnich podminek....).
Neplette si ale samosvor s uzaverkou, ktera mechanicky napevno propojuje levou a pravou polosu - napriklad pro rozjei staci oboje, ale pri dlouhodobem namahani samosvoru muze dojit k nevratnemu poskozeni lamel.
Neplette si ale samosvor s uzaverkou, ktera mechanicky napevno propojuje levou a pravou polosu - napriklad pro rozjei staci oboje, ale pri dlouhodobem namahani samosvoru muze dojit k nevratnemu poskozeni lamel.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Ano, takto jsem to vždy chápal. Takže mám pravdu, pokud si myslím, že mám samosvor? Stalo se mi totiž, že jsem se rozjížděl do prudkého kopce na mokru posypaném solí, jedno kolo na kostkách (kočočí hlavy) a druhé na betonu tramvaje. Přestože jsem slyšel, jak pravé kolo prokluzuje, auto se pomalu a jistě rozjelo kupředu, to jest levé kolo zabíralo. :?: :?: :?: Tak bych si právě chování samosvoru představoval. T.J., že tam rozdíl v otáčkách bude, ale současně zabere i to kolo na pevném podkladě. Přči uzávěrce by zabíraly obě kola stejnou rychlostí a při normálním diferáku bych zůstal stát, točilo by se jen to jedno na kluzkém povrchu.travex píše:a cely je to jeste jinak.... samosvor je v podstate normalni diferencial, jen jeho vystupy na jednotlive poloosy jsou propojeny pomoci brzdnych lamel. Takze i v klidovem stavu jsou leva s pravou poloosou spojeny pres tyto lamely, byt treni je nizke. V kazdem pripade pri zvednuti auta na zvedak se po otoceni zadnim kolem druhe otaci stejnym stmerem (u obycejneho diferaku se bude tocit na druhou stranu).... pri prokluzu jednoho kola dojde ke zvyseni treni mezi brzdnymi lamelami, vlivem teplotniho rozpinani lamel dojde ke zvetseni jejich (nejen) tloustky a treni mezi pravou a levou polosou se zvysi - tim dojde i prenosu momentu na neprokluzujici kolo.... maximalni prenos je udavan tzv svornousti. STD samosvor v 7xx/9xx je bude 30% nebo 40% (za idealnich podminek....).
Neplette si ale samosvor s uzaverkou, ktera mechanicky napevno propojuje levou a pravou polosu - napriklad pro rozjei staci oboje, ale pri dlouhodobem namahani samosvoru muze dojit k nevratnemu poskozeni lamel.
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
takhle to funguje v tom pozitivnim slova smyslu.....Jarda S40 píše: Ano, takto jsem to vždy chápal. Takže mám pravdu, pokud si myslím, že mám samosvor? Stalo se mi totiž, že jsem se rozjížděl do prudkého kopce na mokru posypaném solí, jedno kolo na kostkách (kočočí hlavy) a druhé na betonu tramvaje. Přestože jsem slyšel, jak pravé kolo prokluzuje, auto se pomalu a jistě rozjelo kupředu, to jest levé kolo zabíralo. :?: :?: :?: Tak bych si právě chování samosvoru představoval. T.J., že tam rozdíl v otáčkách bude, ale současně zabere i to kolo na pevném podkladě. Přči uzávěrce by zabíraly obě kola stejnou rychlostí a při normálním diferáku bych zůstal stát, točilo by se jen to jedno na kluzkém povrchu.
..pak to ma jeste negativa, napriklad na kluzkem povrchu (staci i mokra dlazba) v zatacce pri pridani plynu se maji snahu protocit obe zadni kola a auto jde do pretaciveho smyku daleko snadneji nez pokud by zadny samosvor v aute nebyl.....
kazda dobra vec ma proste i sve mouchy....
PS: prakticky vsechny (cest vyjimkam) 2xx/7xx/9xx s automatickymi prevodovkami mely samosvor DANA30 jiz z vyroby jako standard. Lisil se vyhradne jen prevodovy pomer staleho prevodu v zavislosti na motoru a prevodovce....
PPS: kdo bby chtel uzaverku tak by melo jit implantovat diferencial z vozu jeep cherokee (pouze std nikoliv grand), mechanicky diferak pasuje bez problemu, problemem muze byt jen ovladani zaverky...
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Ano, toho jsem si také všiml v porovnání s Dědečkem. Ale po zatížení zadní nápravy dlaždicema se to dost zlepšilo. Teda přetáčivá je hodně, no ale já zase nezávodím, teda většinou, no jak říkáš, vše má svá pro a proti. Ale jsem nadšen s DVOJKOU!!!travex píše:takhle to funguje v tom pozitivnim slova smyslu.....
..pak to ma jeste negativa, napriklad na kluzkem povrchu (staci i mokra dlazba) v zatacce pri pridani plynu se maji snahu protocit obe zadni kola a auto jde do pretaciveho smyku daleko snadneji nez pokud by zadny samosvor v aute nebyl.....
kazda dobra vec ma proste i sve mouchy....
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2401
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Mě bylo hned divný, že mám kolíkový dif a on je z JEEPu . On je taky rozdíl v omezené svornosti. Když zvednu auto na zvedáku a zatočím kolem, tak se točí každé na jinou stranu jak obyčejný, ale když zatočím rychleji, tak secvakne a točí se stejným směrem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Ty máš kolíkovou špéru na sedmikilu???Byl bys schopen to zkreslit???jarek.krizan píše:Mě bylo hned divný, že mám kolíkový dif a on je z JEEPu . On je taky rozdíl v omezené svornosti. Když zvednu auto na zvedáku a zatočím kolem, tak se točí každé na jinou stranu jak obyčejný, ale když zatočím rychleji, tak secvakne a točí se stejným směrem.
Byl bych schopen to nechat vyrobit!!!
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Já si nemůžu pomoct, ale dvojky jsou tak skvělý! Vždycky když po něčem v autě toužím, tak zjistím, že to v té mojí Florindě již je. Začalo to klimou, kupoval jsem ji s tím, že tam není! A ona byla. Potom jsem objevil tempomat - mimochodem skvělá věc po nasazení bodového systému! Mezitím pár zajímavých věciček a teď najednou samosvor!!! :!: To je tak úžasnej pocit, jak si to jedno kolo hrabe a druhé jede!bidak píše:spis postizenJarda S40 píše:Ale jsem nadšen s DVOJKOU!!!
ale to ja jsem taky!!!
Jsem šťasten ze své dvojky!
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
tu nemusis vyrabet, sezenes jina vrakovisti jeepu... a to za pomerne solidni penize... navic u novejsich modelu bylo ovladani zaverky elektromagnetem a to by teprve byla bomba. Jedine co by clovek musel mit navic je ten elmag xindl a viko diferaku a nejak na toto viko vyresit otvor pro cidlo tachometru/ABS (pouze pro radu 7xx/9xx) - to si myslim ze je to nejmesi. Jen bych vyuzil el. tachometr a stalo by za to realizovat rozpojeni zaverky po prekroceni urcite rychlosti, tak aby nemohlo dojit k poskozeni diferaku nebo jine casti hnane napravy a ridic na to nemusel myslet.... u cherokeeze je to do 40km/hmartinopel píše:Ty máš kolíkovou špéru na sedmikilu???Byl bys schopen to zkreslit???jarek.krizan píše:Mě bylo hned divný, že mám kolíkový dif a on je z JEEPu . On je taky rozdíl v omezené svornosti. Když zvednu auto na zvedáku a zatočím kolem, tak se točí každé na jinou stranu jak obyčejný, ale když zatočím rychleji, tak secvakne a točí se stejným směrem.
Byl bych schopen to nechat vyrobit!!!
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Ta elmag mne zajímá!!!Ale jak je to s úpravami???Máš nějaké podrobnější info nebo odkaz???To opravdu pasují poloosy do tisícihranu???travex píše:tu nemusis vyrabet, sezenes jina vrakovisti jeepu... a to za pomerne solidni penize... navic u novejsich modelu bylo ovladani zaverky elektromagnetem a to by teprve byla bomba. Jedine co by clovek musel mit navic je ten elmag xindl a viko diferaku a nejak na toto viko vyresit otvor pro cidlo tachometru/ABS (pouze pro radu 7xx/9xx) - to si myslim ze je to nejmesi. Jen bych vyuzil el. tachometr a stalo by za to realizovat rozpojeni zaverky po prekroceni urcite rychlosti, tak aby nemohlo dojit k poskozeni diferaku nebo jine casti hnane napravy a ridic na to nemusel myslet.... u cherokeeze je to do 40km/hmartinopel píše:Ty máš kolíkovou špéru na sedmikilu???Byl bys schopen to zkreslit???
Byl bych schopen to nechat vyrobit!!!
-
Offline
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
dokumentaci k tomu zadnou nemam ,a le videl jsem to nazivo u kamose, kterej vlastni cherokeeze.... tisicihran je stejny, diferak pasuje (mel jsem na stole vedle sebe samosvor ze sedmice a spčeru z cherokeeze.... protoze pasoval diferak ze sedmice do cherokeeze tak to pujde i naopak...martinopel píše:Ta elmag mne zajímá!!!Ale jak je to s úpravami???Máš nějaké podrobnější info nebo odkaz???To opravdu pasují poloosy do tisícihranu???
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1287
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70II / XC90
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé