INTERIER: Nefunguje zapalovač/zásuvka 12V

  • Autor
  • Zpráva
Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

INTERIER: Nefunguje zapalovač/zásuvka 12V

Příspěvek od Schumi_01 »

Tak můj "bludný Holanďan" má další drobný interiérový problémek :D
Zapalovač je nějakej celej pochybnej...nechci ho na zapalovač, ale na napájení, a když sem do něj strčil nabíječku, tak ani ťuk...když sem jí tam strčil znova, tak mi zapad dovnitř :lol: To sem teda naštěstí pomocí svých šikovných rukou a nástrojů celkem rychle bez problémů vyřešil, ale stejně tam moc nedrží, ulomenej jeden zobáček v úchytu, ale to je detail, to se vyřešit dá lehce. Horší je, že nefunguje :? A já budu potřebovat nabíjet navigaci za chvilku (Garmin Nüvi 660, nadělí Ježíšek :D )...
A proto se ptám, jak je možný se k němu dostat, resp. jak a hlavně kde se dá uvolnit a sundat ten plastovej tunel celej...vypadá to že drží celkem dost a ani nevidim nikde na úchyty kde by byly. Pak snad se bude moct vykoumat něco s tim zapalovačem...takhle se nedostanu na kontakty z jeho spodní strany.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Harry Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1656
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

záleží na tom, kde ten zapalovač máš. jestli u řadicí páky, tak se jen vycvakne deklík kolem řadičky a jsi u zapalovače. jestli ho máš ve středovém panelu, tak šrouby jsou pod krytem kolem řadičky a vzadu pod popelníkem a myslim taky v kastlíku na CD pod loketní opěrkou. :wink:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Harry píše:záleží na tom, kde ten zapalovač máš. jestli u řadicí páky, tak se jen vycvakne deklík kolem řadičky a jsi u zapalovače. jestli ho máš ve středovém panelu, tak šrouby jsou pod krytem kolem řadičky a vzadu pod popelníkem a myslim taky v kastlíku na CD pod loketní opěrkou. :wink:
Jojoo ty pod opěrkou sem tipoval u popelníku vzadu, ale ta řadička mě fakt nenapadla, vidiš to. No mám ho schovanej v tý zatahovací přihrádce vedle ručky :wink: Tak jo. Tak já na to zkusim odpoledne vlítnout :D
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

honzAK Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 165
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

Příspěvek od honzAK »

no a na pojistku jsi koukal?
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

honzAK píše:no a na pojistku jsi koukal?
Hergot :D No každopádně sem to stejně chtěl dostat ven...nesvítila u toho žárovka. To už sem napravil a i koupil a už svítí...nechal sem si to vytáhnutý ven tim otvorem zapalovače a jen ho ta zacvaknu, potřebuju to napájení zkusit a zatim tu nic nemám, doma sem nic nenašel a táta vozí nabíječku na svůj tel. ve V70, tak čekám až se ukáže :D Ale pojistku určitě skouknu...jen si nejsem jistej jestli sem jí už nekontroloval dřív když vim že nejde dlouho už.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

No, tak už víme v čem je problém...
V plusovym drátku co vede do konektoru kterej se pak zacvakne zase do konektrou od zapalovače. S kamarádem sme to proměřovali...Takže asi udělám jednoduchej proces a připojim a připájim k tomuhle vadnýmu drátku vedlejší drátek od žárovičky taky 12V logicky a mělo by být po problému. Lepší než se hrabat a hledat druhej konec a měnit ho celej...
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1761
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

kolikpak může stát nový regulátor osvětlení palubky...? :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1469
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:kolikpak může stát nový regulátor osvětlení palubky...? :D
Připájej to, dej tam ten zapalovač a uvidíš! :lol:

Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Jarda S40 píše:
standa píše:kolikpak může stát nový regulátor osvětlení palubky...? :D
Připájej to, dej tam ten zapalovač a uvidíš! :lol:
No počkat, v tom by měl být nějakej problém??? :shock:
Kamarád je slaboproudař a shodli sme že by to nemělo nic udělat...
No nejdřív zkusim rozebrat ten konektor a místo žárovičky ten funkční dát na zapalovač, jsou to stejný kabely ne? Oba plusový 12V...tak by to mělo být jedno ne? A když navedu proud z toho žárovkovýho funkčního na stejnej plusovej ale hluchej drát tak by neměl být problém ne? Nebo jo...? :D
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Problém to může být a velkej. Na stmívání osvětlení palubky máš regulátor a ten by průchod proudu pro zapalovač, který je určitě o dost větší než jenom pro osvětlení, nemusel vydržet. Pravděpodobnost toho že odejde se limitně přibližuje jistotě :D
Naposledy upravil(a) OndraH dne 20 pro 2006 11:20, celkem upraveno 2 x.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1761
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

jo 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1761
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

Ondróóó, tys to prozradil... :roll:

Taková mohla být zábava :twisted:

Schumi, na odbornou práci mají bejt odborníci a příště si líp vybírej kamarády.. :D

Pokud nemají S/V reguaci osvětlení palubky, tak si sypu popel na hlavu...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

No i kdyby tam ta regulace nebyla( jako že pokud mě paměť neklame tak tam je)
tak to rozhodně neunese pojistka, pochybuju že by byla dimenzovaná na takový odběr, jako má zapalovač.
Ale sranda by to asi byla - představ si to stando, Schumi zapne na zkoušku zapalovač - prsk a celá palubka potemní :twisted:
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1761
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Příspěvek od standa »

možná by si schumi stihl zapálit cigárko o rozžhavenej regulátor :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

anonym Ověřený

Příspěvek od anonym »

Ondra Hrubý píše:No i kdyby tam ta regulace nebyla( jako že pokud mě paměť neklame tak tam je)
tak to rozhodně neunese pojistka, pochybuju že by byla dimenzovaná na takový odběr, jako má zapalovač.
Ale sranda by to asi byla - představ si to stando, Schumi zapne na zkoušku zapalovač - prsk a celá palubka potemní :twisted:
regulace tam opravdu je. Nalevo pod volantem hned vedle regulování světel a tlačítka mlhovky :wink: 8)

Conan Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 20 roků
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Schumi_01 píše:No, tak už víme v čem je problém...
V plusovym drátku co vede do konektoru kterej se pak zacvakne zase do konektrou od zapalovače. S kamarádem sme to proměřovali...Takže asi udělám jednoduchej proces a připojim a připájim k tomuhle vadnýmu drátku vedlejší drátek od žárovičky taky 12V logicky a mělo by být po problému. Lepší než se hrabat a hledat druhej konec a měnit ho celej...
Zas tak težký "jít po tom kabelu" neni, stačí oddělat pár plastů.
Začal bych měřením u pojistek a pak pokračoval dál ...

Kdyžtak dodám el. schéma ...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

No tak to si kamarád slízne tohle :D
A to se živý opravováním mobilů... :lol:

No tak fajn,tak to zkusim nějak vyšátrat skrz palubku :?
Dneska sem u auta vůbec nebyl, chtěl sem ještě zkusit rozebrat ten konektor jestli neni problém někde v kontaktu přímo tam, měřili sme to jen přes konektor...

Ale díky vám pánové už začínám pozvolna pronikat do pro mě zatim neznámých věcí ohledně techniky :D
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Tak pánové:
1) dneska ráno u čaje sem přišel na to, že tady někdo zblbnul mě i ostatní :D A že my s kamarádem zas takový blbci nejsme a počítali jsme s jednou zásadní věcí, a to, že ten zapalovač budu výhradně používat jen jako nabíjení a napájení 12V...sem zapřísáhlej nekuřák a v autě mi nikdo kouřit taky nesmí :D Nehledě na to že tam ten zapalovač ani nemám, chybí, díky bohu :lol: Je to prostě jen zásuvka...takže žádnej problém s vyhořením palubky by nebyl...Ale uznávám že vzhledem k následujícímu majiteli kterej by si třeba sehnal zapalovač do toho a pak zapálil je to celkem unfair řešení :D

2) a to je důležitější...už je stejně opraveno! 8)
Chyba byla zase celkem zajímavá...sice sem pojistky kontroloval, a byla v pořádku, pohledem naprosto jasně! Ale dneska sem se chtěl podívat znova a pořádně, tak sem si i posvítil a přišlo mi divný proč jen tahle jedna jediná pojistka je 30ka...takže sem otevřel chytrou knížku a zjistil že tam patří 20ka a 30 dokonce neni nikde! Ani mezi náhradníma a nikam nepatří...dal jsem tam správnou a hurá, funguje :)
To moje auto má fakt takový zajímavý a hodně specifický řešení...sem zvědavej co ještě objevim a na co přijdu :lol: Předchozí majitel byl sice doktor, ale určitě ne techniky :lol:
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1469
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Schumi_01 píše:Tak pánové:
1) dneska ráno u čaje sem přišel na to, že tady někdo zblbnul mě i ostatní :D A že my s kamarádem zas takový blbci nejsme a počítali jsme s jednou zásadní věcí, a to, že ten zapalovač budu výhradně používat jen jako nabíjení a napájení 12V...sem zapřísáhlej nekuřák a v autě mi nikdo kouřit taky nesmí :D Nehledě na to že tam ten zapalovač ani nemám, chybí, díky bohu :lol: Je to prostě jen zásuvka...takže žádnej problém s vyhořením palubky by nebyl...Ale uznávám že vzhledem k následujícímu majiteli kterej by si třeba sehnal zapalovač do toho a pak zapálil je to celkem unfair řešení :D

