Uzávěrka diferenciálu na 940

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user
Ověřený

Uzávěrka diferenciálu na 940

Příspěvek od GDPR_user »

barbucha píše:cau,chci se optat,mam 940 2,4 td sedan a jsem nestastnej ted jak napadl snih. kopecek a stojim. ma to nejakou uzaverku nebo ne? nebo jak se tomu dá pomoct. moc díky
ad1) kup zimní gumy
ad2)cca 50kg do kufru
ad3)citlivou nohu na plynu

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Dá se koupit i samosvor ale v první řadě platí to co napsal Martin.
Málo kdo z nás má samosvor a nějaké zvláštní problémy v zimě nemáme, naopak já si to užívám a dostanu se i tam co někteří vzdají.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 269
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pablo »

Tak tak, citlivý plyn :wink: Dnes jsem si to byl vyzkoušet a dá se tím uhrát hodně :lol: Brzo mě ovšem zahnali domů šílenci, co projíždí červenou, jelikož to perou moc rychle, nebo v šest(!) hodin večer nesvítící blbci...ale to je jiná kapitola :cry: Místo pytle se dá vozit plnější nádrž. Alespoň člověk nezmrzne, až zůstane trčet v koloně 8) P.
_________________
945GL B230FD/M47 1993

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
To musím odporovat s automatem na sněhu paráda, lepší jak s manuálem. Jinak shlédni topic : sedma na sněhu
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3697
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

to musim zas odporovat ja - mel jsem 760 td s tou samou prevodovkou co ty - viz podpis - a byla to hruza. Kdyz jsem na parkovisti zapadl do jamek cca 3 cm hlubokych pokrytych ledem, museli mne vytlacit.. z toho se proste nedostanes..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.
To teda nevím jak ho chceš poznat na stojícím autě. Rozdíl je v diferáku a ten je schovaný v "obalu" pod vozem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.
To teda nevím jak ho chceš poznat na stojícím autě. Rozdíl je v diferáku a ten je schovaný v "obalu" pod vozem.
No myslel jsem teda třeba pod vozem, ale nějaké značení nebo něco, co je vidět okem bez rozebrání diferáku. Samozřejmě u chodníku jenom okem bez ohnutí se ne :lol:
P.S. Vidíš, zase blbě vyjádřená myšlenka :lol:

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

wickey píše:to musim zas odporovat ja - mel jsem 760 td s tou samou prevodovkou co ty - viz podpis - a byla to hruza. Kdyz jsem na parkovisti zapadl do jamek cca 3 cm hlubokych pokrytych ledem, museli mne vytlacit.. z toho se proste nedostanes..
Zeda já se rozjel i ve zledovatělým kopci, kde jiní zůstali hrabat. Automat má plynulý záběr a tím i menší šanci, že kola proklouznou.
Mám vzadu orig. tažné ( a to není žádné pírko ) a taky stále něco vozím, takže je tam dalších tak 40 až 80 kilo + kvalitní zimní pneu ( jak má pod 5 mm skončí jako letní )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:
To teda nevím jak ho chceš poznat na stojícím autě. Rozdíl je v diferáku a ten je schovaný v "obalu" pod vozem.
No myslel jsem teda třeba pod vozem, ale nějaké značení nebo něco, co je vidět okem bez rozebrání diferáku. Samozřejmě u chodníku jenom okem bez ohnutí se ne :lol:
P.S. Vidíš, zase blbě vyjádřená myšlenka :lol:
Pokud je orig. je to označené na štítku diferáku, ale zatím jsem se setkal jen s domontovaným.
S tím blbým vyjádřením je to u tebe spíš vyjímka. :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:
Jarda S40 píše:No myslel jsem teda třeba pod vozem, ale nějaké značení nebo něco, co je vidět okem bez rozebrání diferáku. Samozřejmě u chodníku jenom okem bez ohnutí se ne :lol:
P.S. Vidíš, zase blbě vyjádřená myšlenka :lol:
Pokud je orig. je to označené na štítku diferáku, ale zatím jsem se setkal jen s domontovaným.
S tím blbým vyjádřením je to u tebe spíš vyjímka. :lol:
Dík, ještě kdyby někdo věděl, jak má ten štítek vypadat, resp. co na něm bude napsáno. Nemůžu totiž furt uvěřit, jak mě to jelo. Sice jsem měl v kufru možná 80kg, ale i tak :roll: . Neproklouzlo ani náhodou a nakonec jsem to schválně fest "osolil", aby se mi vůbec povedlo zadek utrhnout.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:
Pokud je orig. je to označené na štítku diferáku, ale zatím jsem se setkal jen s domontovaným.
S tím blbým vyjádřením je to u tebe spíš vyjímka. :lol:
Dík, ještě kdyby někdo věděl, jak má ten štítek vypadat, resp. co na něm bude napsáno. Nemůžu totiž furt uvěřit, jak mě to jelo. Sice jsem měl v kufru možná 80kg, ale i tak :roll: . Neproklouzlo ani náhodou a nakonec jsem to schválně fest "osolil", aby se mi vůbec povedlo zadek utrhnout.
Zkusím to zítra pohledat, snad to někde mám.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Dííík! :D

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Taky jsem zvedavej na jizdni vlastnosti meho noveho "milaska". Se zadohrabem jsem nejezdil od dob, kdy otec vlastnil Volhu. Pamatuji si jeste, ze nejlepsi je dat do kufru bednu s piskem, slouzi jako zatez, a pokud zklame, tak je co hazet pod kola :-). No, ale zitra stejne ukradnu auto manzelce, automat s track systemem je asi preci jen o neco lepsi.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1303
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

Jarda S40 píše:
wickey píše:citlivej plyn je jedna vec, prace se spojkou druha - stejne dulezita ;) - teda pokud nemas automat (to jsi pak lidove receno v prdeli..)
EE, mám v kufru pytel štuku a jel jsem dneska na uklouzaném sněhu, pod kterým byl led úplně nádherně i s automatem.
P.S. Jak poznám zadek se samosvorem od pohledu? Ne za jízdy.
Co vím, protože se sám o montáž samosvoru zajímám, tak musí jít víko difu dolů a tam teprve uvidíš. Zatím jsem nerozluštil štítek co je na nápravě a co přesně znamená, pouze rychlost diferáku. Snad nám Jarek Křižan dá lepší info. Byl bych rád.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1743
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

Třeba by šel použít ten endoskop, co máš doma...

Luboši, nevíš, proč jsem si teď vzpomněl na Krasomila? :lol:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak jsem to našel, používali 3 druhy pro verze 965, 940, 760, 740 - 94 Excl. Turbo.
A teď označení, které by mělo být na štítku.
965, 940 - 94, 765 89-90, 740 89-92......................8360 725-9
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 724-2
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 722-6
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user
Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Tak jsem to našel, používali 3 druhy pro verze 965, 940, 760, 740 - 94 Excl. Turbo.
A teď označení, které by mělo být na štítku.
965, 940 - 94, 765 89-90, 740 89-92......................8360 725-9
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 724-2
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 722-6
A který z nich je samosvor?

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Všechny tři druhy jsou samosvor, tak je to uvedené v originál dokumentaci ale není to rozdělené podle motorizace, protože tam bude určitě rozdíl v poměru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Takže do Dvojek se nedávali??? Dneska jsem měl staženej zadek, zajel jsem z kopce k lesu, kam denně jezdí a zapomněl jsem. Na povrchu ležel mokrej sníh a pod ním ještě přimrzlá zeme s trávníkem. Dolu to nebrzdilo, jelo skoro jako saně, furt se blokoval předek. Tak sem se viděl už v pr... až pojedu nahoru, ale dal jsem normálně D na automatu, nechal motor jenom na volnoběh a prokluzem hydroměniče jsem se pomaličku rozjel a nic mě nezastavilo. Neuvěřitelné! Jo a v kufru vozím cca 50 kg dlaždic "Teraso" :lol: Mám je pod podlahou a nechám asi do jara.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

O dvojkách tam není nic, ale diferenciály se asi lišit nebudou. Ta knížka je z roku 1998, tak je možné že se tam dvojky moc nevyskytují. Spíš bude rozhodující to číslo na štítku - to co jsem napsal za tečkami.
Až do minulé zimy jsem taky hrdě prohlašoval že se dostanu všude. Jen vloni jsem musel 2x použít lopatku a to jsem nikdy neměl řetězy. Do kopce to nikdy nebyl problém, horší to bylo dolů.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1303
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:Tak jsem to našel, používali 3 druhy pro verze 965, 940, 760, 740 - 94 Excl. Turbo.
A teď označení, které by mělo být na štítku.
965, 940 - 94, 765 89-90, 740 89-92......................8360 725-9
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 724-2
764 82-87, 765 85-88, 740 84-88...........................8360 722-6
A který z nich je samosvor?
Jardo, tyto čísla jsou na štítku na nápravě, nebo na víku difu???
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1303
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Příspěvek od LUBOŠ »

standa píše:Třeba by šel použít ten endoskop, co máš doma...

Luboši, nevíš, proč jsem si teď vzpomněl na Krasomila? :lol:
ad.1 zítra jdu na to a kouknu přes napouštěcí otvor.

ad.2 :D :D :roll:
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Čísla by měly být jednak na štítku z levé strany diferáku a přímo na diferenciálu uvnitř. Nikdy jsem to nestudoval, ale píšou to tak.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé