Uzávěrka diferenciálu na 940

Všechno o sedmách a devítkách!
This topic is 13 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
barbucha
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Třebíč

Uzávěrka diferenciálu na 940

Příspěvek od barbucha »

cau,chci se optat,mam 940 2,4 td sedan a jsem nestastnej ted jak napadl snih. kopecek a stojim. ma to nejakou uzaverku nebo ne? nebo jak se tomu dá pomoct. moc díky
_________________
Volvo 940 D24TIC r.v 96
Volvo 850 T5

GDPR_user

Re: Uzávěrka diferenciálu na 940

Příspěvek od GDPR_user »

barbucha píše:cau,chci se optat,mam 940 2,4 td sedan a jsem nestastnej ted jak napadl snih. kopecek a stojim. ma to nejakou uzaverku nebo ne? nebo jak se tomu dá pomoct. moc díky
ad1) kup zimní gumy
ad2)cca 50kg do kufru
ad3)citlivou nohu na plynu

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Dá se koupit i samosvor ale v první řadě platí to co napsal Martin.
Málo kdo z nás má samosvor a nějaké zvláštní problémy v zimě nemáme, naopak já si to užívám a dostanu se i tam co někteří vzdají.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Pablo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 422
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Tak tak, citlivý plyn :wink: Dnes jsem si to byl vyzkoušet a dá se tím uhrát hodně :lol: Brzo mě ovšem zahnali domů šílenci, co projíždí červenou, jelikož to perou moc rychle, nebo v šest(!) hodin večer nesvítící blbci...ale to je jiná kapitola :cry: Místo pytle se dá vozit plnější nádrž. Alespoň člověk nezmrzne, až zůstane trčet v koloně 8) P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

barbucha
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od barbucha »

moc diky, gumy mam novy michelin alpin a v kufru nic nemam. to bude tim. motor klapal skoro na volnoběh a kolem me proletela felicie jako by nic. byl jsem vyrizenej. on ten snih byl uklouzanej
_________________
Volvo 940 D24TIC r.v 96
Volvo 850 T5

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
To musím odporovat s automatem na sněhu paráda, lepší jak s manuálem. Jinak shlédni topic : sedma na sněhu
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

to musim zas odporovat ja - mel jsem 760 td s tou samou prevodovkou co ty - viz podpis - a byla to hruza. Kdyz jsem na parkovisti zapadl do jamek cca 3 cm hlubokych pokrytych ledem, museli mne vytlacit.. z toho se proste nedostanes..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.
To teda nevím jak ho chceš poznat na stojícím autě. Rozdíl je v diferáku a ten je schovaný v "obalu" pod vozem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.
To teda nevím jak ho chceš poznat na stojícím autě. Rozdíl je v diferáku a ten je schovaný v "obalu" pod vozem.
No myslel jsem teda třeba pod vozem, ale nějaké značení nebo něco, co je vidět okem bez rozebrání diferáku. Samozřejmě u chodníku jenom okem bez ohnutí se ne :lol:
P.S. Vidíš, zase blbě vyjádřená myšlenka :lol:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

wickey píše:to musim zas odporovat ja - mel jsem 760 td s tou samou prevodovkou co ty - viz podpis - a byla to hruza. Kdyz jsem na parkovisti zapadl do jamek cca 3 cm hlubokych pokrytych ledem, museli mne vytlacit.. z toho se proste nedostanes..
Zeda já se rozjel i ve zledovatělým kopci, kde jiní zůstali hrabat. Automat má plynulý záběr a tím i menší šanci, že kola proklouznou.
Mám vzadu orig. tažné ( a to není žádné pírko ) a taky stále něco vozím, takže je tam dalších tak 40 až 80 kilo + kvalitní zimní pneu ( jak má pod 5 mm skončí jako letní )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:
To teda nevím jak ho chceš poznat na stojícím autě. Rozdíl je v diferáku a ten je schovaný v "obalu" pod vozem.
No myslel jsem teda třeba pod vozem, ale nějaké značení nebo něco, co je vidět okem bez rozebrání diferáku. Samozřejmě u chodníku jenom okem bez ohnutí se ne :lol:
P.S. Vidíš, zase blbě vyjádřená myšlenka :lol:
Pokud je orig. je to označené na štítku diferáku, ale zatím jsem se setkal jen s domontovaným.
S tím blbým vyjádřením je to u tebe spíš vyjímka. :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:No myslel jsem teda třeba pod vozem, ale nějaké značení nebo něco, co je vidět okem bez rozebrání diferáku. Samozřejmě u chodníku jenom okem bez ohnutí se ne :lol:
P.S. Vidíš, zase blbě vyjádřená myšlenka :lol:
Pokud je orig. je to označené na štítku diferáku, ale zatím jsem se setkal jen s domontovaným.
S tím blbým vyjádřením je to u tebe spíš vyjímka. :lol:
Dík, ještě kdyby někdo věděl, jak má ten štítek vypadat, resp. co na něm bude napsáno. Nemůžu totiž furt uvěřit, jak mě to jelo. Sice jsem měl v kufru možná 80kg, ale i tak :roll: . Neproklouzlo ani náhodou a nakonec jsem to schválně fest "osolil", aby se mi vůbec povedlo zadek utrhnout.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:
Pokud je orig. je to označené na štítku diferáku, ale zatím jsem se setkal jen s domontovaným.
S tím blbým vyjádřením je to u tebe spíš vyjímka. :lol:
Dík, ještě kdyby někdo věděl, jak má ten štítek vypadat, resp. co na něm bude napsáno. Nemůžu totiž furt uvěřit, jak mě to jelo. Sice jsem měl v kufru možná 80kg, ale i tak :roll: . Neproklouzlo ani náhodou a nakonec jsem to schválně fest "osolil", aby se mi vůbec povedlo zadek utrhnout.
Zkusím to zítra pohledat, snad to někde mám.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dííík! :D

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Taky jsem zvedavej na jizdni vlastnosti meho noveho "milaska". Se zadohrabem jsem nejezdil od dob, kdy otec vlastnil Volhu. Pamatuji si jeste, ze nejlepsi je dat do kufru bednu s piskem, slouzi jako zatez, a pokud zklame, tak je co hazet pod kola :-). No, ale zitra stejne ukradnu auto manzelce, automat s track systemem je asi preci jen o neco lepsi.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1525
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Jarda S40 píše:
wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.
Co vím, protože se sám o montáž samosvoru zajímám, tak musí jít víko difu dolů a tam teprve uvidíš. Zatím jsem nerozluštil štítek co je na nápravě a co přesně znamená, pouze rychlost diferáku. Snad nám Jarek Křižan dá lepší info. Byl bych rád.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2051
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Třeba by šel použít ten endoskop, co máš doma...

Luboši, nevíš, proč jsem si teď vzpomněl na Krasomila? :lol:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak jsem to našel, používali 3 druhy pro verze 965, 940, 760, 740 - 94 Excl. Turbo.
A teď označení, které by mělo být na štítku.
965, 940 - 94, 765 89-90, 740 89-92......................8360 725-9
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 724-2
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 722-6
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Tak jsem to našel, používali 3 druhy pro verze 965, 940, 760, 740 - 94 Excl. Turbo.
A teď označení, které by mělo být na štítku.
965, 940 - 94, 765 89-90, 740 89-92......................8360 725-9
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 724-2
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 722-6
A který z nich je samosvor?

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Všechny tři druhy jsou samosvor, tak je to uvedené v originál dokumentaci ale není to rozdělené podle motorizace, protože tam bude určitě rozdíl v poměru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Takže do Dvojek se nedávali??? Dneska jsem měl staženej zadek, zajel jsem z kopce k lesu, kam denně jezdí a zapomněl jsem. Na povrchu ležel mokrej sníh a pod ním ještě přimrzlá zeme s trávníkem. Dolu to nebrzdilo, jelo skoro jako saně, furt se blokoval předek. Tak sem se viděl už v pr... až pojedu nahoru, ale dal jsem normálně D na automatu, nechal motor jenom na volnoběh a prokluzem hydroměniče jsem se pomaličku rozjel a nic mě nezastavilo. Neuvěřitelné! Jo a v kufru vozím cca 50 kg dlaždic "Teraso" :lol: Mám je pod podlahou a nechám asi do jara.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

O dvojkách tam není nic, ale diferenciály se asi lišit nebudou. Ta knížka je z roku 1998, tak je možné že se tam dvojky moc nevyskytují. Spíš bude rozhodující to číslo na štítku - to co jsem napsal za tečkami.
Až do minulé zimy jsem taky hrdě prohlašoval že se dostanu všude. Jen vloni jsem musel 2x použít lopatku a to jsem nikdy neměl řetězy. Do kopce to nikdy nebyl problém, horší to bylo dolů.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1525
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:Tak jsem to našel, používali 3 druhy pro verze 965, 940, 760, 740 - 94 Excl. Turbo.
A teď označení, které by mělo být na štítku.
965, 940 - 94, 765 89-90, 740 89-92......................8360 725-9
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 724-2
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 722-6
A který z nich je samosvor?
Jardo, tyto čísla jsou na štítku na nápravě, nebo na víku difu???
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
This topic is 13 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“