2) a to je důležitější...už je stejně opraveno! 8)
Chyba byla zase celkem zajímavá...sice sem pojistky kontroloval, a byla v pořádku, pohledem naprosto jasně! Ale dneska sem se chtěl podívat znova a pořádně, tak sem si i posvítil a přišlo mi divný proč jen tahle jedna jediná pojistka je 30ka...takže sem otevřel chytrou knížku a zjistil že tam patří 20ka a 30 dokonce neni nikde! Ani mezi náhradníma a nikam nepatří...dal jsem tam správnou a hurá, funguje :)
To moje auto má fakt takový zajímavý a hodně specifický řešení...sem zvědavej co ještě objevim a na co přijdu :lol: Předchozí majitel byl sice doktor, ale určitě ne techniky :lol:
No předchozí majitel měl asi špatnej zapalovač, tak zkusil dát silnější pojistku a když i ta odešla, tak zapalovač raději zahodil. Ty jsi asi přerušení neviděl okem a bylo hotovo. (to se stává, proto ti někdo radil ať jdeš měřit od pojistek)Ale problém by mohl vzniknout, i kdybys tam zapojil třeba kompresor na dohuštění pneu nebo matračky, lednici a podobné příslušenství. Z čehož plyne, že ses nechal zblbnout správně, v autech se nemá bastlit a v elektrice již vůbec ne!

Schumi_01 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

Příspěvek od Schumi_01 »

Jarda S40 píše: No předchozí majitel měl asi špatnej zapalovač, tak zkusil dát silnější pojistku a když i ta odešla, tak zapalovač raději zahodil. Ty jsi asi přerušení neviděl okem a bylo hotovo. (to se stává, proto ti někdo radil ať jdeš měřit od pojistek)Ale problém by mohl vzniknout, i kdybys tam zapojil třeba kompresor na dohuštění pneu nebo matračky, lednici a podobné příslušenství. Z čehož plyne, že ses nechal zblbnout správně, v autech se nemá bastlit a v elektrice již vůbec ne!
Ale joo to je naprostá pravda...to souhlasim, jen já sem v tomhle taky laik a kamarád mě ujištoval že když to budu používaj jen jako zásuvku na 12V tak se nic nestane...a já mu věřil :D No...aspon mám teda důvod mu to dát pěkně vyžrat 8)
Ale ta pojistka pořád vypadá OK, oko mám dobrý, vlákno neni přerušený, bud je vadná nějak jinak a nebo je prostě nějaká divná bo co já vim :D
Ale je pravda že je úplně jiná, i ten popis toho čísla je úplně jinym písmem, je vidět že je dodatečná a nepatří k autu, což by mělo být jedno...
No nic, důležitý je, že problém je vyřešen a bez ztráty na životech (at už lidských nebo elektrických :D ) a já se můžu vesele těšit až si rozbalim v neděli večer navigaci kolem který tu chodim a nechci na ní sahat dřív :lol:

Jen ještě nějak vymyslet upevnění toho zapalovače zespoda, ulomený ty plastíky a zapadá při zatlačení...ale to je fakt už jen detail.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1469
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ono prostě to porušení pojistkyněkdynení okem opravdu vidět. Proto je vždy ještě zkouším měřákem. Ale neřeš to, pojistku zahoď a těš se na navigaci! :lol:
OT= To jsou dneska dárky, to já třeba jako malej dostal k vánocům brule "šlajfky" a to ještě jsme je měli se sestrou dohromady! Jo navigace, ale i počítač a mobil a podobně! :lol: Tak logaritmické pravítko.

Mroger
Offline
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

INTERIER: Nefunguje zapalovač/zásuvka 12V

Příspěvek od Mroger »

Oživil bych toto téma a poprosil o radu, která z těch pojistek je pojistka zapalovače? Měnil jsem celou zásuvku a spadla mi tam koruna, lehce se blejsklo a nefunguje, nevím která to je, všechny pohledem vypadají ok. Díky
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

kwiko Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

INTERIER: Nefunguje zapalovač/zásuvka 12V

Příspěvek od kwiko »

Krabicka pri packe otvarania kapoty, poistka pre zapalovac spolu s parkovacimi svetlami spodny rad 15A druha sprava.

Mroger
Offline
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

INTERIER: Nefunguje zapalovač/zásuvka 12V

Příspěvek od Mroger »

Super, díky, všechny jsem prohlížel a byly ok na pohled, tak ji pro jistotu vyměním
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

Mroger
Offline
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

INTERIER: Nefunguje zapalovač/zásuvka 12V

Příspěvek od Mroger »

Super, díky, byla to ta druhá z prava spodní řada jak jste mi poradili, i když na pohled byla dobrá tak evidentně byla ko :Yahoo!:
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé