Uzávěrka diferenciálu na 940

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#26

Příspěvek od LUBOŠ »

jarek.krizan píše:Čísla by měly být jednak na štítku z levé strany diferáku a přímo na diferenciálu uvnitř. Nikdy jsem to nestudoval, ale píšou to tak.
Zítra nafotím a můžem luštit.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

#27

Příspěvek od David.j »

a co zkusit ručkou přibrzdit obě zadní kola? (samosvor taky přibržďuje)

já mám sedmu jen chvíli a ještě jsem nezkoušel co to dělá , jen jednou když jsem byl u rodičů, tak tam byl namrzlej kopec a pod kopcem zatáčka, tak jsem si ji musel projet hned několikrát a na ledu to není ono, ten klouže až moc

a jednou na dálničním nájezdu, jakejsi týpek v oktávce (jak jinak) se na mě lepil a tlačil a tlačil, nájezd namrzlej , tak jsem zatáčku projel jak ralýčkovej jezdec, pěkně dveřma napřed (ani jsem nechtěl) a frajer v o se na honění vyprd a ani na dálnici mě už nepředjížděl , ikdyž jsem jel pomalu (asi si nadělal do kalhot :-) )
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#28

Příspěvek od Jarda S40 »

????? :roll: A já blbec myslel, že se tu dozvím něco o samosvoru!

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#29

Příspěvek od jarek.krizan »

David.j píše:a co zkusit ručkou přibrzdit obě zadní kola? (samosvor taky přibržďuje)



já mám sedmu jen chvíli a ještě jsem nezkoušel co to dělá , jen jednou když jsem byl u rodičů, tak tam byl namrzlej kopec a pod kopcem zatáčka, tak jsem si ji musel projet hned několikrát a na ledu to není ono, ten klouže až moc

a jednou na dálničním nájezdu, jakejsi týpek v oktávce (jak jinak) se na mě lepil a tlačil a tlačil, nájezd namrzlej , tak jsem zatáčku projel jak ralýčkovej jezdec, pěkně dveřma napřed (ani jsem nechtěl) a frajer v o se na honění vyprd a ani na dálnici mě už nepředjížděl , ikdyž jsem jel pomalu (asi si nadělal do kalhot :-) )
Jarek- Samosvor nepřibržďuje. Sepne ( spojí ) obě poloosy , prakticky vyruší funkci diferenciálu. Přibržďuje pouze aktivní ( inteligentní podvozek ) a nebo protiprokluzový systém ale taky ne všechny druhy, některé jen uberou plyn. -
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

#30

Příspěvek od David.j »

děkuji za upřesnění
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#31

Příspěvek od travex »

a cely je to jeste jinak.... samosvor je v podstate normalni diferencial, jen jeho vystupy na jednotlive poloosy jsou propojeny pomoci brzdnych lamel. Takze i v klidovem stavu jsou leva s pravou poloosou spojeny pres tyto lamely, byt treni je nizke. V kazdem pripade pri zvednuti auta na zvedak se po otoceni zadnim kolem druhe otaci stejnym stmerem (u obycejneho diferaku se bude tocit na druhou stranu).... pri prokluzu jednoho kola dojde ke zvyseni treni mezi brzdnymi lamelami, vlivem teplotniho rozpinani lamel dojde ke zvetseni jejich (nejen) tloustky a treni mezi pravou a levou polosou se zvysi - tim dojde i prenosu momentu na neprokluzujici kolo.... maximalni prenos je udavan tzv svornousti. STD samosvor v 7xx/9xx je bude 30% nebo 40% (za idealnich podminek....).


Neplette si ale samosvor s uzaverkou, ktera mechanicky napevno propojuje levou a pravou polosu - napriklad pro rozjei staci oboje, ale pri dlouhodobem namahani samosvoru muze dojit k nevratnemu poskozeni lamel.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#32

Příspěvek od Jarda S40 »

travex píše:a cely je to jeste jinak.... samosvor je v podstate normalni diferencial, jen jeho vystupy na jednotlive poloosy jsou propojeny pomoci brzdnych lamel. Takze i v klidovem stavu jsou leva s pravou poloosou spojeny pres tyto lamely, byt treni je nizke. V kazdem pripade pri zvednuti auta na zvedak se po otoceni zadnim kolem druhe otaci stejnym stmerem (u obycejneho diferaku se bude tocit na druhou stranu).... pri prokluzu jednoho kola dojde ke zvyseni treni mezi brzdnymi lamelami, vlivem teplotniho rozpinani lamel dojde ke zvetseni jejich (nejen) tloustky a treni mezi pravou a levou polosou se zvysi - tim dojde i prenosu momentu na neprokluzujici kolo.... maximalni prenos je udavan tzv svornousti. STD samosvor v 7xx/9xx je bude 30% nebo 40% (za idealnich podminek....).


Neplette si ale samosvor s uzaverkou, ktera mechanicky napevno propojuje levou a pravou polosu - napriklad pro rozjei staci oboje, ale pri dlouhodobem namahani samosvoru muze dojit k nevratnemu poskozeni lamel.
Ano, takto jsem to vždy chápal. Takže mám pravdu, pokud si myslím, že mám samosvor? Stalo se mi totiž, že jsem se rozjížděl do prudkého kopce na mokru posypaném solí, jedno kolo na kostkách (kočočí hlavy) a druhé na betonu tramvaje. Přestože jsem slyšel, jak pravé kolo prokluzuje, auto se pomalu a jistě rozjelo kupředu, to jest levé kolo zabíralo. :?: :?: :?: Tak bych si právě chování samosvoru představoval. T.J., že tam rozdíl v otáčkách bude, ale současně zabere i to kolo na pevném podkladě. Přči uzávěrce by zabíraly obě kola stejnou rychlostí a při normálním diferáku bych zůstal stát, točilo by se jen to jedno na kluzkém povrchu.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#33

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše: Ano, takto jsem to vždy chápal. Takže mám pravdu, pokud si myslím, že mám samosvor? Stalo se mi totiž, že jsem se rozjížděl do prudkého kopce na mokru posypaném solí, jedno kolo na kostkách (kočočí hlavy) a druhé na betonu tramvaje. Přestože jsem slyšel, jak pravé kolo prokluzuje, auto se pomalu a jistě rozjelo kupředu, to jest levé kolo zabíralo. :?: :?: :?: Tak bych si právě chování samosvoru představoval. T.J., že tam rozdíl v otáčkách bude, ale současně zabere i to kolo na pevném podkladě. Přči uzávěrce by zabíraly obě kola stejnou rychlostí a při normálním diferáku bych zůstal stát, točilo by se jen to jedno na kluzkém povrchu.
takhle to funguje v tom pozitivnim slova smyslu.....

..pak to ma jeste negativa, napriklad na kluzkem povrchu (staci i mokra dlazba) v zatacce pri pridani plynu se maji snahu protocit obe zadni kola a auto jde do pretaciveho smyku daleko snadneji nez pokud by zadny samosvor v aute nebyl.....

kazda dobra vec ma proste i sve mouchy....

PS: prakticky vsechny (cest vyjimkam) 2xx/7xx/9xx s automatickymi prevodovkami mely samosvor DANA30 jiz z vyroby jako standard. Lisil se vyhradne jen prevodovy pomer staleho prevodu v zavislosti na motoru a prevodovce....
PPS: kdo bby chtel uzaverku tak by melo jit implantovat diferencial z vozu jeep cherokee (pouze std nikoliv grand), mechanicky diferak pasuje bez problemu, problemem muze byt jen ovladani zaverky...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#34

Příspěvek od Jarda S40 »

travex píše:takhle to funguje v tom pozitivnim slova smyslu.....

..pak to ma jeste negativa, napriklad na kluzkem povrchu (staci i mokra dlazba) v zatacce pri pridani plynu se maji snahu protocit obe zadni kola a auto jde do pretaciveho smyku daleko snadneji nez pokud by zadny samosvor v aute nebyl.....

kazda dobra vec ma proste i sve mouchy....
Ano, toho jsem si také všiml v porovnání s Dědečkem. Ale po zatížení zadní nápravy dlaždicema se to dost zlepšilo. Teda přetáčivá je hodně, no ale já zase nezávodím, teda většinou, no jak říkáš, vše má svá pro a proti. Ale jsem nadšen s DVOJKOU!!! :lol:

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 5

#35

Příspěvek od bidak »

Jarda S40 píše:Ale jsem nadšen s DVOJKOU!!! :lol:
spis postizen :wink:
ale to ja jsem taky!!!
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#36

Příspěvek od jarek.krizan »

Mě bylo hned divný, že mám kolíkový dif a on je z JEEPu . On je taky rozdíl v omezené svornosti. Když zvednu auto na zvedáku a zatočím kolem, tak se točí každé na jinou stranu jak obyčejný, ale když zatočím rychleji, tak secvakne a točí se stejným směrem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#37

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Mě bylo hned divný, že mám kolíkový dif a on je z JEEPu . On je taky rozdíl v omezené svornosti. Když zvednu auto na zvedáku a zatočím kolem, tak se točí každé na jinou stranu jak obyčejný, ale když zatočím rychleji, tak secvakne a točí se stejným směrem.
Ty máš kolíkovou špéru na sedmikilu???Byl bys schopen to zkreslit???
Byl bych schopen to nechat vyrobit!!!

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#38

Příspěvek od Jarda S40 »

bidak píše:
Jarda S40 píše:Ale jsem nadšen s DVOJKOU!!! :lol:
spis postizen :wink:
ale to ja jsem taky!!!
Já si nemůžu pomoct, ale dvojky jsou tak skvělý! Vždycky když po něčem v autě toužím, tak zjistím, že to v té mojí Florindě již je. Začalo to klimou, kupoval jsem ji s tím, že tam není! A ona byla. Potom jsem objevil tempomat - mimochodem skvělá věc po nasazení bodového systému! Mezitím pár zajímavých věciček a teď najednou samosvor!!! :!: To je tak úžasnej pocit, jak si to jedno kolo hrabe a druhé jede!
Jsem šťasten ze své dvojky!

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#39

Příspěvek od travex »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:Mě bylo hned divný, že mám kolíkový dif a on je z JEEPu . On je taky rozdíl v omezené svornosti. Když zvednu auto na zvedáku a zatočím kolem, tak se točí každé na jinou stranu jak obyčejný, ale když zatočím rychleji, tak secvakne a točí se stejným směrem.
Ty máš kolíkovou špéru na sedmikilu???Byl bys schopen to zkreslit???
Byl bych schopen to nechat vyrobit!!!
tu nemusis vyrabet, sezenes jina vrakovisti jeepu... a to za pomerne solidni penize... navic u novejsich modelu bylo ovladani zaverky elektromagnetem a to by teprve byla bomba. Jedine co by clovek musel mit navic je ten elmag xindl a viko diferaku a nejak na toto viko vyresit otvor pro cidlo tachometru/ABS (pouze pro radu 7xx/9xx) - to si myslim ze je to nejmesi. Jen bych vyuzil el. tachometr a stalo by za to realizovat rozpojeni zaverky po prekroceni urcite rychlosti, tak aby nemohlo dojit k poskozeni diferaku nebo jine casti hnane napravy a ridic na to nemusel myslet.... u cherokeeze je to do 40km/h
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#40

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
martinopel píše:Ty máš kolíkovou špéru na sedmikilu???Byl bys schopen to zkreslit???
Byl bych schopen to nechat vyrobit!!!
tu nemusis vyrabet, sezenes jina vrakovisti jeepu... a to za pomerne solidni penize... navic u novejsich modelu bylo ovladani zaverky elektromagnetem a to by teprve byla bomba. Jedine co by clovek musel mit navic je ten elmag xindl a viko diferaku a nejak na toto viko vyresit otvor pro cidlo tachometru/ABS (pouze pro radu 7xx/9xx) - to si myslim ze je to nejmesi. Jen bych vyuzil el. tachometr a stalo by za to realizovat rozpojeni zaverky po prekroceni urcite rychlosti, tak aby nemohlo dojit k poskozeni diferaku nebo jine casti hnane napravy a ridic na to nemusel myslet.... u cherokeeze je to do 40km/h
Ta elmag mne zajímá!!!Ale jak je to s úpravami???Máš nějaké podrobnější info nebo odkaz???To opravdu pasují poloosy do tisícihranu???

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#41

Příspěvek od Jarda S40 »

K tomu odpojení při dané rychlosti bych doporučoval to blokovat přes jedničku. Domontovat tam spínač jako býval na zpátečková světla zvenku na skříň.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#42

Příspěvek od travex »

martinopel píše:Ta elmag mne zajímá!!!Ale jak je to s úpravami???Máš nějaké podrobnější info nebo odkaz???To opravdu pasují poloosy do tisícihranu???
dokumentaci k tomu zadnou nemam ,a le videl jsem to nazivo u kamose, kterej vlastni cherokeeze.... tisicihran je stejny, diferak pasuje (mel jsem na stole vedle sebe samosvor ze sedmice a spčeru z cherokeeze.... protoze pasoval diferak ze sedmice do cherokeeze tak to pujde i naopak...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#43

Příspěvek od LUBOŠ »

LUBOŠ píše:
martinopel píše:A který z nich je samosvor?
Jardo, tyto čísla jsou na štítku na nápravě, nebo na víku difu???
Tak toto je můj dif. Podle čísel bez samosvoru. :(
Přílohy
v
v (72.35 KiB) Zobrazeno 829 x
t
t (53.85 KiB) Zobrazeno 832 x
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“